Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke naam past bij... -topic

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Dec 2018 21:56

Re: Welke naam past bij... -topic

Juliëtte > Julie/Jule/Juul
Esmeralda > Esmee
Viviënne > Vieve
Josephine > Fien(e)
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Dec 2018 22:01

Re: Welke naam past bij... -topic

Alexandra- Alex
Catharina(e) - Nine/Nienke/Kate
Josephine- Fiene

Ik vind Nine en Fiene ook goed bij de naam van je zoon passen. Alex vind ik een fantastische meisjesnaam, maar meer als je Engels/Amerikaans bent.
Laatst gewijzigd door Joey op 19 Dec 2018 22:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Dec 2018 22:02

Re: Welke naam past bij... -topic

Of Josephine - Pien, maar Fien(e) vind ik ook bij S passen.

Grappig dat jullie alledrie inderdaad ook al dat soort langere namen hebben. Ik vond het altijd al zo leuk als jij je vriend die kortere naam gaf, dat gebruik ik ook veel voor mijn zoontje.

Ik ga nog even nadenken voor je.
Let's discover the world together.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 19 Dec 2018 22:07

Re: Welke naam past bij... -topic

Pien krijg ik er hier niet doorheen. Fien wellicht. Ik zou dan Josefine/Josefien doen ipv engelse schrijfwijze. We houden niet van Engelse namen. Dus Kate/Alex vallen voor ons op de vlak al af.

Juliëtte vind ik wel tof, daar kan je Julia of Julie ook nog van maken.

Wij vinde Amelie/Emilie trouwens echt een geweldige naam. Maar die kan je niet lekker afkorten. Ja; Emma of Amé/Aimee. Maar dat is het toch net niet voor ons.

Marin, ik doe het nog steeds, dat afkorten. En mijn naam wordt ook nog steeds tot de eerste 3 letters afgekort.
Overigens is S ervan overtuigd dat zijn zusje Zusje gaat heten :D
22112014 / 10042019
<<

Anoniem247

Bericht 19 Dec 2018 22:11

Re: Welke naam past bij... -topic

Oreo

Rosalie - Rosa
Hannelore - Hanna
Annemijn - Anna
Louïse - Lotte
Jasmijn - Janne
Marenthe - Mara/Mare
Aurelie - Aukje
Laurine - Laura
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Dec 2018 22:11

Re: Welke naam past bij... -topic

Ik vind Amelie en Emilie ook geweldig. Zijn bij ons kanshebbers mocht er ooit een tweede meisje komen. Ik ben voor Amelie en Amé dan bij jullie jongensnaam, echt heel leuk doe maar hoor. Van Emilie kun je nog Emmy maken.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 19 Dec 2018 22:16

Re: Welke naam past bij... -topic

Haha Joey, en toch is dat het nét niet. Want we vinden Emilie en Amélie zo mooi dat we dat niet zouden willen afkorten. Zonde van de namen!

Ava, grappig. Je noemt één naam die onder onze vernoemingen valt die hoog op de lijst van kanshebbers staat. Mara/Mare lijkt overigens teveel op mijn naam, dus dat valt af. Maar thx voor je input!

Sowieso alvast bedankt ladies. Ik kan hier zeker mee verder :) We hebben nog een week of 16 de tijd
22112014 / 10042019
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 19 Dec 2018 22:23

Re: Welke naam past bij... -topic

Oreo schreef:Haha Joey, en toch is dat het nét niet. Want we vinden Emilie en Amélie zo mooi dat we dat niet zouden willen afkorten. Zonde van de namen!


Ja, ook eens! Al vind ik Amé echt heel leuk. Maar dat krijg ik er hier nooit doorheen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11416

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 19 Dec 2018 22:24

Re: Welke naam past bij... -topic

Lastig he! Wat worden er leuke opties voor je bedacht Oreo!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 19 Dec 2018 22:33

Re: Welke naam past bij... -topic

Handig topic!
Ben wel benieuwd wat jullie bij onze kinderen namen vinden passen? Wij krijgen een derde, jongen. Maar hebben weinig namen die we echt leuk vinden.

Mijn man was eerst heel erg van dat het 5 letters moet hebben, maar dat hoeft inmiddels niet meer omdat we niks echt leuk genoeg vinden.
Zoon en dochter heten Alise en Sebas.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 19 Dec 2018 22:39

Re: Welke naam past bij... -topic

Jip schreef:Lastig he! Wat worden er leuke opties voor je bedacht Oreo!


Ja ik ben er ook echt blij mee! Zit (voor mij) veel potentieel tussen!


Joey, Amé vind ik ook wel leuk hoor. Maar zo heet de dochter van een (oud) forummer ook. Daar heb ik her geboortekaartje nog voor ontworpen!
22112014 / 10042019
<<

Anoniem247

Bericht 19 Dec 2018 22:50

Re: Welke naam past bij... -topic

Leuk Oreo! Ik weet niet hoe je heet maar bij Marenthe kan evt ook nog Maura, Marit of Maud.

Boerenkool : Thije, Nolan, Joris, Jonah, Rowan, Elias, Jesse.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Dec 2018 00:57

Re: Welke naam past bij... -topic

Mariëtte- Mette of Jessie
Lisette- Lisa of Liz
Catherine- Keet
Louise- Isa of Ise
Mariëlle-Elle
R. 2013
D. 2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 20 Dec 2018 14:29

Re: Welke naam past bij... -topic

Boerenkool:
Thijmen, Benja, Pepijn, Lucas, Oscar.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 29 Dec 2018 02:11

Re: Welke naam past bij... -topic

Oreo:
Josefine kan je ook nog Sofie van maken.

Verder:
Evelien - Evie
Esmeralda - Esmee
Florianne - Floor
Fabiënne - Fiënne
Rosanne - Roos/Rosa

Amelie vind ik ook supermooi trouwens, maar idd. lastig met afkorten. Verder dan Aimee/Ame/Amy kom ik niet.


Boerenkool:
Jesse, Jelle, Jesper, Melle, Joppe, Pelle, Tibbe
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem313

Bericht 29 Dec 2018 09:14

Re: Welke naam past bij... -topic

Jaaaaa, Tibbe, dat vind ik heel leuk passen bij de namen van de Boerenkool-kinderen. En ik heb laatst Minoes weer eens gezien, Theo Maassen is zo leuk als Tibbe :love:
Verder misschien Benjamin, Marijn, Nils, Ruben, Kjeld, Thom(as), Simon, Toon?
<<

Anoniem248

Bericht 29 Dec 2018 09:27

Re: Welke naam past bij... -topic

Oreo schreef:Haha Joey, en toch is dat het nét niet. Want we vinden Emilie en Amélie zo mooi dat we dat niet zouden willen afkorten. Zonde van de namen!

Ava, grappig. Je noemt één naam die onder onze vernoemingen valt die hoog op de lijst van kanshebbers staat. Mara/Mare lijkt overigens teveel op mijn naam, dus dat valt af. Maar thx voor je input!

Sowieso alvast bedankt ladies. Ik kan hier zeker mee verder :) We hebben nog een week of 16 de tijd

Ik zou die twee namen inderdaad ook niet afkorten, de afkorting vind ik qua stijl niet bij de naam zelf passen en daarom zonde. Bekende naam trouwens :)

Ohja en inhakend op Marie: Josefine vind ik trouwens echt een prachtige naam en Sofie inderdaad een mooie afkorting ervan!
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 29 Dec 2018 22:37

Re: Welke naam past bij... -topic

Maple schreef:
Oreo schreef:Haha Joey, en toch is dat het nét niet. Want we vinden Emilie en Amélie zo mooi dat we dat niet zouden willen afkorten. Zonde van de namen!

Ava, grappig. Je noemt één naam die onder onze vernoemingen valt die hoog op de lijst van kanshebbers staat. Mara/Mare lijkt overigens teveel op mijn naam, dus dat valt af. Maar thx voor je input!

Sowieso alvast bedankt ladies. Ik kan hier zeker mee verder :) We hebben nog een week of 16 de tijd

Ik zou die twee namen inderdaad ook niet afkorten, de afkorting vind ik qua stijl niet bij de naam zelf passen en daarom zonde. Bekende naam trouwens :)

Ohja en inhakend op Marie: Josefine vind ik trouwens echt een prachtige naam en Sofie inderdaad een mooie afkorting ervan!


De naam Amelie hadden we al voor S als hij een meisje was geweest :)
Maar, wat je zegt: het is een naam die niet af te korten zijn/passen bij de rest van e naam. Dus we hebben die (helaas) definitief afgeschreven.

Ik DENK dat we eruit zijn. Of nee: ik ben eruit en moet vriend nu nog overtuigen :smile:
22112014 / 10042019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 29 Dec 2018 22:47

Re: Welke naam past bij... -topic

Maar als je een naam zó mooi vindt dan moet je die toch gewoon kiezen?! Nou ja je moet niks natuurlijk, maar dan zou ik niet geforceerd zoeken naar een iets minder mooie naam die af te korten is. Dan kort je gewoon niet af?

Ben benieuwd wat t uiteindelijk gaat worden. En of je je vriend kan overtuigen haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Dec 2018 22:50

Re: Welke naam past bij... -topic

Spannend Oreo!
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 29 Dec 2018 23:33

Re: Welke naam past bij... -topic

Oreo schreef:
Maple schreef:
Oreo schreef:Haha Joey, en toch is dat het nét niet. Want we vinden Emilie en Amélie zo mooi dat we dat niet zouden willen afkorten. Zonde van de namen!

Ava, grappig. Je noemt één naam die onder onze vernoemingen valt die hoog op de lijst van kanshebbers staat. Mara/Mare lijkt overigens teveel op mijn naam, dus dat valt af. Maar thx voor je input!

Sowieso alvast bedankt ladies. Ik kan hier zeker mee verder :) We hebben nog een week of 16 de tijd

Ik zou die twee namen inderdaad ook niet afkorten, de afkorting vind ik qua stijl niet bij de naam zelf passen en daarom zonde. Bekende naam trouwens :)

Ohja en inhakend op Marie: Josefine vind ik trouwens echt een prachtige naam en Sofie inderdaad een mooie afkorting ervan!


De naam Amelie hadden we al voor S als hij een meisje was geweest :)
Maar, wat je zegt: het is een naam die niet af te korten zijn/passen bij de rest van e naam. Dus we hebben die (helaas) definitief afgeschreven.

Ik DENK dat we eruit zijn. Of nee: ik ben eruit en moet vriend nu nog overtuigen :smile:

Fijn dat je dé naam hebt. En ik zou mij inderdaad ook niet vastpinnen op dat de namen bij elkaar moeten passen. Wat betreft afkorten of wat dan ook eigenlijk. Het zijn twee verschillende kinderen. Wij korten de naam van onze zoon altijd af, de naam van dochter nooit, dat klinkt niet leuk/lief.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers