Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 09 Jul 2014 15:06

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Wel, vanaf nu gebruik ik de veiligheidsriempjes van de kinderstoel. Julie zat plots op tafel.
AfbeeldingAfbeelding
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 09 Jul 2014 15:11

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik kan me heel goed voorstellen dat als je ergens openbaar zit te lunchen of wat dan ook, het ongemakkelijk kan zijn om iemand bv te zien geven. Er zijn mensen die heel discreet openbaar voeden en mensen die blijkbaar echt geen enkele schaamte hebben. Volgens mij is dat echt het idee van ja mijn kind moet toch ook eten/ drinken, ik vind het echt mooi dat mensen dat kunnen met die insteek. Maar voor mij was dat echt niet weggelegd, met een redelijke aanwezige cupmaat kon ik niet discreet voeden en voelde ik me daar echt niet bij op mijn gemak. Ik zorgde dan altijd voor een flesje afgekolfde melk. Ik vond bv geven best een gedoe, heb wekenlang met pijn gevoed en werd er echt niet happy van. Ik heb hier wat af geklaagd op het forum en tegen vriendinnen, het hangen en wurgen met wel of niet stoppen, de druk van buitenaf ik werd er echt in combinatie van alle hormonen echt niet vrolijker op. Gelukkig had ik een vrij gemakkelijk meisje, dus als we op stap waren sliep ze 9 van de 10 keer en waren 1 of 2 flesjes afgekolfde melk genoeg en kon ik rustig aan mijn ding doen.

Het blijft toch altijd wel een discussie, maar als ik kijk in mijn omgeving heeft het ook te maken met een stukje doorzettingsvermogen. Het kan zo makkelijk zijn, maar het is echt niet vanaf dag 1 al makkelijk. Bv heeft tijd nodig, je kindje moet ook nog zoveel leren. Al met al, iedereen moet kiezen wat goed voelt en ik zal bij een tweede ook echt weer bv proberen te geven en kijken hoe dat loopt.

Wat me trouwens opviel in mijn omgeving, iedereen had wel een mening waarom ik doorging en wilde de keuze ook wel even maken voor mij om te stoppen, want het was toch belachelijk dat ik zo doorging terwijl het zoveel moeite kostte. Als ik dan vertelde dat het voor mij niet goed voelde over te gaan op fv omdat ik misschien wel riskeerde dat N. dan meer kans op allergieën en astma zou hebben dan was er altijd wel weer een tegenantwoord. Vooral mensen waarvan broer/ zus wel of geen bv heeft gehad en de ander fv, die met bv mankeert van alles en met fv niks. Ik werd hier zo gek van.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Jul 2014 15:14

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Harrison schreef:Oke, ik weet dat ik me hier niet mee mag bemoeien want ik heb geen kindniemand iets ziet.nzo. Maar ik doe het toch :P.

Kunnen de moeders die in het openbaar voeden zich echt niet voorstellen dat er mensen zijn die blote borsten niet perse hoeven te zien in het openbaar? Ja, het is heel mooi dat je je kind op die manier kunt voeden en ja je kind heeft honger dus er moet gegeten worden. Maar daar zegt ook niemand wat over. Het blijft gewoon je blote borst en dat is in deze samenleving een intiem lichaamsdeel dat normaliter niet ontbloot wordt op het terras. En het feit dat het nu een ander doel dient doet aan die blote borst in principe natuurlijk niets af. Het maakt mij echt geen bal uit hoor, maar ik kan me echt heel goed voorstellen dat er mensen zijn die zich niet prettig voelen met bloot in het openbaar, ondanks het feit dat het om te voeden is.


Jawel hoor, dat begrijp ik echt wel. Ik doe dan ook echt wel mijn best om te zorgen dat niemand iets ziet. Maar ik kan er niets aan doen als mijn kind niet meteen aanhapt, of eerder los laat dan ik door heb. En daardoor zie je wel eens een stukje borst. Ik voel me ook best wel ongemakkelijk bij voeden in het openbaar, vooral laatst na een dagje blijdorp en ik moest voeden in te trein. Zit een oude vrouw met een heel zuur gezicht te kijken hoe ik zit te voeden. Daar voel ik me ook niet prettig bij, en wordt het ook echt niet discreter van (en dan zit ik al te klooien met een doek eroverheen). Maar mijn kind moet toch ook eten, en daarvoor zet ik mijn eigen ongemak en dat van anderen dan maar even aan de kant.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem125

Bericht 09 Jul 2014 15:17

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Carool schreef:En wat betreft voeden in het openbaar, soms let je even niet op en zie je wat, ik snap dat dat niet een prettig gezicht is voor iedereen. Net als dat mijn broek wel eens afzakt en iedereen een meter string ziet. Wegkijken en klaar, denk ik dan. Overigens voed ik nu niet meer openbaar, R doet allerhande trucjes waardoor bedekken onmogelijk is en ik denk dat het beeld van een drinkende dreumes sowieso niet voor iedereen heel normaal is.

Sorry, maar dat heeft toch echt met fatsoen te maken. Je broek zakt af in het openbaar en dan ziet iedereen een meter string. En dan moeten ze maar wegkijken. Really? Ik vind het soms echt om te huilen wanneer ik zie hoe sommige moeders erbij lopen. Ik snap best dat je het zwaar hebt hoor, maar het is echt niet nodig om jezelf te verwaarlozen en ik verwacht toch ook gewoon dat je je houdt aan de algemene normen van fatsoen.
<<

Anoniem193

Bericht 09 Jul 2014 15:18

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Op het strand, in de discotheek of op het terras zie je gemiddeld meer van een blote borst dan bij de meeste voedende vrouwen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jul 2014 15:20

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Zure Mat schreef:
Carool schreef:En wat betreft voeden in het openbaar, soms let je even niet op en zie je wat, ik snap dat dat niet een prettig gezicht is voor iedereen. Net als dat mijn broek wel eens afzakt en iedereen een meter string ziet. Wegkijken en klaar, denk ik dan. Overigens voed ik nu niet meer openbaar, R doet allerhande trucjes waardoor bedekken onmogelijk is en ik denk dat het beeld van een drinkende dreumes sowieso niet voor iedereen heel normaal is.

Sorry, maar dat heeft toch echt met fatsoen te maken. Je broek zakt af in het openbaar en dan ziet iedereen een meter string. En dan moeten ze maar wegkijken. Really? Ik vind het soms echt om te huilen wanneer ik zie hoe sommige moeders erbij lopen. Ik snap best dat je het zwaar hebt hoor, maar het is echt niet nodig om jezelf te verwaarlozen en ik verwacht toch ook gewoon dat je je houdt aan de algemene normen van fatsoen.



Haha nou zet je het toch ook neer alsof ik in mijn blote kont over het terras paradeer. Ik verwaarloos mezelf niet hoor :palm: En waarom zou ik het zwaar hebben? Ik heb het helemaal niet zwaar.
R. 2013
D. 2016
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 09 Jul 2014 16:18

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Alibi schreef:Op het strand, in de discotheek of op het terras zie je gemiddeld meer van een blote borst dan bij de meeste voedende vrouwen.

Dit.

En ik denk ook dat als je niet tegen wat borst kan er echt iets grondig mis is met je.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jul 2014 16:30

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Gijs. schreef:
Harrison schreef:Oke, ik weet dat ik me hier niet mee mag bemoeien want ik heb geen kindniemand iets ziet.nzo. Maar ik doe het toch :P.

Kunnen de moeders die in het openbaar voeden zich echt niet voorstellen dat er mensen zijn die blote borsten niet perse hoeven te zien in het openbaar? Ja, het is heel mooi dat je je kind op die manier kunt voeden en ja je kind heeft honger dus er moet gegeten worden. Maar daar zegt ook niemand wat over. Het blijft gewoon je blote borst en dat is in deze samenleving een intiem lichaamsdeel dat normaliter niet ontbloot wordt op het terras. En het feit dat het nu een ander doel dient doet aan die blote borst in principe natuurlijk niets af. Het maakt mij echt geen bal uit hoor, maar ik kan me echt heel goed voorstellen dat er mensen zijn die zich niet prettig voelen met bloot in het openbaar, ondanks het feit dat het om te voeden is.


Jawel hoor, dat begrijp ik echt wel. Ik doe dan ook echt wel mijn best om te zorgen dat niemand iets ziet. Maar ik kan er niets aan doen als mijn kind niet meteen aanhapt, of eerder los laat dan ik door heb. En daardoor zie je wel eens een stukje borst. Ik voel me ook best wel ongemakkelijk bij voeden in het openbaar, vooral laatst na een dagje blijdorp en ik moest voeden in te trein. Zit een oude vrouw met een heel zuur gezicht te kijken hoe ik zit te voeden. Daar voel ik me ook niet prettig bij, en wordt het ook echt niet discreter van (en dan zit ik al te klooien met een doek eroverheen). Maar mijn kind moet toch ook eten, en daarvoor zet ik mijn eigen ongemak en dat van anderen dan maar even aan de kant.


Precies dit! Ik snap het heel erg goed. Daarom heb ik ervoor gekozen onderscheid te maken waar ik heen ging als ik Zara bij me had. Wel naar het café tje bij de bieb en niet naar het terras waar de wat sjiekere mensen komen. Dat voeldr voor mij goed. En sowieso altijd met een sjawl erover.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2014 16:34

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik heb nog nooit een vuile blik gezien tijdens het voeden, of een opmerking gehoord, dus ik ga er vanuit dat het discreet genoeg is geweest.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 09 Jul 2014 16:40

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik zou bij een evt. 3e helemaal niks anders doen. Gewoon genieten, mag ook gezegd worden toch? Het gaat toch allemaal al veels te snel voorbij... :love:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 09 Jul 2014 17:14

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Aah het is weer komkommertijd lees ik.

Bij een derde kies is gelijk voor fv, laat ik op de 2e dag niet meer heel mijn schoonfamilie tegelijk komen (2 zussen met aanhang,1 broertje, opa en oma en overgroot oma en 3 kids). Mijn kraamhulp had me nog gewaarschuwd dat ik het niet moest doen, maar ze hadden het onderling al afgesproken. Van de overgroot oma wisten we niet eens dat ze zou komen.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem125

Bericht 09 Jul 2014 17:40

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Susan schreef:Ik heb nog nooit een vuile blik gezien tijdens het voeden, of een opmerking gehoord, dus ik ga er vanuit dat het discreet genoeg is geweest.

Er zullen maar weinig mensen zijn die jou een vuile blik geven, of een opmerking zullen maken. De meesten zullen zich wat generen en hun hoofd wegdraaien, maar dat betekent niet dat ze zich er gemakkelijk onder voelen. Ik hoor het vooral van mannen trouwens, ik heb nogal wat mannelijke vrienden en die vinden het echt heel gek om ineens met blote borsten geconfronteerd te worden. Is toch iets wat je als vrouw normaal gesproken verborgen houdt, behalve dan op het (naakt) strand misschien, maar op een terras zie ik toch echt geen vrouwen met hun tepels bloot lopen hoor, echt niet. Dus het voelt een beetje alsof iemand ineens in zijn blote kont staat, of dat een man over het terras loopt met zijn piemel uit zijn broek.

Natuurlijk heeft het bij een vrouw die borstvoeding geeft een functie, maar voor veel mensen is de reactie (ongemakkelijk voelen), hetzelfde als in die andere gevallen.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Jul 2014 17:43

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik bedoelde ook niet dat je niet moet voeden in het openbaar hoor haha. Helemaal niet juist. Maar meer dat ik me er over verbaasde dat anderen zich er over verbazen dat er mensen zijn die het wellicht wat minder vanzelfsprekend vinden.
<<

Anoniem 82

Bericht 09 Jul 2014 17:56

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Volgens mij doe je het tegenwoordig als moeder nooit goed. De eerste kreeg fv en dat is natuurlijk niet goed (nee, de medicatie die ze anders via mijn melk zou krijgen zeker wel?!) en nu geef ik bv en krijg ik daar weer verbaasde reacties over. Dat hij nog steeds borstvoeding krijgt (eh ja, hij is pas 4 maanden..), dat ik hem maar fv moet geven zodat hij door gaat slapen, etc. Zo vermoeiend! Gelukkig kan ik het redelijk langs me heen laten gaan, maar blijf me er wel over verbazen dat tegenwoordig bijna niemand elkaar meer in z'n waarde kan laten op sommige gebieden.

Wat openbaar voeden betreft, ik probeer wel een beetje op te letten waar ik naartoe ga en waar ik voed (zo discreet mogelijk, bijvoorbeeld in een rustig hoekje). Maar ik heb een grote cupmaat en de laatste weken is zoon ook nog wel eens afgeleid tijdens het voeden wanneer we ergens anders zijn. Dus er is vast wel eens een stukje borst te zien. Doe ik ook liever niet, en ik probeer er echt wel op te letten. Maar mijn kind moet eten, zoals ik hier al vaker lees, en dat gaat toch voor. Al heb ik inmiddels wel een borstvoedingscover in huis, alleen nog niet gebruikt. Stop hem in de luiertas, en als ik het idee heb dat het ergens heel ongemakkelijk of ongepast is om te voeden, dan ga ik die gebruiken. Maar omdat je daarmee juist de aandacht erop vestigt (al is er dan iig geen borst te zien) doe ik dat denk ik alleen als ik denk dat het écht nodig is.

Nu weer ontopic, stel dat er hier nog wel een kindje bij zou komen, dan zou ik met name het kraambezoek veranderen. Bij de eerste niks over te klagen gehad, maar bij de tweede zo ontzettend veel mensen langs geweest. Leuk hoor, maar van de kant van mijn vriend ook voor een heel groot deel vrienden en vage kennissen die ik nog nooit had gezien en die hij zelf niet eens vaak ziet. Qua hoeveelheid bezoek was het echt too much. Ik zou dan denk ik voor dat soort mensen een kraamfeestje doen ofzo, weet dat het onpersoonlijker is, maar inmiddels kan ik geen visite meer zien (en nog is niet iedereen geweest).
<<

Anoniem272

Bericht 09 Jul 2014 18:40

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Tulp schreef:
Susan schreef:
Filoria schreef:Ik vind het trouwens ook best rot voor de fv-gevende moeders dat ze zich steeds zo moeten verdedigen, terwijl ik op het schoolplein nog nooit een moeder heb gehoord die een betoog hield over waarom ze haar kind een pakje Wicky mee naar school geeft i.p.v. biologische halfvolle melk.



Op het schoolplein niet, maar op het forum wel. Ik heb bij een discussie over potjes vs vers koken ook wel eens gedacht: als er op hetzelfde toontje over flesvoeding vs borstvoeding wordt gepraat dan zijn de rapen gaar.


In dat geval kun je het net zo goed even pureren of a la rapley geven ;)

Hahahaha!
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers