Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


En we zijn alweer thuis! (Frankrijk)

<<

Anoniem91

Bericht 16 Jul 2014 22:55

En we zijn alweer thuis! (Frankrijk)

Ik ontplof geloof ik echt met wat we allemaal mee moeten nemen op vakantie, nu ben ik zo ver dat ik spullen voor in de auto nodig heb. Autolader, alcoholtest, wegenkaart, navigatie, hesjes, verbanddoos en dat soort zaken hebben we. Ook autopapieren en dat soort dingen hebben we mee.
Ook hebben we een dvd speler met twee schermen voor de kinderen.
Maar qua eten en drinken moet ik het ook nog bedenken, nu neem ik sowieso broodjes mee, flesjes water, pakjes drinken en wil een thermoskan met koffie mee omdat we 's avonds laat gaan rijden en ik het eerste stuk pak.

Iemand nog suggesties of tips?
Laatst gewijzigd door Anoniem91 op 02 Aug 2014 21:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem162

Bericht 16 Jul 2014 22:59

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Wij hebben altijd liga bij (lievelingskoekje van onze zoon). Maar ook die uitdeelzakjes chips, voor ons allemaal, wij hebben dat echt ff nodig na een tijd rijden, even wat zout, broodjes ben ik na een paar uur ook klaar mee vandaar dan toch ff wat chips. Misschien iets van een drankje wat je lekker vind, naast water. Mijn man heeft graag cola onderweg en ik appelsap.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 16 Jul 2014 23:00

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Wcpapier...vond ik ook wel slim van mezelf toen ik allemaal wc's zonder wcpapier trof.

Verder misschien even googelen op 'spelletjes voor onderweg' dan kun je volgens mij wel ergens auto-bingo kaarten uitprinten en dat soort dingen. Misschien nog een kleurboek ofzo mee. En tussendoor even stoppen en ze laten uitrazen ergens. Soort grabbelton met kleine kadootjes om de kids bezig te houden....

Dat waren mn tips wel geloof ik ;)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem91

Bericht 16 Jul 2014 23:03

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Ohja, koekjes is wel een goeie en inderdaad wc papier heb ik al in het krat liggen :P Net als vochtige washandjes.

We gaan 's avonds om een uur of 10 rijden, dus ik ga er vanuit dat ze eerste uren wel slapen, dus dat scheelt wel.
En gaan 's morgens sowieso ergens ontbijten en kijken of er wat in de buurt te doen is voor ze.
<<

Anoniem162

Bericht 16 Jul 2014 23:06

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Ik heb altijd mijn halve auto vol met eten en drinken, ben altijd bang dat ze daar waar we zijn niks verkopen wat mijn zoontje mag :palm: mijn man lacht zich altijd een ongeluk 'schat in Duitsland hebben ze ook lactosevrije producten
<<

Anoniem91

Bericht 16 Jul 2014 23:11

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Hahaha, ja fantastisch is dat altijd, hetzelfde met een vriendin waar we mee op vakantie gaan, die neemt altijd zoveel mee, daar word je naar van! Ze kwam vandaag al of wij nog ruimte in de auto hebben :')
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jul 2014 23:12

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Rolletje pedaalemmerzakjes! Handig als afvalzakjes c.q. kotszakjes.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 16 Jul 2014 23:17

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Ik heb altijd wat hartigs nodig na verloop van tijd, dus blokjes kaas of worst. En een appel oid voor als ik iets fris-zurigs wil. Ik neem altijd te veel mee en moet op plaats van bestemming dan weer dingen weggooien omdat het te warm is geworden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem91

Bericht 16 Jul 2014 23:21

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Marin schreef:Rolletje pedaalemmerzakjes! Handig als afvalzakjes c.q. kotszakjes.


Ohja, die had ik wel liggen, maar nog niet in het krat gegooid.

Ik heb trouwens een koelbox in de auto, dus dat scheelt ook wel.
<<

Anoniem122

Bericht 17 Jul 2014 07:08

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Fruit en mesje om fruit te schillen. En mijn ouders namen altijd simpel beleg mee (boter, (smeer)kaas, ham oid) en kochten onderweg dan bij tankstation een vers stokbroodje en die dan zelf beleggen. Veel lekkerder dan die broodjes die na paar uur niet lekker meer zijn.
Verder afsluitbaar bakje met lekker snoep er in, ipv alles in zakjes houden.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 17 Jul 2014 08:45

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Dat van het beleg is een goede tip, ga ik ook doen. Wij nemen ook een elektrische koelbox mee voor lekkere frisse broodjes, drinken en fruit. Ook neem ik van die verfrissingsdoekjes (of een nat washandje) en desinfectantspray mee.
Voor de rest zou ik het niet weten...
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 17 Jul 2014 08:50

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Wat TukTuk zegt, doen wij ook, en peper en zout.
Verder fruit en groente; tomaat, radijs, komkommer, bleekselderij, wortels etc.
En babybell en gekookte eitjes
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jul 2014 09:17

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Wij nemen niks mee, we hoeven maar 70 km te rijden ;)
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Jul 2014 10:04

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Een toetje en lepeltjes een gekookt eitje.
2014 2016
<<

Anoniem328

Bericht 17 Jul 2014 16:47

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Koffie! En wij gaan altijd heerlijk uitgebreid ontbijten/lunchen. Dan heb ik echt het gevoel dat onze vakantie begonnen is, dus de koelbox zit vol met lekkere dingen. Ik beleg nooit van tevoren omdat de broodjes dan vaak niet lekkerder worden. Dus losse broodjes in de auto en dan een paar lekkere salades/tomaat/komkommer/kaas/ham/boter in koelbox. Ik heb ook wel eens een koude pastasalade meegenomen.
Verder gekookte eitjes, toetjes en iets van kaas/worst voor tijdens het rijden. Vorig jaar reden wij ook 1200 km en dan heb je dat echt wel nodig.
We gaan dit jaar vliegen, maar eigenlijk vind ik autorijden veel leuker aan het begin van je vakantie!
<<

Anoniem122

Bericht 17 Jul 2014 16:56

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Pandora schreef:Dat van het beleg is een goede tip, ga ik ook doen. Wij nemen ook een elektrische koelbox mee voor lekkere frisse broodjes, drinken en fruit. Ook neem ik van die verfrissingsdoekjes (of een nat washandje) en desinfectantspray mee.
Voor de rest zou ik het niet weten...


Is echt zo'n childhood memory :P Stoppen bij benzinepomp, stokbroodjes kopen, en mijn moeder die vervolgens op de hoedenplank de broodjes ging smeren en beleggen. Vaste prik bij iedere vakantie :P
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Jul 2014 20:53

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Gaan jullie over de route du Soleil? Of via Parijs? Anders is 'Aire de Jugy' (tussen Chalon en Macon) echt een aanrader om te stoppen! Súperleuke, grote speeltuin waar de kinderen even hun energie in kwijt kunnen. Maar daar kom je alleen als je over de Autoroute du Soleil (A6) gaat dus.
<<

Anoniem123

Bericht 18 Jul 2014 09:29

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Van die anti bacterie spul voor je handen, die je kan gebruiken zonder water (ben gewoon even het woord kwijt haha)
En ik neem altijd van die papieren wcbril dingen mee om op de wcbril te leggen. Vooral voor wc's die je onderweg tegenkomt, bah die zijn vaak zo vies.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jul 2014 14:22

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Parisienne schreef:Gaan jullie over de route du Soleil? Of via Parijs? Anders is 'Aire de Jugy' (tussen Chalon en Macon) echt een aanrader om te stoppen! Súperleuke, grote speeltuin waar de kinderen even hun energie in kwijt kunnen. Maar daar kom je alleen als je over de Autoroute du Soleil (A6) gaat dus.


Dat is een super parkeerterein/speeltuin. Die was er al toen wij vroeger naar Frankrijk gingen.
2014 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Jul 2014 16:59

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Ja klopt. Ik kwam daar vroeger ook altijd op de weg naar de Cote d'Azur. Naar die stop keken we altijd zo erg uit.
<<

Anoniem91

Bericht 18 Jul 2014 17:52

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Nee we gaan de andere kant op. Maar straks de koelbox vullen en dan gaan we! Ik heb nog autobingo gehaald vanmiddag.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 18 Jul 2014 19:07

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Fijne vakantie!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 18 Jul 2014 20:41

Re: Wat mee te nemen in auto? (reis 1200 km)

Fijne vakantie en een goede reis gewenst!
<<

Anoniem91

Bericht 02 Aug 2014 21:20

Re: En we zijn alweer thuis! (Frankrijk)

Vannacht zijn we weer thuis gekomen en wat hebben we een heerlijke vakantie gehad! Het was gelukkig niet bloedheet, dus hebben echt heel veel gedaan en gezien. Natuurlijk ook heerlijk rustig aan gedaan, de camping was fantastisch en de autoreis, zowel heen als terug, ging perfect! Geen ellende gehad onderweg en natuurlijk veel te veel meenemen in de auto :).
We zaten in Biron in de Dordogne, onze camping lag best afgelegen om ergens te komen, maar de routes waren zo mooi om doorheen te rijden. We hebben kastelen bezocht, we zijn naar de grotten geweest, we hebben een wijnproeverij en rondleiding gehad bij een wijnboer, naar een groot aquarium/reptielen park geweest en nog wat steden in de buurt bezocht. Ik vind het heerlijk om weer thuis te zijn, maar was gistermiddag wel raar om van de camping af te gaan en het zo dan weer achter je te laten.
<<

Anoniem91

Bericht 02 Aug 2014 21:28

Re: En we zijn alweer thuis! (Frankrijk)

Even wat foto's

Heenweg.
Afbeelding

Tijdens de disco op de camping
Afbeelding

Kasteel om de hoek
Afbeelding

Grotten
Afbeelding

Monpazier
Afbeelding

Zwembad op de camping
Afbeelding
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers