Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

<<

Anoniem117

Bericht 07 Jul 2014 17:28

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Tabbie schreef:Oooohhh, ik koop juist spijkerbroeken van 7 for all mankind. Dit zijn geniale spijkerbroeken en geen enkele andere staat me zo goed als die (en al helemaal niet van de h&m). Dan koop ik liever een dure broek die ik bijna dagelijks aankan en ook nog eens min. 8 jaar meegaat. Trouwens ik draag nog een broek daarvan die komt uit 2004 haha. Geweldig! Nee daar kijk ik dus niet naar.

Maar gadgets... die heb ik niet echt nodig, dus waarom weer een nieuwe tablet of ook nog dit of dat. Dat vind ik zonde van mijn geld.

Verder let ik wel op goedkope tickets of waar iets het goedkoopste is.. maar als ik iets echt wil, dan spaar ik ervoor en bezuinig dan dus niet.



Mijn normale spijkerbroeken komen ook niet van de H&M. Maar van de Zara of Mango, die zitten bij mij ook goed. Ik vind een spijkerbroek altijd casual. Als ik er echt mooi uit wil zien, zou ik nooit een spijkerbroek dragen dus vandaar dat ik er geen van 7 for all mankind koop. Ik draag spijkerbroeken alleen maar als ik met de hond ga wandelen of op een gewone dag. Maar ze zijn wel mooi hoor, die broeken!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jul 2014 17:30

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Ik draag dus vaak spijkerbroeken voor mijn werk. Dan is een rokje of jurkje vaak te chique en onpraktisch met al het sjouwen en hollen en bukken soms.

Maar idd, ze zijn prachtig! Maar als je ze niet draagt.. onnodig om daar veel geld aan te besteden.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 07 Jul 2014 17:37

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Kleren en make-up. Mijn kast puilt uit van de kleding en mijn make-up laden zitten overvol.
Ook op terrasjes pakken en feestjes bezuinig ik totaal niet.
Als wij op vakantie gaan bezuinigen we ook niet, dan doen we alles en eten we alles wat we willen.
<<

Anoniem147

Bericht 07 Jul 2014 17:40

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Bij eten let ik ook echt niet op de prijs. Sowieso eten we biologisch vlees, dus dat is al duurder. Wat ik dan wel weer doe ik niet elke keer kipfilet eten, want dat vinden we dan wel weer te enthousiast (2 filets voor 14 euro ofzo :face: ). Maar voor een stuk zalm uit de AH betaal ik echt geen 7 euro. Dan betaal ik liever 9 euro voor een stuk biologische zalm van de visboer bijvoorbeeld. Omdat daar mijn prioriteit ligt.

Met uiteten hetzelfde als Harrison. Ik kies gewoon wat ik wil, als ik uit eten ga dan wil ik daar budget voor hebben. Als ik bijna niets heb dan zorg ik dat we wat anders leuk gaan doen of ik ga wel koken ofzo. De enige keer wanneer geld de doorslag kan geven is als ik bijv. gerecht A en B beide zou willen, even lekker vind. Dan zou ik kunnen kiezen op basis van prijs.

Ik heb nu een probleem met een koffer haha. Ik heb een mooie koffer gezien, 30 jaar garantie op stiksel, 2 jaar op ritsen 50% afgeprijst (nu nog 67 euro). Echt een koopje voor wat je krijgt. Maar dan denk ik wel, heb ik het nodig? Ik ga 1x per jaar op vakantie. Is het dat waard? (Vorig jaar een wieltjestas bij action gekocht, die kwam al stuk uit het vliegtuig, dus dan twijfel ik toch weer om voor kwaliteit te gaan). Maar 67 euro aan een tas die 99% van het jaar in de kelder ligt. Zonde!
<<

Anoniem147

Bericht 07 Jul 2014 17:41

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Op make up bespaar ik ook niet trouwens. Ik heb alleen maar MAC, Chanel en Dior. (Nee ik lieg, ik ben qua goedkopere merken Rimmel fan!). Ik stel het dan wel weer uit tot er 25% korting is op make up bij de Ici Paris. Maar ik zou nooit kiezen voor kwantiteit over kwaliteit.

(Dat doe ik sowieso echt nooit. Ik merk dat ik veel gelukkiger wordt van goede kwaliteit en spullen die lang mooi en goed blijven, inclusief de verpakking).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jul 2014 17:46

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Ik zou die koffer lekker kopen Marni, handig voor je maandje weg naar Curaçao
<<

Anoniem147

Bericht 07 Jul 2014 18:00

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Tabbie schreef:Ik zou die koffer lekker kopen Marni, handig voor je maandje weg naar Curaçao


Maar voor €30,- meer heb ik die toffe roze jurk :love:
<<

Anoniem74

Bericht 07 Jul 2014 18:05

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Hmmm...ik ben eigenlijk altijd prijsbewust. Maar wanneer we bijvoorbeeld op vakantie zijn, dit jaar Amerika bijv., dan ga ik niet op elke cent letten. Dan kopen en doe we wat we leuk vinden.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jul 2014 18:06

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Marni schreef:
Tabbie schreef:Ik zou die koffer lekker kopen Marni, handig voor je maandje weg naar Curaçao


Maar voor €30,- meer heb ik die toffe roze jurk :love:


Op je trouwen moet je gewoon helemaal niet bezuinigen:

Dus die roze jurk en koffer!

:love:

Sowieso die roze jurk!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Jul 2014 18:15

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Ik bezuinig niet op schoenen, ik heb brede voeten dus koop meestal schoenen van een merk dat me goed zit maar is dan wel rond de 140 tot 180 euro per paar. Ik doe er dan wel weer een paar jaar mee. Maar kwam dus wel eens voor dat ik in 1x voor 500 euro aan schoenen kocht.

Boodschappen op zich niet: ik koop wat ik lekker vind dus kan bij de groenteboer nu echt veel kwijt zijn omdat er momenteel kersen, frambozen en ander heerlijk zomerfruit is maar tikt dan wel behoorlijk aan. Ik let verder wel op de aanbiedingen maar koop wel in een duurdere supermarkt omdat ik die zo heerlijk rustig vind.

Op zich niet op reizen, ik vind het tot nu toe elke cent waard geweest dus ben deze zomer een behoorlijk bedrag kwijt aan een rondreis in Japan. Het is alleen wel dat het natuurlijk niet en en en kan. Ik moet dan wel kiezen voor of of. Dus kan dan niet ook nog heel veel weekendjes weg doen of kijk daar weer echt naar de prijs.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem 53

Bericht 07 Jul 2014 18:20

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Cotton schreef:Maar hoe bekijken jullie dit voor jezelf?

Als ik een gadget wil, dan koop ik die. Maar ik zoek wel grondig uit waar ik het goedkoopste uit ben. Bezuinig ik dan niet op gadgets of juist wel?

Of met boodschappen. Ik neem regelmatig iets extra's mee, tel niet ieder dubbeltje uit. Maar ik kijk wel naar de prijzen en laat ook wel eens iets liggen omdat ik het te duur vind. Ik let ook goed op aanbiedingen en probeer dingen zoals vlees wel zo goedkoop mogelijk te kopen. Bezuinig ik dan op boodschappen of juist niet?

Of met kleding. Ik koop regelmatig kleding, dus je zou zeggen dat ik er niet op bezuinig. Maar ik wil wel zoveel mogelijk kleding voor zo weinig mogelijk geld kopen. Ik kijk altijd naar de prijskaartjes.

Dus, hoe bekijken jullie dit voor jezelf?


Ik ben hetzelfde als jij dan. Ik doe het precies zo.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jul 2014 20:21

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Ik bezuinig niet op uitstapjes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:33

Bericht 10 Jul 2014 14:00

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Op de kapper en onderhoud van mijn auto.

Wat betreft kapper ga ik maar naar 1 kapper doe. Haar vertrouw ik met mijn haren en ik kom altijd tevreden terug. Ik ga liever niet naar de kapper dan dat ik naar BrainWash zou moeten.
En wat betreft onderhoud van de auto, die gaat alleen naar de merkdealer waar ik hem ook gekocht heb.
<<

Anoniem328

Bericht 10 Jul 2014 15:24

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Eten.
Uit eten of boodschappen, maakt niet uit. Ik koop waar we zin in hebben en we geven dan ook behoorlijk wat geld uit aan boodschappen, aangezien wij niet van de aardappels/vlees/groente maaltijden zijn. Soms verbaas is me erover wat ik moet betalen voor een kar met eten voor slechts een paar dagen en wat lekkere dingen die eigenlijk niet nodig zijn. Maar zo lang het niet nodig is om daarop te bezuinigen, dan ga ik dat ook echt niet doen.
Uit eten doen wij vaak en meestal niet bij de goedkoopste restaurants. Ik kies dan de gerechten die mij het lekkerst lijken en kijk daarbij niet naar de prijs. Ik zou er volgens mij echt niet blij van worden als ik iets niet kan kiezen omdat het te duur is. Dan ga ik liever niet uit eten.

Verder gaan we ook veel weekendjes weg en niet de goedkoopste vakanties.

Kleding daarentegen geef ik echt niet veel geld aan uit. Broeken koop ik zo goedkoop mogelijk en shirtjes haal ik bij de sting/h&m/vero moda e.d. maar zoals gisteren zag ik een leuk t-shirtje voor 45 euro, maar dan laat ik dat toch echt hangen.

gadgets geven wij niets om en geven dus ook totaal geen geld aan uit.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2014 15:29

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

- Eten (hoewel ik wel op aanbiedingen let en extra koop als iets is wat ik vaak gebruik), ik wil graag goede kwaliteit en eet weinig vlees, maar wel biologisch.
- Cadeautjes, hier moet ik zelfs een beetje mee opletten, ik ben heel slecht in inschatten wat normaal is om te geven.
- Post, ik verstuur veel kaartjes en kleine cadeautjes als mensen zich rot voelen.
- Goede schoenen. Ik koop tegenwoordig liever één paar goede schoenen dan drie slechte (maar ik koop dan dus niet drie dure paren, dus ik bezuinig wel enigszins).
- Fooi. Ik weet hoe slecht je betaald krijgt en hoe hard je op onmogelijke uren moet werken in de horeca. Alleen als de bediening ongeïnteresseerd is of fouten worden niet goed opgelost, geef ik geen fooi, anders altijd en ook royaal als ik heel tevreden ben. Bediening kan een avond echt maken of breken vind ik.
<<

Anoniem86

Bericht 10 Jul 2014 15:57

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Ik koop (te) veel aan cadeautjes, kleding, tijdschriften. Ga uit eten / haal eten, maar bezuinig eigenlijk overal op, door overal aanbiedingen uit te halen, en op koopjes te letten. Ik koop de vriendin standaard als hij een euro is, of als het een voordeelpakket is met meerdere tijdschriften, koop (veel) kleding bij de Primark, ipv dure dingen, maar koop wel gewoon veel :D
<<

Anoniem75

Bericht 10 Jul 2014 16:05

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Ik bezuinig niet op de boodschappen en speelgoed voor de kinderen. En wij zijn ook zo als we iets leuk vinden of nodig hebben kopen we dat gewoon. Gisteren bijv. een nieuwe pannenkoekenpan omdat we laatst een nieuwe inductie kookplaat hebben gekocht (oude deed het in eens maar voor de helft) omdat niet al onze oude pannen er op konden. We hebben meteen maar een fatsoenlijke gekocht van Tefal.
<<

Anoniem86

Bericht 10 Jul 2014 16:06

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Razz schreef:Ik bezuinig niet op de boodschappen en speelgoed voor de kinderen. En wij zijn ook zo als we iets leuk vinden of nodig hebben kopen we dat gewoon. Gisteren bijv. een nieuwe pannenkoekenpan omdat we laatst een nieuwe inductie kookplaat hebben gekocht (oude deed het in eens maar voor de helft) omdat niet al onze oude pannen er op konden. We hebben meteen maar een fatsoenlijke gekocht van Tefal.


Hopelijk gaat die van jou langer mee! Ik heb die gehad, van Tefal, en wat een flut ding zeg, heb hem van ellende weggegooid en heb nu een goedkope van de IKEa die het wel goed doet.
<<

Anoniem75

Bericht 10 Jul 2014 20:56

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Ohjee.. ik hoop het dan!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 10 Jul 2014 21:10

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Marni schreef:Op make up bespaar ik ook niet trouwens. Ik heb alleen maar MAC, Chanel en Dior. (Nee ik lieg, ik ben qua goedkopere merken Rimmel fan!). Ik stel het dan wel weer uit tot er 25% korting is op make up bij de Ici Paris. Maar ik zou nooit kiezen voor kwantiteit over kwaliteit.


Haha, Rimmel is voor mij juist weer een 'duur' merk :P Ik heb mascara van Max Factor, net zoiets dus, en dat is meteen het duurste beauty- of make-upproduct dat ik heb (van 16 euro ofzo haha).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem152

Bericht 10 Jul 2014 21:21

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Op eten en reizen.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 10 Jul 2014 21:38

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Op boodschappen, uitstapjes met het gezin en wij zelf gaan zeer regelmatig naar een musical.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem104

Bericht 11 Jul 2014 16:56

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem104 op 27 Aug 2014 15:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem66

Bericht 11 Jul 2014 17:10

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Brood.

Supermarktbrood vind ik echt niet lekker, dus ik haal het altijd bij de bakker.
<<

Anoniem287

Bericht 11 Jul 2014 17:18

Re: Waar bezuinig jij dan totaal níet op?

Op het voer van de katten en ons broodbeleg bezuinigen we niet. De katten krijgen goed merkvoer en voor onszelf kopen we bijvoorbeeld altijd Becel boter, Calve pindakaas en De Ruijter hagelslag/vlokken. Op brood bezuinigen we ook niet, maar allebei vinden we het Tijgerbrood van de AH het lekkerst, wat niet het allerduurste brood is. Maar zou dat brood ineens uit het assortiment gaan, dan zouden we wel duurder brood kopen als dat lekkerder is dan de goedkopere broden.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers