Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


2 kindjes...praktische tips gevraagd

<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 12 Sep 2013 22:21

2 kindjes...praktische tips gevraagd

Nav een opmerking in een ander topic. Hoe doen jullie het met het naar bed brengen van 2 kindjes? Wij willen J. (baby) niet laten huilen, maar we willen (net zoals degene in het andere topic) T. niet laten 'stikken' als hij naar bed gebracht wordt. Hij moet niet het idee krijgen dat hij op de 2e plaats komt. Als we beide thuis zijn doet mn vriend meestal T. naar bed en ben ik bij J. (als hij moet drinken), maar wat te doen als je alleen thuis bent met beide?

Baby op de rug (al doet mn vriend dat niet..misschien toch eens gaan oefenen) en de oudste naar bed brengen of hebben jullie andere praktische tips?
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 22:26

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Eerst samen de baby en dan de oudste? Of de oudste met een boekje in bed leggen, de kleinste naar bed doen en dan met de oidste samen het boekje lezen....
<<

Anoniem 42

Bericht 12 Sep 2013 22:27

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Ik zorgde dan dat de jongste sliep als ik de oudste naar bed bracht. Gewoon een uurtje voor die tijd een voeding op mijn verzoek en dan sliep ze tegen achten wanneer de oudste naar bed gaat. En als dat niet lukte, deed ik haar inderdaad in de draagdoek of ik legde haar op een bankje in de slaapkamer van de oudste neer.
<<

Anoniem16

Bericht 12 Sep 2013 22:27

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Wij hebben vanaf het begin af aan al eerst N een flesje gegeven, bed in en dan R

Ik heb ze wel allebei, vooral R geleerd dat ze allebei soms even moeten wachten. Soms moet N even wachten en ligt ze te mopperen de andere keer moet R even wachten. Ik hecht veel waarde aan het naar bed gaan van R en dan moet N soms maar even wachten, al heeft ze als kleine baby ook nooit gehuild dus dat scheelde.

Nu gaat nog steeds eerst N naar bed, en even later brengen we samen R naar bed.

Edit; ik ben wel heel blij dat ze allebei, sinds een tijdje alweer, eigenlijk altijd voor half 8 allebei in bed liggen.
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 12 Sep 2013 22:29

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Hier moeten ze soms maar even geduld hebben. Drie kids in je eentje vergt nogal wat geduld en tijd.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 12 Sep 2013 22:29

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Ik ging op ons bed zitten met beide kinderen om een boekje te lezen, poetste daar ook de tanden van de oudste en bracht daarna de oudste naar bed. Vaak lag de jongste dan nog heel even naast haar.
Maar het lukte lang niet altijd zo, want de jongste huilde veel, dus het naar bed brengen ging wel regelmatig met minder tijd voor de oudste dan ik had gewild en met meer huilen van de jongste dan ik had gewild.
<<

Anoniem 42

Bericht 12 Sep 2013 22:34

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Balloon schreef:Hier moeten ze soms maar even geduld hebben. Drie kids in je eentje vergt nogal wat geduld en tijd.


Nu met drie kids vind ik het ook heel ingewikkeld worden. Mijn techniek tot nu toe: zorgen dat de jongste slaapt om half zeven. Dan de middelste snel een fles geven, even knuffelen en in bed leggen. Ondertussen zet ik dan de oudste achter YouTube en die breng ik een half uur / uur laten naar bed. Tot nu toe gaat dat goed, maar een beetje gestress vind ik het wel.
<<

Anoniem16

Bericht 12 Sep 2013 22:34

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Hoe oud is jouw middelste dan Twellie? Omdat ze nog een flesje krijgt?
<<

Anoniem103

Bericht 12 Sep 2013 22:35

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Als ik alleen ben breng ik eerst de jongste naar bed terwijl de oudste beneden nog even tv kijkt of op z'n eigen kamer speelt. Daarna breng ik de oudste naar bed. Dit gaat eigenlijk al vanaf het begin zo, soms jengelde/huilde de jongste nog wel eens wat maar dan moest ze gewoon even wachten tot ik klaar was. Inmiddels doet ze dat eigenlijk nooit meer.
<<

Anoniem 42

Bericht 12 Sep 2013 22:50

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Printje schreef:Hoe oud is jouw middelste dan Twellie? Omdat ze nog een flesje krijgt?


Bijna twee, is dat oud voor een fles? Ik verdiep me nooit in dat soort dingen.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 12 Sep 2013 22:56

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

De oudste gaat rond 19.00 uur naar bed en rond die tijd wordt de jongste wakker voor haar laatste fles. Dan leg ik eerst de oudste op bed en daarna neem ik de jongste mee naar beneden. Soms is de jongste eerder wakker en dan blijft ze nog ff bij papa. Als ik alleen zou zijn, neem ik de jongste mee.

Straks zal eerst de jongste naar bed gaan en dan de oudste.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Anoniem66

Bericht 12 Sep 2013 22:58

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

In het begin deed ik B gewoon in de draagdoek en bracht ik L zo naar bed. Nu B 1,5 is breng ik hem eerst altijd naar bed en mag L nog even opblijven. Dus die wacht gewoon even.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 12 Sep 2013 23:09

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Twellie schreef:
Printje schreef:Hoe oud is jouw middelste dan Twellie? Omdat ze nog een flesje krijgt?


Bijna twee, is dat oud voor een fles? Ik verdiep me nooit in dat soort dingen.


Mijn zoon dronk tot zijn 2 jaar melk voor het slapen gaan. zolang het opgaat gewoon geven toch. :thumbup:
M:21072011
J :08012014
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 12 Sep 2013 23:28

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

T gaat doorgaans tegen 18:00 al naar bed. Met een beetje geluk zitten de andere 2 dan uitgeteld tv te kijken. Als T het nog iets langer redt ga ik met T en J naar boven en breng eerst J (T ligt dan even op haar bed te wachten) als J ligt breng ik T en daarna N.

Soms gaat J douchen en doe ik T in de tummytub en gaan ze daarna naar bed.

Het is een heel gedoe en lukt lang niet altijd. Maar meestal is het hier voor 19:30 stil!
Mother of 3 adorable children
<<

Anoniem 42

Bericht 13 Sep 2013 00:00

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Oh, dat is wel een aangename tijd Maia! Daar wil ik ook graag heen.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 13 Sep 2013 07:43

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Twellie schreef:
Printje schreef:Hoe oud is jouw middelste dan Twellie? Omdat ze nog een flesje krijgt?


Bijna twee, is dat oud voor een fles? Ik verdiep me nooit in dat soort dingen.


Whahahaha... In principe niet meer nodig, maar ik merk dat bv mijn dochter er heeelll veel rust uithaalt. Die drinkt nog steeds een fles voor het slapengaan. Weliswaar met alleen warm water, maar het is voor haar echt een soort rustig-wordt-en-troost-ding. Ze heeft nooit geduimd, nooit een speen gehad.
Afbeelding

Afbeelding
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:43

Bericht 13 Sep 2013 07:49

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Hier heeft je jongste soms wel even gehuild, maar meestal nam ik hem mee in de draagstoel of legde ik hem neer op de waskussen in de slaapkamer vd oudste.

S krijgt sinds hij ongeveer 1 is geen fles met melk meer. Wel drinken we beneden nu eerst wat met de kinderen en krijgen ze een biscuitje oid
December 2009
juli 2012
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 13 Sep 2013 07:51

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Geen tips voor je. Het naar bed brengen van de oudste is hier echt een momentje met onverdeelde aandacht voor haar. Overdag moet ze al vaak genoeg pas op de plaats maken, dan wil ik haar dat stukje quality time met bedtijd niet ook nog ontnemen. Ik zou de jongste dan, hoe moeilijk ook, toch even laten huilen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem66

Bericht 13 Sep 2013 10:09

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

snoezel schreef:
Twellie schreef:
Printje schreef:Hoe oud is jouw middelste dan Twellie? Omdat ze nog een flesje krijgt?


Bijna twee, is dat oud voor een fles? Ik verdiep me nooit in dat soort dingen.


Whahahaha... In principe niet meer nodig, maar ik merk dat bv mijn dochter er heeelll veel rust uithaalt. Die drinkt nog steeds een fles voor het slapengaan. Weliswaar met alleen warm water, maar het is voor haar echt een soort rustig-wordt-en-troost-ding. Ze heeft nooit geduimd, nooit een speen gehad.


Mijn zoon van 4 drinkt ook nog elke avond een flesje met warme melk in bed. Hij zegt dat hij daar rustig van wordt in zijn hoofd. Wie ben ik om dat dan te weigeren? Ik heb zelf ook heel lang geduimd in bed. Echt wel tot mijn 12e. Werd ik ook rustig van. Het gaat om het resultaat toch?
<<

Anoniem5

Bericht 13 Sep 2013 12:04

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Wij hebben ze bewust nog op 1 kamer omdat het anders voor mij om de week een enorm gezeur is met naar bed gaan, gelukkig willen ze ook nog samen op 1 kamer blijven.
Ik ben om de week alleen met naar bed gaan en dan gaan we meestal tussen 17.30-18.00 naar boven, afhankelijk van hoe moe ze zijn gaan ze douchen of wassen met een washandje. De ene dag lees ik bij het voeteneinde van zoon voor en andere dag bij het voeteneinde van dochter. Tussen 18.00-18.30 ben ik meestal weer beneden. Dat is wel pas sinds de laatste maanden, voorheen was ik altijd uren bezig eer ze beiden sliepen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 13 Sep 2013 12:28

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Ik was diegene van de opmerking denk ik, dus van mij weet je het wel een beetje.
Wel proberen we eerst Niels te voeden en in bed te leggen, samen met Lotte, en daarna het ritueel van Lotte.
Soms komt het niet zo uit en ligt hij dan in de box te spelen, als hij dan gaat huilen laten we hem liggen, als hij gaat krijsen gaat een van ons twee hem wel troosten.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Sep 2013 12:33

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Ik had dat probleem ook. Ik probeerde het zo uit te kienen dat zij nog sliep als hij naar bed ging. Of ik zette haar bij hem in de kamer in de wipstoel met een soepstengel (toen ze al wat groter was). Als het echt niet ging dan ging ik ook wel met ze wandelen en dan viel hij in de duowagen in slaap. Soms huilde een van de twee eventjes, maar dat was overmacht, dat vind ik iets anders dan dat je een kind bewust laat huilen. Je kunt jezelf nou eenmaal niet in tweeën delen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem2

Bericht 13 Sep 2013 15:17

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Krijg je vanzelf handigheid in. Vaak sliep de jongste al als de oudste naar bed ging. En mocht E. komen voor de voeding op het moment dat Y. naar bed ging, gaf ik haar een fles & ging Y. iets later naar bed en nam ik E. mee gewoon mee naar boven. En dan lag op de grond te rollen, spelen of iets (toen ze sowiezo nog kleiner was) legde ik haar in bed neer, zodra ik haar neerlegde sliep ze toch wel (overal en nergens)
<<

teletascha

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 446

Geregistreerd: 07 Sep 2013 09:00

Bericht 13 Sep 2013 16:08

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Hier drukt onze oudste ook nog steeds 2 per dag een fles melk :angel: Ziet er niet uit, zo'n bijdenhante peuter liggend als een baby aan die fles lurken, maar ze vindt dit nog steeds zo lekker dat ik het allemaal prima vind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem16

Bericht 13 Sep 2013 17:34

Re: 2 kindjes...praktische tips gevraagd

Over die fles was ook maar een vraag. Gewoon omdat ik idd dacht dat haar dochter al ruim 2 jaar was en dacht dat ik me misschien vergist had. Hier geen lange flesdrinkers, R was voor eht jaar al van die fles af en N drinkt hem nu al lang niet meer altijd leeg. Maar wij eten pas om 18 uur en om 19 uur gaat ze naar bed. Ze krijgt gewoon tussendoor meer drinken nu.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers