Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 15:34

Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

...dat je er klaar voor was om moeder te worden?

Ik weet al heel lang dat ik ooit moeder wil worden, maar na mate ik ouder word hoe minder die vurige wens lijkt te worden. Ik twijfel zeer sterk of ik een goede stabiele moeder kan zijn. En of ik er klaar voor ben om mijn leven liefdevol 'te delen' met een ander mensje.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 08 Jul 2014 16:51

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Ik wilde altijd als kind al heel graag "mama" worden. Na meerdere foute mannen gehad te hebben, was ik daar al helemaal klaar mee en zag ik mezelf ook nooit meer moeder worden.
Ik was net 30 geworden en inmiddels een soort van geaccepteerd dat het moederschap niet voor mij was weggelegd. En toen leerde ik mijn huidige man kennen! Na bijna een half jaar zijn we gaan samenwonen, dat was in december. In oktober ben ik gestopt met de pil, mede omdat wij ook al beide 30+ waren. En na 8 maanden was ik zwanger van onze dochter!

Ik twijfelde ook vreselijk over van alles, en dat werd nog veel erger tijdens de zwangerschap! Hallo hormonen!! :palm: Ik heb mijn gevoel gevolgd destijds en absoluut geen spijt van gehad!! Ik vind het moederschap het allermooiste wat er bestaat!

Hoe staat je vriend hierin? Wil hij graag een kindje en op welke termijn? Ik heb er toen heel veel over gesproken met mijn man en dat heeft tot onze keuze geleid.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Jul 2014 17:02

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Ik wilde vroeger "moeder" worden haha. En mijn wens is enkel sterker nu ik ouder ben. Ik heb zelfs overwogen om BAM te worden, maar heb nu een vriend dus ik wacht nog even af.

In jouw situatie echter zou ik niet NU op dit precieze moment aan een kind beginnen. Niet omdat ik denk dat je een slechte moeder zou zijn of instabiel of dat je niet geschikt bent om je leven liefdevol te delen. Maar omdat je nog met jezelf bezig bent, dat je een tijd terug nog twijfelde aan die persoon die dan de vader zou worden van dat mensje, ..

Ik denk echt dat je op een goed pad zit. Hoop dan ook dat je me niet verkeerd begrijpt, maar hopelijk kom je ook op dat punt dat je gewoon weet dat je er klaar voor bent. Dat je zelf vindt dat je leven liefdevol en stabiel is, zodat je toekomstige kind dan ook kan delen en opgroeien in dat leven.

Verder kan ik me voorstellen dat naar mate van de jaartjes die eroverheen gaan, dat de wens om moeder te worden op de achtergrond komt. Je wilt ook lekker reizen en sporten etc. Maar dat komt vast wel weer. En anders is kinderen krijgen nog steeds geen verplichting.
<<

Kat

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 12 Jun 2014 12:02

Bericht 08 Jul 2014 18:02

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Toen de vijfde persoon in onze omgeving vertelde vader te worden en ik alleen maar kon denken: ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook, ik wil ook.
Ergens vond ik dat heel eng want het is toch een keuze waardoor je de rest van je leven met je vriend te maken blijft houden. Nu ga ik daar sowieso van uit maar het voelt als een enorme stap. Uiteindelijk met mijn vriend er over gehad dat ik graag nog een maandje wou om aan het idee te wennen. En dat ik dan mijn spiraal er uit zou laten halen. Dat is uiteindelijk vanochtend gebeurt en nu is het dus afwachten.
En over de timing verwacht ik nog wel wat commentaar te krijgen van sommige mensen aangezien we nog niet jaren bij elkaar zijn.
28-33-34-33- zwanger

Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 08 Jul 2014 18:19

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Ik ben het wel met Tabbie eens. Het is nog niet zolang geleden dat je een enorme relatiecrisis hebt gehad, dat het zelfs even uit was, dat je enorme twijfels had over je relatie, dit lijkt me niet de juiste basis voor een kind. Denk dat je twijfels dus terecht zijn. Gewoon echt pas doen als het goed voelt, eerder niet!
<<

Anoniem124

Bericht 08 Jul 2014 18:21

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Volgens mij bestaat er niet zoiets als 'er klaar voor zijn' omdat je als niet-moeder gewoon echt niet kan inschatten hoe het zal zijn. Ok, het is wel handig een stabiele relatie en inkomsten te hebben maar heb het nu over intrinsieke factoren.
<<

Anoniem125

Bericht 08 Jul 2014 18:31

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Je kan wel sterk het gevoel hebben dat je er klaar voor bent. Natuurlijk kunnen dan alsnog dingen je tegenvallen of verrassen, maar dat betekent niet dat je ernaast zat. Je weet nooit 100% zeker waar je aan begint als je een beslissing neemt. Al doende leert men.

Ik vond het bijvoorbeeld voor mezelf belangrijk dat ik op zowel persoonlijk als op relationeel gebied stabiel was. Dus langdurig gelukkig met mezelf en mijn man. Dat ik sterk in mijn schoenen stond, levenslessen had opgedaan, zelfstandig was, volwassen was geworden. Ik weet dat er hier veel meiden zijn die al op jonge leeftijd zwanger raken, dus het zal niet voor iedereen gelden, maar voor mijzelf vond ik het wel belangrijk om enige wijsheid opgedaan te hebben.
<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 18:38

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Het is niet uit geweest. Die crisis had vooral met mij te maken. Ikben er nu achter dat ik niet zonder hem zou willen. 11jaar samen. Ik ben inmiddels ook 'al' 31.
Toen ik 4 was wist ik al dat ik moeder wilde worden. Heeel veel met een vriendinnetje 'zwanger en bevallen' gespeeld (hoe we erop kwamen...) Toen ik 24 was hebben mijn vriend en ik er al serieus over gesproken. Als ik daarna niet weer was gaan studeren dan waren er al kinderen geweest. ons leven liep anders. Ik deed een master studie naast mijn werk, hij kon nog op hoog niveau door sporten, ik ben gaan reizen. Dus die levenservaring heb ik genoeg opgedaan. Juist ook door het sporten leren relativeren. En ik snap ook wel dat mijn sportieve leven niet helemaal over hoeft te zijn. Als ik zie hoeveel jonge moeders er in mijn sport meedoen...

Mijn vriend is 6 jaar ouder en die is er klaar voor, maar want geduldig op mij. Mijn schoonmoeder loopt te zeuren, dat ze nu zo'n oude oma wordt...maar daar heb ik lak aan ;-)
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Jul 2014 18:43

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Negeer zure mat maar Jip.

En ondanks al je levenservaring en je zeurende schoonmoeder :smile: denk ik nog steeds dat jet handig is eerst de focus te houden op jezelf en jouw ontwikkeling momenteel.
<<

Kat

Noob

Berichten: 119

Geregistreerd: 12 Jun 2014 12:02

Bericht 08 Jul 2014 18:47

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Wat mij trouwens heel erg geholpen heeft is bedenken of ik goede argumenten wist om het niet te doen. En eigenlijk waren die er niet. Het enige was dat ik nog ff aan het idee wou wennen.
28-33-34-33- zwanger

Afbeelding
<<

Anoniem125

Bericht 08 Jul 2014 18:56

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Ik wist op een bepaald moment niet meer waarom we het eigenlijk nog tegenhielden. Het voelde totaal niet meer logisch. Ik wilde het op zijn beloop laten, de natuur zijn werk laten doen. Niet dat moderne tot op de bodem geplan, dat krampachtige, maar gewoon het laten zijn, zoals het zou komen. We zijn toen gaan vrijen zonder condoom en dat was dat.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 08 Jul 2014 18:59

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Tabbie, wat zegt ZM dan voor raars om te negeren?

Jip, de tijd staat niet stil maar ik zou als ik jou was dan ook nog even wachten. Ik zou gewoon eens even stilstaan van dat wat je de afgelopen periode allemaal hebt geleerd over jezelf en je relatie. Ga nog eens bijv. samen op vakantie, geniet van elkaar en bespreek dan hoe jullie de komende jaren met elkaar willen doorbrengen. Je bent 31 maar je hebt nog even de tijd :).
<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 19:12

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Ik was ook zeker niet van plan om meteen per direct de voorbehoedmiddelen de deur uit te doen. Zeker dit jaar niet. Het zijn gewoon vragen die mij zo nu en dan bezig houden.
<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 19:14

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Niks geks hoor zegt ZM. Maar ik dacht ik vertel even wat meer voor ik een reactie krijg dat ik nog niet zelfstandig ben, nog niet genoeg levenslessen heb gehad, etc. Ik denk dat Tabbie daar op doelt.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:27

Bericht 08 Jul 2014 19:14

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Wel fijn dat je met dit soort dingen bezig bent. Volgens mij gaat het momenteel best goed met je (en jullie relatie) en ik ben blij dit te lezen. Top!
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jul 2014 19:16

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Ik heb dat nooit echt geweten. Ik vond m'n man een geschikte vader en we hadden het leuk samen. En toen was ik zwanger en hadden er maar mee te dealen. Ik heb er nooit zo ingewikkeld over nagedacht.
<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 19:17

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Grappig dat dat bij iedereen zo anders gaat Jans!

SDL het gaat heel goed met mij! :-)
<<

Anoniem186

Bericht 08 Jul 2014 19:20

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat, Jip!

Haha ja hè, bij iedereen werkt dat weer anders.
<<

Anoniem75

Bericht 08 Jul 2014 19:47

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Ik vond het belangrijk om een stabiele relatie te hebben, samen een huisje te hebben, iig een van ons een vaste baan, wat spaargeld te hebben en ik moest me goed voelen. De wens was al eerder aanwezig maar ik heb gewacht tot ik goed in m'n vel zat en er dus klaar voor was.
<<

Anoniem198

Bericht 08 Jul 2014 19:52

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Charles schreef:Volgens mij bestaat er niet zoiets als 'er klaar voor zijn' omdat je als niet-moeder gewoon echt niet kan inschatten hoe het zal zijn. Ok, het is wel handig een stabiele relatie en inkomsten te hebben maar heb het nu over intrinsieke factoren.


Hier sluit ik mij bij aan.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 08 Jul 2014 20:42

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Victoria schreef:
Charles schreef:Volgens mij bestaat er niet zoiets als 'er klaar voor zijn' omdat je als niet-moeder gewoon echt niet kan inschatten hoe het zal zijn. Ok, het is wel handig een stabiele relatie en inkomsten te hebben maar heb het nu over intrinsieke factoren.


Hier sluit ik mij bij aan.


Dit, en ik wilde dus ook wel graag een stabiele relatie en een stabiel inkomen, en we wilde allebei graag kinderen, tja dus ben ik met de pil gestopt..
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem119

Bericht 08 Jul 2014 22:49

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Ik ben er nu nog niet klaar voor maar heb wel steeds meer een soort rustig gevoel over me heen dat t niet heel lang meer gaat duren en dat ik ipv heel graag willen en dromen het meer gewoon rustig overgaat in een gevoel van er klaar voor zijn. Maar eerst trouwen en een huis en bovendien wil ik t dan ook nog niet direct. Eigenlijk überhaupt nog niet over gehad, ik ga er vanuit dat we er wel even rustig aan nog mee doen.
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:39

Bericht 09 Jul 2014 00:09

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Niet... Ik heb tot (volgens mij) mijn 20ste altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde. Dat veranderde daarna in misschien ooit, toen veranderde dat een aantal jaren later in: na mijn 30ste en toen ik 26 en een paar maand was, vroeg ik mij al een tijdje af waarom ik mij tegen liet houden door de praktische zaken. Die zaken waar ik destijds aan dacht zouden voorlopig niet veranderen en toch wilde ik graag een kindje met mijn vriend. We of eigenlijk ik (want mijn vriend wilde al vanaf dat ik 16 was kinderen) besloten om voor een kindje te gaan. Wat ook heel erg meespeelde was dat mijn moeder op dat moment niet ziek meer was en dat zij de kanker op dat moment overwonnen had. (de keren dat wij (eigenlijk ik) er echt over na dachten lag zij te vechten voor haar leven en dat was op dat moment veel belangrijker voor ons) Daardoor durfde ik het aan, ik wilde namelijk niet zoiets moois meemaken terwijl mijn moeder zo ernstig ziek was, het moest toch iets "moois" zijn. Ik wilde dat zij dit volledig mee kon maken en kon beleven. Achteraf gezien was ook dat een "flut" reden want uiteindelijk heeft ze onze zoon nooit gezien. Ik wil hier eigenlijk alleen maar mee zeggen, laat je door dit soort redenen niet tegen houden want je weet nooit hoe het leven gaat lopen en ondertussen hebben wij een pracht van een zoon die ik nooit en te nimmer had willen missen!.
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Jul 2014 05:22

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

We wilden het ooit en hadden alles wat we nodig hadden dus toen besloten we er voor te gaan, nog geen twee weken later was ik (iets eerder dan gepland) zwanger.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem66

Bericht 09 Jul 2014 06:56

Re: Hoe wist je het dat je er klaar voor was?

Het gevoel van graag willen. Kan niet zo goed omschrijven wat het precies is. Ik voel nu bijvoorbeeld dat ik geen kinderen meer wil, ook niet met een nieuwe partner. Het is simpelweg een gevoel.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers