Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwalbum zelf maken

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 14 Jul 2014 22:01

Re: Trouwalbum zelf maken

De echte professionele albums zijn inderdaad schreeuwend duur, maar echt dubbel en dwars het geld waard! Ook een hele mooie case erbij!
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jul 2014 22:06

Re: Trouwalbum zelf maken

I know :love: ik wil dat absoluut zelf! Maar kan me voorstellen dat je dat niet gaat maken als je zelf er eentje maakt. Kan vaak niet eens omdat je KvK nummer nodig hebt. Ik vind Asuka Books ook geweldig, die wil ik nog altijd aanbieden maar ben bang dat men dat veel te duur vindt. Misschien over paar jaar.
Maar voor iemand die zelf z'n album wil maken, zijn de suggesties die gegeven zijn denk ik wel heel goed. Ik zou eigenlijk niet weten welke andere bedrijven goed zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Jul 2014 22:42

Re: Trouwalbum zelf maken

Oh ja!! Asuka Books zijn amazing :love: Mag daar zelf ook boeken laten drukken, maar inderdaad best prijzen voor simpel fotoalbum.. Maar ooit ... *droom droom* of gewoon eens doen haha
<<

Zero

Bericht 14 Jul 2014 23:05

Re: Trouwalbum zelf maken

Marin schreef:Ik heb daar wel interesse in, Zero. Ik wil graag overstappen.


Kreeg zojuist bericht dat het album onderweg is, ik app je even als het kwalitatief de moeite waard is!
<<

Anoniem119

Bericht 14 Jul 2014 23:10

Re: Trouwalbum zelf maken

Super. Ben benieuwd!
<<

Anoniem173

Bericht 14 Jul 2014 23:15

Re: Trouwalbum zelf maken

Ik heb onze bij de Hema laten ontwikkelen, is echt mooi geworden. Maar hoor ook vaak zat van mensen dat ze niet tevreden zijn over de Hema.

Van onze fotograaf kreeg ik profotonet.nl aangerade.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jul 2014 23:20

Re: Trouwalbum zelf maken

Zerootje, laat je mij ook weten of het wat is?
Het schijnt trouwens dat je bij TopFoto om de software heen kunt met iig photoshop templates. Daar hebben ze het bij EB iig over. Ik neem zelf altijd de themaloze en mik het 'voorgedrukte' eruit. Dan ga ik zelf puzzelen.
<<

Zero

Bericht 14 Jul 2014 23:59

Re: Trouwalbum zelf maken

Doet ik!

Ik heb tot nu toe nog geen problemen met topfoto, maar ik bestel er ook niet echt regelmatig.
Bruidsalbums bied ik niet aan van topfoto. Ik heb via de beurs een deal gekregen dat ik een album dat normaal zo'n €250 kost nu voor € 50 mag proberen. Dus dat leek me de moeite waard (best groot ook, 30x40 cm, 30 spreads)
Maar op de beurs was de kwaliteit wel een stuk anders dan ik gewend ben.
Matter - niet perse verkeerd, maar moest er even aan wennen. En nu dus kijken of het bij mijn foto's past.

Het voordeel bij deze vond ik dat het een foto kaft was maar wel gewoon op kunstleer.
<<

LindaK

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 219

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:53

Bericht 15 Jul 2014 08:47

Re: Trouwalbum zelf maken

Ons trouwalbum heb ik gemaakt bij topfotoalbum.
Ik vond de software niet echt ideaal, maar ben wel super tevreden over de kwaliteit van het album!
<<

Zero

Bericht 15 Jul 2014 13:18

Re: Trouwalbum zelf maken

Oh jeej, het album is binnen!

Het is alleen glossy gekomen ipv mat :confused: maar eigenlijk vind ik het ook niet zo erg. We hebben al dat semi-gloss album, die is echt superdeluxe (a.k.a. super prijzig)

Ik app jullie even!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jul 2014 19:03

Re: Trouwalbum zelf maken

Ik wil het ook weten :ja:
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 19:06

Re: Trouwalbum zelf maken

En ik ben op mijn beurt weer nieuwsgierig naar wat voor werk jij dan doet Tabbie. Of is het voor privégebruik? Sowieso zou ik wel eens wat meer over jou willen weten. Ik vind je een leuke betrokken forummer maar ik weet zo weinig van je, alleen maar giswerk haha.
<<

Zero

Bericht 15 Jul 2014 19:17

Re: Trouwalbum zelf maken

Tabbie, ik kan je even PM-en?
De site / het bedrijf dat ik gebruik voor dit fotoboek is niet voor de consument, maar ik geloof dat hij via een nevensite van ze wel te bestellen valt - al weet ik dat niet 100% zeker.

Op mijn Facebook kun je de voorkant van het album zien, de rest kan ik in de PM zetten als je wilt?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jul 2014 21:09

Re: Trouwalbum zelf maken

Gaan we toch een keertje kletsen lieve Marin :dance: Al is giswerk ook leuk haha

De albums zijn meer voor privegebruik. Maar met fotografen als vrienden en vriendje en zelf werkend als freelancer in de visuele sector (meestal meer qua media) heb ik prima wat geld over voor mijn mooie fotoboeken :ja:

1 keer dus getest bij albelli (hoogglans) maar dat was gewoon niet mijn stijl. Jammer, want lekker qua prijs. Hema heeft trouwens ook een prima printer, maar ik wil net dat dikker papier en mooiere opties. En doordat ik dus gewoon een kvk nummer heb, kan ik vaak ook gewoon drukken bij niet-consument drukkers.

@Zero, die kaft is gaaf! Heb net even bij die nevensite gekeken, maar daar hadden ze niet wat ik nodig heb.

Vooral het aantal pagina's kom ik blijkbaar mee in de problemen. Zelfs bij Profotoalbum (wat me ook wel iets leek) heb je een max van 72 pag's. En bij top foto zit ik met de afmetingen grrrr misschien moet ik dan voor de hd-versie gaan (die heeft dan iig 30 x 21 maar twijfel of dat niet te klein is) Iemand daar al ervaring mee?
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 21:25

Re: Trouwalbum zelf maken

Jaaaa ik vind jou wel leuk hoor en ben nieuwsgierig naar je. Klinkt leuk allemaal!

Waarom heb je zo veel pagina's nodig?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jul 2014 21:44

Re: Trouwalbum zelf maken

Want zo groot is m'n reisboek :D
<<

Zero

Bericht 15 Jul 2014 21:48

Re: Trouwalbum zelf maken

Ik vond 60 pagina's al best veel :') maar goed, voor een trouwalbum is dat meer dan zat, voor andere dingen wellicht niet. Je kon wel pagina's extra nemen, maar als 72 al te weinig is dan zet dat ook geen zoden aan de dijk.
(Al denk ik dat het erg moeilijk te vinden is hoor, meer pagina's...)

De kaft is me ook alles mee gevallen. Ik moet wel oppassen met randjes maar hij ziet er gewoon tof uit. Lekker dik materiaal, hou ik van.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jul 2014 21:53

Re: Trouwalbum zelf maken

Het album is 98 pag's en dan heb ik al veel beperkt in aantal foto's en tekst. Gelukkig gaan er veel tot 100 pagina's. Maar dacht laat ik ook eens kijken naar alternatieven wat professionals veel gebruiken..
<<

Zero

Bericht 15 Jul 2014 21:59

Re: Trouwalbum zelf maken

Voor een reis album is het logisch, maar ik zou doodgaan van verveling als ik iemands trouwalbum van 100 pagina's zou moeten doorbladeren. Vandaar dat 20 spreads (40p) eigenlijk al mijn max was. Die van 60 is voor mij dus al extreem.

Maar voor jezelf een reisboek, als je veel heb gereisd, dan is het wel heel vet.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 22:01

Re: Trouwalbum zelf maken

OH ja haha dan snap ik 't wle. Dat heb ik ook altijd met reisalbums. Hoewel ik dat ook steeds meer probeer in te perken omdat het mensen al snel verveelt ben ik bang. Ik moet trouwens nog steeds een Myanmar album maken maar probleem is dat we dat eigenlijk samen moeten doen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9786

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 15 Jul 2014 22:04

Re: Trouwalbum zelf maken

Ja het is echt super geworden! Met bij elke plek ook informatie en veel persoonlijke avonturen. Het is mijn eigen soort reisverslag /Marco Polo boek /lonely planet met foto's en dan alles in het Engels. Zo wil ik dat dan uiteindelijk voor elk land waar ik ben geweest/nog heen ga om te backpacken. Met dezelfde opmaak, maar andere kleur typerend voor de cover.

Dus opzich is een spread 1 kant tekst en 1 kant fotomontage, met panaromafotos ertussendoor. Dus eigenlijk heel weinig foto's in vergelijking hoeveel foto's ik werkelijk gemaakt heb. Hopelijk verveelt het op die manier niet.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jul 2014 22:04

Re: Trouwalbum zelf maken

OH dat klinkt wel heel cool inderdaad!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Jul 2014 21:47

Re: Trouwalbum zelf maken

Blader mijn trouwboek dan maar niet door, want die is 110 blz ofzo.
Marin had ruim 500 foto's gemaakt en ik vond ze vrijwel allemaal mooi, hoe kan ik dan maar een boekje van een pagina of 40 maken!!!
Gelukkig maak ik het boek meer voor mezelf :P
<<

Zero

Bericht 17 Jul 2014 23:31

Re: Trouwalbum zelf maken

Ik maak op een bruiloft tussen de 500 en 1000 foto's, maar ik weet dat toch goed samen te vatten in een boek (100 tot 150 foto's)
Ik doe alleen de essentie er in. Dubbelen zijn niet nodig, maar hoe vaker je trouwalbums maakt, hoe kritischer je bent en hoe makkelijker het gaat.
Ik snap wel heel goed dat mensen denken dat ze alles er in willen hebben - mijn tante is ook zo iemand, die heeft honderden vakantiefoto's in 1 album - maar het kijkt niet echt lekker als ik eerlijk ben.
En natuurlijk heb je het ook voor jezelf, maar als je perse álle foto's wil zien, dan kan je die op de computer bekijken denk ik dan, een album is juist voor een duidelijke samenvatting.

Maar dat is gewoon een kwestie van smaak hoor, ik heb liever een paar sprekende spreads dan een heleboel pagina's met kleinere foto's. Iedereen zijn eigen smaak!
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:14

Bericht 21 Jul 2014 09:46

Re: Trouwalbum zelf maken

Ik gebruik ook meestal Topfotoalbum. Voor ons trouwalbum heb ik Profotonet gebruikt en ik ben heel tevreden, het is supermooi geworden. Mooie dikke pagina's, mooi papier en lay flat.
2014 2016
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers