Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Raar! Toch?

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jul 2014 16:01

Raar! Toch?

Een collega van mij heeft een zoontje die dit jaar na de zomer naar de middelbare school gaat. Hij heeft voor het goed afronden van zijn basisschoolperiode een cadeautje gekregen. Nou ja, cadeautje.. Een tripje naar New York. Op zich vind ik dit al een vrij overdreven cadeau, ik bedoel: het is de basisschool. Het is niet alsof dat een mega prestatie is, om die af te ronden. Maar goed, ieder z'n ding natuurlijk.
Nu vertelde mijn collega (de moeder van de jongen) dat het ventje (die nu dus in NY zit met zijn vader) heel erg ruzie had gekregen met zijn vader. 's Morgens in het hotel barstte de bom (de reden heeft ze niet verteld). Toen heeft de vader zijn zoon 'opgesloten' in de hotelkamer en is zelf gewoon de stad in gegaan, omdat hij geen zin had om met zijn zoon te ruzieën de hele dag.
Mijn collega vertelde het ook echt heel trots, alsof het een hele goede straf was. Maar ik vind het echt zo onverantwoord en bizar. Jemig, zo'n jochie is 11-12, die kan zich toch nog niet alleen redden de hele dag, in een vreemde stad? Ook al kan hij zijn hotelkamer niet uit, hij moet toch een keer eten en drinken?

Ik stond echt met mijn mond vol tanden en vond het achterlijk, maar misschien maak ik me druk om niets. Wat vinden jullie?

Niet quoten trouwens!

♥♥
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Jul 2014 16:03

Re: Raar! Toch?

Bizar zeg. Komt op mij ook wel een beetje over alsof die mensen de liefde van dat joch willen 'kopen'. Zo van, duur tripje, nu niet meer zeiken.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 14 Jul 2014 16:07

Re: Raar! Toch?

Inderdaad heel vreemd. Het reisje zelf op zich niet, ieder z'n keuzes. Maar überhaupt je kind opsluiten vind ik absurd en zeker in die situatie, volgens mij kun je een hotelkamer altijd nog uit namelijk....
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jul 2014 16:10

Re: Raar! Toch?

Ik vind het reisje ook niet zo raar, Amerika is nou niet meer zo'n exclusieve bestemming, er zijn genoeg mensen die daar al rond hun twaalfde naartoe gaan. Dat opsluiten vind ik echt absurd. Ik snap ook niet dat je lekker door New York kunt lopen terwijl je weet dat je kind in zijn eentje op de hotelkamer zit. In mijn ogen ben je dan niet helemaal goed snik.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jul 2014 16:13

Re: Raar! Toch?

Het gaat ook om dat opsluiten hoor, dat reisje zou ik zelf ook niet doen maar dat moet ieder lekker voor zich weten.

♥♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jul 2014 16:16

Re: Raar! Toch?

Een kind kan wel proberen uit het raam te klimmen. Of roomservice bellen, die hebben wel een extra sleutel. Ik zou het ergens heel goed begrepen hebben als hij er vanvoor was gegaan als hij de kans had gekregen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jul 2014 16:18

Re: Raar! Toch?

Nou, inderdaad. Ik snap echt niet dat je je kind zoiets aan doet. Ik bedoel, ik zou al niet eens voor een kwartiertje of langer weglopen, maar het ging hier ook gewoon om de hele dag!

♥♥
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jul 2014 16:38

Re: Raar! Toch?

Dat is wel weird ja!

Wat betreft het reisje, dat zou ik ook niet doen... maar een gezin bij ons op 't werk met 5 kinderen, neemt elk kind apart mee naar een zelfgekozen bestemming zodra ze naar de middelbare school gaan. Als beloning en voor quality time. Nu is het wel zo, dat de vader advocaat is en de moeder opticien, dus zij zullen wel geld als water hebben.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jul 2014 16:42

Re: Raar! Toch?

Als ik geld zat zou hebben en mijn kind zou heel graag naar New York willen dan zou ik niet weten waarom ik het niet zou doen. Ik geloof niet zo in de theorie dat kinderen dan voor het leven verpest zijn en niks meer kunnen waarderen. Er blijft nog genoeg in de wereld over om te kunnen ontdekken, soms zie je van die kaartjes waar je kunt invullen hoeveel procent van de wereld je gezien hebt en zelfs bij die doorgewinterde reizigers is het dan nog niet eens 10%.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem85

Bericht 14 Jul 2014 16:47

Re: Raar! Toch?

Ik dacht dat hotelkamers altijd van binnen op te maken zijn, dat terzijde snap ik niet dat je een kind een hele dag achterlaat in een vreemde stad en zelf erop uit gaat.

Het tripje vind ik niet vreemd of overdreven, maar juist heel erg leuk. Niet als beloning voor het afronden van de basisschool maar gewoon, even quality time met een van de ouders.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Jul 2014 16:50

Re: Raar! Toch?

Vind het een beetje kinderachtig van die vader. Als vader moet je toch de verstandigste zijn lijkt me en daar is dit geen voorbeeld van. Arme jongen.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 14 Jul 2014 17:02

Re: Raar! Toch?

Ik vind dat echt niet normaal. Dan scheelt er toch iets me je als ouder? Hoe haal je het in je hoofd een kind op te sluiten? In een vreemde stad? Met een vreemde taal? Ik kan er echt niet bij.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 14 Jul 2014 17:06

Re: Raar! Toch?

Ragazza schreef:Vind het een beetje kinderachtig van die vader. Als vader moet je toch de verstandigste zijn lijkt me en daar is dit geen voorbeeld van. Arme jongen.

:good:
<<

Anoniem193

Bericht 14 Jul 2014 17:17

Re: Raar! Toch?

Als mijn man dit zou doen bij één van onze kinderen, dan kon hij bij terugkomst de scheidingspapieren tekenen.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 14 Jul 2014 17:27

Re: Raar! Toch?

Alibi schreef:Als mijn man dit zou doen bij één van onze kinderen, dan kon hij bij terugkomst de scheidingspapieren tekenen.


Dit ja.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jul 2014 17:29

Re: Raar! Toch?

Nog even een keer voor de duidelijkheid: mijn topictitel slaat alleen op het opsluiten, niet op dat reisje an sich.

♥♥
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jul 2014 17:35

Re: Raar! Toch?

Idioterie ten top... opsluiten op een hotelkamer in een vreemde stad. Dan spoor je niet als vader...

Volgens mij was het vroeger, iig in de staat Pennsylvania, zo dat je kinderen van 12 jaar en jonger niet alleen thuis mocht laten zonder toezicht van iemand boven de 16 of 18. Daar kon je een flinke boete voor krijgen als ouder. Ben benieuwd hoe dat in NYC is...

Echt hoor, sommige mensen sporen niet! En als mijn vriend dat zou flikken... oei oei oei, de rapen zouden gaar zijn en het gat van de deur had ik hem al gewezen voordat hij uberhaupt binnen was gestapt!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jul 2014 18:12

Re: Raar! Toch?

Alibi schreef:Als mijn man dit zou doen bij één van onze kinderen, dan kon hij bij terugkomst de scheidingspapieren tekenen.


Eens. Je hoeft het niet overal over eens te zijn of altijd hetzelfde te reageren, maar dit zou mij echt veel, heel veel te ver gaan. Maar die moeder vindt het blijkbaar een enorme mop, dus ik vrees voor het kind dat hij met twee halve zolen als ouders opgescheept zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem275

Bericht 14 Jul 2014 19:17

Re: Raar! Toch?

Muppetje schreef:
Alibi schreef:Als mijn man dit zou doen bij één van onze kinderen, dan kon hij bij terugkomst de scheidingspapieren tekenen.


Dit ja.

Eens
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 14 Jul 2014 20:13

Re: Raar! Toch?

Bizar, ik hoop dat die man snel het licht zag en terug ging naar zijn zoon
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 14 Jul 2014 20:29

Re: Raar! Toch?

Dat kan echt niet! Een 12 jarige in een vreemde stad alleen laten!
Serieus, een 12 jarige laat je amper alleen thuis in je eigen huis!
Echt...dat zou mijn man niet hoeven te flikken, dan kon hij vertrekken.
november 2010-januari 2013-november 2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers