Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 18 Jul 2014 11:17

Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Hoihoi,

ik ben nu ruim 20 weken zwanger en heb net mijn eerste zwangerschapsbroek gepast.
Ik kan dus echt niet tegen de buikband die eraan zit! Mijn buik is heel gevoelig en kan eigenlijk amper wat verdragen.
Gisteren heb ik het even getest, maar ik kreeg er veel buikpijn van.
Hebben meer mensen hier last van en ervaring mee?
Ik pas nu nog mijn eigen broeken, maar dit zal niet eeuwig zo zijn, mijn buik begint nu wel wat te groeien.

Eventuele tips en oplossingen?

In de zomer kan ik jurkjes dragen, maar in de herfst/winter wordt dat toch echt te koud (en ik heb het nu steeds al behoorlijk koud).
Normaal heb ik in de winter onder een jurk te grote leggingen aan die ik dubbel naar beneden vouw, iemand een idee of dit met een buik ook nog kan?
Of de buikband van de broeken afknippen of zakken deze dan van je kont? Gezien ze erg laag vallen (wat juist fijn is).

Graag hoor ik tips en ervaringen!
<<

Anoniem186

Bericht 18 Jul 2014 11:19

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

De band naar binnen en naar beneden doen? Ze verkopen ook broeken zonder band.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 18 Jul 2014 11:20

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Je hebt ook van die lage zwangerschapsbroeken die onder je buik door lopen, underbelly's heten die. Die zou ik dan dragen, met daarop een lang shirt of tuniek.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem112

Bericht 18 Jul 2014 11:22

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Je kunt in de winter toch ook gewoon jurkjes dragen?
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jul 2014 11:23

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

En een hemd er onder? Of helpt dat niet.
2014 2016
<<

Anoniem315

Bericht 18 Jul 2014 11:29

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Ik had mijn navel nogal gevoelig, dus ik deed de band gewoon naar beneden. Voor de rest droeg ik gewoon lage broeken, tot aan het einde (maar daar schijn ik een unicum in te zijn).
<<

Anoniem 82

Bericht 18 Jul 2014 11:37

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Wat voor band is het? Ik heb ook een hele gevoelige buik en had een broek waar in de band het verstelbare elastiek bovenin de band zat. Daar kon ik echt niet tegen, want het voelde alsof mijn buik werd afgekneld en mijn normale buikpijn werd er erger door. Zelfs als ik het elastiek op zijn ruimst had en de broek was gewoon de goede maat.

Andere broeken hadden ook een band, maar die band was gewoon vrij zacht en daar zat geen verstelbaar elastiek bovenin. Ik had bijvoorbeeld een spijkerbroek van Mamalicious, die had het verstelbare elastiek in de bovenkant van de broek zelf (dat was laag en onder je buik) en de band die eruit kwam was van zacht elastisch materiaal. Daar kon ik wel goed tegen en het verstelbare elastiek in de broek gebruikte ik verder niet.

Mocht je daar ook niet tegen kunnen (weet namelijk niet wat voor band je hebt nu) dan kunnen jurkjes in de winter ook goed hoor. Ik was afgelopen winter zwanger en heb bijna alleen maar jurkjes gedragen. Met legging, panty of maillot en eventueel een vestje erover als het korte mouwen waren. Vond dat veel fijner zitten dan broeken.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 18 Jul 2014 12:15

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Ik had dat ook al heel snel. Ik heb vrijwel alleen jurkjes gedragen met een positielegging (weet zeker dat die jou wel lekker zullen zitten, drukt absoluut niet in of onder de buik, ik had van H&M en Mamalicious) en daarover een vest.
Thuis had ik een heerlijke relaxpositiebroek vd H&M van zachte stof.
Afbeelding
<<

Anoniem205

Bericht 18 Jul 2014 12:47

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Je zou positieleggings in een maatje groter kunnen proberen, bijvoorbeeld die van H&M. Die zitten erg los en erg comfortabel. En dan jurkjes er overheen.

Sterkte Wolf, wat moet jij je ellendig voelen :(
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jul 2014 12:49

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

En vriendin van mijn liet een stuk elastiek in de tailles van haar normale broeken zetten, zo heeft ze de hele zwangerschap haar eigen broek aangekund.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 18 Jul 2014 13:55

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Bedankt voor alle reacties!

Ik ga zeker eens kijken naar underbelly's Susan, dat klinkt goed!

De broeken met elastiek aan de bovenkant van de band, doen direct al veel pijn en de andere met zachte band, minder, maar toch ook te veel eromheen. Voor de zwangerschap kon ik al geen normale taille broeken dragen, leggings/panty's op gewone hoogte en nu is het allemaal nog wat erger geworden.

Band omvouwen heb ik geprobeerd, maar dat hielp niet echt of ik moet de broek ook heel laag trekken. Dit probeerde ik nu wel nadat hij al veel pijn deed, wellicht nog een keer proberen als mijn buik 'normaal' pijn doet.

Qua jurken gaat het mij dus vooral om wat eronder en of dat helpt. Ik ga eens testen met grote gewone en zwangerschapslegging, hopelijk helpt dat!

Oreo, ik baalde ja best gisteravond, dat dit ook al niet werkte. Maar we blijven hoop houden, ben over de helft :).
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 18 Jul 2014 14:29

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Ik kon de laatste weken ook niets op mijn buik verdragen. Ik droeg jurkjes en rokjes en had dan een normale legging aan in 1 of 2 maten groter. De leggingen van de action en lidl zaten mooi laag onder mijn buik ik knipte ook nog de meeste keren het elastiek in de legging kapot.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 18 Jul 2014 15:41

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Gewoon leggings dragen. Die pas je wel tot het eind.
M:21072011
J :08012014
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 18 Jul 2014 16:09

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Ik zou jurkjes aan doen voor nu, en als je er in het najaar nog steeds last van hebt ook, maar dan met een lage panty of legging.
Je kan ook een elastiekje door het knoopsgat van je broek doen en die haken aan de knoop van je broek. Zo kan je ook meer ruimte creeeren voor je gevoelige buik. En dan natuurlijk je hemd in je broek
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 18 Jul 2014 21:45

Re: Zwanger een geen zwangerschapsbroeken kunnen verdragen

Ik deed broeken aan waarbij de band smaller is en onder de buik gaat.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Nan