Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jul 2014 13:57

wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Beetje vage topic titel, maar wat zie je in je naaste omgeving gebeuren wat je zelf echt niet zou doen. En dat hoeven helemaal geen schrikbarende dingen te zijn hoor :-)



Ik zal beginnen, onze buurvrouw kookt echt op een avond soms 3 verschillende dingen, omdat de een dat niet lust en de andere dat niet, dus staat zij voor iedereen iets anders te koken. Nou dat wil ik gewoon echt niet gaan doen.
:heart: :heart: 2011
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 09 Jul 2014 14:00

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

De overburen laten hun jongste kind van net 4 samen met 3 van de andere kinderen (van 6, 8 en 11) naar school gaan. Ze zit dan los achterop bij die van 11 jaar (zonder fietszitje) en ze moeten naar de andere kant van het dorp en ook wat drukke wegen oversteken.
Dat zou ik zelf nooit doen.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Jul 2014 14:06

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Ik ben uiteraard nog geen mama, maar mijn neef en zijn vriendin hebben hun kinderen vanaf dat ze vaste voeding kregen echt volgepropt met allerhande (in mijn ogen) slechte voedingsmiddelen. Tosti's met mayo, slagroom, koekjes, chocolade en dat soort dingen en daarnaast eten ze ook een paar keer keer in de week patat als het uitkomt, inclusief mayo uiteraard.

Ik kan het echt amper aanzien. Van die kleintjes (baby's nog eigenlijk) aan de slagroom en patat en dan ook nog bijna dagelijks trots foto`s ervan op FB zetten.

Ik heb me dus heel hard voorgenomen om dat heel heel heel erg te beperken als ik ooit kinderen mag krijgen. Ik vind het wel interessant om te kijken hoe andere ouders in m`n omgeving het doen. Ik krijg zo wel een duidelijk beeld van hoe ik het niet wil haha! :P
<<

Anoniem112

Bericht 09 Jul 2014 14:07

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Een vriendin van mij is heel overdreven enthousiast naar haar kinderen toe, altijd.. Dus met alles wat ze doen krijgen ze een bevestiging zoal wat super knap van jou, wat ben je toch groooot en knap, knapperd van me en dan heeel overdreven en aangedikt.. Soms is dat heel goed hoor, en begrijp me niet verkeerd ik stimuleer ook vaak genoeg positief gedrag maar ik zie nu bij hun dan de meisjes erg onzeker zijn en altijd de goedkeuring nodig hebben van hun moeder.
<<

Anoniem57

Bericht 09 Jul 2014 14:08

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

* Mijn kinderen bij de supermarkt afzetten en laten vragen om voetbalplaatjes, wk-veren of superhelden bijv.
* Zonder dat mijn kind er zelf om vraagt oorbellen laten schieten.
<<

Anoniem112

Bericht 09 Jul 2014 14:09

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Ook twee goeie Parel!
<<

Anoniem97

Bericht 09 Jul 2014 14:12

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Ik zie bij mijn broer dingen ( heel veel dingen) die ik nooit zou doen.
Paar voorbeeldjes, kinderen slaan als ze niet luisteren, kind in maxicosi maar dan vooruit kijkend.. enzv

Verder zijn er wat minder ergere dingen die ik nooit zal doen zoals kind dwingen te eten ( uitgezonderd als kind echt moet door ziekte ofzo)
<<

Anoniem86

Bericht 09 Jul 2014 14:14

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Kinderen alleen buiten laten spelen zonder zelf in de buurt te zijn zonder opvoeding waardoor auto's het moeten ontgelden, overal zooi ligt en er continu geschreeuwd wordt. dat gaat mij niet gebeuren!
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 09 Jul 2014 14:17

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Ik zie heel vaak foto's van (pasgeboren) baby's voorbij komen die in de wipstoel voor de tv zitten. Dat zou ik zelf nooit doen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 09 Jul 2014 14:27

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

- een kind van 3-4 alleen op straat laten spelen of een paar kindjes van die leeftijd alleen door een vakantiepark laten fietsen.
- kind alleen laten met een hond
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 09 Jul 2014 14:49

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Als er (kraam) bezoek is de TV aan laten. Ben nu al een paar keer op kraambezoek geweest terwijl de TV aanstond.
Radio vind ik wat anders door een TV wordt ik afgeleid.
2014 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 09 Jul 2014 14:53

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Ik zie heel vaak dat als je iets aan een kind vraagt, (hoe is het op school) dat dan de ouders antwoord geven. Tot hoge leeftijden aan toe.
Dat vind ik erg, ik hoop dat ik mijn kind gewoon zelf antwoord kan laten geven.
(Echt, en dan je vraag echt richten op het kind, en dan nog geeft de ouder antwoord)
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 09 Jul 2014 15:00

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

-Frisdrank geven op jonge leeftijd.
-Schoenen aandoen terwijl het kind verre van loopt, gewoon, voor de leut.
-Kind op schoot nemen tijdens het autorijden.
-Roken in het bijzijn van mijn kind. (ik rook niet, dus dat scheelt al)
-Een hangdraagzak gebruiken (om maar even geen merken te noemen).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 09 Jul 2014 15:08

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

- roken of blowen in de buurt van mijn kind
- voedsel met teveel zoetigheid oid geven als ze nog heel klein zijn
- mn kind alvast in een buggy duwen terwijl ie nog niet eens fatsoenlijk kan zitten en in sommige gevallen echt nog duidelijk in een wagenbak hoort (echt, hoeveel baby's ik hier zie 'hangen' in zo'n buggy...)
- fietsen met je kind in een draagzak
- maxicosi achterop de fiets
- spelcomputers komen er ook niet in. Lekker buitenspelen of een boek lezen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 09 Jul 2014 15:10

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Slakje schreef:-Een hangdraagzak gebruiken (om maar even geen merken te noemen).
Dat. En:
- kinderen alcoholvrij bier laten drinken
- dreumes kuipje jam bij het Hema-ontbijt voeren/laten uitlikken (laatst toevallig allebei paar minuten na elkaar bij twee kinderen gezien)
- in de rust van een voetbalwedstrijd (elf uur) of daarna (om half 1 's nachts) kinderen buiten laten toeteren en voetballen
- kinderen alleen maar voor de tv laten eten
- in zo ongeveer elke winkel waar je maar binnenstapt iets voor ze kopen omdat ze het nou eenmaal graag willen
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jul 2014 15:27

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Ik vind het nogal gevaarlijk om te zeggen want voor hetzelfde geld is het over een paar jaar anders maar zoals ik er nu in sta:

Meer dan een half uur tv per dag, standaard elke dag weer.
Kind vastzetten in de buggy terwijl het kan lopen omdat het voor onszelf makkelijker is
Kind vastzetten in de kinderstoel en voeren terwijl het al lang zelf kan eten
Kind dwingen om een heel bord leeg te eten.
R. 2013
D. 2016
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 09 Jul 2014 15:32

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Gaia schreef:Paar voorbeeldjes, kinderen slaan als ze niet luisteren, kind in maxicosi maar dan vooruit kijkend.. enzv

Echt slaan? Dan hoop ik dat je daar melding van maakt als dat vaker gebeurt!

Ik heb nog geen kinderen en het enige wat ik tot nu toe bij anderen gezien heb en ik zelf niet zou doen is ongezond eten geven.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Jul 2014 15:33

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

De kinderen beschermen voor alles.
Mijn angsten op kinderen over brengen.
De kinderen nooit zelf keuzes laten maken.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Jul 2014 15:43

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Carool schreef:Ik vind het nogal gevaarlijk om te zeggen want voor hetzelfde geld is het over een paar jaar anders maar zoals ik er nu in sta:

Meer dan een half uur tv per dag, standaard elke dag weer.
Kind vastzetten in de buggy terwijl het kan lopen omdat het voor onszelf makkelijker is
Kind vastzetten in de kinderstoel en voeren terwijl het al lang zelf kan eten
Kind dwingen om een heel bord leeg te eten.


Haha dat van de buggy... mijn oudste kan prima lopen, soms zelfs iets te goed. Dus gaat hij op de markt bijvoorbeeld wel eens vast in de buggy, anders ben ik echt als de dood om hem kwijt te raken in de drukte.

Ik zou nooit
mijn kind alleen thuis in bed laten liggen(tot een jaar of 16 dan ;) )
Elke avond droge spaghetti koken voor mijn kind omdat het anders niet eet.
mijn kind van 2.5 nog een papfles mee naar bed geven
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2014 15:47

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Met (oudere) kinderen naar een (indoor)speeltuin en dan lekker op de iPad of met andere ouders kletsen en helemaal niet meer naar mijn kinderen omkijken en niet corrigeren als ze zich misdragen. Dat is echt mijn grote ergernis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 09 Jul 2014 15:51

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Gijs. schreef:Ik zou nooit
mijn kind alleen thuis in bed laten liggen(tot een jaar of 16 dan ;) )

Nooit alleen thuis in bed tot 16? Kunnen ze niet al eerder alleen thuis blijven 's avonds? Ik bedoel, toen ik 14/15 was ging ik al hele nachten uit en sliep ik al bij mijn vriend enzo. 16 lijkt mij al best 'oud', toch?

♥♥
<<

Anoniem123

Bericht 09 Jul 2014 15:53

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Elke dag appelmoes bij het eten geven
Meteen als het kind klaar is met eten van tafel af laten gaan.
alleen thuis laten als ze slapen
Vaak wegbrengen naar opa/oma, vaak laten logeren zodat ouders weer de hort op kunnen
elke dag snoep of chips geven
<<

Anoniem64

Bericht 09 Jul 2014 15:54

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Pippa schreef:Kinderen alleen buiten laten spelen zonder zelf in de buurt te zijn zonder opvoeding waardoor auto's het moeten ontgelden, overal zooi ligt en er continu geschreeuwd wordt. dat gaat mij niet gebeuren!


Dat schreeuwen heb je helaas niet altijd invloed op merk ik. Zelfs ik schreeuw soms wel eens uit onmacht, hoe erg ik dat ook vind. Dat is dus niet echt iets waarvan je kunt zeggen dat je dat nooit zou doen of het je niet zal gebeuren. Was het maar zo makkelijk.
<<

Anoniem57

Bericht 09 Jul 2014 15:56

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Elliot schreef:
Gijs. schreef:Ik zou nooit
mijn kind alleen thuis in bed laten liggen(tot een jaar of 16 dan ;) )

Nooit alleen thuis in bed tot 16? Kunnen ze niet al eerder alleen thuis blijven 's avonds? Ik bedoel, toen ik 14/15 was ging ik al hele nachten uit en sliep ik al bij mijn vriend enzo. 16 lijkt mij al best 'oud', toch?


Ik mocht pas uit vanaf mijn 16e. Ik vind dit wel een goede regel, eigenlijk, hoe vaak je al niet 13-jarigen als sloeries rond ziet loederen, ik hou haar liever nog wat in de gaten (zeg ik nu haha).

Mijn kinderen mogen hun vriendje/vriendinnetje pas mee op vakantie nemen als ze een jaar hebben overleefd, en dan nog steeds leuk en stabiel samen zijn. En pas vanaf 16 jaar.

*oei SarahKey, dan ben ik een hele slechte moeder in jouw ogen :smile: *
<<

Anoniem186

Bericht 09 Jul 2014 16:01

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Carool schreef:Ik vind het nogal gevaarlijk om te zeggen want voor hetzelfde geld is het over een paar jaar anders maar zoals ik er nu in sta:

Meer dan een half uur tv per dag, standaard elke dag weer.
Kind vastzetten in de buggy terwijl het kan lopen omdat het voor onszelf makkelijker is
Kind vastzetten in de kinderstoel en voeren terwijl het al lang zelf kan eten
Kind dwingen om een heel bord leeg te eten.


Haha leuk dit. Ik had de eerste 2 punten ook ooit genoemd. Mission failed! Mijn dochter kijkt meer tv. En toen ik zwanger was van m'n zoon was het zo handig om dochter vast te zetten in de buggy. Ik lokte haar zelfs met een koekje. Haha, dat had ik ook gezegd dat ik dat nooit zou doen.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers