Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voorkeur voor een jongetje/meisje?

<<

Anoniem275

Bericht 14 Jul 2014 08:42

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik heb nooit echt een voorkeur gehad.
Meisje leek me wel leuk, maar een jongen net zo.
Voor T vind ik een broertje wel erg leuk, ze kunnen ook zo lekker samen stoeien :heart:
Ik vind het wel jammer dat we de meisjesnaam waarschijnlijk nooit zullen gebruiken.
Ik denk dat jongens ook wel 'lekker makkelijk' zijn, je hoeft de haren niet echt te doen en qua kleding is het ook easy met een broek en een shirtje.. Dat past wel bij mij :smile:
<<

Anoniem83

Bericht 14 Jul 2014 08:51

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Bij de eerste lichte voorkeur jongen: is een meisje.
Bij de tweede voorkeur meisje (en we dachten ook dat het echt een meisje zou zijn): is een jongen.

Stel dat er een derde bij zou komen, dan zou ik voorkeur hebben voor een jongetje. Gewoon omdat ik kleine jongetjes zo mogelijk nog schattiger vind dan kleine meisjes.

Wat betreft twee kindjes van hetzelfde geslacht is zo leuk, dan hebben ze veel aan elkaar. Dat gaat bij mij niet op, mijn zusje en ik hebben nog nooit goed met elkaar gekund helaas. Ik ben heel blij dat ik een meisje en een jongen heb, dat ik het allebei mag meemaken.
<<

Patsy

Bericht 14 Jul 2014 08:58

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik had, toen ik zwanger was, geen voorkeur. Mijn man hoopte op een jongen, hij wilde graag voor een stamhouder zorgen, dat is gelukt. Voor een eventuele volgende heb ik geen voorkeur, maar ik denk dat het voor mijn zoon leuker is een broertje te hebben dan een zusje.
<<

Anoniem57

Bericht 14 Jul 2014 09:21

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik had bij de eerste eigenlijk geen voorkeur, ik vond een meisje heel leuk maar een jongen had ik ook leuk gevonden, denk ik.

Bij deze heeft mijn vriend de voorkeur voor een jongen, ik voor nog een meisje. Maar dat is beiden eigenlijk nergens op gebaseerd, dus het belangrijkste is of het gezond is en verder zien we wel.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 14 Jul 2014 10:15

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Nee eigenlijk niet, ik was ervan overtuigd dat het een jongetje zou zijn en vond het wel jammer maar ook weer superleuk. Heel dubbel dus.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 14 Jul 2014 10:20

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik ben dolgelukkig met mijn mannen, maar vind het wel jammer dat ik nooit zal weten hoe het is om een dochter te hebben. Vooralvoor later dat ze dingen aan je gaat vragen over bijv zwangerschap enzo of samen shoppen, zoals ik dat nu deed met mijn moeder, maarja wil ook niet zeggen dat dat altijd zo gaat.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem193

Bericht 14 Jul 2014 10:21

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Bij de eerste had ik geen voorkeur, dit werd een meisje.
De tweede lieten we een echo maken en bleek het een jongetje, daar werd ik toen heel onzeker van. Kon ik dat wel, een piemeltje schoonmaken, kon ik van een jongetje wel net zoveel houden als van een meisje etc. Daar heb ik mij wel een paar weken druk over gemaakt.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Jul 2014 10:25

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik had geen voorkeur. Wel had ik sterk het gevoel dat het een jongetje was, waardoor ik even moest wennen aan de woorden 'Het is een meisje!' na de bevalling.

Bij een tweede hoop ik stiekempjes op een jongen, maar als het een meisje is, lijkt me dat voor N. weer heel leuk i.v.m. kleren uitwisselen, speelgoed delen/lenen en het delen van interesses. Dat gaat bij de meiden van mijn zus ook erg goed.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 14 Jul 2014 10:34

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Bij de eerste geen voorkeur, toen wisten we het geslacht ook pas bij de geboorte. Mijn vriend hoopte toen wel op een jongen, vanwege het stamhouder verhaal. Hij had geluk :wink:
Dit keer van mij uit wel een voorkeur voor een meisje, dat lijkt me zo leuk! Bovendien hebben we dan zowel een zoon als een dochter. Of het een koningskoppel wordt, zullen jullie in december pas weten, wij weten het sinds vorige week wel al, maar houden dat lekker voor onszelf :)
07.12.2011
11.12.2014
<<

Anoniem117

Bericht 14 Jul 2014 10:36

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Mijn man heeft een voorkeur voor tenminste een jongen, omdat hij al een dochter heeft. Ik heb geen voorkeur. Mensen denken dat je bij een tweeling het liefste een jongetje en een meisje wil. Maar ook dat heb ik niet. Lijkt me wel heel leuk hoor, want dan weet ik hoe het is om een zoon en dochter te hebben. Maar aan de andere kant, en dat las ik hier ook al ergens, denk ik dat het voor de kinderen ook leuk is als ze van hetzelfde geslacht zijn. Meisje-meisje, jongen-jongen.

Ik heb mezelf altijd voor gesteld als een meisjesmoeder, maar dat komt misschien omdat ik uit een meisjesgezin kom en ik zelf een meisje-meisje was, die altijd met poppen speelde. Mijn stiefdochter heeft nog nooit een pop aangeraakt/ of iets uit de verkleeddoos die ik haar gegeven heb, gehaald. Dus ja. En van het tutten, mooie kleren, vlechtjes en roze ben ik helemaal niet.

Maakt mij dus niets uit.
Laatst gewijzigd door Anoniem117 op 14 Jul 2014 10:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem73

Bericht 14 Jul 2014 10:47

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik had een voorkeur voor een meisje (en ook gekregen). Ik houd van tutten, jurkjes en roze :)
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jul 2014 10:50

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Bij ons thuis ging 'veel aan elkaar hebben' ook niet op voor hetzelfde geslacht.

Mijn oudste broers schelen een klein jaar en als kind waren ze altijd samen, maar vanaf de puberteit niet meer. Ze verschillen ook gewoon heel erg. M`n oudste broer is heel technisch en goed met z`n handen, heeft geen eens een middelbare school diploma. Terwijl de ander heel goed is met z`n hoofd, geen eens een schroevendraaier in huis heeft (nee, echt niet) en afgestudeerd is aan de universiteit.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 14 Jul 2014 12:51

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Na 2 jongens had ik bij de derde zeker een voorkeur voor een meisje. En dat kwam uit!
<<

Anoniem58

Bericht 14 Jul 2014 14:58

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik had wel voorkeur voor een jongen. Zag mijzelf in de toekomst ook altijd als een jongens moeder.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jul 2014 15:02

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik was overtuigd van een meisje...
Aan het begin van de zwangerschap zei ik "een jongen als eerste is wel leuk, dan heeft een tweede de grote broer die ik zelf altijd had willen hebben"... En we krijgen een zoon :love:
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 14 Jul 2014 15:09

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik had voorkeur voor een meisje. Niet dat ik een jongen niet leuk zou vinden, maar meer als ik zou mogen kiezen dan zou ik een meisje kiezen
(En nu ik alleen ben vind ik t stiekem helemaal fijn, en hoop ook dat t de haartjes doen enz nog een tijdje laat doen)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 14 Jul 2014 16:28

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik had een lichte voorkeur voor een tweeling en dan een jongen en een meisje. Hoewel een tweeling mij in het begin ook heel pittig leek.
Inmiddels is het er een en heb ik niet echt een voorkeur voor een bepaald geslacht. Hoop gewoon dat het een rouwdouwer is die daarnaast ook van knutselen e.d. Houdt. Nu de zwangerschap zo rot verloopt, baal ik wel stiekem dat het geen tweeling is, want ik weet niet of ik dit nog een heer wil (en kan gezien dan de zorg voor een kleine hebben).
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 14 Jul 2014 17:13

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ja had ik. Ik kom uit een meiden gezin en was benieuwd of het echt zo anders zou zijn met alleen maar jongens. Dus na onze 1e dochter had ik het wel leuk gevonden als de 2e een jongen was, maar wie weet bij de 3e x wel, 3x is scheepsrecht toch? :smile:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 14 Jul 2014 17:16

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

FashionMommy schreef:Ja had ik. Ik kom uit een meiden gezin en was benieuwd of het echt zo anders zou zijn met alleen maar jongens. Dus na onze 1e dochter had ik het wel leuk gevonden als de 2e een jongen was, maar wie weet bij de 3e x wel, 3x is scheepsrecht toch? :smile:


Hahah ja of niet, ik ken mensen met 3 jongens en mensen met 3 meiden.....

OT: het lijkt mij wel leuk om een jongen en een meisje te krijgen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 14 Jul 2014 17:19

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Helix schreef:
FashionMommy schreef:Ja had ik. Ik kom uit een meiden gezin en was benieuwd of het echt zo anders zou zijn met alleen maar jongens. Dus na onze 1e dochter had ik het wel leuk gevonden als de 2e een jongen was, maar wie weet bij de 3e x wel, 3x is scheepsrecht toch? :smile:


Hahah ja of niet, ik ken mensen met 3 jongens en mensen met 3 meiden.....

OT: het lijkt mij wel leuk om een jongen en een meisje te krijgen.


Ag als de 3e ook weer een meisje zou worden, ook prima hoor!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 14 Jul 2014 17:22

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik ben dolblij met mijn twee gezonde kinderen, dat vooral. Maar van tevoren zag ik mezelf altijd meer als jongensmoeder. Net nog wezen fietsen en voetballen met onze jongen, dan ben ik wel in mijn element :)
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 14 Jul 2014 17:22

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Vroegerrr, toen ik 16 was, wilde ik heel graag een meisjes tweeling. Toen ik jaren later zwanger was van de eerste had ik geen voorkeur meer. Bij de tweede had ik een sterk voorgevoel voor een meisje door de andere zwangerschap en door dat voorgevoel werd ook de wens voor een meisje wel een beetje aangesterkt. Ik moest dan ook wel even schakelen toen het weer een jongen bleek te zijn (nu ben ik echt wel heel blij met mijn 2 mannen hoor :) ).

Het enige waar ik soms wel 'angstig' voor ben, zijn mijn eventuele schoondochters in de toekomst. Ik heb het idee dat de meeste schoonmoeders sowieso al een streepje achter hebben in de ogen van de meeste vrouwen. Met je eigen dochter zal je denk ik meer betrokken worden in zwangerschappen e.d. Maar dat zien we tegen die tijd wel!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 14 Jul 2014 17:23

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ooh en ik heb een jongetje die gek is op alles wat roze is, dus roze kopen kan ik ook met mijn 2 zonen!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 14 Jul 2014 17:24

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Gijs. schreef:Vroegerrr, toen ik 16 was, wilde ik heel graag een meisjes tweeling. Toen ik jaren later zwanger was van de eerste had ik geen voorkeur meer. Bij de tweede had ik een sterk voorgevoel voor een meisje door de andere zwangerschap en door dat voorgevoel werd ook de wens voor een meisje wel een beetje aangesterkt. Ik moest dan ook wel even schakelen toen het weer een jongen bleek te zijn (nu ben ik echt wel heel blij met mijn 2 mannen hoor :) ).

Het enige waar ik soms wel 'angstig' voor ben, zijn mijn eventuele schoondochters in de toekomst. Ik heb het idee dat de meeste schoonmoeders sowieso al een streepje achter hebben in de ogen van de meeste vrouwen. Met je eigen dochter zal je denk ik meer betrokken worden in zwangerschappen e.d. Maar dat zien we tegen die tijd wel!


Het ligt er ook maar net aan wat voor band je krijgt met je toekomstige schoondochter(s). Ik had bij mijn zwangerschappen liever mijn schoonouders bij het een en ander willen betrekken als mijn eigen ouders, maar dat kan helaas niet meer.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 14 Jul 2014 19:25

Re: Voorkeur voor een jongetje/meisje?

Ik heb tijdens mijn zwangerschappen ook meer gehad aan mijn schoonmoeder dan aan mijn eigen moeder!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One