Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zindelijkheid

<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 08 Jul 2014 14:11

Zindelijkheid

V wordt in oktober 4 en gaat dan dus naar de basisschool,nu het probleem hij is nog niet zindelijk en is er ook totaal niet mee bezig.
hij voelt dat hij plast en met poepen gaat hij op de grond liggen dus dat voelt hij allemaal wel,maar is gewoon heel makkelijk ik heb een luier om dus doe het daar in. Nu wilde ik dus van de zomer bij mijn moeder in de tuin hem zonder luier laten lopen(wonen zelf 3 hoog)maar gezien het weer de aankomende weken krijg ik het een beetje benauwd ik wil hem toch echt in deze 6 weken(zomervakantie van de psz)zindelijk hebben.

wie o wie kan mij tips geven.

ik was altijd van zindelijkheid train je niet(het zijn geen honden)maar ik zal er nu wel aan moeten geloven want hij komt er niet zelf mee.
Afbeelding]
<<

Anoniem103

Bericht 08 Jul 2014 14:17

Re: Zindelijkheid

Zeggen dat hij naar de basisschool gaat en nu net als alle andere jongetjes daar op de wc moet plassen. Uitleggen dat hij dat thuis vast gaat oefenen en dan z'n luier niet meer omdoen overdag. Dan zal hij misschien de eerste paar dagen ongelukjes hebben maar hij heeft vast snel door dat hij dan naar de wc moet gaan.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Jul 2014 14:19

Re: Zindelijkheid

Gewoon binnen zonder luier. En een dweil en emmer bij de hand.

Bij Louise lukt het zindelijk worden ook echt niet. Zij loopt hele dagen zonder luier, soms met een onderbroekje. Ondertussen kan ik maar 1 plasje opvangen in het potje, verder alles regelrecht de grond op. Bij Julie doen we aan bzc, zij kruipt ondertussen zelf naar het potje.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Jul 2014 14:29

Re: Zindelijkheid

Slakje; waarom haar dan toch zonder luier laten lopen als ze bijna alles naast het potje doet? Ik vraag me af wat het idee daarachter is
Afbeelding
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 08 Jul 2014 14:34

Re: Zindelijkheid

Dreamer; dat was ook mijn angst. Wij hebben ook gewacht tot hij er zelf mee kwam. Dat gebeurde gelukkig 3,5 maand terug vanuit het niets. Hij zei dat hij groot was en geen luier meer wilde. Hij was meteen overdag en 's nachts droog.

als hij er naar uitkijkt om naar school te gaan kan je het proberen met dat hij niet mag als hij nog een luier draagt. Hier is dat trouwens echt zo.
Afbeelding
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 08 Jul 2014 14:36

Re: Zindelijkheid

Tania schreef:Zeggen dat hij naar de basisschool gaat en nu net als alle andere jongetjes daar op de wc moet plassen. .

ja dat hebben we gezegd...nu wilt hij niet meer naar de basisschool terwijl hij eerst liever gister dan vandaag ging.

hoe doen jullie dat dan met de bank bijv. Ik heb een stoffe bank.
Afbeelding]
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jul 2014 14:49

Re: Zindelijkheid

Onze zoon wordt in augustus 4 en is sinds de paasdagen zindelijk. eerste dag zonder luier nog ongelukjes, maar daarna gelijk goed. We zijn niet zo van het belonen in cadeautjes, maar hierbij hielp het wel. Elke dag een droge luier kreeg hij een klein locomotiefje voor zijn treinrails. Vorige week heeft hij wel een terugval gehad, maar nu gaat het sinds zaterdag weer goed.
Op de bank kun je misschien wat dikke handdoeken leggen? Hier hebben ze trouwens nooit op de bank zittend geplast, ongelukjes gebeuren altijd tijdens het lopen/spelen.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 08 Jul 2014 14:54

Re: Zindelijkheid

Hier was M er ook niet mee bezig, ik heb hem gewoon in een onderbroek laten lopen en de ongelukjes opgeruimd. Inmiddels is hij zindelijk. Misschien heb je wat aan mijn link.
http://plazilla.com/page/4295036597/je- ... ning-werkt
M:21072011
J :08012014
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 08 Jul 2014 15:10

Re: Zindelijkheid

Aankomende dagen word het warm, zou hem.dan lekker de hele dag buiten laten lopen en een potje erbij. Ik dacht dat het hier ook nooit zou lukken, maar hij vond het helemaal geweldig toen hij op het potje had geplast, hij was binnen een week zindelijk.
En bij elk plasje op het potje mocht hij een sticker plakken. Hij was toen net 3 toen hij zindelijk was.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem121

Bericht 08 Jul 2014 15:50

Re: Zindelijkheid

De oudste wordt in september 4 en had er ook totaal geen zin in. Van alles geprobeerd en niets werkte en ineens begon hij uit zichzelf dat hij naar de wc moest en sindsdien heeft hij geen luier meer om gehad.
<<

Anoniem275

Bericht 08 Jul 2014 16:10

Re: Zindelijkheid

Slakje, waarom wacht je niet nog een tijdje als het nog niet wil?

T. is sinds zaterdag zindelijk. Hij geeft al heel lang aan wanneer hij poept of plast, maar wilde nooit zonder luier. Ik had ook het idee dat hij het wel kon, maar de luier simpelweg wel makkelijk vond..
Ik had hem een paar dagen van tevoren al gezegd dat ik hem geen luier meer om wilde doen en was vanaf vrijdag 7 dgn vrij, alle tijd dus om me erop te richten. Hij was eerst flink boos en heeft vrijdag rond de middag (na 6 kleine ongelukjes, waarbij zijn onderbroek nat werd en hij de rest ophield tot hij op het potje zat) een luierbroekje aangekregen, waarbij ik vertelde dat deze alleen voor de ongelukjes was. Ik had verwacht dat hij alles weer in de luier zou doen, maar hij geloofde me :smile: dus eind van de dag was deze nog bijna droog.
Hierna heeft hij het eigenlijk alleen zaterdagochtend nog over een luier gehad en verder niet meer. 's nachts draagt hij nu een luierbroekje en als hij wakker wordt kan hij zelf naar het potje. Af en toe heeft hij wel een ongelukje, maar dat vind hij nu ook niet zo erg meer. Hij weet dat het kan gebeuren en zegt zelf dan ook dat hij vergeten was dat hij moest plassen, dat bobbi (boekje, bobbi op het potje) dat ook wel eens heeft en dat dat niet erg is.

Kortom: mijn advies is om het gewoon te proberen. Luier uit en zien wat er gebeurd..
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Jul 2014 16:29

Re: Zindelijkheid

Dan kan ik kijken of er een patroon zit in haar plassen en poepen, dan kan ik daar op inspelen. Zo weet ik ondertussen wel dat ze standaard om 10 voor 12 pipi doet, dus die doet ze wel op het potje.

En het is beter voor d'r billen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem275

Bericht 08 Jul 2014 16:51

Re: Zindelijkheid

Maar wanneer ze plast is toch ook afhankelijk van wanneer ze drinkt en hoeveel?
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 08 Jul 2014 17:47

Re: Zindelijkheid

J. was er tot voor een paar weken terug ook echt niet mee bezig. Ze vond het wel prima allemaal. Alles geprobeerd, ook gezegd dat ze met luier niet naar de basisschool kan. Niets hielp. Totdat ze zag dat op de peuterspeelzaal kinderen die veel kleiner zijn ook op de WC gingen plassen. Toen begon ze zoiets te krijgen van, dat kan ik ook. In de meivakantie flink geoefend en inmiddels is ze dag en nacht zindelijk en heeft ze geen ongelukjes meer. Zijn van het weekend een paar dagen op vakantie geweest en zelfs dat ging goed zonder luier. Zowel de reis als tijdens het spelen daar.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem123

Bericht 08 Jul 2014 17:51

Re: Zindelijkheid

Je hebt ook voorleesboekjes over zindelijk worden.
Siem plast sinds kort op het potje/de wc dus het begin is er nu wel. Ik heb voor hem een boekje van bobbi bestelt. Bobbi op het potje ofzo heeft die. Misschien helpt zo'n boekje (je hebt er meerdere) wel bij hem.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Jul 2014 19:17

Re: Zindelijkheid

bubble schreef:Maar wanneer ze plast is toch ook afhankelijk van wanneer ze drinkt en hoeveel?

Maar je hebt wel een patroon. Zo plast Julie wanneer ze wakker wordt, nog een plasje en kaka vlak voor het middageten, nog een plasje na het middageten, een plasje na haar middagdutjes, en nog een plasje voor ze slapengaat.

En Louise, ongeacht hoe/wat/wanneer, die plast altijd om 10 voor 12.
AfbeeldingAfbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers