Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

<<

Anoniem122

Bericht 10 Jul 2014 09:32

Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

Kent iemand deze variant van de Microgynon 30? Ik heb hier in Thailand een nieuwe pilstrip moeten aanschaffen omdat mijn andere pillen geplet waren en dus half poeder:palm:. Nu hadden ze geen microgynon 20, dus heb de 30 mee genomen, maar dit is de ED (Every day) variant. Hierin zitten dus 7 placebo pillen.

Opzich lijkt me dat wel enorm handig, maar ben ze in NL nog nooit tegengekomen. Ik kan ze wel via een online apotheek vinden, maar daar betaal je een godsvermogen, terwijl ik hier 1,30 euro voor 1 strip betaal.

Het is overigens wel de originele Microgynon, zelfde doosje etc.
<<

Anoniem321

Bericht 10 Jul 2014 10:14

Re: Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

Ik heb een hele tijd Microgynon 30 gehad. Heb nu de 'budget' variant. Ik weet van een aantal vriendinnen dat ze ook de Microgynon 30 hebben.

Edit: laat maar. Sorry, las je bericht niet goed.. Hopelijk kunnen andere forummers wel een nuttige bijdrage leveren..
(ben nog niet helemaal wakker na gisteren :laughcry: .)
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 10 Jul 2014 10:41

Re: Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 30 Mei 2020 20:13, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem85

Bericht 10 Jul 2014 13:17

Re: Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

Dat maakt mij wel nieuwachtig, die placebo pillen zijn toch wel te herkennen? Anders lijkt mij het zo lastig als je de stopweek wilt overslaan of wanneer je dan met een unieke strip moet beginnen.

Wel handig voor mensen die hem weleens vergeten.
<<

Anoniem122

Bericht 10 Jul 2014 13:23

Re: Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

Sun schreef:Dat maakt mij wel nieuwachtig, die placebo pillen zijn toch wel te herkennen? Anders lijkt mij het zo lastig als je de stopweek wilt overslaan of wanneer je dan met een unieke strip moet beginnen.

Wel handig voor mensen die hem weleens vergeten.


Ja heel duidelijk zelfs! De pillen zijn wit ipv geel en ze zijn een stukje groter. En op de achterkant het rood gemaakt die week. De strip is wel iets groter dan in NL overigens.
Enige onhandige is dat dus ook de dagen aangegeven zijn op de achterkant, en als je daar dus van af wijkt dan klopt het niet meer. Dus je MOET zeg maar op een zaterdag beginnen met de eerste pil, wil je precies zo de 28 pillen willen volgen. Anders kan je dus nooit meer controleren of je op die dag wel je pil ingenomen heb. (Overigens ook wel raar, de eerste 2 echte pillen zitten nog in het rood, en staat ook op de strip dat je met die pillen moet beginnen, en de eerste 2 placebo pillen zitten nog in het groen. Misschien gaan ze er van uit dat je na 2 dagen je menstruatie krijgt, en je de laatste 2 dagen van je menstruatie alweer de echte pillen slikt)
Afbeelding
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 10 Jul 2014 13:33

Re: Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

Ik heb een keer strips met placebopillen gehad, maar ik vond het helemaal niet handig. Was puur persoonlijk hoor, ik was zo gewend aan niks slikken in de stopweek dat ik de placebopillen vergat :palm:
Wel een beetje onhandig dat de dagen erop staan, maar op zich kun je op een andere dag beginnen en eerst de 'groene' pillen slikken en als die op zijn over gaan op de 'rode' pillen.
<<

Anoniem130

Bericht 10 Jul 2014 13:36

Re: Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

Naaa, liever niet. Ik slik bijzonder regelmatig de pil door, dus super zonde van al die placebo pilletjes. :)
<<

Anoniem122

Bericht 10 Jul 2014 13:37

Re: Microgynon ED (7 placebo pillen ipv stopweek)

Ja dat zie ik bij mij ook nog wel gebeuren, dat ik ze dan vergeet :P

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers