Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto kiezen en afwegingen

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 14 Jul 2014 14:33

Re: Auto kiezen en afwegingen

Ik zou ook nooit een Franse auto kopen. Ik heb lang genoeg bij de a.nwb gewerkt om zelf te kunnen zien dat minstens de helft van de pechgevallen uit Franse auto's bestaat (en dan vooral Renault). Daarna volgen Kia's (ik snap wel waarom daar nu 7 jaar garantie op zit hoor) en dan Opel en Volkswagen. Toyota's zag ik echt bijna nooit.

Mijn zusje en mijn beste vriendin hebben allebei een Peugeot en die dingen kosten ze ieder jaar minstens 400 euro. Ze hebben allebei een 206 uit 2005, de een een cabrio de ander een gewone, en vooral de uitlaat is altijd stuk.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 14 Jul 2014 18:37

Re: Auto kiezen en afwegingen

Ook ik ken verschillende mensen (vriendinnen en collega's) die een Peugeot 206 ingeruild hebben voor iets anders, bijvoorbeeld een Opel Corsa of Seat, omdat er steeds wat mee was.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jul 2014 18:52

Re: Auto kiezen en afwegingen

Jongens, dit is hetzelfde als de KPN Ziggo UPC discussie. Iedereen heeft wel slechte verhalen over een merk, zo is het nou eenmaal.

Ik heb ook genoeg drama gehad met Duitse auto's en toch zal ik altijd weer een Duitser kiezen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Jul 2014 20:38

Re: Auto kiezen en afwegingen

Cotton schreef:Jongens, dit is hetzelfde als de KPN Ziggo UPC discussie. Iedereen heeft wel slechte verhalen over een merk, zo is het nou eenmaal.

Ik heb ook genoeg drama gehad met Duitse auto's en toch zal ik altijd weer een Duitser kiezen.


:good: Alleen het soort uitspraken van TukTuk zijn gewoon beetje dommig :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 14 Jul 2014 23:27

Re: Auto kiezen en afwegingen

TukTuk schreef:Ik zou sowieso niet voor een Peugeot gaan. Franse auto's zijn niet echt betrouwbaar.

Zou ook die auto van je ouders kopen, wie weet rij je er nog een behoorlijke tijd mee! Je weet het toch nooit met auto's, het is altijd een gok.



Precies, ik zou nooit een franse auto kopen, een renault schijnt het ergst te wezen, bij de ANWB staan er zeker 5 modellen in de top 10 meeste problemen.

Ik zou die mazda nemen van je ouders, een japanse auto kan makkelijk 500.000 km rijden bij goed onderhoud.
Verder heb ik geen ervaring met europese auto's. Wij rijden altijd japans. De enige europese auto's die ik zou kopen is volvo/saab maar die zijn groter/zwaarder.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem122

Bericht 15 Jul 2014 05:25

Re: Auto kiezen en afwegingen

Zora schreef:
Cotton schreef:Jongens, dit is hetzelfde als de KPN Ziggo UPC discussie. Iedereen heeft wel slechte verhalen over een merk, zo is het nou eenmaal.

Ik heb ook genoeg drama gehad met Duitse auto's en toch zal ik altijd weer een Duitser kiezen.


:good: Alleen het soort uitspraken van TukTuk zijn gewoon beetje dommig :D



Gelukkig ben ik niet de enige die het zegt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Jul 2014 06:48

Re: Auto kiezen en afwegingen

TukTuk schreef:
Zora schreef:
Cotton schreef:Jongens, dit is hetzelfde als de KPN Ziggo UPC discussie. Iedereen heeft wel slechte verhalen over een merk, zo is het nou eenmaal.

Ik heb ook genoeg drama gehad met Duitse auto's en toch zal ik altijd weer een Duitser kiezen.


:good: Alleen het soort uitspraken van TukTuk zijn gewoon beetje dommig :D



Gelukkig ben ik niet de enige die het zegt.


Jij bent de enige die zegt dat Franse auto's onbetrouwbaar zíjn. Je weet het gewoon nooit. Jij toch ook niet denk ik? Hebben jullie een auto?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 15 Jul 2014 07:52

Re: Auto kiezen en afwegingen

Uhh volgens mij zei ik ook al dat Franse auto's onbetrouwbaar zijn. Bovenaan deze pagina zelfs...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem73

Bericht 15 Jul 2014 11:13

Re: Auto kiezen en afwegingen

Het is ook een zinloze discussie! De een zegt dat een Renault al roest in de folder en ken genoeg mensen die er super tevreden over zijn en andere zeggen dat peugeot niet betrouwbaar zijn terwijl ik er al zo 6 op kan noemen die er nooit problemen mee hebben gehad dus jaaa...
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Jul 2014 11:53

Re: Auto kiezen en afwegingen

Zoals je weet rij ik ook in een 107, lekker ding hoor. Destijds echt perfect na mijn scheiding, maar ik had destijds bijna geen eisen. Ik weet ook wel dat het een speelgoedautootje is, het is hartstikke licht, maar het rijdt echt prima. Op de snelweg moet ik me altijd bedenken dat als ik andere 107/Aygo's/C1's zie dat ik ook zo klein ben :smile: .

En het ding brengt me overal, is zuinig en ook qua wegenbelasting en verzekering prima te doen.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 15 Jul 2014 12:06

Re: Auto kiezen en afwegingen

Ik rij zelf een Aygo uit 2007 en ben er ook nog steeds heel tevreden over. Ik heb wel hetzelfde probleem als Zonnetje gehad, maar omdat dat nog binnen mijn garantie viel heeft dat me niets gekost.

Wel denk ik erover om hem dit jaar in te ruilen voor een groter exemplaar. Nu krijg ik nog wel wat terug voor mijn Aygo (heeft 90.000 km op de teller).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Jul 2014 12:23

Re: Auto kiezen en afwegingen

Ik ga ook niet meer al te lang wachten, nog een jaartje denk ik voordat ik hem omruil. Die van mij heeft nu 25.000 op de teller. Ik ben wel toe aan een weer wat meer 'volwassen' auto dan deze maar ik hou het nog wel even vol. Eerst even op adem komen, financieel gezien dan na de verhuizing enzo.
<<

Anoniem122

Bericht 16 Jul 2014 08:52

Re: Auto kiezen en afwegingen

Zora schreef:
TukTuk schreef:
Zora schreef:
:good: Alleen het soort uitspraken van TukTuk zijn gewoon beetje dommig :D



Gelukkig ben ik niet de enige die het zegt.


Jij bent de enige die zegt dat Franse auto's onbetrouwbaar zíjn. Je weet het gewoon nooit. Jij toch ook niet denk ik? Hebben jullie een auto?


Ja ik heb een auto. En ik heb genoeg mensen in mijn omgeving gezien met Franse auto's, en die hadden stuk voor stuk problemen er mee. Misschien niet de nieuwste auto's, maar ook zeker geen auto's die ouders dan 10 jaar waren.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Jul 2014 09:23

Re: Auto kiezen en afwegingen

Magenta schreef:Het is ook een zinloze discussie! De een zegt dat een Renault al roest in de folder en ken genoeg mensen die er super tevreden over zijn en andere zeggen dat peugeot niet betrouwbaar zijn terwijl ik er al zo 6 op kan noemen die er nooit problemen mee hebben gehad dus jaaa...


"Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd"

Een veel gehoorde spreuk in mijn omgeving, maar ik moet zeggen dat een vriendin van mij ook een Renault rijdt en zij is er super tevreden mee, dus ja.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Jul 2014 09:31

Re: Auto kiezen en afwegingen

Ik word altijd een beetje narrig als mensen zo stellig zijn. Heb je dan álle Franse auto's zelf onderzocht? Heb je álles met elkaar vergeleken? Nee. Je hoort het, baseert daarop je eigen mening en dat is prima.. deel hem vooral maar zeg niet dat álle Franse autos crap zijn. Dat weet je nu eenmaal niet.

Dat is je (eigen) ervaring.
<<

Anoniem111

Bericht 16 Jul 2014 09:40

Re: Auto kiezen en afwegingen

Je kunt met elke auto veel pech hebben, net als je met elke auto veel geluk kunt hebben. Je weet het toch nooit van tevoren. Ik heb een Peugeot 206 uit 2000, staat al 250.000 op de teller en heb er zelden problemen mee. Mijn vriend heeft een Peugeot 207 sw uit 2008 en heeft daar wel vrij regelmatig wat mee aan de hand.
<<

Anoniem122

Bericht 16 Jul 2014 09:40

Re: Auto kiezen en afwegingen

Caro schreef:Ik word altijd een beetje narrig als mensen zo stellig zijn. Heb je dan álle Franse auto's zelf onderzocht? Heb je álles met elkaar vergeleken? Nee. Je hoort het, baseert daarop je eigen mening en dat is prima.. deel hem vooral maar zeg niet dat álle Franse autos crap zijn. Dat weet je nu eenmaal niet.

Dat is je (eigen) ervaring.


Ok. Nouja ik zou nooit voor een Franse auto gaan. En natuurlijk zijn niet alle Franse auto's crap, maar het is niet voor niets dat ze een bepaalde reputatie hebben.. En dus is de kans dus ook groter dat je een crap auto treft wanneer je voor een Franse auto gaat.
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Jul 2014 10:50

Re: Auto kiezen en afwegingen

Ik heb alleen gehoord dat de boordcomputer van renault wat ingewikkeld is, maar nog nooit iets over roest.
Dat hoor ik meer over de wat oudere ford ka's en oudere alfa romeo's. Zelf rijd ik in een renault clio uit 2005,
prima auto, niet te groot en niet te klein. En eerlijk gezegd nog geen roest gezien. Ik zie deze auto's trouwens ook nog vrij veel rijden, zal toch ook iets zeggen dan over de kwaliteit.
Het liefst zou ik een nieuwere volkswagen polo willen rijden, maar die zijn wat duurder in aanschaf, al zijn ze meestal ook hun geld waard en zakken ze niet teveel in waarde.

Heb je al een keus gemaakt?
Als ik jouw keuze zou moeten maken zou ik ook geneigd zijn om wat geld te lenen van mijn ouders en een goede tweedehands auto kopen. Waarschijnlijk zou ik dan samen met mijn vader zoeken naar de geschikte.
Toyota yaris is ook een aanrader.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Jul 2014 13:07

Re: Auto kiezen en afwegingen

Pitufo schreef:Je kunt met elke auto veel pech hebben, net als je met elke auto veel geluk kunt hebben. Je weet het toch nooit van tevoren. Ik heb een Peugeot 206 uit 2000, staat al 250.000 op de teller en heb er zelden problemen mee. Mijn vriend heeft een Peugeot 207 sw uit 2008 en heeft daar wel vrij regelmatig wat mee aan de hand.


Het IS gewoon onderzocht dat Franse merken meer aankloppen bij de wegenwacht dan andere merken, en dat jappanners dat helemaal weinig doen. Daar is gewoon een lijstje van bekend. En ja het is altijd geluk hebben ermee, maar ik beproef mijn geluk toch liever met een jap, dan met een europees merk.

Ik rijd zelf een jap. Heb gelest in een Renault en heb dat ding meer naar de garage gebracht tijdens mijn lessen dan dat ik erin gelest heb.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 16 Jul 2014 13:23

Re: Auto kiezen en afwegingen

Ik heb letterlijk duizenden pechgevallen behandeld, ik weet echt wel waar ik het over heb. Franse auto's zie je gewoon verreweg het meeste. Niemand van mijn collega's daar reed ook een Franse auto, haha.

Toyota Yaris is super! Heb 2 jaar in zo eentje gereden, heeeerlijke auto. Echt mijn favoriet.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 16 Jul 2014 13:29

Re: Auto kiezen en afwegingen

Heb ook een Toyota Yaris gereden, was mijn eerste auto. Nu rijd ik een Toyota Prius.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 16 Jul 2014 20:05

Re: Auto kiezen en afwegingen

Poppy schreef:Uhh volgens mij zei ik ook al dat Franse auto's onbetrouwbaar zijn. Bovenaan deze pagina zelfs...


Ja jeetje, je zei het niet letterlijk, daar ging het mij júist om. Iedereen, jij dus ook, heeft wel een persoonlijke ervaring. TukTuk noemde die niet, die stelde het. Maar goed, maakt ook allemaal niet uit... waar hebben we het over :) Wat ik al zei, je weet het gewoon niet.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem114

Bericht 16 Jul 2014 20:14

Re: Auto kiezen en afwegingen

Wij zitten juist te kijken naar een Renault Scenic, vind 't prima auto's. (En de man van m'n beste vriendin is al tig jaar monteur bij Renault garage dus ik heb nog een reden om gewoon voor een Franse auto te kiezen)
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2014 20:37

Re: Auto kiezen en afwegingen

Snooki schreef:Wij zitten juist te kijken naar een Renault Scenic, vind 't prima auto's. (En de man van m'n beste vriendin is al tig jaar monteur bij Renault garage dus ik heb nog een reden om gewoon voor een Franse auto te kiezen)

Hebben ze het extreem druk bij die Renault garage? :razz:
<<

Anoniem114

Bericht 16 Jul 2014 21:07

Re: Auto kiezen en afwegingen

Nee niet eens, maar das ook logisch want iedereen rijdt toch in een Toyota tegenwoordig?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers