Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

<<

YMB

Kwebbel

Berichten: 338

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:15

Bericht 08 Jul 2014 21:32

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ella schreef:Hier wil ik het nieuws zelf ook op FB e.d. delen, degene die me de vorige voor was, leest het de volgende keer maar op FB, die bel ik niet meer

Dit dus. En verder weet ook ik niet of ik een volgende x wel weer bv probeer. Ik ben er nog niet over uit. (Hoeft ook nog niet)

Verder miss ook iets langer wachten met bellen.
NoName
09-12-2012
22-06-2015
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 08 Jul 2014 21:44

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Arme B.. als ze het al die tijd met maar 100 cc per dag had moeten doen (en dat was dan nog een goede dag)..
Zoals studiebol al zegt, er moet wel wat zijn natuurlijk om te kunnen geven.

Het enige wat ik anders zou willen doen, heb ik niet zelf in de hand.
En dat is gewoon, op tijd bevallen, het kindje gelijk mee naar huis mogen nemen en een kraamweek hebben waarin ik godsgruwelijk verwend wordt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Jul 2014 21:47

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Lejow schreef:Arme B.. als ze het al die tijd met maar 100 cc per dag had moeten doen (en dat was dan nog een goede dag)..
Zoals studiebol al zegt, er moet wel wat zijn natuurlijk om te kunnen geven.

Het enige wat ik anders zou willen doen, heb ik niet zelf in de hand.
En dat is gewoon, op tijd bevallen, het kindje gelijk mee naar huis mogen nemen en een kraamweek hebben waarin ik godsgruwelijk verwend wordt
.


Dit heb ik natuurlijk ook niet mee gemaakt en ik weet ook niet wat ik mis. Maar als ik sommige verhalen hoor(de positieve over de kraamweek natuurlijk) dan denk ik ook wel is.. nou dat had er dan wel bij gemogen :-) DUs laat me dat ook maar over doen, haha
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 08 Jul 2014 21:52

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Parel schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik weet dat het het beste is voor een kind, dat is immers bewezen, maar het is niet het beste voor mij als moeder.

Het is inderdaad veelvuldig bewezen dat moedermelk het beste is. En als moeder doe je dingen die voor je kind het beste zijn, zelfs als ze voor jou tijdelijk wat minder comfortabel zijn. Zeker als je kind nog zo klein is dat het zelf niks te kiezen heeft en jij verantwoordelijk bent. Voor mij is dit heel vanzelfsprekend, daarom kan ik er moeilijk bij dat sommige moeders zo makkelijk kiezen voor flesvoeding. Als het echt niet lukt is het een ander verhaal.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11148

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 08 Jul 2014 22:07

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Altijd gezellig dit.

Wat je nu kolft zegt niks over een volgend kind, net als de zuigkracht, kloven en dergelijke dingen. Een volgend kind kan zo makkelijk drinken. Kan. Hoeft niet. En dan vind ik het persoonlijk jammer dat er gelijk een fles wordt gegeven.

Overigens zat ik ook huilend te voeden maar meer problemen heb ik niet gehad, ik snap echt wel dat het niet bij iedereen zo is ggaan. Als ik fulltime had kunnen blijven werken was ik ook met 10 weken overgestapt op fv.
R. 2013
D. 2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 08 Jul 2014 22:19

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Zure Mat, je standpunt is duidelijk, zwart/wit en niet te missen. On topic. Wat zou jij nou anders doen bij een volgend kindje?
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 08 Jul 2014 22:26

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik wilde een heel verhaal typen maar ik wil me niet verdedigen over waarom ik met borstvoeding gestopt ben. Ik vind dit namelijk nog steeds heel erg en ik wil bij een eventueel volgend kindje het waarschijnlijk ook weer proberen. Ik wil alleen maar zeggen dat veel moeders het heus wel proberen om borstvoeding te geven en echt niet zomaar opgeven.
<<

Anoniem272

Bericht 08 Jul 2014 22:41

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik heb er ook alle begrip en respect voor als moeders voor fv kiezen, om welke reden dan ook. Wat ik nog wel toe wil voegen aan de discussie is dat borstvoeding de eerste week / weken voor heel veel vrouwen pittig is. Ook voor de vrouwen die later heel enthousiast zijn over bv.
Ik geniet nu enorm van het voeden, maar die eerste weken... Tepelkloven, stuwing, slapeloze nachten, overproductie etc. etc. Wat een hel zeg. Ik weet niet hoe ik dat twee keer heb doorstaan (waarschijnlijk dankzij goede zusters en kraamhulpen en mijn lieve man...)

Waarmee ik wil zeggen dat het onzinnig is om te vergelijken hoe makkelijk je bv vindt als je al maandenlang voedt en degene met wie je je ervaring vergelijkt drie weken bv heeft geprobeerd.
Na verloop van tijd ben je die rottige eerste weken al bijna vergeten door alle positieve ervaringen van daarna. Natuurlijk is bv in jouw ogen dan makkelijk en in de ogen van de moeder die na drie weken gestopt is iets heel vervelends.
Laatst gewijzigd door Anoniem272 op 08 Jul 2014 22:51, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 08 Jul 2014 22:44

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik laat mijn man ook niet meer iedereen bellen. Jammer dat bepaalde familieleden het dan maar op facebook lezen. Beter dan dat ze mij voor zijn en op facebook meteen neerknallen dat ze opa/oma zijn geworden en iedereen weet dat ik ben bevallen.
D
zure mat ik vind jou best grappig met je fictieve leventje. De ene keer heb je wel een dochter, de andere keer niet. Je hebt een geweldig druk sociaal leven en een topbaan en je loopt marathons. En toch zit je hier elke dag uren. Moet je dan niet hardlopen, naar de kroeg, je kind verzorgen of werken?
Volgens mij ben je een gefrusteerde uitkeringstrekker die geen klap te doen heeft dan mensen vervelen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem166

Bericht 08 Jul 2014 22:53

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

On topic...

Bij een volgend kindje wil ik me minder aantrekken van de meningen van andere mensen. Al die meningen maakten het me soms zo moeilijk. Omdat iedereen het normaal vond, ging ik braaf met een twee weken oude baby naar een verjaardag, terwijl mijn dochter 's avonds enorm onrustig was en ook ontzettend clusterde. Ik durfde daar er niet goed aan toe te geven en toen ik binnen een uur toch weer ging voeden, deed iedereen er raar over. Vervolgens zei iemand ook nog dat ik mijn kind maar even aan een andere vrouw (zonder kinderen) moest geven, want zij wist wel met kinderen om te gaan. Wat heb ik me ongelukkig gevoeld toen. Dat laat ik bij een tweede kind niet weer gebeuren.

En ik ga er niet meer vanuit dat de borstvoeding binnen een paar weken goed loopt. Het heeft hier 16 weken geduurd voordat het echt lekker liep en ook daar voelde ik me steeds rot om, omdat ik dacht dat vraag en aanbod binnen een week of drie wel goed op elkaar zou zijn afgestemd en dat bij mij dus niet zo was.
<<

Anoniem57

Bericht 08 Jul 2014 23:08

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Dan maakt mij dat in jouw ogen maar een slechte moeder, zm.
Ik had en heb gewoon geen zin in al dat gedoe, en het lijkt me vreselijk om een kind via mijn borst te moeten voeden, ben zeer tevreden met de fles.

Overigens zou ik alles doen voor mijn kind, als het echt moest, maar tegenwoordig is de flesvoeding zo goed dat ik daar dus iig niet meer aan hoef te denken.
<<

Anoniem272

Bericht 08 Jul 2014 23:14

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik vind het trouwens ook best rot voor de fv-gevende moeders dat ze zich steeds zo moeten verdedigen, terwijl ik op het schoolplein nog nooit een moeder heb gehoord die een betoog hield over waarom ze haar kind een pakje Wicky mee naar school geeft i.p.v. biologische halfvolle melk.

Het lijkt soms wel alsof elke beslissing die je maakt rondom de geboorte van je baby enorm belangrijk is. Als je kind ouder is neem je veel zwaarwegendere beslissingen (schoolkeuze etc.) en daarover hoef je je haast nooit te verantwoorden. Gek eigenlijk.

Maar nu ga ik heel erg off-topic.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Jul 2014 23:16

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Pinkel schreef:Of door hardhandige zusters in het ziekenhuis en/of een baby met de zuigkracht van een dyson stofzuiger.

Hier moest ik toch zo hard om lachen!! :smile:


Ik op dat moment echt niet. Ze zoog zo hard dat er eigenlijk alleen maar bloed uit kwam.
Mijn pijngrens is onwijs hoog en ik had me er echt op in gesteld dat het de eerste tijd pijn kon doen, maar dit was echt ondraagelijk.

Ik word er gewoon heel erg moe van dat je je op één of andere manier altijd maar moet verantwoorden als je flesvoeding geeft. Ik wéét dat bv het beste is voor een baby, en ik heb er ook echt slapeloze nachten van gehad dat het niet gelukt is, maar opnieuw in een depressie schieten vond ik én m'n vriend het niet waard. In dat opzicht heb ik voor het beste voor m'n kind gekozen. Aan een depressieve moeder heeft ze namelijk vele malen minder dan aan flesvoeding.

En weet je wat het stomme is. Borstvoedende moeders hebben altijd wel wat te 'zeuren' tegenover flesvoedende moeders, maar andersom hoor je nooit iets. Nogmaals; laat ieder z'n eigen keuzes maken. Als je het er niet mee eens bent doe je het toch bij je eigen kinderen anders?!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 08 Jul 2014 23:28

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ooh La La! schreef:
En weet je wat het stomme is. Borstvoedende moeders hebben altijd wel wat te 'zeuren' tegenover flesvoedende moeders, maar andersom hoor je nooit iets. Nogmaals; laat ieder z'n eigen keuzes maken. Als je het er niet mee eens bent doe je het toch bij je eigen kinderen anders?!

Jawel hoor, vooral als je langer voedt dan een paar maanden. Om het nog maar niet te hebben over de afkeurende gezichten die je krijgt als je vertelt dat je 2 jaar borstvoeding geeft/gegeven hebt.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 09 Jul 2014 00:00

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

- Ik hoop vooral veel meer te kunnen genieten en alles bewuster mee te kunnen maken en niet als een zombie rond te lopen waarbij alles eigenlijk langs mij heen ging.
- Daarom ga ik tijdens elk slaapje in het begin in elk geval rusten en liever ook zelf slapen als de oudste twee naar school zijn of man thuis is.
- er komt niemand bij mijn kind voordat ik hem/haar zelf een tijdje bij me heb gehad en man en daarna kids. Vorige d waren mijn schoonouders al bij de kinderrn voordat ik ze zelf had vast gehad.
- bij een keizersnede blijft de kleine bij mij, ook bij de uitslaapkamer met man. Tenzij het medisch gezien niet kan omdat de kleine geen goede start heeft.
- Ik hoop nu met 1 veel langer bv te kunnen geven en zal daar alles aan doen ivm de allergien van mijn man, de vorige keer moest ik helaas met 5 maanden stoppen omdat het niet verantwoord meer was.
- Ik wil rust van de kraamverzorgster, de vorige was echt geweldig lief maar ze lulde mij de oren van mijn kop terwijl ik vreselijk uitgeput was. Durfde er toen alleen niet wat van te zeggen.
- Ik wil zsm kolven als het aanleggen niet direct lukt, vorige keer kreeg ik pas na 2,5 dag de mogelijkheid. Zorg dus zelf voor een kolf in het zkh.
- Ik wil gaan dragen.
- Ik wil raplay ipv gepureerde hapjes gaan doen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem193

Bericht 09 Jul 2014 07:34

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik wil rustig bevallen en mijzelf niet gedragen als een hysterische heks. Daarvoor zou ik dan een cursus hypnobirthing willen volgen.

In de verlof periode wil ik meer genieten, leuke dingen doen en niet hele dagen in mijn pyjama in huis hangen.

Verder vooral nog meer op mijn eigen gevoel vertrouwen dan op de (on)kundigheid van de professionals.
<<

Anoniem123

Bericht 09 Jul 2014 07:44

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Parel schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik weet dat het het beste is voor een kind, dat is immers bewezen, maar het is niet het beste voor mij als moeder. Ik, mijn zussen, en werkelijkwaar iedereen die ik ken is opgegroeid met flesvoeding, en we zijn allemaal kerngezonde mensen. Ik doe andere dingen weer die ik het beste vind voor mijn kind.


En ik heb als baby een jaar borstvoeding gehad en ik heb astma en allerlei allergieen. Was als kind vaak ziekig. En mijn zoon heeft, op de eerste week na, flesvoeding gehad en is kerngezond en zelden ziek. Dus dat bv beter is tegen de weerstand vind ik persoonlijk dus niet. Het zegt gewoon niets.
<<

Anoniem73

Bericht 09 Jul 2014 07:46

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik zou echt niks anders doen. Ik vond het leuk en lief dat mijn schoonouders en ouders er waren na de bevalling, en ik vond het ook heel leuk om veel visite te ontvangen, ik was trots en dat vond ik maar al te leuk om te showen :)
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 09 Jul 2014 08:33

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik hoop dat het bij een volgend kindje wel lukt om bv te kunnen geven. Bij mijn dochter heb ik gekolfd.
Maar als het niet lukt stap ik wel sneller over op fv.

Ik denk dat ik volgende keer ouders en schoonouders niet meteen bel. Bij dochter stond iedereen meteen op de stoep toen we thuis kwamen. En dit vond ik niet leuk. Ik had graag eerst even rustig thuis gekomen.

Ik zou de volgende keer een kraamhulp willen met wat meer ervaring. De kraamhulp die we nu hadden was erg lief maar was net afgestudeerd. Op zich niks mis mee. Maar achteraf had Ik liever iemand met meer ervaring gehad.

En ik zou graag mijn vriend langer thuis willen na de bevalling. Vorige keer moest hij na twee dagen de nachtdienst in....ik kan nog kwaad worden op de leidinggevende van wie dat moest!
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Anoniem186

Bericht 09 Jul 2014 09:11

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

SarahKey schreef:
Parel schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik weet dat het het beste is voor een kind, dat is immers bewezen, maar het is niet het beste voor mij als moeder. Ik, mijn zussen, en werkelijkwaar iedereen die ik ken is opgegroeid met flesvoeding, en we zijn allemaal kerngezonde mensen. Ik doe andere dingen weer die ik het beste vind voor mijn kind.


En ik heb als baby een jaar borstvoeding gehad en ik heb astma en allerlei allergieen. Was als kind vaak ziekig. En mijn zoon heeft, op de eerste week na, flesvoeding gehad en is kerngezond en zelden ziek. Dus dat bv beter is tegen de weerstand vind ik persoonlijk dus niet. Het zegt gewoon niets.


Het zegt vooral dat een n=1-onderzoek niks zegt.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 09 Jul 2014 09:14

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

- Mezelf dwingen om overdag te slapen in de kraamweek.
- Goed informeren over wat nou precies de maximale tijden zijn die je tussen twee voedingen mag laten, zodat onze nachten niet onnodig gebroken zijn.
- Hopelijk lukt liggend voeden nu wel, zou veel ellende schelen 's nachts.
- Als er ook maar een klein probleem is met de bv, gelijk de lk laten komen en kolf alvast standby hebben.
- De kraamhulp niet meer laten 'helpen' met aanleggen (drukte zoon gewoon met zijn mond op m'n borst).
- Kraambezoek korter laten blijven, ik vond het vaak heel gezellig, waardoor mensen te lang bleven terwijl ik volledig uitgeput was en het beter bij een uurtje had kunnen houden.
- Baby gelijk in de draagdoek (bij vader) als dat handig is, bij de eerste hadden we 'm pas na een week of vier in huis.
- Op de Rapley-manier bijvoeden en deze keer ook volhouden (bij de eerste na een paar weken gaan pureren omdat ik geen geduld had en dacht dat hij misschien beter zou slapen als hij meer binnenkreeg - niet dus).
<<

Anoniem123

Bericht 09 Jul 2014 09:30

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Jans schreef:
SarahKey schreef:
Parel schreef:Ik heb altijd gezegd dat ik weet dat het het beste is voor een kind, dat is immers bewezen, maar het is niet het beste voor mij als moeder. Ik, mijn zussen, en werkelijkwaar iedereen die ik ken is opgegroeid met flesvoeding, en we zijn allemaal kerngezonde mensen. Ik doe andere dingen weer die ik het beste vind voor mijn kind.


En ik heb als baby een jaar borstvoeding gehad en ik heb astma en allerlei allergieen. Was als kind vaak ziekig. En mijn zoon heeft, op de eerste week na, flesvoeding gehad en is kerngezond en zelden ziek. Dus dat bv beter is tegen de weerstand vind ik persoonlijk dus niet. Het zegt gewoon niets.


Het zegt vooral dat een n=1-onderzoek niks zegt.


Een n=1 onderzoek?
<<

Anoniem313

Bericht 09 Jul 2014 10:06

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Een onderzoek met maar 1 deelnemer. Daar kun je geen conclusies aan verbinden. Dat is hetzelfde type argument als 'van roken krijg je geen longkanker. Mijn opa is 92 en rookt een pakje per dag!'
<<

Anoniem123

Bericht 09 Jul 2014 11:18

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Caulfield schreef:Een onderzoek met maar 1 deelnemer. Daar kun je geen conclusies aan verbinden. Dat is hetzelfde type argument als 'van roken krijg je geen longkanker. Mijn opa is 92 en rookt een pakje per dag!'


ah zo, nog nooit van die term gehoord.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Jul 2014 11:23

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ooh La La! schreef:En weet je wat het stomme is. Borstvoedende moeders hebben altijd wel wat te 'zeuren' tegenover flesvoedende moeders, maar andersom hoor je nooit iets. Nogmaals; laat ieder z'n eigen keuzes maken. Als je het er niet mee eens bent doe je het toch bij je eigen kinderen anders?!


Ja, wij borstvoedende moeders zijn allemaal hetzelfde. Lekker met z'n allen klagen op flesvoedende moeders, hebben we zelfs clubjes voor
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers