Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik weet het gewoon niet meer...

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 06 Jul 2014 21:33

Ik weet het gewoon niet meer...

In januari ben ik weer thuis komen te zitten met een depressie. En echt waar, ik had toch inmiddels wel gedacht me beter te voelen, maar ik ben verdomme zo moedeloos inmiddels. 3 antidepressiva's verder voel ik me nog steeds klote. En echt heel eenzaam ook. Ik kan geen contact meer leggen met mensen, ben alleen maar boos en jaag iedereen weg.

Ja, ik heb therapie. Iedere week. En ja, ik boek wel wat vooruitgang, maar het is zo wisselend. En ik heb al depressies sinds mijn 12e. En ik moet iedereen maar beloven niets raars uit te halen, ook mijn behandelaars, maar jeetjemina, ik kan dit toch niet voor anderen blijven doen? Waarom mag je met kanker wel euthanasie maar ik niet?

Ik wil dit niet meer. Ik ben al dood vanbinnen. Iedereen laat me ook gewoon zitten, hoe vaak ik dat ook aangeef. Vooral mijn moeder en mijn zusje wil ik bij me hebben, maar mijn moeder laat het gewoon zoals altijd afweten en mijn zusje heeft het alleen maar druk met werk en haar nieuwe vriend.

En ik weet ook niet wat jullie kunnen doen, eigenlijk. Maar ik moest dit gewoon kwijt.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 06 Jul 2014 22:55

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Ik weet niet goed wat ik voor je kan betekenen, maar ik wil je wel graag een dikke virtuele knuffel geven.

Maar als het je oplucht om hier te spuien, doe het dan als je blieft!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 06 Jul 2014 23:04

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Wat ongelooflijk rot moet jij je voelen! Hier ook een virtuele knuffel voor jou!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 07 Jul 2014 09:05

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Vreselijk! Ik herken het deels wel wat je zegt.. vooral als de omgeving om je heen heel klein is. Ik wil je toch veel sterkte wensen en hopen dat er binnenkort toch wel beter met je gaat! :hug:
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:46

Bericht 07 Jul 2014 09:10

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Lieve Poppy, dikke knuffel!
Heb vorig jaar min of meer hetzelfde gehad. Ik heb gemerkt dat je heel graag mensen om je heen wilt hebben tijdens een depressie maar je uiteindelijk toch op jezelf bent aangewezen om eruit te komen.

Sterkte! Je mag me altijd PM´en!
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 07 Jul 2014 09:21

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Wat vreselijk dat je je zo voelt zeg! Ik hoop echt heel erg dat je hier uit komt en dat je je snel wat beter gaat voelen. Sterkte er mee! Dikke knuffel!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 07 Jul 2014 09:24

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Poppy wat vervelend dat jij je zo rot voelt, heb je nog wel professionele hulp? Zo niet zou ik daar snel achteraan gaan als ik jou was. Ik heb zelf ook ervaring met een depressie en was hier zonder goede hulp nooit zo snel uit gekomen.
<<

Anoniem66

Bericht 07 Jul 2014 09:45

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Ze krijgt elke week therapie, staat in de tekst ;)

Is thuis zitten eigenlijk wel zo'n goed idee? Dat hielp mij totaal niet tijdens depressies.. Wat zou jij graag willen?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Jul 2014 11:17

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Wat moeilijk allemaal.

Hebben mensen wel door dat jij je zo slecht voelt? Als ik bijvoorbeeld jouw statusupdates lees op FB, dan zou ik daar helemaal niet uit op maken dat het niet goed met je gaat. Integendeel, ik kreeg juist de indruk dat het een stuk beter met je ging en ik schrik dan ook wel van je topic.

Ik hoop dat je juiste hulp krijgt en dat mensen voor je blijven openstaan. Juist in zulke tijden heb je dierbaren nodig.

:hug:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem117

Bericht 07 Jul 2014 12:01

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Iets heel kleins en misschien doe je het al, maar elke dag een uur wandelen. In het bos, of het strand.

En als je het op kan brengen sporten. En dan een sport waarbij je verstand op nul gaat. Zoals bootcamp bijvoorbeeld.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 07 Jul 2014 12:25

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Ik herken het deels. Ik heb ook al vanaf mijn 10e last van depressies. Ik heb 3 maanden geleden weer hulp gezocht bij een psycholoog en ik voel me wel iets beter, maar ik blijf me vreemd en angstig voelen van binnen. Ik word nu dus doorgestuurd naar een langer traject, waar ze gaan kijken wat er 'mis' met mij is.
Jij hebt al een diagnose gehad begreep ik?

Sporten is een hele goede tip, echter kan ik me het heel goed voorstellen dat als je nergens energie voor op kan brengen, sporten nog 10 trappen te ver is. Er zit mist in je hoofd, je kunt je nergens toe zetten, dus ik kan me goed voorstellen dat sporten dan nog gewoon te hoog gegrepen is. Al schijnt het wel vaak te helpen tegen depressies.
En mensen spelen vaak mooi weer op Facebook, helaas..
<<

Anoniem117

Bericht 07 Jul 2014 12:28

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Zelda schreef:Ik herken het deels. Ik heb ook al vanaf mijn 10e last van depressies. Ik heb 3 maanden geleden weer hulp gezocht bij een psycholoog en ik voel me wel iets beter, maar ik blijf me vreemd en angstig voelen van binnen. Ik word nu dus doorgestuurd naar een langer traject, waar ze gaan kijken wat er 'mis' met mij is.
Jij hebt al een diagnose gehad begreep ik?

Sporten is een hele goede tip, echter kan ik me het heel goed voorstellen dat als je nergens energie voor op kan brengen, sporten nog 10 trappen te ver is. Er zit mist in je hoofd, je kunt je nergens toe zetten, dus ik kan me goed voorstellen dat sporten dan nog gewoon te hoog gegrepen is. Al schijnt het wel vaak te helpen tegen depressies.
En mensen spelen vaak mooi weer op Facebook, helaas..


Dat weet ik. Daarom zette ik er ook bij als je het op kan brengen. Maar wandelen al dan niet met muziek op helpt echt om de mist in je hoofd iets minder te maken.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 07 Jul 2014 12:29

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Ik weet niet wat ik voor je kan doen, maar ik wil je wel een dikke knuffel geven :hug:
Wat moet jij je vreselijk rot voelen.
En als het oplucht om hier je verhaal neer te kunnen zetten moet je dat vooral blijven doen!
2012
2016
2020

Instagram
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 07 Jul 2014 12:31

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

AnnaK schreef:
Zelda schreef:Ik herken het deels. Ik heb ook al vanaf mijn 10e last van depressies. Ik heb 3 maanden geleden weer hulp gezocht bij een psycholoog en ik voel me wel iets beter, maar ik blijf me vreemd en angstig voelen van binnen. Ik word nu dus doorgestuurd naar een langer traject, waar ze gaan kijken wat er 'mis' met mij is.
Jij hebt al een diagnose gehad begreep ik?

Sporten is een hele goede tip, echter kan ik me het heel goed voorstellen dat als je nergens energie voor op kan brengen, sporten nog 10 trappen te ver is. Er zit mist in je hoofd, je kunt je nergens toe zetten, dus ik kan me goed voorstellen dat sporten dan nog gewoon te hoog gegrepen is. Al schijnt het wel vaak te helpen tegen depressies.
En mensen spelen vaak mooi weer op Facebook, helaas..


Dat weet ik. Daarom zette ik er ook bij als je het op kan brengen. Maar wandelen al dan niet met muziek op helpt echt om de mist in je hoofd iets minder te maken.

Oh dat geloof ik meteen! Ik had het ook niet tegen jou alleen, maar mensen geven vaak sporten als tip, vandaar.
<<

Anoniem117

Bericht 07 Jul 2014 12:34

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Het is ook zo moeilijk om er iets over te zeggen. Gaat het beter omdat je op het punt bent beland dat je het op kan brengen om te sporten. Of gaat het beter omdat je begonnen bent met sporten. Ik ben het er trouwens helemaal mee eens dat als je heel diep zit, dat het dan wel heel moeilijk is om te beginnen met sport.

In ieder geval veel sterkte Poppy.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 07 Jul 2014 12:38

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Ik mag niet werken, omdat ik daarin vlucht en dingen alleen maar erger maak op de lange termijn. Ik probeer wel echt iedere dag buiten te komen, al is het maar voor iets kleins naar de supermarkt.

Ik mag helaas niet sporten vanwege een knieblessure (patellofemoraal pijnsyndroom) en ik kan ook niet zo ver fietsen. Ik woon midden in een deprimerende blokkendoos wijk en het bos of strand is nog steeds een aardig stukje fietsen of met de tram. Maar dat laatste wordt weer bemoeilijkt door simpelweg geen geld te hebben voor de tram, aangezien mijn uitkering precies op het minimale is...

Op fb wil ik gewoon niet delen wat er aan de hand is. Misschien is het trots, misschien ben ik bang om een aandachttrekker te lijken...ik weet het niet.

Ik probeer echt wel positief te blijven, maar soms is dat echt heel erg lastig.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Jul 2014 13:39

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Ik snap wel dat je dat niet op FB wil delen hoor. Dat hoeft ook niet. Maar het kan wel maken dat mensen die jou niet zo vaak irl zien, niet zo door hebben hoe het werkelijk met je gaat.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem66

Bericht 07 Jul 2014 14:17

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Poppy, je kunt toch elke dag wel een stuk lopen? Van binnen blijven wordt je pas depressief. Ga dingen plannen, ga dingen doen. Volgens mij is dat de enige manier om uit een depressie te komen.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Jul 2014 14:59

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Wat enorm rot dat je je zo slecht voelt en dat je moeder en zus er niet zijn voor je als vangnet. Eventueel andere familieleden? Een depressie is al zo eenzaam en als je fysiek dan ook niemand om je heen hebt, lijkt me dat heel naar.

Doe waar jij je, onder deze omstandigheden, het beste bij voelt. Wat voor de ene persoon werkt bij een depressie, hoeft voor een ander niet te gelden, zelfs al zijn er bepaalde activiteiten die altijd goed zijn voor een mens. Jij weet zelf het beste wat je al dan niet aankan nu en als dat is dat je graag dagelijks naar buiten gaat, moet je dat doen en als dat juist is dat je hele dag films kijkt, mag dat ook. Op mijn slechtste momenten in het verleden, was naar buiten gaan voor mij geen optie (alleen), omdat ik mezelf niet geheel vertrouwde; dus dat bedoel ik ook met dat niet voor een ieder hetzelfde goed is.
<<

Anoniem66

Bericht 07 Jul 2014 16:36

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Als ik had gedaan wat ik op dat moment wilde (dus binnen blijven hangen), was ik niet uit mijn depressie gekomen. Van een depressie wordt je moe. En dan ga je automatisch minder doen. Vicieuze cirkel.
<<

Anoniem108

Bericht 07 Jul 2014 16:44

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Als ik destijds naar buiten was gegaan, bestond ik hoogstwaarschijnlijk niet meer. Dus het kan echt per persoon verschillen. Bij ieder voertuig in het verkeer, kwam ik in de verleiding mezelf van kant te maken. Niemand kan voor Poppy aanvoelen wat het beste voor haar is, dat weet ze alleen zelf. Misschien is het voor haar nog te vroeg om dagelijks te gaan wandelen, misschien ook niet. Die afweging moet ze zelf maken.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 08 Jul 2014 12:45

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Wat naar Poppy, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen behalve Sterkte.
<<

Jip

Bericht 08 Jul 2014 13:06

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Sterkte poppy!
<<

Yoshi

Noob

Berichten: 2

Geregistreerd: 13 Nov 2014 22:55

Bericht 13 Nov 2014 23:08

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Normaal gesproken zit ik nooit op fora, maar ineens kwam jou onderwerp tegen. En ik dacht, laat ik eens reageren!
Ik zit namelijk precies in hetzelfde schuitje. Ik heb een scheur in m'n kraakbeen achter m'n knieschijf en kan helemaal niks qua hardlopen etc...Ik heb m'n hele leven gevoetbald, hardgelopen, getennist noem het maar op, dus het is echt een domper dat dat allemaal wegvalt. Maar ik heb een nieuwe sport gevonden. Boksen! Niet in een ring, maar gewoon sparren en verschillende technieken leren. Hierbij gebruik ik amper m'n knie (bij mij is het m'n rechterknie) en blijf toch een beetje in 'shape' :). Misschien kan je het een keertje proberen bij een boksschool.

Overigens zit ik nu al bijna 10 maanden lang, 2 keer per week nog bij de fysio om de spieren om m'n knie sterker te maken. Ik merk wel dat m'n spieren sterker zijn geworden, waardoor m'n knie minder slap is.

Trouwens., als je inmiddels nog meer sporten heb gevonden als alternatief zou ik het graag willen weten :).
<<

Anoniem88

Bericht 13 Nov 2014 23:14

Re: Ik weet het gewoon niet meer...

Volgens mij was het niet kunnen sporten niet het vervelendste probleem voor Poppy, en vraag ik me af of je het daadwerkelijke probleem écht goed gelezen hebt, voordat je besloot precies in hetzelfde schuitje te zitten als Poppy :laughcry:

Edit: maar, wel welkom!
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers