Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voel jij je veilig op dit forum?

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 15 Jul 2014 11:36

Voel jij je veilig op dit forum?

Natuurlijk is een begrip als 'veilig' lastig te definiëren op een openbaar forum waar iedereen toegang tot heeft, maar toch stel ik de vraag. In hoeverre voel jij je veilig op dit forum om persoonlijke dingen te delen je bloot te geven? Is dit ooit anders geweest? En als jij je niet veilig voelt, wat zou er volgens jou dan moeten veranderen? Ik ben heel benieuwd!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jul 2014 11:37

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Ik heb als stelregel dat ik niks neerzet waarvan ik niet wil dat mensen die ik ken het weten. Soms wil ik iets vertellen wat op die grens valt of net eroverheen en dan stuur ik degene die het aangaat een privébericht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jul 2014 11:45

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Ik plaats al een geruime tijd geen persoonlijke dingen meer, gewoon omdat ik mijn privé niet op internet wil hebben.

De laatste tijd wil ik soms wel graag een persoonlijk topic openen, maar ik doe het niet. Ik heb er geen zin in dat mijn topic door 1 iemand compleet omgebogen wordt tot stom discussietopic.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jul 2014 11:47

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Cotton schreef:
De laatste tijd wil ik soms wel graag een persoonlijk topic openen, maar ik doe het niet. Ik heb er geen zin in dat mijn topic door 1 iemand compleet omgebogen wordt tot stom discussietopic.


Dat kan ik me voorstellen, dat weerhoudt mij er de laatste tijd ook van om bepaalde dingen te vertellen, dingen die ik vroeger wel gewoon deelde. Ik heb er dan gewoon geen zin in dat zij ermee aan de haal gaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 11:51

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Een tijdje niet, nu wel weer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Jul 2014 11:54

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Ik let wel op met wat ik plaats. Het is idd een tijdje minder geweest omdat er mensen besloten dat het leuk was om over mij te roddelen. Onder andere dingen die ze hier lazen. Inmiddels denk ik jammer als jullie je tot dat niveau willen verlagen zegt dat meer over jullie dan over mij.
2015 💙
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jul 2014 12:00

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Jullie?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem108

Bericht 15 Jul 2014 12:05

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Ik denk dat Tulp met 'jullie' bedoelt, degenen die over haar roddelden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Jul 2014 12:06

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Izar schreef:Ik denk dat Tulp met 'jullie' bedoelt, degenen die over haar roddelden.


:yes:
2015 💙
<<

Anoniem66

Bericht 15 Jul 2014 12:20

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Susan schreef:
Cotton schreef:
De laatste tijd wil ik soms wel graag een persoonlijk topic openen, maar ik doe het niet. Ik heb er geen zin in dat mijn topic door 1 iemand compleet omgebogen wordt tot stom discussietopic.


Dat kan ik me voorstellen, dat weerhoudt mij er de laatste tijd ook van om bepaalde dingen te vertellen, dingen die ik vroeger wel gewoon deelde. Ik heb er dan gewoon geen zin in dat zij ermee aan de haal gaat.


+1
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 15 Jul 2014 12:56

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Het is openbaar, en veilig vind ik wel een groot woord. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je op een openbaar forum neerzet. Ik vertel hier eigenlijk maar weinig persoonlijke dingen, deels om mezelf een stukje te beschermen.
<<

Anoniem315

Bericht 15 Jul 2014 13:00

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Ik voel me sinds de 'grote rel' niet meer heel veilig. Zo gebruik ik het biechtaccount nooit meer, sinds ik weet dat de burgemeesters zien van wie de informatie komt. En aangezien ik niet weet wie de burgemeesters zijn...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jul 2014 13:07

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

CCC schreef:Het is openbaar, en veilig vind ik wel een groot woord. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je op een openbaar forum neerzet. Ik vertel hier eigenlijk maar weinig persoonlijke dingen, deels om mezelf een stukje te beschermen.


Hier ben ik het ook wel mee eens. Ik vind het ook opvallend hoe boos mensen soms zijn als ze meelezers hebben. Het is een openbare site, mensen mogen hier dingen lezen en zijn dan niet verplicht om jou op de hoogte te brengen. Met dat gegeven probeer ik zelf wel rekening te houden, door geen dingen neer te zetten waarvan ik niet wil dat ze ongemerkt bij anderen terecht komen van wie ik dat niet wil.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 15 Jul 2014 13:08

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Veilig genoeg. Ik deel wel persoonlijke dingen, maar niet al te herkenbaar. Post ook geen foto's meer. Maar dat heeft verder niet zoveel met het forum te maken, ik post nergens openbaar foto's.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 15 Jul 2014 13:10

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Foto's post ik ook veel minder sinds die rel destijds. Daarvoor postte ik er heel veel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 15 Jul 2014 13:13

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Luce schreef:
Susan schreef:
Cotton schreef:
De laatste tijd wil ik soms wel graag een persoonlijk topic openen, maar ik doe het niet. Ik heb er geen zin in dat mijn topic door 1 iemand compleet omgebogen wordt tot stom discussietopic.


Dat kan ik me voorstellen, dat weerhoudt mij er de laatste tijd ook van om bepaalde dingen te vertellen, dingen die ik vroeger wel gewoon deelde. Ik heb er dan gewoon geen zin in dat zij ermee aan de haal gaat.


+1

Fijn om te weten dat ik niet de enige ben.

Nouja, eigenlijk wist ik het ook wel. Buiten het forum wordt hier ook wel over gesproken natuurlijk.
<<

Anoniem114

Bericht 15 Jul 2014 13:14

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Nee, ik voel me niet meer veilig op dit forum. Het kleinste mugje transformeert in een olifant zo groot als een uitgestorven mammoet en alles wordt onthouden (opgeslagen?) en tegen je gebruikt.

En tja, 't feit dat er één muts bij zit, die van elk topic een achterlijke discussie weet te maken, helpt ook niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Jul 2014 13:31

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Ik voel me veilig. Ik heb nooit hele persoonlijke dingen hier verteld, vanaf het begin al niet. En verder reageer ik überhaupt niet op types die de boel bij elkaar liegen en dat scheelt ook flink denk ik.
#teammaple🍁
<<

Anoniem321

Bericht 15 Jul 2014 13:34

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Snooki schreef:Nee, ik voel me niet meer veilig op dit forum. Het kleinste mugje transformeert in een olifant zo groot als een uitgestorven mammoet en alles wordt onthouden (opgeslagen?) en tegen je gebruikt.

En tja, 't feit dat er één muts bij zit, die van elk topic een achterlijke discussie weet te maken, helpt ook niet.


Wordt dat echt gedaan hier ja? Beetje pubermeisjesgedrag, vind ik. Triest.

Ik heb dat zelf nog nooit zo ervaren, gelukkig. Ik voel me hier wel veilig en deel zo nu en dan best wel persoonlijke dingen. Tot nu toe is dat nog nooit tegen me gebruikt..
<<

Anoniem114

Bericht 15 Jul 2014 13:39

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Het wordt in ieder geval nooit vergeten en kan in elk topic weer naar boven komen tijdens een (verhitte) discussie bijv. Oude koeien uit de sloot halen en zo.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Jul 2014 13:41

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

In deze moet ik Snooki gelijk geven. Ik voel me ook niet veilig om sommige dingen te posten. Daarvoor heb ik een ander forum.
<<

Zero

Bericht 15 Jul 2014 13:44

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Ja en nee. Ik probeerde lang onder de radar te vliegen hier, en dat is me best goed gelukt.
Maar de laatste tijd kennen meer forummers me ook via Facebook en dat vind ik eigenlijk ook wel weer leuk.

Veilig... sja. Ach. Het enige waar ik me "zorgen" om maak, is dat ik niet te vervelend / irritant over kom omdat ik een bedrijf heb en natuurlijk ook online klanten heb zitten / verwerf.
Maar ik ben hier ook weer niet zo veel anders dan offline - wellicht wat vrijer, maar als mensen mij online niet mogen, dan vinden ze me offline waarschijnlijk ook niet echt leuk.
Dus daar maak ik me niet echt druk om.

Enige wat ik niet 'veilig' vind, is dat ik doordat ik zo google baar ben, iedereen kan vinden waar ik werk / zit / ben / etc etc.
Maar ja. Ik denk dat vrijwel niemand meer echt veilig is online tegenwoordig.
Ik hoef niet met voor en achternaam op het forum, maar ik plaats wel steeds meer werk en links naar mijn site dus dat mensen inmiddels kunnen weten wie ik ben moet ook geen verassing meer zijn voor me :laughcry:

Maar over het algemeen zeg ik wel wat ik denk. En als ik echt iets ongepast wil zeggen, slik ik het gewoon in. Soms kun je een mening hebben over iets dat niet uitgesproken hoeft te worden. Niet iedereen zal altijd maar zitten wachten op jouw mening.
<<

Zero

Bericht 15 Jul 2014 13:48

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Overigens vraag ik me ook af hoeveel benoemingswaardigheden je kunt geven over forummers.
Ik denk dat er misschien een handjevol forummers echt harde feiten kan opnoemen over me, en ik denk dat dit voor iedereen wel een beetje geld (uitzonderingen daargelaten)

Als het forum een dure nachtclub was, stond ik nog steeds in de rij voor de bouncer in elk geval.
<<

Anoniem114

Bericht 15 Jul 2014 13:50

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Volgens mij onderschat jij jezelf en je positie hier, Zero. Je bent weliswaar 'the underdog' en blijft op de achtergrond, maar je bent zoals 't antieke klokje dat je van je oma hebt geërfd; het zal altijd een plekje in huis houden en als je 't ziet, moet je toch weer even glimlachen. Je hoort er gewoon bij, hoor.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 15 Jul 2014 13:51

Re: Voel jij je veilig op dit forum?

Dat met die oude koeien uit de sloot halen vind ik wel meevallen. Ik zie heel veel mensen dat roepen, maar dat zijn dan ook vaak de mensen die er zelf aan meedoen in mijn ogen.
Wat ik wel vervelend vind is dat dingen hier regelmatig uit hun verband worden gerukt, maar dat is ergens ook wel verklaarbaar. Als iemand iets tegen je zegt hoor je de intonatie van de stem erbij en zie je een gezicht etc. Op internet heb je dat allemaal niet, je hebt een geschreven tekst voor je die soms op meerdere manieren gelezen kan worden. Soms worden dingen gewoon verkeerd opgevat. Ik vind het vooral vervelend dat daar dan maar over doorgezaagd wordt, ook al heeft de forumster in kwestie al uitgelegd hoe ze het bedoelt.

Al met al voel ik me hier wel veilig, ik zet hier gewoon zo min mogelijk dingen neer die buitenstaanders niet van me mogen weten. Als ik het al doe, dan in het biechttopic. Ook al kunnen de burgemeesters het dan lezen, ik heb niet het idee dat er nu nog iets met die informatie gebeurt (in de zin van doorvertellen, zoals op het oude forum is gebeurd).
Laatst gewijzigd door Elliot op 15 Jul 2014 13:57, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers