Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2014 11:25

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Filoria schreef:Ik vind het trouwens ook best rot voor de fv-gevende moeders dat ze zich steeds zo moeten verdedigen, terwijl ik op het schoolplein nog nooit een moeder heb gehoord die een betoog hield over waarom ze haar kind een pakje Wicky mee naar school geeft i.p.v. biologische halfvolle melk.



Op het schoolplein niet, maar op het forum wel. Ik heb bij een discussie over potjes vs vers koken ook wel eens gedacht: als er op hetzelfde toontje over flesvoeding vs borstvoeding wordt gepraat dan zijn de rapen gaar.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2014 11:27

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Liadan schreef:
Ooh La La! schreef:
En weet je wat het stomme is. Borstvoedende moeders hebben altijd wel wat te 'zeuren' tegenover flesvoedende moeders, maar andersom hoor je nooit iets. Nogmaals; laat ieder z'n eigen keuzes maken. Als je het er niet mee eens bent doe je het toch bij je eigen kinderen anders?!

Jawel hoor, vooral als je langer voedt dan een paar maanden. Om het nog maar niet te hebben over de afkeurende gezichten die je krijgt als je vertelt dat je 2 jaar borstvoeding geeft/gegeven hebt.

Inderdaad. Reken maar dat ik er een heleboel opmerkingen over heb gehad toen ik langer voedde, om maar te zwijgen over wat ik op fora soms lees over langvoeders.
Andersom kan het mij persoonlijk geen biet schelen of anderen flesvoeding of borstvoeding geven. Het is niet dat iedereen die zelf borstvoeding geeft zich met anderen bemoeit. Dus dat borstvoedende moeders altijd wat te zeuren hebben, is ook gelul.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Jul 2014 11:28

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Gijs. schreef:
Ooh La La! schreef:En weet je wat het stomme is. Borstvoedende moeders hebben altijd wel wat te 'zeuren' tegenover flesvoedende moeders, maar andersom hoor je nooit iets. Nogmaals; laat ieder z'n eigen keuzes maken. Als je het er niet mee eens bent doe je het toch bij je eigen kinderen anders?!


Ja, wij borstvoedende moeders zijn allemaal hetzelfde. Lekker met z'n allen klagen op flesvoedende moeders, hebben we zelfs clubjes voor


Ja de borstvoedingsmaffia toch? :12:
Blijkbaar voel je je aangesproken. Ik geloof niet dat ik ergens heb gezegd dat ALLE bv moeders commentaar leveren.

Mijn punt is dat je als flesvoedende moeder altijd ver-/beoordeeld wordt alsof je niet het beste voor je kind wilt. Nou sorry, maar dat vind ik gelul.
Maar goed, dit is een neverending discussie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 09 Jul 2014 11:37

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Je zegt dat borstvoedende moeders altijd wel wat te zeuren hebben, dat staat er toch gewoon heel generaliserend?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 09 Jul 2014 12:08

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Susan schreef:Je zegt dat borstvoedende moeders altijd wel wat te zeuren hebben, dat staat er toch gewoon heel generaliserend?

Inderdaad, misschien bedoelde je het niet zo, maar dan staat het er verkeerd. Als ik zeg 'Marokkanen zijn altijd crimineel', dan hoeft er volgens mij geen 'alle' voor om het generaliserend en aanstootgevend te maken hoor.
<<

Fiene

Bericht 09 Jul 2014 12:22

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik geef aan de ene kant helemaal niets (meer) om die vooroordelen. Ik vind bv helemaal niets en heb het bij R een blauwe maandag, met grote tegenzin geprobeerd,en heb toen alles aangegrepen om er heel snel mee te stoppen. Alleen maar om meningen van anderen..daar had ik de tweede keer dus echt geen zin meer in en heb ik gewoon fv gegeven. Jammer dan, dan in dit opzicht maar een ' slechte' moeder maar ik wilde het gewoon niet, en heel egoïstisch idd voor mezelf.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jul 2014 12:59

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Susan schreef:
Liadan schreef:
Ooh La La! schreef:
En weet je wat het stomme is. Borstvoedende moeders hebben altijd wel wat te 'zeuren' tegenover flesvoedende moeders, maar andersom hoor je nooit iets. Nogmaals; laat ieder z'n eigen keuzes maken. Als je het er niet mee eens bent doe je het toch bij je eigen kinderen anders?!

Jawel hoor, vooral als je langer voedt dan een paar maanden. Om het nog maar niet te hebben over de afkeurende gezichten die je krijgt als je vertelt dat je 2 jaar borstvoeding geeft/gegeven hebt.

Inderdaad. Reken maar dat ik er een heleboel opmerkingen over heb gehad toen ik langer voedde, om maar te zwijgen over wat ik op fora soms lees over langvoeders.
Andersom kan het mij persoonlijk geen biet schelen of anderen flesvoeding of borstvoeding geven. Het is niet dat iedereen die zelf borstvoeding geeft zich met anderen bemoeit. Dus dat borstvoedende moeders altijd wat te zeuren hebben, is ook gelul.


En voeden in het openbaar. . De fles mag overal tevoorschijn getoverd worden want baby heeft honger dus moet eten, logisch maar borstvoeding in het openbaar? Dar vinden een hele hoop mensen maar goor. Zij hebben geen behoefte om tegen een borst aan te kijken terwijl ze net even op een terras zitten. Dan moet je maar even naar de wc's gaan of zo..
<<

Anoniem112

Bericht 09 Jul 2014 13:07

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik was bij de eerste slecht voorbereid wat het geven van borstvoeding betrof, dus na zes weken met overproductie, tepelkloven en spruw gooide ik de handdoek in de ring, bij de tweede nam ik mij voor om beter voor te bereiden en door te zetten, het koste mij ontzettend veel doorzettingsvermogen (lees zes maanden overproductie, maanden lang spruw en borstontsteking) maar uiteindelijk is mijn doel bereikt en heb ik 15 maanden bv. gegeven.
Bij de derde zou ik denk ik nog langer door willen gaan met voeden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jul 2014 13:11

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

[/quote]Jawel hoor, vooral als je langer voedt dan een paar maanden. Om het nog maar niet te hebben over de afkeurende gezichten die je krijgt als je vertelt dat je 2 jaar borstvoeding geeft/gegeven hebt.[/quote]
Inderdaad. Reken maar dat ik er een heleboel opmerkingen over heb gehad toen ik langer voedde, om maar te zwijgen over wat ik op fora soms lees over langvoeders.
Andersom kan het mij persoonlijk geen biet schelen of anderen flesvoeding of borstvoeding geven. Het is niet dat iedereen die zelf borstvoeding geeft zich met anderen bemoeit. Dus dat borstvoedende moeders altijd wat te zeuren hebben, is ook gelul.[/quote]

En voeden in het openbaar. . De fles mag overal tevoorschijn getoverd worden want baby heeft honger dus moet eten, logisch maar borstvoeding in het openbaar? Dar vinden een hele hoop mensen maar goor. Zij hebben geen behoefte om tegen een borst aan te kijken terwijl ze net even op een terras zitten. Dan moet je maar even naar de wc's gaan of zo..[/quote]

Als ik dit zo lees vind ik dat gewoon best raar, ik bedoel dat daar zoveel commentaar op is. Is toch juist mooi als je zo lang kan voeden? En dat in het openbaar voeden, wat doen mensen dan? Ik vind het namelijk echt wel gewoon normaal, ik bedoel het kindje moet drinken, tja dat moet gebeuren, en volgens mij legt bijna iedereen er wel iets over heen dat je de borst bijna niet ziet.
:heart: :heart: 2011
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jul 2014 13:14

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Studiebol schreef:
Jawel hoor, vooral als je langer voedt dan een paar maanden. Om het nog maar niet te hebben over de afkeurende gezichten die je krijgt als je vertelt dat je 2 jaar borstvoeding geeft/gegeven hebt.[/quote]
Inderdaad. Reken maar dat ik er een heleboel opmerkingen over heb gehad toen ik langer voedde, om maar te zwijgen over wat ik op fora soms lees over langvoeders.
Andersom kan het mij persoonlijk geen biet schelen of anderen flesvoeding of borstvoeding geven. Het is niet dat iedereen die zelf borstvoeding geeft zich met anderen bemoeit. Dus dat borstvoedende moeders altijd wat te zeuren hebben, is ook gelul.[/quote]

En voeden in het openbaar. . De fles mag overal tevoorschijn getoverd worden want baby heeft honger dus moet eten, logisch maar borstvoeding in het openbaar? Dar vinden een hele hoop mensen maar goor. Zij hebben geen behoefte om tegen een borst aan te kijken terwijl ze net even op een terras zitten. Dan moet je maar even naar de wc's gaan of zo..[/quote]

Als ik dit zo lees vind ik dat gewoon best raar, ik bedoel dat daar zoveel commentaar op is. Is toch juist mooi als je zo lang kan voeden? En dat in het openbaar voeden, wat doen mensen dan? Ik vind het namelijk echt wel gewoon normaal, ik bedoel het kindje moet drinken, tja dat moet gebeuren, en volgens mij legt bijna iedereen er wel iets over heen dat je de borst bijna niet ziet.
[/quote]

Het was een discussie op fb die waar heel veel nare dingen gezegd werden.Ik denk dat alle negatieve mensen elkaar gewoon op liepen te fokken maar ik vond het heel naar om te lezen allemaal.
<<

Anoniem125

Bericht 09 Jul 2014 13:15

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Als je discreet kan voeden mag je dit van mij prima op een terras doen, maar ik vind wel dat je een beetje rekening mag houden met je omgeving. Veel mensen zitten inderdaad niet te wachten om ineens een blote borst te zien, terwijl ze ontspannen een drankje denken te drinken op een terras.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jul 2014 13:18

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Want als je een borst ziet kun je niet meer ontspannen een drankje doen?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 09 Jul 2014 13:20

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Niet voor iedereen is dit zo normaal nee. Ik ken genoeg mensen die zich daar zeer ongemakkelijk bij voelen.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Jul 2014 13:22

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Oke, tja dat kan natuurlijk.


:heart: :heart: 2011
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 09 Jul 2014 13:23

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Zure Mat schreef:Als je discreet kan voeden mag je dit van mij prima op een terras doen, maar ik vind wel dat je een beetje rekening mag houden met je omgeving. Veel mensen zitten inderdaad niet te wachten om ineens een blote borst te zien, terwijl ze ontspannen een drankje denken te drinken op een terras.


Wat aardig van je, dat het van jou discreet wel mag! En kinderen van moeders die het niet discreet kunnen, die geven ze maar gewoon niet te eten. Of nog beter, die moeders blijven gewoon maar lekker thuis!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jul 2014 13:23

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Zure Mat schreef:Niet voor iedereen is dit zo normaal nee. Ik ken genoeg mensen die zich daar zeer ongemakkelijk bij voelen.



Ja dat ben ik met je eens hoor. Hier werd alleen ook gezegd dat zij niet op een terras gingen poepen omdat ze nu eenmaal moesten. Het was bizar wat erbij gehaalf werd.
En ik ga nu bizar ver offtopic dus ik stop snel! Mijm excuses :angel:
<<

Anoniem125

Bericht 09 Jul 2014 13:28

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Tsja, de meeste mensen houden gewoon rekening met hun omgeving. Als jij dat niet wil is dat jouw keuze natuurlijk, maar ik vind persoonlijk dat je - ja óók als moeder - best een beetje rekening mag houden met de mensen om je heen.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 09 Jul 2014 13:41

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Pinkel schreef:Mocht er hier ooit een tweede komen... Dan hoop ik dat ik vanaf het eerste moment mag genieten van mijn baby en niet eerst 4 dagen in coma liggen. :cry:
Eigenlijk hoop ik gewoon dat alles anders ging dan bij mijn dochtertje! En mocht de borstvoeding om wat voor reden niet lukken, dan stap ik gelijk over op flesvoeding. Ik heb de vorige keer zelfs geprobeerd te kolven op de IC terwijl ik die voeding moest weggooien, maar zover ga ik een volgende keer echt niet meer.


Kon mijn verhaal zijn. Ben 2 dg in slaap gehouden op IC.. het allerergste vind ik dat opa's en oma's de tweeling eerder goed hebben kunnen bekijken... Verder zou ik graag dan een gewone bevalling (geplande keizersnede) en kraamtijd hebben met de baby lekker bij me na de tijd.
BV als hierboven. Verder weinig eisen :-)
Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 09 Jul 2014 13:54

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Zenna schreef:
En voeden in het openbaar. . De fles mag overal tevoorschijn getoverd worden want baby heeft honger dus moet eten, logisch maar borstvoeding in het openbaar? Dar vinden een hele hoop mensen maar goor. Zij hebben geen behoefte om tegen een borst aan te kijken terwijl ze net even op een terras zitten. Dan moet je maar even naar de wc's gaan of zo..


Ja, maar even eerlijk he, vaak valt het niet eens op als er discreet gevoed wordt, met bijv een hydrofiele doek ofzo eroverheen, maar je hebt ook moeders die op een vol terras die borst blootgooien, dat vind ik dan idd een beetje onsmakelijk. Niet vanwege het feit dat het kind moet eten, maar meer vanwege het feit dat er van die moeders zijn die geen enkele discretie hebben en het ze niet boeit dat er bepaalde lichaamsdelen tentoon worden gesteld. Ik ga toch ook niet bewust topless op het terras zitten?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Jul 2014 14:34

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Parel schreef:
Zenna schreef:
En voeden in het openbaar. . De fles mag overal tevoorschijn getoverd worden want baby heeft honger dus moet eten, logisch maar borstvoeding in het openbaar? Dar vinden een hele hoop mensen maar goor. Zij hebben geen behoefte om tegen een borst aan te kijken terwijl ze net even op een terras zitten. Dan moet je maar even naar de wc's gaan of zo..


Ja, maar even eerlijk he, vaak valt het niet eens op als er discreet gevoed wordt, met bijv een hydrofiele doek ofzo eroverheen, maar je hebt ook moeders die op een vol terras die borst blootgooien, dat vind ik dan idd een beetje onsmakelijk. Niet vanwege het feit dat het kind moet eten, maar meer vanwege het feit dat er van die moeders zijn die geen enkele discretie hebben en het ze niet boeit dat er bepaalde lichaamsdelen tentoon worden gesteld. Ik ga toch ook niet bewust topless op het terras zitten?


Haha nee dat ben ik met je eens. Al blijft een hydrofiele luier niet liggen als je een bewegelijke baby hebt en dan is het nog een heel karwei discreet te blijven :smile:
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 09 Jul 2014 14:36

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Zure Mat schreef:Tsja, de meeste mensen houden gewoon rekening met hun omgeving. Als jij dat niet wil is dat jouw keuze natuurlijk, maar ik vind persoonlijk dat je - ja óók als moeder - best een beetje rekening mag houden met de mensen om je heen.


Jij hebt hier nog nooit met iemand rekening gehouden. Ach, een narcistische borderliner op een terras tegenkomen lijkt me ook heel ongemakkelijker. Lijkt me erger dan iemand die haar baby voedt. Maar ja, nu krijg je weer aandacht die je eigenlijk niet verdient. Moet je niet werken, hardlopen, clean eten bereiden of je fictieve dochter van school halen?
04-2014
10-2015
<<

Anoniem124

Bericht 09 Jul 2014 14:40

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Er zijn drie groepen, geen twee:

-moeders die bv. geven
- moeder die geen bv. willen geven
- moeder die geen bv kunnen geven

Als we dat nou eens even voor ogen houden zal het hier stukken gezelliger blijven.
<<

Anoniem222

Bericht 09 Jul 2014 14:48

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Oke, ik weet dat ik me hier niet mee mag bemoeien want ik heb geen kinderen enzo. Maar ik doe het toch :P.

Kunnen de moeders die in het openbaar voeden zich echt niet voorstellen dat er mensen zijn die blote borsten niet perse hoeven te zien in het openbaar? Ja, het is heel mooi dat je je kind op die manier kunt voeden en ja je kind heeft honger dus er moet gegeten worden. Maar daar zegt ook niemand wat over. Het blijft gewoon je blote borst en dat is in deze samenleving een intiem lichaamsdeel dat normaliter niet ontbloot wordt op het terras. En het feit dat het nu een ander doel dient doet aan die blote borst in principe natuurlijk niets af. Het maakt mij echt geen bal uit hoor, maar ik kan me echt heel goed voorstellen dat er mensen zijn die zich niet prettig voelen met bloot in het openbaar, ondanks het feit dat het om te voeden is.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 09 Jul 2014 14:56

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Ik heb het helemaal niet over wat mensen hadden moeten doen. Dus niet langer voeden met pijn, kind honger laten lijden ed. Ik zei dat ik het jammer vind dat zoveel mensen het bij een tweede niet willen proberen, wellicht heb je bij een tweede helemaal geen problemen. Maar dat is wat ik vind en ik vind mensen niet meer of minder aardig door de voeding die ze kiezen.

En wat betreft voeden in het openbaar, soms let je even niet op en zie je wat, ik snap dat dat niet een prettig gezicht is voor iedereen. Net als dat mijn broek wel eens afzakt en iedereen een meter string ziet. Wegkijken en klaar, denk ik dan. Overigens voed ik nu niet meer openbaar, R doet allerhande trucjes waardoor bedekken onmogelijk is en ik denk dat het beeld van een drinkende dreumes sowieso niet voor iedereen heel normaal is.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Jul 2014 15:00

Re: Wat zou je bij een tweede of derde kindje anders doen?

Susan schreef:
Filoria schreef:Ik vind het trouwens ook best rot voor de fv-gevende moeders dat ze zich steeds zo moeten verdedigen, terwijl ik op het schoolplein nog nooit een moeder heb gehoord die een betoog hield over waarom ze haar kind een pakje Wicky mee naar school geeft i.p.v. biologische halfvolle melk.



Op het schoolplein niet, maar op het forum wel. Ik heb bij een discussie over potjes vs vers koken ook wel eens gedacht: als er op hetzelfde toontje over flesvoeding vs borstvoeding wordt gepraat dan zijn de rapen gaar.


In dat geval kun je het net zo goed even pureren of a la rapley geven ;)
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers