Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je week plannen (sporten)

<<

Anoniem65

Bericht 12 Jul 2014 12:31

Je week plannen (sporten)

Ik sport redelijk wat (ma en wo hardlopen, di en do groepsles op de sportschool en in het weekend nog een keer hardlopen of groepsles). Ik merk echter dat mijn lichaam niet echt meer wordt geprikkeld. Ik kom veel aan en mijn vetpercentage blijft maar stijgen. Nou is mijn schildklier ook niet helemaal in orde maar het is niet zo erg dat ik daar echt last van heb (huisarts vond niks, mesoloog geeft aan dat de schildklier niet goed werkt).

Nou wil ik dus mijn lichaam wat meer gaan uitdagen, dus ik wil weer gaan krachttrainen. Maar het lukt me niet om dat in mijn weekschema in te plannen. De hardloopavonden doe ik met een vriendin en dan zijn we meestal tussen 21.3 en 22.00 klaar dus daarna wordt het niks meer. Er voor moet ik koken en eten. De sportschool is een half uur rijden enkele reis.

Ik vroeg me dus af, hoe plannen julllie dat? En hoe plan je het met eten? Ik kom rond 18.00 uit mijn werk dus voor het eten sporten lukt ook niet omdat ik dan echt honger heb en omdat mijn vriend dan elke dag alleen zou moeten eten.
De groepslessen doe ik ook samen met vriendinnen, dus dat zeg ik liever niet af (ik zie ze alleen dan). Misschien na de lessen nog krachttrainen?
<<

Anoniem321

Bericht 14 Jul 2014 09:15

Re: Je week plannen (sporten)

Ik vind jouw sportplanning wel pittig! Door de week 4 x sporten en in het weekend ook nog een keer. Ik zou de krachttraining er niet nog extra bij gaan doen, dan wordt het wel heel vol!
Misschien dat je in plaats van de groepslessen door de week de krachttraining kunt doen?
Dan zit je op 2 x krachttraining en 3 x cardio. Vind ik een mooie verdeling.
<<

Anoniem65

Bericht 14 Jul 2014 12:55

Re: Je week plannen (sporten)

Dat is misschien wel een beter plan. Ik loop 2x met een vriendin en die kan vanwege blessures nog niet zo ver (5 a 6 km) en dat is voor mij te weinig. Dus die 2 dagen tel ik al niet echt mee als sporten. De andere 2x ga ik ook samen met iemand (2x met iemand anders) en zou het jammer vinden om dat af te zeggen, omdat ik zie meiden alleen daar zie. Als ik de groepslessen oversla krijg ik naar mijn zin te weinig cardio (omdat het vaak maar 1x of soms helemaal niet lukt om ook een keer langer dan een half uur te gaan hardlopen). Dus ik denk dat het dan toch het beste plan is om voor of na de lessen nog wat extra oefeningen te doen. Een dan in de week is het ook wel een spierkracht gerichte groepsles. Binnenkort komt er ook bodypump, dus dat zou ik ook wel willen doen. Jammer dat een week zo weinig dagen heeft ;). Ik werk niet op woensdag maar meestal heb ik mijn dag dan al zo vol gepropt dat sporten niet meer lukt. Ik ben aan reistijd per keer ook al een uur kwijt.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers