Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Jul 2014 19:16

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Die hapjes...Vreselijk! Onze J staat gewoon bij de tafel te schranzen. Echt te gênant...
We zetten hem vaak weer bij het speelgoed, zeggen dat hij genoeg heeft gehad maar binnen een minuut staat hij weer te eten bij de tafel. Echt drama, weg zetten, streng toe spreken werkt niet en de hapjes hoog zetten doe je ook niet op een andere verjaardag.
Hij is 1,5. D deed het zelfde met die leeftijd, met 2 jaar was het over. Maar voor nu is het gênant en we kunnen er niks aan doen. Of als iemand een goeie tip weet?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem193

Bericht 10 Jul 2014 19:42

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Dngen neer zetten die hij niet lust. Haha. Volgens mij was bij pip een bak druiven de klos toen onze beide jongens los gingen ;)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 10 Jul 2014 19:52

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Hij lust alles, dat is het probleem...

Als wij hapjes op tafel hebben houd ik rekening met de kids, dan staan er meestal alleen gezonde dingen en 1 bakje met chips maar als ik bij een ander op een verjaardag ben met de kinderen kan ik toch miet verwachten dat ze rekening houden met mijn veelvraat?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem286

Bericht 12 Jul 2014 16:10

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Door de bewustwording van dit topic nam ik vandaag een stukje ontbijtkoek van huis mee voor s tijdens het boodschappen doen :angel:
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jul 2014 18:13

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

In onze supermarkt zag ik bij de broodjes staan (iets in de trant van): 'Broodjes niet op eten, maar eerst afrekenen'.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 12 Jul 2014 18:25

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Misschien kan je hem een eigen bakje geven en uitleggen dat wanneer dat op is, het klaar is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 12 Jul 2014 18:50

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

slakje, dat werkt niet voor mijn 1,5 jarig terror zoon. die vreet net zolang tot alle schaaltjes leeg zijn.
gelukkig gaat het over en hebben we niet heel vaak overdag een verjaardag
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 12 Jul 2014 20:11

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Onze zoon van 2,5 mag ook wel graag wat hapjes van tafel nemen met een verjaardag. Van mij mag hij best iets pakken, maar niet steeds maar weer en ook geen grote hand vol ofzo. Gelukkig leert hij het nu wel steeds beter. Bij de meeste mensen waar wij op verjaardag gaan -en ook bij ons thuis- , krijgen de kinderen trouwens een apart bakje met een paar hapjes erin (overigens vaak wel dezelfde hapjes die ook gewoon op tafel staan: blokje kaas, zout stengeltje, stukje komkommer oid). Dat ze weten: op is op. Bij onze zoon werkt dit meestal wel.
Het is trouwens ook lang niet altijd zo dat hij naar de hapjes toe komt, is er genoeg leuk speelgoed dan speelt hij liever in plaats van dat hij iets lekkers neemt.
<<

Anoniem125

Bericht 12 Jul 2014 22:28

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Kwak schreef:slakje, dat werkt niet voor mijn 1,5 jarig terror zoon. die vreet net zolang tot alle schaaltjes leeg zijn.
gelukkig gaat het over en hebben we niet heel vaak overdag een verjaardag

Dus je neemt je zoon mee naar een verjaardag en dan eet hij alle hapjes op? En dat laat je toe? Is toch echt een stukje opvoeding om je kind dan te blijven corrigeren, al moet het 100x. Ik vind het echt asociaal als je dat toelaat en de rest van de visite geen eens een hapje kan eten door jouw kind. :eyes:
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jul 2014 22:30

Re: wel in je naaste omgeving, maar jij zou het nooit doen.

Exogenesis schreef:In onze supermarkt zag ik bij de broodjes staan (iets in de trant van): 'Broodjes niet op eten, maar eerst afrekenen'.



Ik zou er dan eerder als winkel zijnde voor kiezen om kinderen een kinderbroodje te geven bij de broodafdeling, dan een stukje vlees bij de vleesafdeling.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers