Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sluit jij een reisverzekering af...

<<

Anoniem74

Bericht 06 Jul 2014 20:54

Sluit jij een reisverzekering af...

Wanneer je bijvoorbeeld een nachtje naar België gaat?

Wij hebben een doorlopende, dus hoeven dat niet. Maar in het verleden dacht ik hier eigenlijk nooit echt aan...
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 06 Jul 2014 20:58

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Nee, ik heb geen reisverzekering. Ik heb aardig wat gereisd de afgelopen jaren, maar altijd binnen Europa. Zorgkosten zijn dan gedekt en verder heb ik niet echt spullen van waarde mee. Het enige is mijn camera en laptop, daar let ik goed op. En als er toch iets zou gebeuren; jammer dan. Dan moet ik dus nieuw kopen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik nog meer een reisverzekering nodig zou hebben, weet helemaal niet wat er dan gedekt wordt...
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Jul 2014 21:09

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

voor een nachtje naar Belgie zou ik het niet doen. Vakantie nl ook niet. Vakantie buitenland wel
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Jul 2014 21:13

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Nee, qua zorg zijn we volledig gedekt, eender naar waar we gaan. Belangrijke spullen, nuja, nee. Kopen we dan wel gewoon nieuw en balen we gewoon.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Jul 2014 21:14

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Ik heb een doorlopende reisverzekering. Je betaald er net zo veel voor als een tijdelijke verzekering en als ik spontaan de grens over ga heb ik er geen omkijken naar. Nu woon ik in een grens gebied en ben ik regelmatig met de motor in het buitenland te vinden.

Mijn ouders hebben er regelmatig al gebruik van mogen maken en het ging dan om flinke bedragen. Plus de verzekering was echt goed. Zo hebben we op vakantie een keer meegemaakt dat door een storm de tent kapot waaide. Van de camping kregen we tijdelijk een mobilhome. De verzekering later aan de telefoon gehad en die vroegen wat mijn ouders wilde, naar huis of de vakantie afmaken. Aangezien we er net waren wilde mijn ouders nog wel blijven en de verzekering heeft het verschil ik prijs tussen tentplaats en mobilhome betaald. Daarnaast hebben ze ook goed uitbetaald qua schade wat we hadden. Natuurlijk leg je er nog op in.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Streep

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 06 Jul 2014 21:13

Bericht 06 Jul 2014 21:16

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Ja, voor vakanties naar het buitenland wel. Reden is niet bagage, maar transport terug naar Nederland mocht er iets gebeuren (vb. Met ambulance of speciale vlucht). Dit valt niet onder de zorgverzekering.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 06 Jul 2014 21:21

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Ja, altijd. Ik heb bij een alarmcentrale voor een reisverzekering gewerkt en sindsdien weet ik wat de kosten kunnen zijn, en dat is echt niet grappig. Je bent verzekerd voor 100% van de ziektekosten van wat iets in NL kost namens je zorgverzekering, maar bijna overal in Europa zit je daar al snel boven en dat moet je dan zelf bijleggen als je geen reisverzekering hebt. Ik heb rekeningen van 400 euro gezien voor een oorontsteking in Turkije. Een ongeluk krijgen bedenkt niemand van te voren, dat is zo onvoorzien, en ik heb echt rekeningen van wel 15000 euro gezien voor een korte ziekenhuisopname. Of iemand die haar man verloor op vakantie, terughalen stoffelijk overschot kostte ook gewoon 20.000 euro.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Jul 2014 21:22

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Ik heb een doorlopende dus ja ik ben daar voor verzekerd. M'n spullen zijn tot €3000 wereldwijd verzekerd. Moet ook wel met m'n camera.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Jul 2014 21:28

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Als je aanvullend bent verzekerd voor ziektekosten kun je de dingen die Poppy noemt daar vaak toch ook op verhalen? muv extreem dure landen?

Ik heb trouwens een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 06 Jul 2014 21:38

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

rapa nui schreef:Als je aanvullend bent verzekerd voor ziektekosten kun je de dingen die Poppy noemt daar vaak toch ook op verhalen? muv extreem dure landen?

Ik heb trouwens een doorlopende reis- en annuleringsverzekering.


Daar kan idd ook nog een gedeelte uitgehaald worden, maar er zitten wel haken en ogen aan. In het buitenland brengen ze je al snel naar een dure kliniek, want dat is lekker cashen voor hen. En sommige zorgverzekeringen doen daar ook al moeilijk over of jij moet het eerst voorschieten en dan declareren.

En weet je, waarom zou je al dat risico lopen voor een reisverzekering van 15 euro ofzo?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Jul 2014 22:35

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Wij hebben een doorlopende reisverzekering. Wel zo makkelijk, we gaan zo vaak weg dan is dat gewoon veel handiger. En het is ook echt niet duur.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 06 Jul 2014 22:51

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

.
Laatst gewijzigd door Jorja op 30 Mei 2020 19:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Jul 2014 02:19

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Ik vergeet eerlijk gezegd heel vaak eentje af te sluiten, wat beetje gek is, want ben behoorlijk bereisd. Maar nu moeten we een jaar verzekering afsluiten wereldwijd (duuuuuuuuur) en ben ik me helemaal aan het verdiepen in de verzekeringen. Ik wil nu wel echt goed verzekerd zijn
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jul 2014 05:00

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Whoop! schreef:Nee, ik heb geen reisverzekering. Ik heb aardig wat gereisd de afgelopen jaren, maar altijd binnen Europa. Zorgkosten zijn dan gedekt en verder heb ik niet echt spullen van waarde mee. Het enige is mijn camera en laptop, daar let ik goed op. En als er toch iets zou gebeuren; jammer dan. Dan moet ik dus nieuw kopen. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik nog meer een reisverzekering nodig zou hebben, weet helemaal niet wat er dan gedekt wordt...


Dit klopt niet helemaal.. De zorgkosten zijn gedekt tot de Nederlandse tarieven (Over de gehele wereld overigens).
Dus als je ergens in het ziekenhuis komt, en ze rekenen daar een hoger tarief dan ben je daarvoor niet gedekt, tenzij je natuurlijk een extra aanvullende verzekering hebt bij je zorgverzekering die het wel 100% dekt.
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jul 2014 05:01

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Marsy31 schreef:Ik vergeet eerlijk gezegd heel vaak eentje af te sluiten, wat beetje gek is, want ben behoorlijk bereisd. Maar nu moeten we een jaar verzekering afsluiten wereldwijd (duuuuuuuuur) en ben ik me helemaal aan het verdiepen in de verzekeringen. Ik wil nu wel echt goed verzekerd zijn


Waarom is het zo duur? Ik heb een doorlopende reisverzekering waarbij ik maximaal een jaar aaneengesloten op reis mag, en betaal iets van 90 euro per jaar ofzo.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Jul 2014 07:15

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

... omdat ik niet in Nederland woon :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 07 Jul 2014 07:16

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

TukTuk schreef:
Marsy31 schreef:Ik vergeet eerlijk gezegd heel vaak eentje af te sluiten, wat beetje gek is, want ben behoorlijk bereisd. Maar nu moeten we een jaar verzekering afsluiten wereldwijd (duuuuuuuuur) en ben ik me helemaal aan het verdiepen in de verzekeringen. Ik wil nu wel echt goed verzekerd zijn


Waarom is het zo duur? Ik heb een doorlopende reisverzekering waarbij ik maximaal een jaar aaneengesloten op reis mag, en betaal iets van 90 euro per jaar ofzo.


Maar daarnaast heb je nog de kosten van je zorgverzekering waarschijnlijk. Ik gok dat Marsy die niet heeft aangezien ze niet in NL woont. En dan moet je dus een reisverzekering hebben die alles dekt. Ik had er 10 jaar geleden 1 en was toen iets van 500 euro kwijt geloof ik.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Jul 2014 07:36

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Klopt Jorja, hier hebben we allemaal gratis eerste medische kosten (huisarts etc.) maar hebben een aanvullende verzekering voor ambulance and tandarts. Helaas zit daar geen reiskosten bij en is het alleen binnen Australie. De goedkoopste die we hebben kunnen die alles vergoedt is $1000, ongeveer 700 euro. Bluh. Maar wel heel belangrijk natuurlijk, met name de medische kosten. In Nederland had ik ook een doorlopende, moeten ze hier ook aanschaffen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jul 2014 08:24

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Poppy schreef: Of iemand die haar man verloor op vakantie, terughalen stoffelijk overschot kostte ook gewoon 20.000 euro.

Daar ben ik voor verzekerd via m`n uitvaartverzekering. Ondanks dat ik weinig naar het buitenland ga vond ik dit ook wel een grote plus van de uitvaartverzekering. Waar ik ook dood ga, ik kom altijd terug zonder extra kosten. :ja:
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 07 Jul 2014 08:52

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Ah, dat van die zorgkosten wist ik niet. Nu zal ik niet zo snel in een land komen binnen Europa waar de zorgkosten hoger zijn (want ik woon zelf in t duurste land). Nou ja, ik ga nog 1 keer op vakantie dit jaar en dat is naar Nederland, dus als ik daar dood ga begraven ze me ook maar daar :P

Marsy; ik zit echt in precies dezelfde situatie als jij! Ik ga ook een jaar op reis en woon niet in Nederland. Ik heb even contact gehad met Joho en die zeiden dat ik wel gewoon via hun een verzekering kan regelen, omdat ik wel een Nederlands paspoort heb. Mijn vriend kan er ook bij, ondanks dat hij niet Nederlands is. Ik weet niet of het meespeelt dat ik uit Nederland vertrek, maar je kunt t even navragen. Met overal de beste en meest uitgebreide dekking, laag eigen risico en alle medische kosten incl. was dat rond de 50 euro per maand. Ik vond dat meevallen als je bedenkt dat je in Nederland vaak al 100 euro betaalt voor alleen zorgverzekering. En als je dus iets lagere dekking of hoger risico neemt wordt t goedkoper!

TukTuk; welke verzekering is dat? Ik heb nog geen verzekering gevonden die zo goedkoop is en waarbij je langer dan een paar maanden op reis mag. Ben benieuwd, misschien is t iets voor mij!
<<

Anoniem122

Bericht 07 Jul 2014 09:04

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Whoop! schreef:Ah, dat van die zorgkosten wist ik niet. Nu zal ik niet zo snel in een land komen binnen Europa waar de zorgkosten hoger zijn (want ik woon zelf in t duurste land). Nou ja, ik ga nog 1 keer op vakantie dit jaar en dat is naar Nederland, dus als ik daar dood ga begraven ze me ook maar daar :P

Marsy; ik zit echt in precies dezelfde situatie als jij! Ik ga ook een jaar op reis en woon niet in Nederland. Ik heb even contact gehad met Joho en die zeiden dat ik wel gewoon via hun een verzekering kan regelen, omdat ik wel een Nederlands paspoort heb. Mijn vriend kan er ook bij, ondanks dat hij niet Nederlands is. Ik weet niet of het meespeelt dat ik uit Nederland vertrek, maar je kunt t even navragen. Met overal de beste en meest uitgebreide dekking, laag eigen risico en alle medische kosten incl. was dat rond de 50 euro per maand. Ik vond dat meevallen als je bedenkt dat je in Nederland vaak al 100 euro betaalt voor alleen zorgverzekering. En als je dus iets lagere dekking of hoger risico neemt wordt t goedkoper!

TukTuk; welke verzekering is dat? Ik heb nog geen verzekering gevonden die zo goedkoop is en waarbij je langer dan een paar maanden op reis mag. Ben benieuwd, misschien is t iets voor mij!


Bij FBtO! Dan kies je de doorlopende reisverzekering, en dan heb je de module lang op reis. En dan heb je nog verschillende modules waar je uit kan kiezen en je kan per maand dat wijzigen.
En ik weet dat OHRA vergelijkbaar is kwa prijs. Alleen ik heb al mijn verzekeringen lopen bij FBTO en vond het wel makkelijker dat ik het per maand kan uitschakelen, had tijdens mijn stage bijvoorbeeld een extra module nodig, en die kan ik nu weer uitschakelen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Jul 2014 09:07

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Oh Whoop, ik kan er even naar kijken, thanks. Maar het is voor mij voordeliger als ik het vanuit hier doe, omdat ik namelijk nog steeds bewijs moet leveren voor mijn visa. Het lijkt beter als mijn verzekering in het land van het gewenste visa is en dat ik het samen met mijn partner neem. En uiteindelijk is dat ook alweer 600 euro, en daar ben ik dus hier ook voor verzekerd. Ik heb wel Nederlands paspoort maar ben wel uitgeschreven, dus geen zorgverzekering, jij wel?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 07 Jul 2014 09:12

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Alleen als ik lang op vakantie ga in het buitenland.

Als ik een dagje ga shoppen in Antwerpen niet hoor haha. Of ik ben ook wel eens 2 nachten in Stockholm geweest, toen heb ik het ook niet gedaan.

Wel als ik 2/3/4 weken ergens zit.

Een annuleringsverzekering sluit ik trouwens nooit af m.u.v. reizen die boven de €1000,- zijn.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 07 Jul 2014 09:12

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Ik heb t even geprobeerd en die kan ik niet afsluiten :( Dat is alleen als je al een zorgverzekering hebt in Nederland en dat heb ik niet. Die ik heb gezien van 50 euro per maand is alle zorgkosten inclusief, dus daarbij hoef je geen zorgverzekering te hebben.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 07 Jul 2014 09:14

Re: Sluit jij een reisverzekering af...

Marsy31 schreef:Oh Whoop, ik kan er even naar kijken, thanks. Maar het is voor mij voordeliger als ik het vanuit hier doe, omdat ik namelijk nog steeds bewijs moet leveren voor mijn visa. Het lijkt beter als mijn verzekering in het land van het gewenste visa is en dat ik het samen met mijn partner neem. En uiteindelijk is dat ook alweer 600 euro, en daar ben ik dus hier ook voor verzekerd. Ik heb wel Nederlands paspoort maar ben wel uitgeschreven, dus geen zorgverzekering, jij wel?

Ah, ok. Ik vond 600 voor een heel jaar wel meevallen eigenlijk. Als ik t in Noorwegen afsluit is de goedkoopste 1500 euro per jaar! Ik ben ook uitgeschreven, dus heb geen zorgverzekering.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers