Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


'ruzie' met slaapzak

<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jul 2014 20:09

'ruzie' met slaapzak

Luuk slaapt altijd met een slaapzak. Hij gaat namelijk het hele bed door. Ligt de ene keer met zijn hoofd links de andere keer recht en overdwars is ook een mogelijkheid.
Op dit moment heeft hij de katoenen dunne slaapzak van de hema aan.
Echter nu sinds een dag of 5 begint hij zodra ik hem in bed leg met zijn benen te trappen/strekken etc en draait hij steeds vast in zijn slaapzak. Hij is ook aan het jengelen/huilen hierbij.
Ik blijf altijd bij hem tot hij slaapt en zit nu dus steeds zijn benen weer los te maken. Als hij eenmaal slaapt wat hierdoor wel wat langer duurt slaapt hij gewoon goed door en lijkt hij dus geen last meer te hebben vam de slaapzak.

Heeft iemand een tip. Misschien een slaapzak die breder is aan de onderkant?
Zonder slaapzak lijkt me ook geen optie aangezien hij het hele bed doorgaat.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Jul 2014 20:16

Re: 'ruzie' met slaapzak

Gewoon zonder slaapzak. Julie gaat ook heel het bed door. Maakt toch niet uit?
AfbeeldingAfbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jul 2014 20:19

Re: 'ruzie' met slaapzak

Ik ben bang dat hij dan zijn bed uit klimt, hij gaat ook zonder slaapzak aan sneller in zijn bed staan.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 06 Jul 2014 20:21

Re: 'ruzie' met slaapzak

Lars gaat ook het hele bed door. Toch slaapt hij sinds deze vakantie niet meer in zijn slaapzak, bij wilde zoals hij zelf zei "onder deken slapen".

Meestal ligt hij erop te slapen in een dunne pyjama, dat is ook warm zat op zijn kamer. Maar vaak genoeg zie ik ook op de camera dat hij de deken gepakt heeft en eronder ligt
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Jul 2014 20:22

Re: 'ruzie' met slaapzak

Gewoon eens testen, zou ik zeggen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 06 Jul 2014 20:25

Re: 'ruzie' met slaapzak

Zoals ik het verhaal begrijp is niet zozeer de slaapzak het probleem, maar meer het feit dat hij niet wil slapen? Ook omdat je aangeeft dat de slaapzak geen probleem meer lijkt te zijn als hij eenmaal slaapt?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jul 2014 20:26

Re: 'ruzie' met slaapzak

Toen hij vanavond weer zo aan het vechten was met de slaapzak heb ik hem uitgedaan met tot gevolg dat hij dus meteen ging staan en uit zijn bed wou. Op een gegeven moment toch maar weer de slaapzak aan gedaan en toen is hij naast mij oo de grond in slaap gevallen. Hij wou echt zijn bed niet meer in.

Pff weet ook niet wat verstandig is.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jul 2014 20:27

Re: 'ruzie' met slaapzak

Dundas schreef:Zoals ik het verhaal begrijp is niet zozeer de slaapzak het probleem, maar meer het feit dat hij niet wil slapen? Ook omdat je aangeeft dat de slaapzak geen probleem meer lijkt te zijn als hij eenmaal slaapt?


Nee hij wil juist graag slapen, is erg moe dat zie ik aan hem. Maar hij begint dus met zijn benen te trappen/strekken en dan zit hij steeds vast in zijn slaapzak wat hem overstuur maakt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem88

Bericht 06 Jul 2014 20:29

Re: 'ruzie' met slaapzak

amber- schreef:
Dundas schreef:Zoals ik het verhaal begrijp is niet zozeer de slaapzak het probleem, maar meer het feit dat hij niet wil slapen? Ook omdat je aangeeft dat de slaapzak geen probleem meer lijkt te zijn als hij eenmaal slaapt?


Nee hij wil juist graag slapen, is erg moe dat zie ik aan hem. Maar hij begint dus met zijn benen te trappen/strekken en dan zit hij steeds vast in zijn slaapzak wat hem overstuur maakt.

Oke, dat trappen en strekken zag ik namelijk als teken dat hij helemaal geen zin had om te slapen. Ik kon vroeger ook nóg zo moe zijn, maar toegeven aan m'n slaap, ho maar :laughcry:
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jul 2014 20:30

Re: 'ruzie' met slaapzak

Dundas schreef:
amber- schreef:
Dundas schreef:Zoals ik het verhaal begrijp is niet zozeer de slaapzak het probleem, maar meer het feit dat hij niet wil slapen? Ook omdat je aangeeft dat de slaapzak geen probleem meer lijkt te zijn als hij eenmaal slaapt?


Nee hij wil juist graag slapen, is erg moe dat zie ik aan hem. Maar hij begint dus met zijn benen te trappen/strekken en dan zit hij steeds vast in zijn slaapzak wat hem overstuur maakt.

Oke, dat trappen en strekken zag ik namelijk als teken dat hij helemaal geen zin had om te slapen. Ik kon vroeger ook nóg zo moe zijn, maar toegeven aan m'n slaap, ho maar :laughcry:


Haha nee. Hij wil echt slapen. We hebben flinke slaapproblemen met Luuk gehad en als hij niet wil slapen dan gedraagd hij zich heel anders :)
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem88

Bericht 06 Jul 2014 20:35

Re: 'ruzie' met slaapzak

Dan heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd, fijn dat dat in elk geval beter gaat! Is z'n slaapzak misschien niet te lang? Anders zou ik ook geen tips weten... Ik zou geen wijdere slaapzak doen, mij lijkt hoe wijder, hoe makkelijker je je vastdraait. Ik heb dat altijd als ik in oude t-shirts van mijn vader slaap, die zitten mij wijd en dan ben ik binnen een uur vanzelf ingesnoerd. Terwijl ik in een simpel wat strakker shirtje nergens last van heb.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jul 2014 20:38

Re: 'ruzie' met slaapzak

Ja daar heb je ook een punt met een wijdere slaapzak. De maat die ik heb is prima.
Het lijkt alsof hij te snel zijn benen vast heeft zitten door de slaapzak, alsof hij weinig bewegingsvrijheid heeft waardoor ik dus zelf dacht aan een wijdere slaapzak.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem85

Bericht 06 Jul 2014 20:44

Re: 'ruzie' met slaapzak

Dat doet mijn zoon ook, heel hard trappelen zodat ik m niet dicht kan maken of de benen stijf houden.

Wat ik doe; liedje zingen met iets wat hij heel grappig vindt, op het moment dat hij lacht snel dicht doen.
<<

Anoniem88

Bericht 06 Jul 2014 20:45

Re: 'ruzie' met slaapzak

En een slaapzak een paar centimeter langer? Misschien is hij gewoon te kort.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 06 Jul 2014 21:06

Re: 'ruzie' met slaapzak

En zijn slaapzak een stuk open laten zodat zijn benen vrij zijn en hem pas dichtritsen als hij slaapt? Omdat je er bij blijft tot hij slaapt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jul 2014 21:07

Re: 'ruzie' met slaapzak

Sun schreef:Dat doet mijn zoon ook, heel hard trappelen zodat ik m niet dicht kan maken of de benen stijf houden.

Wat ik doe; liedje zingen met iets wat hij heel grappig vindt, op het moment dat hij lacht snel dicht doen.


Het dichtdoen is geen probeem. Hij begint pas zodra hij in bed ligt.

Dundas, hij heeft al de langste van de hema. Heeft voldoende ruimte aan de onderkant.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 06 Jul 2014 21:08

Re: 'ruzie' met slaapzak

zonneschijn schreef:En zijn slaapzak een stuk open laten zodat zijn benen vrij zijn en hem pas dichtritsen als hij slaapt? Omdat je er bij blijft tot hij slaapt.


Dat kan ik inderdaad wel proberen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 07 Jul 2014 06:58

Re: 'ruzie' met slaapzak

Het is echt puur het inslapen met de slaapzak. De hele nacht heb ik hem niet gehoord en vanochtend om 07.00 moesten we hem wakker maken.
Vanavond maar eens proberen de slaapzak dicht te ritsen als hij slaapt.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 07 Jul 2014 19:43

Re: 'ruzie' met slaapzak

Ik heb Luuk vandaag zijn normale zomerslaapzak (zit rek in) aangedaan i.p.v. de hele dunne slaapzak van lakenstof en het ging een stuk beter. Toen ik hem neerlegde begon hij wel meteen met zijn benen te bewegen maar toen hij door had dat hij hier meer bewegingsruimte in heeft en makkelijker kan bewegen was het goed.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers