Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. Toetje eten

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Jul 2014 18:38

Re: N.a.v. Toetje eten

Volgens mij is het idee er achter dat je lichaam zich bezig gaat houden met verteren van het voedsel, dat je daar wat slomerig van kunt worden en met een suikerkickje dus wat helderder van tafel gaat.

Ik ben opgegroeid met toetjes, at ze nooit meer sinds ik niet meer bij m'n ouders woon. M'n man en zoontje eten wel altijd een toetje en heel soms doe ik mee.
#teammaple🍁
<<

Anoniem286

Bericht 10 Jul 2014 20:32

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik eet niet dagelijks een toetje maar vaak wel 2x in de week (ik haal meestal 1 pak en op is op) gewoon omdat het lekker is, niet omdat het iets toevoegt. Dat wisselt dan tussen vla, yoghurt, rijstepap of griesmeelpap. Dochter krijgt dagelijks een toetje en dat is meestal yoghurt of een danoontje. Ze drinkt nauwelijks melk dus vandaar dat zij wel elke dag iets krijgt. Mijn man eet 's ochtends vaak yoghurt of vla. Ik ben vanuit huis uit wel gewend om toetjes te eten maar dan eigenlijk alleen in het weekend. Als dochter iets groter is en weet beter melk drinkt zullen de toetjes vanzelf wel minder worden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Jul 2014 20:46

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik eet eigenlijk nooit een toetje. Heel soms, als er iemand komt eten, haal ik wel eens een bakje ijs of een klein toetje. Ik ben wel opgegroeid met toetjes en vroeger werd ik 'toetjesmonster' genoemd :P Mn oma maakte altijd de lekkerste bitterkoekjespudding, hangop en andere heerlijkheden! Ik hou wel echt van toetjes dus. In een restaurant wil ik vaak wel een toetje, al zit ik vaak al erg vol van het hoofdgerecht. Ligt een beetje aan mn bui of ik er dan nog een toetje achteraan prop ;)
❤ 7 juni 2018
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 10 Jul 2014 21:28

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik ben er wel mee opgegroeid. Vanillevla, dubbelvla of yoghurt of zo. We wisselden wel af.
Nu eten mijn ouders nog wel fruityoghurt en vriend en ik eigenlijk helemaal niet meer. Heel af en toe.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Jul 2014 21:36

Re: N.a.v. Toetje eten

Op zich schijnt een toetje helemaal nog niet zo'n onzin te zijn, het schijnt dat je hersenen een soort signaal afgeven dat de maaltijd afgesloten is na het eten van iets zoets. Ik leg het nu enorm knullig uit, maar ik heb het vrij recent nog ergens gelezen. Weet alleen niet meer waar, dus na-googelen wordt lastig, zal het nog wel even proberen. Overigens hoeft het geen driedubbelgrote portie pudding te zijn, fruit had hetzelfde effect.
<<

Anoniem88

Bericht 10 Jul 2014 21:40

Re: N.a.v. Toetje eten

Ah, gevonden. Heeft dus niet er de hersenen te maken, maar met de maag:
http://eten-en-drinken.infonu.nl/divers ... etjes.html
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 718

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:37

Bericht 10 Jul 2014 22:01

Re: N.a.v. Toetje eten

Dank je voor het zoeken Dundas, zoiets had ik dus ook gehoord.
Ik eet bijna altijd nog een toetje, als ik geen toetje heb heb ik ook vaak het gevoel of ik de hele avond nog trek heb zeg maar. Met een toetje na het eten heb ik dat dus niet. Is gewoon echt een afsluiter van het eten voor mij.
<<

Anoniem114

Bericht 10 Jul 2014 22:17

Re: N.a.v. Toetje eten

In principe eten wij doordeweeks geen toetjes, hooguit wat fruit later op de avond of een stukje chocola (afhankelijk waar we zin in hebben) maar in 't weekend of bij een 'speciaal' etentje, haal ik wel een toetje en dan is 't vaak een puddinkje of ik bak zelf iets lekkers. Ik vind 't overigens niet nodig, hoewel ik soms wel echt sterk behoefte heb aan zoetigheid, na 't eten!
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 10 Jul 2014 22:32

Re: N.a.v. Toetje eten

Wij aten vroeger altijd toetjes omdat mijn moeder daar gek op is/was. Zij ging rustig terug naar de winkel als ze zag dat er niks in huis was haha.
Ik heb het erin gehouden en eet nu vrijwel altijd een toetje. Mijn ex deed dat nooit, dus de eerste paar keer dat we samen eten, sloeg ik ook maar over uit solidariteit, maar na een paar keer miste ik het echt en nam ik het wel gewoon.
Heerlijke afsluiter van de maaltijd, vind ik
<<

Fiene

Bericht 10 Jul 2014 22:40

Re: N.a.v. Toetje eten

Toetjes vind ik het leukste/ lekkerste vd hele maaltijd hahaha. Wanneer we in een hotel zijn, en wel eens zo'n buffet diner pakken kan ik echt serieus alleen maar toetjes eten haha. Dat doe ik niet natuurlijk maar dat vind ik wel het aller allerlekkerste.

Dus ja, hier iedere dag een toetje, overigens ook wel fruit als toetje.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 11 Jul 2014 06:53

Re: N.a.v. Toetje eten

Dikke onzin.

Thuis eten we nooit een toetje direct na de maaltijd. Wel maak ik rond 20.00 uur een fruitsalade voor man en mij of ik neem een beker (ongezoete) yoghurt.
De kinderen ontbijten vaak met yoghurt, aardbeien, plakjes banaan, kokosrasp en een klein beetje pure hagelslag voor de zuivel en krijgen ook vaak tussendoor een bekertje yoghurt, dat vinden ze heerlijk opslurpen met een rietje.
Als mijn schoonouders komen brengt mijn schoonmoeder altijd van die (vind ik) smerige chemische toetjes mee waar je een soort m&m's doorheen gooit. Echt niet dat ze zo'n suikerbom na het eten, net voor het slapen krijgen. Dat krijgen ze dan gewoon 's morgens rond 10u ipv een ander tussendoortje zodat ze dat overdag nog kunnen verbranden.

Bij mijn ouders eten ze wel vaak een toetje maar ik wil wel dat het normaal wordt gehouden (omdat we 4-5 dagen achter elkaar daar eten dan), wij zijn zelf namelijk opgegroeit met yoghurt/vla met slagroom of krokante muesli/cruesli. Overigens wel in een apart schaaltje en niet op het vieze bord, yuk.

Toen had ik er nog geen idee van hoe slecht en hoe enorme calorienbom dat is, maar toen ik dat eenmaal wist ben ik er ook direct mee gestopt. Mijn vader eet zijn toetje ook echt met een flinke dot slagroom, eerder slagroom met vla, door de vanillevla met ook nog 4-5 eetlepels roosvicee, moet hij weten maar de kinderen mogen van mij max 1 eetlepel slagroom. Ik weet nu wel waar ik destijds vatsig van ben geworden.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem86

Bericht 11 Jul 2014 09:04

Re: N.a.v. Toetje eten

Wij aten vroeger altijd toetjes, maar dan wel gewoon fruit of yoghurt ofzo, als kind danoontje.

Nu eet ik zelden een toetje, soms wel fruit salade of een waterijsje of yoghurt, maar dan niet direct na het eten maar uurtje erna ofzo!
<<

Anoniem321

Bericht 11 Jul 2014 09:27

Re: N.a.v. Toetje eten

Het valt me op dat bijna niemand een toetje eet na het eten.
Ik eigenlijk altijd wel. Yoghurt of vla. Ik neem altijd een klein schaaltje na het avondeten. Het hoort er voor mij echt bij.
Momenteel hebben we stroopwafelvla, lekker!
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jul 2014 09:33

Re: N.a.v. Toetje eten

Wij aten elke avond een toetje, man en kinderen doen dit nog steeds. De ene keer is het fruit, de andere keer iets van vla.
Zelf neem ik niet altijd een toetje, en als ik er één neem is het iets wat ik erg lekker vind, anders vind ik het zonde van de calorieën. Dus dan is het chocoladevla, vanille-vla met cacaonibs, mona-brownie of een ijsje van de ijssalon ;)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 11 Jul 2014 14:52

Re: N.a.v. Toetje eten

Vroeger thuis aten we t vaker, maar sinds ik t huis uit ben niet. In yoghurt heb ik niet per se trek, dan zou ik meer voor de lekkere dingen kiezen zoals chocolademousse :P maja dat valt niet onder de categorie gezond, en heeft geen toegevoegde waarde naast dat t alleen maar lekker is.
Dochter krijgt na haar eten wel yoghurt na, hier neem ik dan wel wat hapjes van
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem97

Bericht 11 Jul 2014 15:48

Re: N.a.v. Toetje eten

Wij aten altijd een toetje thuis.
Nu haal ik af en toe een toetje, omdat de kinderen dol op zijn. Meestal is het gewoon wat yoghurt of waterijsje en af en toe een speciaal toetje ( pudding/vla of iets)
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jul 2014 16:19

Re: N.a.v. Toetje eten

Wij eten eigenlijk alle dagen vla of yoghurt. Gewoon omdat ik niet beter weet dan dat we dat eten na de warme maaltijd. Vind het ook gewoon lekker.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 11 Jul 2014 18:45

Re: N.a.v. Toetje eten

Heel af en toe. Maar heb liever een kop thee en een koekje ofzo een uurtje na het eten. Nu in de zomer weleens wat aardbeien na, of banaan of ananas van de BBQ. En soms een softijsje
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 13:45

Bericht 11 Jul 2014 19:02

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik ben echt gek op toetjes, maar zie het wel als een verwennerij. Tegenwoordig eet ik na elke maaltijd een ijsje. Heel slecht, maar kan me er erg op verheugen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 11 Jul 2014 20:23

Re: N.a.v. Toetje eten

Wij eten ook altijd een toetje. Het gaat mij erom nog even een andere smaak te hebben. Het hoeft echt geen groot toetje te zijn, een paar happen yoghurt vind ik eigenlijk al voldoende. Maar het is voor mij echt de afsluiting van de maaltijd. Ik verbaas me ook wel een beetje hoeveel mensen hier geen toetje eten, want in mijn omgeving eet bijna iedereen dagelijks een toetje.
Door de week is het meestal een beetje yoghurt, kwark, fruit of bijvoorbeeld griesmeelpap, in het weekend ook weleens een puddinkje of een ijsje.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8167

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 12 Jul 2014 11:18

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik ben met toetjes opgegroeid maar eet ze nu eigenlijk nooit.
Mijn vriend wel, die houdt expres ruimte over voor zn vla. De kinderen eten het ook altijd en mogen maar 1x vla als ze hun bord niet leeg hebben. Ik ben het daar niet mee eens want als je je eten niet op kan heb je ook geen plaats voor toetje. Maar goed het zijn zijn kinderen en dit is in zijn huwelijk zo gegroeid dus ik ga er maar gewoon in mee....

Maar: toetjes zijn onzin!
30-04-2017
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 12 Jul 2014 11:28

Re: N.a.v. Toetje eten

Maar Wickie, dat is dan toch sowieso onzin van dat bord leeg hebben. Want blijkbaar als je nog ruimte hebt voor een toetje, had je nog meer groente kunnen eten. Of hoe beslis je dan hoeveel een bord vol is? Ik heb ook wel eens als ik het eten niet heel erg lekker vind, dat ik minder eet en 's avonds nog een cracker pak ofzo. Dat moet bij kinderen ook kunnen vind ik, dat ze een keer minder eten omdat ze het niet zo lekker vinden.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8167

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 12 Jul 2014 13:39

Re: N.a.v. Toetje eten

Nou, als er een normale hoeveelheid op het bord ligt en dat eten ze niet op vind ik niet dat ze een toetje 'verdienen'. En uiteraard weten we wel wat de kinderen wel en niet lusten. Daarnaast scheppen ze ook vaak zelf op.

En het is natuurlijk een beetje raar om je bord niet leeg te eten maar wel 2x vla te krijgen....
30-04-2017
<<

Anoniem123

Bericht 12 Jul 2014 14:25

Re: N.a.v. Toetje eten

Wij eten iedere dag een toetje. Door de weeks is het gewone vla/yoghurt of fruit. In het weekend vaak wat specialere toetjes of ijs.

Ik ben ook zo opgevoed. Mijn man niet maar vind het wel lekker haha. Al eet hij alleen in het weekend een toetje.

Wij gebruiken het toetje niet als machtsmiddel. Ook mag hij gerust nog wat vla in zijn bakje als hij dat wil. Of hij nu goed gegeten heeft of niet.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 12 Jul 2014 20:48

Re: N.a.v. Toetje eten

Ik eet nooit een toetje als avondeten. Vind er helemaal niks aan, mijn man vind het wek erg lekker dus deed eet bijna elke avond een toetje. Het liefste nog van die zoete zooi als Mona toetjes.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
VorigeVolgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers