Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 12 Sep 2013 21:06

Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Wat is voor jou de max. dat je kindje gewend moet zijn aan de gastouder of het KDV?

Nou weet ik dat ik érg voorbarig ben :clown: en ik ga het ook echt nog wel de tijd geven, maar....
Onze zoon is nu 2 dagen non-stop aan het huilen geweest en heeft dus niet geslapen, terwijl ie normaal nóóit huilt en heel wat uurtjes slaapt pakt op een dag. Bij anderen (lees: familie, maar ook oppas) is ie zowat nóg makkelijker dan thuis.
En nu bij de gastouder wil het nog niet lukken.

Hoe lang kijk je zoiets aan?
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 12 Sep 2013 21:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 21:10

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Hij is nu 2 hele dagen weg geweest?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 12 Sep 2013 21:12

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

:yes: :nerd:
<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 21:16

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Kun je het niet opbouwen? Beginnen met halve dagen?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 12 Sep 2013 21:17

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Nee ik zou niet weten hoe, ik ben alweer aan het werk.
En eerlijk gezegd hebben we ook niet 'geoefend', juist omdat het zo'n makkelijk en tevreden mannetje is...
<<

Anoniem33

Bericht 12 Sep 2013 21:20

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Dat vind ik persoonlijk ook niet slim... Onze gastouder is een vriendin van ons dus E kende haar al voor ze daar daadwerkelijk heen ging maar toch hebben we 3 keer geoefend... Is er geen mogelijkheid dat een familielid hem daar na een halve dag ophaalt?
<<

Anoniem44

Bericht 12 Sep 2013 21:23

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Als ik er geen goed gevoel bij heb, dan begin ik er sowieso niet aan.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 12 Sep 2013 21:32

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Nee, maar nu is het te laat.
En nee we hebben geen andere optie (als bijv. hem laten ophalen) dan nu zo doorgaan en hopen dat ie snel gewend is.

Maar goed, mijn vraag was dus eigenlijk: wat is een redelijke wenperiode?
<<

Anoniem44

Bericht 12 Sep 2013 21:36

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Nogmaals als je er geen goed gevoel bij hebt, waarom dan toch doorgaan? Ik heb echt op mijn gevoel leren vertrouwen wat betreft mijn kind, dat gevoel is niet voor niks zo sterk.
<<

Anoniem103

Bericht 12 Sep 2013 21:39

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Ik vind dat echt afhankelijk van het gevoel dat ik erbij heb. Begin dit jaar zijn mijn kinderen naar een kdv geweest waar mijn zoontje het echt niet naar zijn zin had. Ik ken hem goed genoeg om te weten dat hij daar ook echt niet zou gaan wennen, hij was totaal zichzelf niet. Daar zijn ze na twee maanden weer weg gegaan maar uiteindelijk zijn ze maar heel weinig geweest omdat het echt niet goed voelde om hem daarheen te brengen. Hij was in die tijd ook elke keer aan het huilen als ik weg ging bij de peuterspeelzaal maar daar had ik een heel ander gevoel bij en daar is hij ook naartoe blijven gaan, dat is na een tijdje ook weer helemaal goed gekomen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 12 Sep 2013 21:49

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Hoe oud is je zoon?
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 12 Sep 2013 22:06

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

**
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 04 Nov 2014 12:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2198

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 13 Sep 2013 06:53

Re: Hoe lang kijk je het aan bij gastouder/KDV?

Hij is 16 weken...
Das wel een goed idee, om nog even samen te wennen op mijn vrije dag.
En ik weet niet of het overal zo gaat, maar dat klinkt wel heel fijn Ieniemienie!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers