Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe laat jij je huis achter?

<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 13 Jul 2014 22:15

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Urban Naked schreef:Niet bijzonder schoon. Geen vuile vaat, prullenbak leeg, koelkast zonder bederfelijk spul, schone kattenbak. That's it.

Hier hetzelfde.

De eerste keer dat ik op vakantie ging nadat ik op mezelf ging wonen was ik zo slim om alle stekkers eruit te halen, inclusief die van de koelkast... Gelukkig kwamen m'n ouders paar dagen erna langs om wat op te halen en dat was ook net de dag dat het vuilnis kwam en ze hebben daarna nog even de koelkast voor me uitgesopt. Heb echt hele lieve ouders :smile:
<<

Anoniem75

Bericht 13 Jul 2014 22:23

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Stekkers haal ik er eigenlijk nooit uit. Wel zorg ik dat de wasmanden, prullenbakken en de vaatwasser leeg zijn. Dat de koelkast uitgezocht is op houdbaarheidsdatum en dat alles netjes en opgeruimd is. Geen rondslingerend speelgoed ofzo. Ook ga ik er nog een keer met de stofzuiger doorheen als we gaan en in de zomer doe ik alle gordijnen dicht ivm de warmte.
<<

Anoniem113

Bericht 13 Jul 2014 22:52

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Hier wordt altijd het hele huis gepoetst voordat we weggaan. Alle was weggewerkt. De koelkast zo leeg mogelijk. Geen vaat in de vaatwasser. Prullenbakken geleegd. Goed stofzuigen en dweilen.

Helaas komen we wel vaak terug in een "vies" huis. We hebben twee katten en onze oppassers zullen niet even een stofzuiger door de woonkamer halen. Ook gooien ze de zakjes natvoer in de prullenbak waardoor deze na vaak 3 weken ook stinkt :thumbdown:

Maar toch zou ik het niet anders kunnen achterlaten.
<<

Patsy

Bericht 14 Jul 2014 09:15

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik zorg dat de was is weggewerkt, alleen de kleding die we de dag van inpakken aanhadden en de handdoeken van het 's ochtends douchen voordat we weggaan liggen er dan nog. Bedden verschoon ik de dag voor we weggaan, maar het dekbed en de kussens gaan mee omdat we met de caravan op vakantie gaan. Als alles is ingepakt stofzuig ik het huis, maak de wc's schoon en stof af. De bedervelijke dingen nemen we mee of gooien we weg en de prullenbak en vaatwasser gaan leeg.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Jul 2014 09:18

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik laat mijn huis het liefst helemaal spic en span achter + de tuin in orde. Maar soms is dat niet echt haalbaar omdat het niet lukt om voordat we op vakantie gaan een dag vrij te hebben.
Als we tijdgebrek hebben zorgen we iig dat de was aan de kant is en de keuken en het sanitair schoon zijn en de vuilnisbak leeg is.
De rest zien we dan na de vakantie wel weer.
<<

Anoniem124

Bericht 14 Jul 2014 13:41

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Helemaal gepoetst, ik vind het echt vreselijk direct te moeten poetsen als ik net thuis ben.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jul 2014 16:12

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik laat mijn huis ook schoon en opgeruimd achter. Wasmanden leeg, wasmachine/droger leeg, vaatwasser uitgeruimd. Ik haat het om in de troep thuis te komen.
En daarbij weet je nooit wat er gebeurt. Vrienden van mij laten hun huis altijd gewoon achter zoals ze er in wonen (lees: één grote teringzooi). De vorige keer dat zij weg waren kreeg vriend een ongeluk en kon ik in die rotzooi naar schone onderbroeken zoeken voor vriendin. Niet fijn!

♥♥
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 14 Jul 2014 17:17

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik laat het huis schoon achter, maar ik ga geen extra dingen doen of zo. Schoon is bij mij schoon, en voornamelijk opgeruimd, dat dan wel.
Laatst gewijzigd door fashionmommy op 14 Jul 2014 17:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Dazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 208

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:55

Bericht 14 Jul 2014 17:25

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik laat het schoon achter; beddengoed gewassen en opgehangen, schoon beddengoed op bed, de wasmand (zo goed als) leeg, stekkers eruit (behalve van mn Tele-2-box haha, dan kan-ie gewoon door gaan met opnemen), verse en bederfelijke waar uit de koelkast, prullenbakken leeg.
<<

Anoniem205

Bericht 14 Jul 2014 17:27

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Laatst stond in het krantje van Vereniging Eigen Huis een artikel van een ex-beroeps-inbreker die tips gaf over hoe je huis achter te laten. Ze adviseren oa om het huis er wel enigszins bewoonbaar uit te laten zien (her en der een krant/tijdschrift laten liggen, kopje/glas (al dan niet schoon) op tafel laten staan, lampen op timer, etc. Op zich wel logisch en slim natuurlijk...

Wij laten 't altijd zo schoon en leeg mogelijk achter als dat we voor elkaar krijgen. Soms ligt er nog wel iets aan was. Wat ik altijd wel fijn vind, is schoon beddengoed op mijn bed. Dan hoef ik dat bij thuiskomst iig niet meer te doen :)
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 14 Jul 2014 18:46

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Geen wasgoed meer, geen/weinig spullen in de koelkast etc. En de dag voordat we terug komen laten we de hulp langskomen en die zorgt dan dat we in een schoon huis terug komen. Om die weer volledig vies te maken met al onze vakantie zooi :smile:
Afbeelding
<<

Fiene

Bericht 14 Jul 2014 20:53

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Puggle schreef:
Highway schreef:Alles netjes opgeruimd, wassen gedraaid, vaatwasser uitgeruimd etc. Al het waar dat kan bederven haal ik uit de koelkast en gooi ik weg, zo ook het vuil etc. Ik stofzuig nog even voordat we weg gaan en inderdaad schone bedden. Stekkers gaan er ook bijna allemaal uit (behalve de koelkast dan)


Zo doen wij het ook.


Wij ook, ik controleer ook de tijdschakelaars en laat wel wat speelgoed/ tijdschriften etc liggen. Anders is het wel een heel groot contrast met normaal hahahaa.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 15 Jul 2014 00:59

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik zorg dat de dagelijks schoonmaak (stofzuigen, dweilen, poetsdoek door het huis) is gebeurd, de was en de vaat weg is gewerkt, de koelkast opgeruimd (geen dingen die kunnen bederven) de vuilnisbak leeg, kattenbakken schoon en ik trek ik de overbodige stekkers uit het stopcontact. Verder zorg ik voor een "verzorger" voor onze katten en zet ik al het eten voor hen klaar. Ook controleer ik altijd nog even goed of alle ramen en deuren dicht zijn en op slot maar dat lijkt mij vrij logisch.
Afbeelding
<<

Anoniem55

Bericht 15 Jul 2014 11:30

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Helemaal netjes. Ik wil dat alles is opgeruimd en is gepoetst als we weg gaan. Als we dan thuis komen, hoeven we ons daar geen zorgen over te maken. Al zorg ik ervoor dat het huis altijd netjes opgeruimd en gepoetst is.
<<

Anoniem74

Bericht 15 Jul 2014 11:41

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Alles schoon en netjes. Heb van huis uit geleerd dat het fijner thuiskomen is en zolang me dat niet tegenvalt, houd ik het in stand.
<<

Anoniem104

Bericht 17 Jul 2014 10:40

Re: Hoe laat jij je huis achter?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 03 Sep 2014 10:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 17 Jul 2014 10:46

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik zorg wel dat alles netjes is: stofgezogen, wasmand zo leeg mogelijk, vaatwasser leeg en alles opgeruimd. Dat vind ik zoveel fijner thuiskomen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 17 Jul 2014 11:18

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Het ligt er aan. Vaak probeer ik het wel schoon achter te laten, maar soms vind mijn moeder het heerlijk om in onze vakantie een dagje te komen soppen en dan ben ik wat minder opgeruimder. Dan komen we thuis en dan staat er een vers bosje bloemen op tafel, ligt er wat lekkers voor ons in de kast en is alles spik en span :love:
Sowieso doen we wel altijd alle stekkers er uit, vuilnisbak en koelkast leeg.
Maar op de een of andere manier maak ik er ook echt een troep van als ik alles moet inpakken.
<<

Anoniem91

Bericht 17 Jul 2014 12:19

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Hier helemaal schoon en opgeruimd.
<<

Anoniem287

Bericht 17 Jul 2014 14:11

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Schoon en opgeruimd. Al moet ik bij thuiskomst wel altijd direct stofzuigen, omdat de katten altijd gewoon thuis blijven als wij op vakantie zijn.
<<

Anoniem134

Bericht 17 Jul 2014 14:19

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Helemaal schoon en opgeruimd. Alle verdiepingen gestofzuigd, gedweild. Voordat we weggaan stof ik alles af, zorg ik dat alle was weggewerkt is en weer netjes in de kasten ligt, verschoon de bedden. Koelkast word leeggehaald op producten die kunnen bederven. Stekkers uit stopcontact.
<<

Anoniem114

Bericht 17 Jul 2014 14:24

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Wij laten 't huis schoon achter, zoals 't altijd is. Verder hebben we mijn broertje in huis als we er niet zijn. Regel is dan dat wij het weer moeten aantreffen, zoals we het achterlieten; netjes dus.
<<

Anoniem91

Bericht 17 Jul 2014 14:53

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Siamsa schreef:Schoon en opgeruimd. Al moet ik bij thuiskomst wel altijd direct stofzuigen, omdat de katten altijd gewoon thuis blijven als wij op vakantie zijn.


Vriendin die op mijn huis past doet dat de dag als we terug komen en mijn moeder zou ons beddengoed wassen enzo :)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Jul 2014 15:02

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik doe eigenlijk niks bijzonders, alleen het dakraam dicht, de deuren op slot, mijn fiets naar binnen. Als we lang weggaan gooi ik wel dingen weg die anders staan te bederven. Maar ik ruim niet speciaal het hele huis op, we gaan vaak genoeg ergens in de middag weg en dan laat ik het gewoon achter zoals het is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 17 Jul 2014 17:34

Re: Hoe laat jij je huis achter?

Ik zorg dat alles er netjes uitziet, dat er gestofzuigd is, niet veel was in de wasmand zit, het bed verschoond is, de prullenbakken leeg zijn en de vaatwasser leeg is.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron