Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vier handen op 1 buik

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 26 Sep 2014 18:37

Re: Vier handen op 1 buik

Hoe weet je dat ze haar naam veranderd heeft Gatsby?
04-2014
10-2015
<<

Gatsby

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 203

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:26

Bericht 26 Sep 2014 19:24

Re: Vier handen op 1 buik

Ze hadden op de Vier handen op 1 buik fb pagina een reactie achter gelaten. Dus zodoende.
2011 💕. 2020 💙✨. 2021 💖.
<<

Fiene

Bericht 26 Sep 2014 19:51

Re: Vier handen op 1 buik

Uiteraard praten we de dag door enzo en laat ik nieuwe kleren zien maar niet dat hij het dan eerst moet goedkeuren ofzo. Het maakt hem werkelijk niets uit of ik de hele dag winkel/poets/ergens op visite ga of wat dan ook.
<<

Anoniem321

Bericht 29 Sep 2014 16:47

Re: Vier handen op 1 buik

Ik heb de laatste aflevering afgelopen weekend teruggekeken.
Ik heb het idee dat hij een traditioneel gezinsleven voor zich ziet en hij heeft daar bepaalde ideeen bij, waar zij dan weer in meegaat.

Ik vind het wel jammer dat ze in het begin zei dat make-up echt haar ding was, maar dat ze aan het eind van het verhaal geen make up meer droeg. Ik denk toch dat dit soort dingen van hem afkomstig zijn en dat zij overal in meegaat. Net zoals het niet meer luisteren naar bepaalde muziek en mannen geen hand geven.

Ik snapte Tooske daarom ook wel toen zij Zakaria aansprak en hem vroeg haar te helpen zichzelf te vinden. Want in hoeverre is zij nog zichzelf? Gezien het feit dat zij de afgelopen tijd zo is veranderd (voor hem?).

Maar ik snapte ook wel weer dat het niet echt goed bij Zakaria aankwam. Hij voelde zich waarschijnlijk aangevallen en dacht zich te moeten verdedigen. Hoe hij dat deed tegenover Tooske vond ik nogal vooringenomen. HIj had dit ook op een andere manier kenbaar kunnen maken.

Ik kreeg overigens niet meteen de indruk dat hij slecht voor haar zou zijn. Ik denk wel dat hij het beste met haar voor heeft, maar ze zijn allebei nogal naief. Dat naieve zal er op den duur vanzelf wel af gaan..
<<

Anoniem86

Bericht 29 Sep 2014 17:19

Re: Vier handen op 1 buik

Ik vond hem wel naïef jong en egoïstisch ook over het verhaal dat de gemeente ze niet wilde helpen, hij het raar vond dat de makelaar ze niet wilde helpen met 1350 euro in de maand, ze geen handen meer mogen geven.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 29 Sep 2014 17:31

Re: Vier handen op 1 buik

Maar is het dan zo vreemd om voor een man die je graag ziet te veranderen? Veranderingen die zij zelf misschien ook wel gewoon fijn vindt? Nu, ik heb de aflevering nog niet gezien, dus ik weet er te weinig van, maar jullie doen overkomen alsof veranderingen zo slecht zijn.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem86

Bericht 29 Sep 2014 17:37

Re: Vier handen op 1 buik

Ze vertelde bv. dat ze graag make up draagt omdat het echt haar ding is en dat haar gelukkig maakt. Aan het einde van de aflevering "ineens" niet meer.. Sorry maar dat was niet haar keuze.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Sep 2014 18:55

Re: Vier handen op 1 buik

Pippa schreef:Ze vertelde bv. dat ze graag make up draagt omdat het echt haar ding is en dat haar gelukkig maakt. Aan het einde van de aflevering "ineens" niet meer.. Sorry maar dat was niet haar keuze.


Dat kun je toch helemaal niet zeggen dat het niet haar keuze was? Islamitisch gezien hoor je alleen make-up en korte rokjes (vandaar ook zijn opmerking over rokjes in eigen huis) thuis voor het oog van je man te dragen. Zij heeft ervoor gekozen om zich te bekeren en ook om de kleding te dragen die ze draagt omdat ze niet meer aantrekkelijk wil zijn voor andere mannen. Als je zn relatie hebt is het logisch dat hij haar ook wat over de islam leert, wat zij daar dan vervolgens mee doet moet zij zelf weten, daarin mag hij haar uberhaupt niet dwingen (islam kent geen dwang), alleen adviseren. En zij heeft schijnbaar zijn advies opgevolgd. Dat had ze ook niet kunnen doen en in het ergste geval ALS hij haar het opgedrongen heeft, had ze ook nog de keuze om bij hem weg te gaan.

Misschien draagt ze behalve dat uurtje dat ze buiten wandelt, de rest van de dag thuis wel make up.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiene

Bericht 29 Sep 2014 22:06

Re: Vier handen op 1 buik

Slakje schreef:Maar is het dan zo vreemd om voor een man die je graag ziet te veranderen? Veranderingen die zij zelf misschien ook wel gewoon fijn vindt? Nu, ik heb de aflevering nog niet gezien, dus ik weet er te weinig van, maar jullie doen overkomen alsof veranderingen zo slecht zijn.


Kleine veranderingen zou ik geen probleem vinden, maar ik ga mezelf niet veranderen ( qua kleding, eten, geloof etc) voor een ander.
<<

Anoniem125

Bericht 30 Sep 2014 09:04

Re: Vier handen op 1 buik

Slakje schreef:Maar is het dan zo vreemd om voor een man die je graag ziet te veranderen? Veranderingen die zij zelf misschien ook wel gewoon fijn vindt? Nu, ik heb de aflevering nog niet gezien, dus ik weet er te weinig van, maar jullie doen overkomen alsof veranderingen zo slecht zijn.

Ik vind dat wel vreemd ja, veranderen voor een man, zou dat zelf nooit willen/kunnen. Ik vind het heel belangrijk mezelf te kunnen zijn in een relatie.
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:29

Bericht 30 Sep 2014 20:18

Re: Vier handen op 1 buik

Weer voetbal :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 01 Okt 2014 07:56

Re: Vier handen op 1 buik

Shy schreef:Weer voetbal :cry:


:thumbdown:
Jammer!!!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 01 Okt 2014 10:26

Re: Vier handen op 1 buik

Balen! En volgens mij komt er ook nog maar een of twee? Tenminste als je het voorstukje bekijkt hebben we bijna iedere tienermoeder + bnmoeder gehad.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 01 Okt 2014 10:32

Re: Vier handen op 1 buik

Als ik het goed kan herinneren nog 1 inderdaad, op 7 oktober zal die uitgezonden worden..
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 01 Okt 2014 15:30

Re: Vier handen op 1 buik

Pippa schreef:Ze vertelde bv. dat ze graag make up draagt omdat het echt haar ding is en dat haar gelukkig maakt. Aan het einde van de aflevering "ineens" niet meer.. Sorry maar dat was niet haar keuze.


Daarna kwamen ze toch ook met het 'idee' dat hij geen hand meer gaf aan vrouwen en zij geen hand meer aan mannen?
Ik heb hem gisteren terug gekeken en ik vond het echt een rare aflevering.. Zij had zo extreem veel meegemaakt en wat Tooske ook zei: ze gaat van het ene uiterste naar het andere. Dat ze inderdaad nog heel erg zoekende is en ik heb het idee dat dat tegen wordt gehouden door haar vriend en wat ik dan ook raar vind: zij heeft een enorm turbulent leven achter de rug met mannen en seks, en heeft nu een islamitische vriend..zou zoiets wel mogen vanuit zijn (hun) geloof?
Wat als het lukt
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Okt 2014 17:17

Re: Vier handen op 1 buik

Ja hoor, toen zij zich bekeerde is ze als het ware schoon verklaard, haar verleden telt dan dus niet meer mee. Daarnaast is seksueel misbruik natuurlijk geen eigen keuze. Verder is (vrijwel) niemand vrij van zonden en kun je berouw tonen en vergeving vragen voor de zonden die je bent begaan. Allah/God is vergevingsgezind, hoe groot je zonden ook zijn. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je dan maar losbandig moet gaan leven met het idee van, ik vraag ooit wel om vergeving en toon berouw. Niemand heeft je immers de dag van morgen beloofd waardoor het ook te laat kan zijn.

De vraag is eerder hoeveel mannen er voor zo'n verleden openstaan. Daaruit blijkt wel dat deze jongen een groot hart heeft en daarom vind ik het ook erg jammer dat hij in een slecht straatje wordt gezet.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 17:23

Re: Vier handen op 1 buik

Ze is seksueel misbruikt en in handen gevallen van een mensenhandelaar. En dan moet zij berouw tonen en om vergeving vragen? Ja, het is een zonde van de dader, maar geen zonde van het slachtoffer. Zal helemaal lekker worden. :eyes:

En als je misbruikt bent, dan moet je blij zijn dat een man je nog wil. Pff, ik ben blij dat ik zulke gedachte nooit heb gehad over mezelf. Ben je dan ineens minder waard? Geen man meer waard? Moet de man een pluim krijgen dat hij nog met jou samen wil zijn? Wat een bullshit!
<<

Anoniem140

Bericht 01 Okt 2014 17:35

Re: Vier handen op 1 buik

Ik vind het ook bizar, daarom zou ik ook nooit kunnen geloven in een God of Allah.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 17:38

Re: Vier handen op 1 buik

Maar wat heeft dat ermee te maken? Ik ben ervan overtuigd dat God geweld verafschuwd, maakt niet uit of het om seksueel geweld gaat, of om ander geweld. Ik vind het daarom geen reden om niet in God te geloven. Ik heb juist veel steun gehad aan mijn geloof, juist toen het slecht met me ging.
<<

Anoniem140

Bericht 01 Okt 2014 17:55

Re: Vier handen op 1 buik

Hmm ja misschien moet ik het anders verwoorden. Ik zou nooit zo'n geloof kunnen praktiseren, waarin anderen je namens Allah en God vertellen wat juist is.
<<

Anoniem125

Bericht 01 Okt 2014 18:22

Re: Vier handen op 1 buik

Nee, dat is ook de reden dat ik niet meer naar de kerk ga en niet religieus ben. Ik noem mezelf dus ook geen Christen, of wat dan ook. Ik geloof wel in God en heb daar mijn eigen ideeën bij.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Okt 2014 18:46

Re: Vier handen op 1 buik

Je leest niet goed, ze hoeft geen berouw te tonen voor het misbruik etc. Natuurlijk is dat geen fout van haar en is ze slachtoffer, daar hoef je echt geen berouw voor te tonen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken uiteraard.


En nee, als je misbruikt bent hoef je niet blij te zijn als een man je nog wilt. Ik heb het over de prostitutie, of dat nou dmv vrije wil of een loverboy is, heel veel mannen willen zo'n vrouw niet en ja dat weet ik uit ervaring omdat mijn beste vriendin ook een slachtoffer is geweest van een loverboy. En nee, dat gaat niet om domme mannen met een simpele ziel, ook over hoogopgeleide en intelligente mannen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fiene

Bericht 01 Okt 2014 21:14

Re: Vier handen op 1 buik

Miley schreef:Ik vind het ook bizar, daarom zou ik ook nooit kunnen geloven in een God of Allah.


Ik ook niet. Ik denk dat als er echt een God ofzo zou bestaan hij al die erge dingen die er gebeuren niet toe zou staan. Waarom moet een jong kind overlijden en een kwade vent zoals Poetin gewoon mag leven. Mag hij mij dan wel eens vertellen waarom hij dat zo doet.

Ik ben ook niet met een geloof opgegroeid trouwens, dat scheelt natuurlijk ook. Ik kan me er ook niets bij voorstellen dat je steun kunt hebben aan een God.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 01 Okt 2014 23:18

Re: Vier handen op 1 buik

Chaos schreef:Je leest niet goed, ze hoeft geen berouw te tonen voor het misbruik etc. Natuurlijk is dat geen fout van haar en is ze slachtoffer, daar hoef je echt geen berouw voor te tonen. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken uiteraard.


En nee, als je misbruikt bent hoef je niet blij te zijn als een man je nog wilt. Ik heb het over de prostitutie, of dat nou dmv vrije wil of een loverboy is, heel veel mannen willen zo'n vrouw niet en ja dat weet ik uit ervaring omdat mijn beste vriendin ook een slachtoffer is geweest van een loverboy. En nee, dat gaat niet om domme mannen met een simpele ziel, ook over hoogopgeleide en intelligente mannen.


Je hebt je punt nu wel gemaakt dat je pro-Islam bent. Moet jij weten, ik vind het een hypocriet geloof. Bijna alle landen die nu in oorlog zijn, zijn islamitisch. En die jongen uit de aflevering is gewoon een dominante heerser die misbruik maakt van de onzekerheid van zo'n misbruikt meisje. Ging van een leuk opgemaakt meisje naar geen make up en geen hand meer geven aan mannen. Zou ze nu op 12hoog achter zitten in een burqa? zonde zonde zonde van dit meisje dat nog een hele toekomst zonder hem en zijn radicale ideeën zou hebben. En nee, ik ben niet tegen de Islam maar wel tegen extremisme.
04-2014
10-2015
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 02 Okt 2014 00:19

Re: Vier handen op 1 buik

Dat mag je vinden! Het is ook wel duidelijk dat jij een hater bent.
Ik geef een antwoord op de vraag van pannetoet, is dat een probleem voor je?
Afbeelding

I & N juni 2010
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers