Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Je kind dwingen om te eten

<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Jul 2014 19:38

Re: Je kind dwingen om te eten

Doordat wij zeggen dat ze iets moeten proeven, zullen mensen dat al dwingend vinden.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem75

Bericht 09 Jul 2014 19:42

Re: Je kind dwingen om te eten

Mijn kinderen moeten ook alles proeven. Al is het maar 1 hapje.

En dwingen nee niet echt. Maar als ik vind dat hij niet genoeg heeft gegeten mag hij pas van tafel als hij 3 happen heeft genomen. En dat doet hij gewoon zonder problemen. Ik vind dit geen dwang. Dat vind pas als hij het echt niet zou willen en hij bij een bord koud eten moet blijven zitten minuten lang tot huilen toe.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Jul 2014 19:48

Re: Je kind dwingen om te eten

Dit dus; Ik vind dwingen meer iets in de trant van dreigend, op welke manier dan ook, eten/drinken naar binnen zien te werken bij het kind.

Ik geloof dat hier een tijdje terug ook wel eens filmpje van YouTube op heeft gestaan. Een moeder/vader die dat kind echt onder dwang liet eten. Vreselijk! En zo krijg je ook moeilijke eters/drinkers lijkt mij.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem127

Bericht 09 Jul 2014 20:09

Re: Je kind dwingen om te eten

Het maakt me niet zoveel uit als ze niet of nauwelijks eten. Denk altijd maar dat als ze echt trek krijgen, ze vanzelf gaan eten.

Een van mijn dochters was altijd zo'n goede eter. Nu is alles 'bah' en 'smerig' en eet ze heel weinig met avondeten. Vanavond aten ze pasta met spinazie en zalm, eten we normaal nooit. Dus ze begon al: BAHHH! En daar achteraan heel verbaasd: 'He... niet bah.' En toen bleef ze de hele tijd zeggen: 'Niet bah, niet bah!'. Wat een compliment :).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Jul 2014 20:13

Re: Je kind dwingen om te eten

Nee wij dwingen niet. Hij eet soms heel goed en soms maar twee hapjes. Toetje krijgt hij altijd en dat gaat wel bijna altijd op, yoghurt of fruit.
#teammaple🍁
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 09 Jul 2014 20:24

Re: Je kind dwingen om te eten

Wij dwingen totaal niet. Eet ze niet, eet ze niet, maar iets anders krijgt ze dan ook niet.

Wij hebben bijna nooit een toetje, maar als je niks eet krijg je ook geen toetje...
Afbeelding

Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 09 Jul 2014 20:39

Re: Je kind dwingen om te eten

Ik dwing niet (naar mijn mening) maar ik stimuleer hem wel door bijvoorbeeld eerst een paar stukjes vlees bij zijn aardappels en groenten te geven, die eet hij dan eerst. De rest van het vlees krijgt hij in stukjes nadat hij telkens een hapje groente heeft gegeten. Dit doet hij zonder morren en vind ik geen dwingen. Ik maak ook wel pasta saus met veel verse groenten en pureer die dan, of in heel kleine stukjes. En hij is gek op soep dus die maak ik geregeld met veel groenten.
<<

Anoniem162

Bericht 09 Jul 2014 21:04

Re: Je kind dwingen om te eten

Ja ik heb hem wel degelijk gedwongen om te eten. Vaak genoeg inmiddels, een week in totaal vol gehouden. Maar nee hij eet er geen hap mee. Dus ik heb het opgegeven.
Hij eet nu wat hij wil en meestal is dat dus geen avondeten maar een boterham.
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 09 Jul 2014 21:40

Re: Je kind dwingen om te eten

Nope. Y. ligt nu ook op bed zonder avondeten. Helaas, pindakaas, morgen beter denk ik dan maar.

Ik was/ben zelf een hele moeilijke eter, dus ga niet pushen. Ik heb toen ik 2,5 was een darminfectie gehad waardoor ik 3 weken in het ziekenhuis lag. Ik kreeg daar sondevoeding en toen ik thuiskwam wilde ik niets meer eten. Mijn ouders hebben op een gegeven moment de strijd maar opgegeven omdat niets werkte.
Inmiddels eet ik wel, maar bv een prakkie hoef je mij niet voor te zetten. Gelukkig lust mijn vriend alles wat er bestaat, dus Y. krijgt ook gewoon alles voorgeschoteld.
Afbeelding
<<

Anoniem74

Bericht 09 Jul 2014 21:42

Re: Je kind dwingen om te eten

Urban Naked schreef:Nee wij dwingen niet. Hij eet soms heel goed en soms maar twee hapjes. Toetje krijgt hij altijd en dat gaat wel bijna altijd op, yoghurt of fruit.


Hier idem. Las laatst nog een artikel over het aanprijzen (dus niet perse dwingen) van voedsel, dat het averechts werkt.
<<

Anoniem85

Bericht 10 Jul 2014 07:33

Re: Je kind dwingen om te eten

Misschien een tip voor je, misschien is dat al geprobeerd; maar onze zoon is net zo, alleen nu wij allemaal eerst groente eten en daarna zetten we pas aardappels en vlees op tafel. (Aardappels gaan er hier ook goed in) op deze manier eet hij meestal zijn groente wel. Maar goed ooit zal hij zelf wel bedenken dat dat vlees toch wel komt.

Als hij geen groente eet dan komen nog steeds de rest op tafel, ook yoghurt mag hij altijd.
Alleen hij heeft honger en de groente komt eerst, hij denkt denk ik dat dat al zijn eten is, en eet dus.

Alles door elkaar prakken helpt hier ook goed.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jul 2014 10:30

Re: Je kind dwingen om te eten

Maarre vragen he, als ze daardoor wekenlang gewoon niets eten. En dan heb ik het niet alleen over avondeten.. maar dan dus zonder ontbijt naar school, geen tussendoortjes wanneer ze thuis komen en ook geen hap willen doen van hun avondeten. Wat doe je dan?
<<

Anoniem186

Bericht 10 Jul 2014 10:44

Re: Je kind dwingen om te eten

Steep schreef:
FashionMommy schreef:
Jans schreef:Ik dwing wel.
Mijn dochter heeft wel eens een tijd gehad dat ze haar bord resoluut weg schoof met de mededeling dat ze het niet lustte, terwijl ze het niet eens geproefd had. Dat vind ik zo'n flauwekul. Je kan niet zeggen dat je iets niet lust als je het nooit geproefd heb. Dus ze moet een paar happen proeven.

En met drinken dwing ik ook. Als het aan haar ligt dan drinkt ze de hele dag niet. Lijkt me niet gezond.


Ow maar zo doen wij dat ook hoor, dat lust ik niet. Dan zeg ik vaak je kan past zeggen als je iets niet lust nadat je het hebt geproefd.


Maar hoe dwingen jullie dan?


M'n zoon niet hoor. Die vind ik daar te jong voor. Tegen m'n dochter zeg ik gewoon dat ze moet proeven. Daar luistert ze gewoon naar. Ze is oud genoeg om dat te snappen.
Bij een jonger kind vind ik het een ander verhaal.
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:01

Bericht 10 Jul 2014 12:43

Re: Je kind dwingen om te eten

N eet vaak ook niet of nauwelijks. Als hij niets eet krijgt hij wel een toetje, maar gewoon yoghurt zonder extra's zoals jam of hagelslag erin. Ik vind het soms wel moeilijk als we gegeten hebben en een uur later geeft hij aan honger te hebben, aan de ene kant vind ik dat hij gewoon goed had moeten eten aan de andere kant wil ik hem niet met honger naar bed sturen.
Mother of 3 adorable children
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jul 2014 12:49

Re: Je kind dwingen om te eten

Maar wat als ze ook geen toetje willen?
<<

Anoniem103

Bericht 10 Jul 2014 12:56

Re: Je kind dwingen om te eten

Ja maar ja als ze wekenlang echt niks eten ben je al lang bij de dokter geweest neem ik aan. Ik denk ook dat als een kind echt alles weigert te eten je er ook niet veel inkrijgt met dwingen. Want je kan het wel met geweld naar binnen proppen maar dan spugen ze het gewoon weer uit.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 10 Jul 2014 12:58

Re: Je kind dwingen om te eten

F eet doorgaans erg goed, dus als hij eens minder eet, ga ik daar geen probleem van maken. Wel heeft hij periodes dat hij vooral zn vlees heel snel opeet en voor de rest niets. Dan krijgt hij ook niks anders. Gelukkig vindt hij aardappels ook lekker (in alle varianten, dus gekookt, gebakken, puree, friet) en sinds een week eet hij steeds vaker een beetje groente. Hij is trouwens dol op tomaatjes (kleine) en komkommer, dat heb ik meestal wel in huis. Als wij sla eten, weet ik dat hij daar niet van zal eten. Dan krijgt hij een bakje tomaatjes en komkommer. F is ook gek op pasta, in alle vormen (spaghetti, lasagne, pizza, enz). Als ik dat maak, gaat er meestal extra veel groente doorheen, die ik met de keukenmachine wat fijner snij, zodat het hem niet zo opvalt. Zelf vind ik hele grote stukken groente ook niet lekker in mn pasta, dus het is ook eigenbelang :wink:
Als wij een toetje eten, krijgt hij dat ook, ongeacht hoe hij gegeten heeft. Al kan het wel voorkomen dat we geen toetje eten, als hij echt heel slecht gegeten heeft. Maar is dan vooral als hij ook de hele tijd zit te klieren aan tafel. Dan heb ik geen zin om hem daarvoor te belonen met een toetje, wat ik normaal gesproken niet eens als een beloning zie, maar als onderdeel van de maaltijd. Als hij heeft zitten klieren en knoeien en daardoor amper heeft gegeten, heb ik sowieso geen zin om nog langer aan tafel te blijven zitten met hem. Dan zijn we zelf ook klaar met eten.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jul 2014 13:01

Re: Je kind dwingen om te eten

Nou hier is echt een moeilijke eten en die moet dus gewoon blijven zitten en haar bord op eten (dus dwingen). Niet fysiek iig. Maar het is elke avond een werkje van 2 uur om een bord eten naar binnen te krijgen. En als we dat niet doen, dan eet ze niets, ook geen toetje en heeft ze ook een uur later geen honger en de volgende ochtend moet weer een boterham naar binnen worden gewerkt met tegenzin (want nog steeds geen honger). Echt dan maak je je zorgen hoor. Natuurlijk ben je dan al bij de dokter geweest, maar als die fysiek niets kan vinden. Dan houdt een dokter ook op he. Dan maar chanteren/dwingen/hapjes opvoeren. Want er moet toch iets naar binnen. Oh en wat een gehuil als ze dan ook nog een toetje krijgt .. niet leuk.
<<

Anoniem135

Bericht 10 Jul 2014 13:33

Re: Je kind dwingen om te eten

Als je het zo bekijkt dwing ik mijn kind inderdaad te eten...

Ze moet altijd van mij proeven,en mag zelf de hoeveelheid opscheppen wat ze dan ook op moet eten. Ze blijft dan net zo lang zitten tot ze haar bord leeg heeft.
Ze krijgt altijd wel haar toetje.
<<

Anoniem103

Bericht 10 Jul 2014 13:38

Re: Je kind dwingen om te eten

Tabbie schreef:Nou hier is echt een moeilijke eten en die moet dus gewoon blijven zitten en haar bord op eten (dus dwingen). Niet fysiek iig. Maar het is elke avond een werkje van 2 uur om een bord eten naar binnen te krijgen. En als we dat niet doen, dan eet ze niets, ook geen toetje en heeft ze ook een uur later geen honger en de volgende ochtend moet weer een boterham naar binnen worden gewerkt met tegenzin (want nog steeds geen honger). Echt dan maak je je zorgen hoor. Natuurlijk ben je dan al bij de dokter geweest, maar als die fysiek niets kan vinden. Dan houdt een dokter ook op he. Dan maar chanteren/dwingen/hapjes opvoeren. Want er moet toch iets naar binnen. Oh en wat een gehuil als ze dan ook nog een toetje krijgt .. niet leuk.


Nou nee dan zou het voor mij niet ophouden dan zou ik gaan kijken of ik op een andere manier hulp zou kunnen krijgen voor m'n kind. Want ik geloof niet dat je kind elke avond twee uur aan tafel laten zitten echt helpt op de lange termijn. Ik kan me voorstellen dat je dat doet omdat je bang bent dat je kind anders te weinig binnen krijgt maar ik zou ondertussen dus wel verder zoeken naar een andere oplossing.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jul 2014 13:39

Re: Je kind dwingen om te eten

(tja, ik neem even aan dat het "dwingen" in de openingstitel niet bedoelt is als met geweld een vork met eten in de keel steken van je kind terwijl de ander het kind vasthoud of vastbind.. )
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jul 2014 13:42

Re: Je kind dwingen om te eten

Tania schreef:
Tabbie schreef:Nou hier is echt een moeilijke eten en die moet dus gewoon blijven zitten en haar bord op eten (dus dwingen). Niet fysiek iig. Maar het is elke avond een werkje van 2 uur om een bord eten naar binnen te krijgen. En als we dat niet doen, dan eet ze niets, ook geen toetje en heeft ze ook een uur later geen honger en de volgende ochtend moet weer een boterham naar binnen worden gewerkt met tegenzin (want nog steeds geen honger). Echt dan maak je je zorgen hoor. Natuurlijk ben je dan al bij de dokter geweest, maar als die fysiek niets kan vinden. Dan houdt een dokter ook op he. Dan maar chanteren/dwingen/hapjes opvoeren. Want er moet toch iets naar binnen. Oh en wat een gehuil als ze dan ook nog een toetje krijgt .. niet leuk.


Nou nee dan zou het voor mij niet ophouden dan zou ik gaan kijken of ik op een andere manier hulp zou kunnen krijgen voor m'n kind. Want ik geloof niet dat je kind elke avond twee uur aan tafel laten zitten echt helpt op de lange termijn. Ik kan me voorstellen dat je dat doet omdat je bang bent dat je kind anders te weinig binnen krijgt maar ik zou ondertussen dus wel verder zoeken naar een andere oplossing.


Een dokter in die instantie kan je dan niet verder helpen met oplossingen. Nu kan het ook iets fysisch zijn en daar zijn weer ander soort dokter voor.. maar om daar een kind van twee heen te slepen.. En natuurlijk blijven we zoeken naar andere oplossingen, ik was zelf ook enorm moeilijk en een slechte eter. Maar geloof me, je gaat dan echt niet denken "oh hij/zij krijgt vanzelf wel honger" En als het een enorm mager ding is, dan ga je gewoon twee uur aan tafel hapjes zitten geven. Geloof me!

Maar de vraag is, wat is dan naast "dwingen" de oplossing?
<<

Anoniem186

Bericht 10 Jul 2014 13:45

Re: Je kind dwingen om te eten

Tabbie, gaat het om jouw kind? Ik las net iets over dat jij ook amper iets lust. Zou dat er niet mee te maken kunnen hebben? Misschien onbewust?
Ik ken je situatie niet hoor, dus sorry als ik wat verkeerds zeg.
<<

Anoniem103

Bericht 10 Jul 2014 13:49

Re: Je kind dwingen om te eten

Ik geloof best dat je dan twee uur aan tafel gaat zitten hoor. Alleen zou ik dus wel andere hulp zoeken in de vorm van een orthopedagoog ofzo. Liever m'n kind van twee "meeslepen" daar naartoe dan weken/maandenlang niks eten en het misschien alleen maar erger maken. Ik geloof ook niet dat het zo erg is voor een kind van twee om daarheen te moeten. Mijn kinderen hebben nooit zoveel problemen met dat soort dingen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9774

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jul 2014 14:00

Re: Je kind dwingen om te eten

Thanks voor de tip dan Tania. Maar ben gewoon meer nieuwsgierig wat dan meer oplossingen konden zijn. Dus dingen die al in te voeren zijn zeg maar.

En Jans, je zegt niets verkeerd hoor. Ik lust inderdaad niet veel. Maar ik zeg nooit, maar dan ook nooit dat ik iets niet wil, lust of lekker vind. Dus het is ook voor mij gewoon eten wat de pot schaft (goede voorbeeld geven, was ik nog maar kind kind). Vaak vragen we ook als we boodschappen gaan doen wat ze wil eten, en dat is dan soms een aparte maaltijd voor haar en soms gewoon met z'n allen hetzelfde. En ze lust het ook gewoon hoor, ze vertikt gewoon te eten. Of slikken of kauwen grrr. Sorry, na heel wat jaren is dit gewoon zeer frustrerend onderwerp. Snoepen doet ze trouwens ook niet.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers