Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pas geboren baby en bruiloft..

<<

Anoniem70

Bericht 09 Jul 2014 23:42

Pas geboren baby en bruiloft..

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 25 Jul 2014 18:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem171

Bericht 09 Jul 2014 23:47

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou alleen naar de ceremonie gaan, je bent dan pas bevallen. Ik had prima bevallingen en was alle drie de keren meteen weer op de been maar na 1,5 week een lange dag op pad en zonder mijn kindje had ik echt niet gewild en was lichamelijk veel te zwaar geweest zijn.
<<

Anoniem124

Bericht 09 Jul 2014 23:48

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou er niet eens over peinzen om te gaan. Maar misschien komt dat omdat ik geen normale kraamtijd had en toen nog in t ziekenhuis lag en thuis nog niks kon, laat staan naar een bruiloft laat al helemaal staan met m'n baby.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 09 Jul 2014 23:51

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou, hoe jammer ook, niet gaan. Afgezien van de borstvoeding en de (logische) reden dat je je baby van 1,5 week oud nog niet bij een ander achter wil laten, denk ik dat de meeste vrouwen zelf ook nog niet genoeg hersteld zijn binnen zo'n korte tijd om naar een feest te gaan/willen.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2014 23:52

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Charles schreef:Ik zou er niet eens over peinzen om te gaan. Maar misschien komt dat omdat ik geen normale kraamtijd had en toen nog in t ziekenhuis lag en thuis nog niks kon, laat staan naar een bruiloft laat al helemaal staan met m'n baby.


Inderdaad. Na anderhalve week kon ik net weer een stukje lopen buiten. Nu kan je natuurlijk drie weken eerder bevallen, maar dan nog is het pittig. Je kunt trouwens ook net bevallen zijn, dan zit het er sowieso niet in, lijkt me.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2014 23:53

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou na zo kort mijn baby ook nog niet achterlaten bij een oppas. Dus als het al lukt en als je per se wil gaan dan zou ik alleen naar de ceremonie gaan en iemand meenemen die tijdens de ceremonie even een blokje om loopt met de kinderwagen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 09 Jul 2014 23:55

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Kort maar krachtig: ik zou ook niet gaan. Een baby van 1,5 week oud naar de oppas brengen zou ik nooit doen en lijkt me ook niet handig met borstvoeding. En het is nog maar de vraag hoe je jezelf voelt. Dus nee, voor mij zou het jammer maar helaas zijn.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem103

Bericht 09 Jul 2014 23:57

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Mijn zoontje was iets ouder, ruim twee weken, toen mijn beste vriendin ging trouwen. We zijn toen wel gegaan maar alleen naar de ceremonie en taart eten daarna. Toen was ik het echt wel zat, kon bijna niet meer zitten maar ik vond het toch fijn dat ik er even bij kon zijn.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 09 Jul 2014 23:58

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou ook niet gaan, of maar heel kort.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 10 Jul 2014 00:00

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Knillis schreef:Kort maar krachtig: ik zou ook niet gaan. Een baby van 1,5 week oud naar de oppas brengen zou ik nooit doen en lijkt me ook niet handig met borstvoeding. En het is nog maar de vraag hoe je jezelf voelt. Dus nee, voor mij zou het jammer maar helaas zijn.


+1, ik kon na 1,5 week pas net weer fatsoenlijk lopen/zitten/staan dus nee ik zou echt thuis blijven
<<

Anoniem286

Bericht 10 Jul 2014 00:00

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou helemaal niet gaan. Helaas maar zo'n kleintje neem ik nog niet mee naar zulke dingen en ik denk dat mijn hoofd er dan niet naar staat. Ik zal een mooie bos bloemen laten bezorgen en een telefoontje. De vriendin zal het wel begrijpen denk ik dan.
<<

Anoniem234

Bericht 10 Jul 2014 00:01

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou ook niet gaan. 1,5 week na je bevalling zoiets doen is echt heel snel. Ook voor de kleine.
<<

Anoniem70

Bericht 10 Jul 2014 00:03

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 25 Jul 2014 18:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 10 Jul 2014 00:06

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Je weet niet hoe het loopt, misschien is de baby tegen die tijd al drie of vier weken oud en lukt het wel om even te gaan. Maar ik zou nog niks beloven want het kan zijn dat het gewoon niet gaat. Als je ook maar enigszins het gevoel hebt dat het niet gaat, zou ik daar echt aan toegeven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem57

Bericht 10 Jul 2014 01:18

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

En voor hetzelfde geld ben je nog niet bevallen.
Alles kan, ik zou je vriendin van tevoren informeren hoe onzeker het is en lekker genieten van je baby.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 10 Jul 2014 01:28

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Parel schreef:En voor hetzelfde geld ben je nog niet bevallen.
Alles kan, ik zou je vriendin van tevoren informeren hoe onzeker het is en lekker genieten van je baby.


Inderdaad. Ik ben bij de jongste met 41+3 bevallen en ook nog eens met een keizersnede. Dus dat kan ook nog!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 10 Jul 2014 01:46

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou ook niet gaan, of heel even zodat je optijd terug bent voor de borstvoeding.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem148

Bericht 10 Jul 2014 06:05

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik sta aan de andere kant, ik ben namelijk de bruid en een goede vriendin moet nog bevallen die ook de hele dag komt. DE bruiloft is over een week.
Wij moeten nu het aantal gasten doorgeven maar ik heb tegen haar gezegd dat ik een uitzondering maak. Zij bepaalt dan of ze wil komen, waar ze bij wil zijn en waar niet. Ik laat dat dus open. Daar kunnen we nou nog niets van zeggen aangezien zij nog moet bevallen. Dat kan deze week nog maar het kan ook erna. Ik ga er van uit dat ze niet komen want wie wil er nou naar een bruiloft als je net bevallen bent of 41+3 bent?
Hierbij wil ik dus zeggen dat de meeste mensen wel rekening willen houden met jou. Ik laat hun op het laatste moment beslissen, misschien kan dat bij jou ook?
<<

Anoniem193

Bericht 10 Jul 2014 06:43

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Als de baby op dat moment eeen week of anderhalf is zou ik mijn moeder of beste vriendin vragen om even op te passen en zou ik zelf alleen een uurtje naar de ceremonie gaan.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 10 Jul 2014 07:01

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

ik zou kijken hie het er dan voorstaat, wel of niet bevallen en hoe je je zelf voelt. Als je graag naar de ceremonie wilt gqan en xenkt d at je het aankan, even een poosje gaan. Ik zou wel iemand meenemen, bijv je moeder, vriendin etc. Het is wel fij als die met je meekan en evt kan autorijden. Want al die kleine dingen bij elkaar v ragen toch heel veel van je. En de bruid zal het vast niet erg vinden als jij ter ondersteuning iemand hebt meegenomen. Zelf voelde ik me gelukkig al heel snel weer goed, maar je verkijkt je er wel snel op.
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem123

Bericht 10 Jul 2014 07:10

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou ook pas tegen die tijd kijken. Is de baby er dan was ik thuis gebleven. Is de baby er nog niet dan was ik gegaan wat nog gaat tegen die tijd. Nu al druk om maken heeft helemaal geen zin, is toch koffiedik kijken.
<<

Mouette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 536

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:07

Bericht 10 Jul 2014 07:44

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou het ook last minute beslissen. Zelf beviel ik met 41+3, de laatste dag van de kraamweek trouwdr een goede vriendin. Ik voelde me goed en ben 's avonds tussen 2 (borst)voedingen door even een uurtje langs geweest om ze te feliciteren. Mijn moeder paste even op. Ik had daar pas die middag een knoop over doorgehakt en vond het leuk het bruidspaar zelf gefeliciteerd te hebben!
Afbeelding
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 10 Jul 2014 08:07

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Ik zou niet gaan, voor mezelf is het denk teveel en voor de kleine al helemaal.
Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Jul 2014 08:38

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Na de geboorte van de oudste was dat me niet gelukt, na de geboorte van de jongste was een uurtje gaan wel gelukt.
Ik zou dus pas beslissen op die dag zelf.
M:21072011
J :08012014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 10 Jul 2014 08:44

Re: Pas geboren baby en bruiloft..

Mijn nichtje ging trouwen rond mijn uitgerekende datum bij de jongste. Ik heb toen tegen haar gezegd dat als ik nog zwanger was (en me nog goed genoeg voelde) dat ik dan zou komen. Als ik al bevallen was zou ik niet komen.
Uiteindelijk was ik 41 weken zwanger toen ze trouwde en ben ik er een paar uur bij geweest.
Met een pasgeboren baby zou ik hoogstwaarschijnlijk niet gegaan zijn, of eventjes met baby in draagdoek.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers