Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Jul 2014 22:54

Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Dit topic is al eens geweest, maar kan het niet meer vinden...
wat ik anders zou doen:

1. Een natuurlijke bevalling en geen tweede keizersnee als dat lukt.
2. Geen bezoek tijdens bevalling, dus vriend mag niet zijn moeder bellen dat het aan het gebeuren is.
3. Eerste paar uur samen zijn. Hij had mijn hele familie gebeld waardoor mensen het ook zonder mijn toestemming op facebook hadden gezet dat ze trotse opa/oma waren geworden. Ik wilde hier als eerste mee komen en dan ook een dagje later. Ben hier pislink om geworden.
4. Mensen met koortslip wegsturen in de kraamweek ook al vinden ze het onzin en was dit vroeger niet zo.
5. Tegen de kraamzorg zeggen dat ik meer privacy wil. Ze stond erbij als ik ging douchen en als ze ook maar dacht dat ik bv ging geven, ging ze bijna op mn schoot zitten en aan mn borsten en tepels zitten om te helpen terwijl ze vreselijk uit haar mond rook haha. Hierdoor lukt het helemaal niet maar durfde niks te zeggen.
6. Alle kraamvisite zsm inplannen. Nu zijn er na 3 mnd nog steeds mensen die langs willen komen. Elk weekend hebben we nog wel visite.
7. Goed nadenken wie we een geboortekaartje sturen. Van sommigen hebben we niks gehoord terwijl anderen beledigd waren dat ze geen kaartje gehad hebben.
8. 's Nachts geen bv geven maar meteen een fles. Ik was uitgeput van de slapeloze nachten waarbij de voedingen soms 3 uur duurden omdat het niet lukte en ze niet kon aanhappen door enorme stuwing en ik pijnlijke tepekloven had.

Misschien komt het zuur over maar dit waren echt allemaal dingen waarbij ik achteraf dacht: dit gebeurt me niet meer! Behalve punt 1 haha.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Jul 2014 23:02

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Oh en maling hebben aan ouderwetse adviezen die ik achterlijk vind, zoals laten huilen is goed voor de longetjes (mijn oma van 80) en RRR van mn schoonmoeder: voeden, verschonen en boven in bed leggen. Dit gaat nu allemaal het ene oor in en het andere oor uit, maar kreeg het gevoel alsof ik alles fout deed. Nu sta ik meer mijn mannetje. Het is MIJN kind en niet dat van hun.
04-2014
10-2015
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Jul 2014 23:05

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Niet meer te veel wekken in de nacht. Ik heb toen heel strikt instructies opgevolgd. Maar mijn dochter sliep daardoor juist heel lang niet door.
Inderdaad mensen later inlichten. Meer de vrienden zeg maar.
En mijn gevoel nog meer volgen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 07 Jul 2014 23:06

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Persoonlijk heb ik dit soort dingen nooit ervaren. Het komt zoals het komt, ik gaf zelf aan wat ik wilde. Bij een volgend kindje zou ik geen kraamzorg in huis willen. Niet dat ik het heel vervelend vond maar echt noodzakelijk vond ik het nu ook niet. Verder kan ik eigenlijk niets bedenken wat ik anders zou doen.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem286

Bericht 07 Jul 2014 23:10

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

In mijn geval wel borstvoeding weer proberen, meteen kolven maar indien niet lukt sneller over op KV. Ik heb bij mijn dochter echt te lang aangemodderd, zowel door niet lopende bv en een baby die niet goed kan drinken aan de borst. Dit heeft me de eerste maand zoveel energie en verdriet gekost dat ik er niet positief op terug kijk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jul 2014 23:13

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Maar heb je al die dingen die je noemt nu niet gezegd omdat je het niet durfde of heb je het wel gezegd en had je omgeving gewoon maling aan je? Dat vind ik nog wel een verschil. Om het tweede zou ik behoorlijk kwaad zijn. Overigens vind ik het wel common sense dat je niet op bezoek komt tijdens een bevalling tenzij nadrukkelijk uitgenodigd door de moeder zelf, of dat je niet met een koortslip op kraambezoek gaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 07 Jul 2014 23:16

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Waarom werd je, zoals je zelf aangeeft pislink omdat je ouders/schoonouders op hun facebook hadden gezet dat ze opa/oma waren geworden? Ik geloof dat ik daar de clu even mis, of ik lees het misschien verkeerd.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 07 Jul 2014 23:27

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Toos schreef:Waarom werd je, zoals je zelf aangeeft pislink omdat je ouders/schoonouders op hun facebook hadden gezet dat ze opa/oma waren geworden? Ik geloof dat ik daar de clu even mis, of ik lees het misschien verkeerd.


Ze wilde het zelf wereldkundig maken.
M:21072011
J :08012014
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Jul 2014 23:28

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Susan schreef:Maar heb je al die dingen die je noemt nu niet gezegd omdat je het niet durfde of heb je het wel gezegd en had je omgeving gewoon maling aan je? Dat vind ik nog wel een verschil. Om het tweede zou ik behoorlijk kwaad zijn. Overigens vind ik het wel common sense dat je niet op bezoek komt tijdens een bevalling tenzij nadrukkelijk uitgenodigd door de moeder zelf, of dat je niet met een koortslip op kraambezoek gaat.


Durfde tegen de de kraamzorg niks te zeggen omdat ze het goed bedoelde.
En mn vriend had zijn moeder gebeld dat ik lag te bevallen en opeens stond ze inde verloskamer. Binnem 1 minuut was ze weer weg hoor. Tijdens een wee zei ze Ja kind dat hoort er nou eenmaal bij en ik heb het zelfs twee keer gedaan. Kon niet reageren maar de vk heeft haar meteen weggestuurd gelukkig haha. Denk dat ik anders een boek had gegooid haha.
En de 2 mensen met een koortslip hadden dat niet gezegd en kwamen ook onaangekondigd op visite en wisten niet eens dat het gevaarlijk is voor baby's.
enerzijds had ik assertiever moeten zijn, anderzijds zijn mensen ook gewoon lomp en egoistisch of onwetend. Mijn vriend weet inmiddels wel dat ie niemand meer mag bellen tijdens of na de bevalling.
04-2014
10-2015
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 07 Jul 2014 23:32

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

.
Laatst gewijzigd door Fauve op 08 Jul 2014 10:20, in totaal 1 keer gewijzigd.
04-2014
10-2015
<<

M-G

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 08 Jul 2014 00:35

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

- de kraamvisite wat meer verdelen en niet allemaal direct laten komen (behalve vrienden en familie). De rest die nieuwsgierig is of graag even langs wil komen, kan best even wachten.
- Proberen borstvoeding te geven.
- Gewoon doen wat goed voelt en niet zozeer wat de "boekjes" beschrijven.
- Minder geboortekaartjes sturen (alles degene die dichtbij mij staan en waar ik wat mee heb) Achteraf vind ik dat we veel teveel mensen die we normaal amper spreken een kaartje hebben gestuurd (terwijl wel van bijna iedereen iets terug kregen, vind ik het nog onnodig, met kerst stuur ik ze ook geen kaartje)
- Mijzelf niet overschatten en iets meer rust nemen (ik ging na 5 dagen de stad in om een afscheidscadeautje halen voor de kraamzorg omdat ik dacht dat ik dat wel even kon doen, halverwege was ik kapot)
- Overdag toch even slapen (valt ook onder rust nemen maar ik vond dat destijds echt onzin, ik was niet invalide ofzo (zo beredeneerde ik dat destijds), ik was gewoon bevallen maar dat viel mij toch iets zwaarder dan ik had ingeschat)
Afbeelding
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Jul 2014 04:14

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Eigenlijk heb ik alles gedaan wat ik moest doen voor mezelf en de kleine. Het ging emotioneel erg slecht met me, maar ik heb wel de rust gecreëerd die ik nodig had. Kon niet iedereen waarderen, maar ik kon amper tegen geluid dus hield ik bezoek af. Ik hoop dat als we toch ooit voor een tweede gaan, de bevalling beter/soepeler gaat en minder lang duurt. En misschien dat ik er dan toch voor zou kiezen om de grootouders iets later te laten komen.
L2014 & H2017
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 08 Jul 2014 06:48

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Milou schreef:
Susan schreef:Maar heb je al die dingen die je noemt nu niet gezegd omdat je het niet durfde of heb je het wel gezegd en had je omgeving gewoon maling aan je? Dat vind ik nog wel een verschil. Om het tweede zou ik behoorlijk kwaad zijn. Overigens vind ik het wel common sense dat je niet op bezoek komt tijdens een bevalling tenzij nadrukkelijk uitgenodigd door de moeder zelf, of dat je niet met een koortslip op kraambezoek gaat.


Durfde tegen de de kraamzorg niks te zeggen omdat ze het goed bedoelde.
En mn vriend had zijn moeder gebeld dat ik lag te bevallen en opeens stond ze inde verloskamer. Binnem 1 minuut was ze weer weg hoor. Tijdens een wee zei ze Ja kind dat hoort er nou eenmaal bij en ik heb het zelfs twee keer gedaan. Kon niet reageren maar de vk heeft haar meteen weggestuurd gelukkig haha. Denk dat ik anders een boek had gegooid haha.
En de 2 mensen met een koortslip hadden dat niet gezegd en kwamen ook onaangekondigd op visite en wisten niet eens dat het gevaarlijk is voor baby's.
enerzijds had ik assertiever moeten zijn, anderzijds zijn mensen ook gewoon lomp en egoistisch of onwetend. Mijn vriend weet inmiddels wel dat ie niemand meer mag bellen tijdens of na de bevalling.


Het is ook niet gevaarlijk tenzij je de baby er contact mee laat maken, aldus de huisarts.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 08 Jul 2014 07:19

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

-Als de bevalling zich aankondigt, de weeën thuis opvangen en in een later stadium naar het ziekenhuis vertrekken.
-Geen opwekkers meer.
-Poliklinische bevalling.
-Kraamzorg de eerste week elke dag laten komen.
-Niet meer luisteren naar die belachelijke bvadviezen van iedereen die er geen hol van kent en gelijk naar een LK stappen als er een probleem zich aandient en op vlak van bv niet meer naar een KA stappen.
-Gelijk wasbaar luieren.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem123

Bericht 08 Jul 2014 08:15

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

- meteen flesvoeding geven ipv gezeur met borstvoeding en je kind steeds zieker zien worden.
- daardoor meer rust nemen in de kraamweek, Bij Siem hebben we 3 nachten niet geslapen en overdag ook nauwelijks.
- kraamvisite tot 20:00 uur ipv 21:00 uur en in het weekend alleen overdag. Mensen hielden zich toch niet aan de tijd en zo werd het telkens toch te laat. Sowieso vind ik voor kraamvisite een half uur/uur lang zat maar sommige bleven gerust de hele middag zitten :thumbdown: Daar wil ik wel wat mondiger in worden.
- Wij wisten helemaal niet wat we moesten doen toen we 's ochtends vroeg met Siem thuis kwamen uit het ziekenhuis. We hebben hem maar met jas en al in de box gelegd in de hoop dat hij niet ging huilen :palm: :redface: Wel de kachel aangelaten die nacht dus het was voor de rest wel warm in huis. De kraamhulp kwam binnen een uur later en binnen 5 minuten lag meneer prinsheerlijk in de wagenbak te slapen. Dat we er zelf niet opkwamen :P Dus bij dit kindje gaat dat ook wel anders.

Voor de rest wil ik dat deze bevalling weer net zo gaat als bij Siem. Dat ging voor mijn gevoel allemaal zo goed en hopelijk gaat deze ook zo snel en goed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jul 2014 10:05

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Vaker gelijk laten drinken, niet denken dat het geen honger kan zijn omdat er al net is gedronken.

Niet natuurlijk bevallen.


Ik vond het wel gezellig, visite tijdens de bevalling. Toen het nog niet zo pijnlijk was was het erg gezellig.
R. 2013
D. 2016
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 08 Jul 2014 10:11

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Bij J ging het precies hoe ik het wou.
Onze kraamhulp was ook echt top. In de ochtend kwam er geen bezoek en hadden De oudste en ik ons eigen momentje, gingen we samen lekker tutten in bed of een filmpje kijken op de iPad. Heerlijk was dat!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem110

Bericht 08 Jul 2014 10:29

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Mocht het ooit nog eens gebeuren, dan wordt het geen natuurlijke bevalling meer.
Mensen later inlichten. Ik lag bij S op de OK en ondertussen was er al bezoek. Heb amper tijd gehad goed bij te kunnen komen. Maar goed dit weet je vooraf allemaal niet. Het is puur de ervaring.

En geen borstvoeding meer. Wat een ellende was dat.
<<

Anoniem75

Bericht 08 Jul 2014 10:54

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Niks! Er komt hier sowieso geen derde meer maar als die wel kwam zou ik alles hetzelfde doen als bij de jongste. Ik vond het vergeleken de oudste echt een fijne tijd. Ik wilde vooral dat alles rustig zou verlopen en ik over alles werd ingelicht. En dat is ook gebeurd. En als ik iets niet wilde gaf ik dat ook gewoon ook aan.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 08 Jul 2014 11:29

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Bij de tweede hadden we al heel veel anders aangepakt, zoals van te voren familie vertellen dat wij zélf de eerste wilden zijn om op Facebook te vermelden dat hij was geboren, minder visite, minder kaartjes sturen (duur geintje, en vage kennissen gooien ze toch zo we), luisteren naar mijn eigen gevoel, minder aantrekken van anderen.

Als er ooit een derde zou komen zou ik alleen eerder de verloskundige bellen :laughcry:
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Jul 2014 11:41

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Happydobby schreef:
Toos schreef:Waarom werd je, zoals je zelf aangeeft pislink omdat je ouders/schoonouders op hun facebook hadden gezet dat ze opa/oma waren geworden? Ik geloof dat ik daar de clu even mis, of ik lees het misschien verkeerd.


Ze wilde het zelf wereldkundig maken.



Ik zou daar ook echt not amused over zijn. Als ik zwanger zou zijn en wanneer ik bevallen ben, wil ik dat of mijn vriend en ik de eersten zijn die dat via social media bekend maken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 08 Jul 2014 11:45

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Volgens mij heb ik pas Facebook genomen toen mijn beide kinderen al geboren waren. Ik had alleen Hyves, maar daar zette ik nooit iets op. Als ik het zo lees heeft dat een hoop onrust gescheeld.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 08 Jul 2014 12:18

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Bij R had ik een hoop dingen die ik anders wilde en dat is bij N allemaal ook zo gelopen..

Wat ik de tweede keer anders wilde/ en ook gewoon lukte;
- Meteen fv en me niet laten ompraten om toch eerst te proberen,
- thuis bevallen,
- niet in bed liggen na de bevalling, bij R had ik de eerste dagen een 'strenge' hulp waarvan dat moest en dat vond ik vreselijk,
- verder heb ik geen idee meer eigenlijk. Bij N was alles vrijwel perfect en aangezien hier nooit meer een baby komt denk ik er verder ook niet echt meer over na natuurlijk.
<<

Anoniem57

Bericht 08 Jul 2014 12:28

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Je kan op fb instellen dat je niet wil dat er mensen iets op je tijdlijn zetten of je taggen.
Dat hadden wij iig gedaan toen we de zwangerschap al bekend hadden gemaakt maar nog niet bij iedereen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jul 2014 12:28

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik vind het echt heel jammer om te lezen dat zo veel mensen gelijk fv willen gaan geven terwijl bv zo makkelijk kan zijn.
R. 2013
D. 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Carra