Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Jul 2014 09:14

Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Ik ben benieuwd naar meningen van mensen zonder kinderen. Tot hoe laat wil je in het weekend kunnen uitslapen zonder herrie van kinderen in de tuin/op straat?
#teammaple🍁
<<

Anoniem88

Bericht 12 Jul 2014 09:16

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Oh, na 8:00-8:30 heb ik er geen problemen mee hoor. Ik vind het altijd wel gezellig klinken zelfs.
<<

Anoniem126

Bericht 12 Jul 2014 09:18

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

*
Laatst gewijzigd door Anoniem126 op 29 Sep 2015 21:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

ellibre

Kletskop

Berichten: 566

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:23

Bericht 12 Jul 2014 09:24

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Structureel een uur of 10, en af en toe een uurtje eerder.
<<

Anoniem104

Bericht 12 Jul 2014 09:39

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Onze buurkinderen lopen meestal rond een uur of 8 buiten, daar worden we dan wel wakker van.
Vind dat persoonlijk wel een redelijke tijd, al had een uurtje later ook fijn geweest haha.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 12 Jul 2014 09:48

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

May schreef:Maar ik zou persoonlijk zaterdag na 9 uur aanhouden en zondag na 10 uur. Dat zou ik wel schappelijke tijden vinden.


+1
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 12 Jul 2014 09:50

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Lenthe schreef:
May schreef:Maar ik zou persoonlijk zaterdag na 9 uur aanhouden en zondag na 10 uur. Dat zou ik wel schappelijke tijden vinden.


+1


vind ik ook. Daarnaast vind ik het ook heel erg aan het soort geluid liggen. Normale speelgeluiden erger ik mij niet aan. Maar gillen en schreeuwen en echt lawaai maken wordt ik gek van.
Laatst gewijzigd door Prosecco op 12 Jul 2014 14:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jul 2014 10:00

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

8.30 ongeveer. Hier was vanmorgen al iemand om 08:15 uur aan het grasmaaien dat is ook geen fijn geluid.
2014 2016
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 12 Jul 2014 10:08

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Uur of 10 vind ik wel netjes.
<<

Anoniem131

Bericht 12 Jul 2014 11:18

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

10 uur. Ik word echt gek van dat gegil om half 8 in de ochtend. Vannacht ga ik dan ook de trampoline voor mijn huis onklaar maken. Iemand nog tips?
<<

Anoniem87

Bericht 12 Jul 2014 11:36

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Na tienen vind ik schappelijk. Van die gillende/schreeuwende kinderen heb ik een hekel aan, sommige doen dat zó overdreven. Snap ook niet dat ouders daar niks van zeggen.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 12 Jul 2014 11:58

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Hier spelen ze rond een uur of 8 al wel eens buiten. Maar ik vind het niet erg. Word er wel vrolijk van als ik ze nog van die heerlijke "ouderwetse" tikspelletjes hoor spelen.
10-08-2017 ♥
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 12 Jul 2014 12:01

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Zelfde als in andere topic. Als ik er om 09.00 uur wakker van wordt dan vind ik dat niet erg. Het is ook niet elke dag mooi weer dat ze dan al volop buiten spelen. 09.30 uur zou ik prettiger vinden .
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 12 Jul 2014 12:08

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Prosecco schreef:
Lenthe schreef:
May schreef:Maar ik zou persoonlijk zaterdag na 9 uur aanhouden en zondag na 10 uur. Dat zou ik wel schappelijke tijden vinden.


+1


vind ik ook. Daarnaast vind ik het ook heel erg aan het soort geluid liggen. Normale speelgeld erger ik mij niet aan. Maar gillen en schreeuwen en echt lawaai maken wordt ik gek van.


Ook eens hiermee.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 12 Jul 2014 12:23

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Het ligt erg aan de dag en aan de kinderen. Op zondag lopen hier vaak om 8 uur 's ochtends de buurtkinderen al in de speeltuin voor het huis, met gegil en sirenes en al.
Op zaterdag maakt me dat niet uit, maar altijd maar op zondag om 8 uur wakker worden van gegil en gejank vind ik iets minder fijn. Zij kunnen dan ook echt niet normaal spelen, altijd maar schreeuwen en ruzie maken wat altijd uitloopt op gejank.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 12 Jul 2014 15:37

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Ik vind het zelf ook irritant als kinderen smorgen al vanaf 8 uur buiten lopen te gillen. Ruben mag pas op het balkon spelen vanaf 10 uur (dan ben ik ook een beetje in het land der levende ;-)).
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem148

Bericht 12 Jul 2014 16:08

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Kinderen mogen van mij al lekker op tijd buiten spelen als het inderdaad normaal speelgeluid is. Schreeuwen hoeft van mijn niet maar dat hoeft om 12 uur ook niet. Hier spelen de kinderen van de buren vanaf 8 uur buiten met traptractor en in de zandbak ofzo. Ze spelen rustig en lief, geen gegil en gejengel. Af en toe huilt er iemand maar dat is zo weinig.
Je woont in een wijk dus leefgeluiden mag, weet je van tevoren. Ik kom van een boerderij dus ik vind dit wel gezellig klinken. In bed luisteren we wel eens naar hun spel en we liggen er vaak dubbel om, komisch hoe hun denken :-)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 12 Jul 2014 16:53

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Zolang het acceptabel is heb ik er geen problemen mee. We hebben hier een gezin in de straat waarbij de kinderen nogal vloeken en die hoorde we in het begin heel vaak al vroeg buiten, maar er zijn meer buren naar hun gegaan om te zeggen dat dit niet acceptabel is en sindsdien hoor ik ze niet meer.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem131

Bericht 12 Jul 2014 19:03

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Hope schreef:Het ligt erg aan de dag en aan de kinderen. Op zondag lopen hier vaak om 8 uur 's ochtends de buurtkinderen al in de speeltuin voor het huis, met gegil en sirenes en al.
Op zaterdag maakt me dat niet uit, maar altijd maar op zondag om 8 uur wakker worden van gegil en gejank vind ik iets minder fijn. Zij kunnen dan ook echt niet normaal spelen, altijd maar schreeuwen en ruzie maken wat altijd uitloopt op gejank.

Dat hebben wij hier ook. Geluid is prima maar dat gegil vind ik belachelijk.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 13 Jul 2014 14:44

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Uurtje of 9 vind ik prima, speelgeluiden irriteren mij niet, gegil wel.
2016
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 14 Jul 2014 01:42

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Zoals ik ook in het andere topic schreef zijn er hier buurtkinderen die rond 7:30/8:00 uur buiten spelen. Op zich niet erg zolang het maar geen gekrijs, gegil en geschreeuw is. Wat hier vaak gebeurt is dat de ouders aan het schreeuwen en blèren zijn tegen de kinderen waarvan ik niet zo gediend ben. Dat die kinderen buiten spelen en geluid maken, prima... maar dat geschreeuw van: pas op!, hou eens op!, stop daarmee! laat dat!, niet doen! en nou is het klaar ga maar naar binnen (wat meestal niet lukt) daar kan ik wel van wakker liggen. Een uur og 9:30, 10:00 uur zou ik wel prettig vinden maar is hier bij de buren niet haalbaar. Nogmaals het ligt er ook echt aan hoe er buiten wordt gespeeld. 2 huizen verderop zijn de kinderen rustig in de zandbak aan het spelen zonder al teveel geluid, dat mag van mij wel vanaf 6:00 uur maar hier schuin tegenover schreeuwen de ouders al voordat de kinderen überhaupt buiten zijn rond 7:30/8:00 uur, die mogen van mij best binnen blijven tot 10:00 uur :smile:
Afbeelding
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 14 Jul 2014 01:58

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Ik vind 7.30 - 8 uur best wel vroeg. Als ze leuk buiten spelen, a la, maar gillen is echt killing. En dat geboink van de trampoline (de veren?) gaan ook dwars door mijn oordoppen heen. Maar als ze gewoon lekker buiten zijn, vind ik het wel een gezellig geluid. Dus hangt wel beetje van de kinderen af denk ik. Ik weet nog heel goed dat mijn moeder ons weer naar binnenriep als wij echt begonnen met gillen, als we ons niet beetje behoorlijk koest konden houden, dan was het feest over. Maar bij ons zaten ook de tuinen aan elkaar vast. Vond dat wel irritant soms (zat je net lekker in je spel, moest je naar binnen), maar ik snap het nu al volwassene heel goed. Wij hadden ook veldjes die niet vlakbij huizen zaten en mijn moeder zei dat dat we dat soort spelletjes dan daar maar moesten doen. Ik kom dan ook uit een dorp, dus kan me voorstellen dat het in de stad nog vervelender is. Maar aan de andere kant: we moeten ook weer blij zijn dat ze kids lekker buiten spelen met alle 'screentime' die ze nu krijgen. Best lastig eigenlijk, hoe langer ik typ, hoe meer ik niet meer weet wat ik nou vind haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem260

Bericht 14 Jul 2014 14:09

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Half 10 vind ik een schappelijke tijd. Helaas denken mijn buren (met een dochter van één die soms klinkt als een zeemeeuw :palm:) daar anders over...
<<

Anoniem173

Bericht 14 Jul 2014 14:25

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Eigenlijk hetzelfde als klussen. Zaterdag iets vroeger dan zondag.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 20 Jul 2014 11:58

Re: Weekend: Buurkinderen in de tuin smorgens

Ik moest vanochtend aan dit topic denken toen kinderen uit mijn buurt om 8.30 uur bellend met hun fietsbel door de wijk heen fietsten en er daarna nog een soort van luchtalarm afging toen een van die kinderen z'n zin niet kreeg. Wat een gekrijs. #$@%^@ Het is f*cking zondag. Houd daar even rekening mee!
Gelukkig is dit niet ieder weekend het geval.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers