Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Algemeen flesvoedingstopic

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 06 Jul 2014 19:54

Algemeen flesvoedingstopic

Voor al je vragen over flesvoeding!

Ik begin :D

Worden er echt baby's geboren die rustig de fles drinken en er 15 tot 20 minuten over doen? Bij ons dronken cq. drinken ze alle 3 veel en veels te snel, gevolg is spugen en niet voldaan. Bij de oudste twee kregen we dit vrij makkelijk onder controle met behulp van Nutriton maar dat lijkt nu niet te helpen.

We geven nu de voeding met de Difrax fles. Met een S speen krijgt hij het er niet uit, met een M speen gaat het te snel (hij doet er dan max. 7 minuten over).

Hiervoor dronk hij uit de Dr. Brown's, dit ging redelijk (ongeveer een kwartiertje zonder Nutriton), maar met Nutriton krijgt hij het er totaal niet uit. Dus ik wil verder gaan zoeken. Misschien een grotere speen van Dr. Brown's?

Heeft er iemand tips? Omdat hij steeds vaker gaat doorslapen ben ik vandaag zijn flessen gaan ophogen en hij drinkt alles schoon op. Maar ja, omdat het zo snel gaat krijgt hij denk ik geen signaal dat hij vol zit. Tenminste, zo werkt dat toch? Dus ik heb het gevoel dat het er een beetje in gepropt wordt.

Volgens het schema van het CB mag hij volgens zijn gewicht 5 flessen van 150+5 (hij weegt rond de 4700 gram denk ik, wil hem vanavond even wegen). Aangezien hij vorige week nog flessen van 90+3 kreeg, pas sinds een dag of 4 flessen van 120+4 vind ik het zo gek dat alles van de 150+5 fles op gaat, dat hij niets laat staan.

Dus: wat zijn jullie ervaringen qua hoeveelheid drinken bij 6 weken/4700 gram? Welke fles werkte voor jullie goed? Zijn wij de enigen die supersnelle drinkers hebben? :)

Al jullie vragen zijn ook welkom, wie weet kunnen we elkaar helpen!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Fiene

Bericht 06 Jul 2014 19:58

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Eigenlijk voor mij te laat, wij zijn inmiddels alweer een hele tijd vd flesjes af maar sommige vragen kan ik wel beantwoorden voor je. Ook mijn kinderen deden echt geen 20 minuten over een flesje, binnen no time waren ze leeg. Wij gaven er daarom wat jbpm door zodat het wat langer duurde.
Ik had Avent flessen en beiden zaten al heel snel op een 1 2 3 speen. Een 1 hebben we zelfs nooit gebruikt, daar kwam echt 0,0 melk doorheen.

N zat ook snel op grote flessen maar tegenwoordig is het toch zo dat die liter per dag helemaal niet meer geldt? N kreeg op het laatst zelfs flessen van 210+7? ( wat erg ben dat nu al kwijt).
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Jul 2014 20:06

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Hoi,

Mijn kind krijgt ook de difrax maar dan maat M en borstvoeding met nutriton wegens het spugen. Ze dronk met 6 weken rond de 500 cc verdeeld over 8 voedingen per dag. Dus telkens kleine beetjes. Overigens had ze toen nog maat S en geen Nutriton en woog ze rond de 4,5 kilo. Ze drinkt het minimale maar groeit er wel op. Soms als te weinig gekolfd heb of de voeding heb ingevroren krijgt ze 120+4... destijds 90+3. Kortom, ik ga af op mijn gevoel. Laat ze voeding staam zit ze vol, jengelt ze nog dan krijg ze meer. Kortom, we doen maar wat en volgen ons gevoel.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem121

Bericht 06 Jul 2014 20:24

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Ik gebruikte de nr 2 speen van dr Brown als er nutriton doorheen ging anders krijgen ze er idd niets uit
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 07 Jul 2014 08:43

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Ik gebruik ook de nr 2 speen van dr brown met nutriton. Dit gaat een stuk beter. Dr brown is de enige fles waarmee hij de melk niet zo naar binnen schrokt.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 07 Jul 2014 08:47

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Ik gebruik de Aventflessen. In het begin dronk N. ook heel gulzig met veel spugen tot gevolg.
We bouwden toen veel pauzes in. Heb alleen maar standaard voeding gebruikt. Inmiddels drinkt ze een stuk rustiger en neemt ze zelf pauzes.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Jul 2014 09:39

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Wat je ook kunt doen om het rustiger te laten gaan, is een voedingskussen op je benen (openkant aan de kant van je buik), en je kindje er op zijn zij opleggen (even denken hoor.. kindje moet met zijn neus naar jouw rechterhand liggen.. snap je m nog? hahaha). De fles is dan ook vrij horizontaal, dus wat minder last van de zwaartekracht.

Als je dan merkt dat het te snel gaat, kun je de fles een beetje afbuigen, zodat de speen nog wel in de mond blijft, maar er even geen melk in zit.

B dronk ook veel te snel (en vergat gewoon te ademen waardoor iedere keer al die alarmen van de monitor afgingen), en zo heeft zij opnieuw leren drinken van de logopediste.
<<

Anoniem123

Bericht 07 Jul 2014 09:50

Re: Algemeen flesvoedingstopic

S deed er wel 45 minuten over om een fles leeg te drinken. En vaak wassie nog geen eens leeg en spuugde hij daarna ook nog de helft uit :palm:

Tig flesjes geprobeerd en uiteindelijk blijven steken op een flesje van de hema. Toen hij ouder werd ging het spugen beter en dronk hij steeds sneller zijn flessen leeg.

Misschien kun je tussendoor even stoppen? boertje laten tussendoor en dan weer verder? Of 'pikt' hij dat niet?
<<

Anoniem85

Bericht 07 Jul 2014 09:55

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Als m. Te snel dronk dan haalde ik de fles uit zijn mond en deed de speen er in. Dan zoog hij lekker verder op zijn speentje en dan gaf ik hem weer wat slokjes.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Jul 2014 10:36

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Bedankt voor alle tips!

In de kraamweek ging het drinken het beste met de Dr. Brown's fles. Ik ga straks eens kijken naar eem grotere speen, misschien helpt dat. Stom, heb je al 2 kinderen met de fles groot gebracht en ook zij dronken te snel, dat je dat dan toch allemaal vergeet.

Ach, we klooien gewoon door, ooit komt het goed! :D
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 07 Jul 2014 10:40

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Pluis schreef:Ik gebruikte de nr 2 speen van dr Brown als er nutriton doorheen ging anders krijgen ze er idd niets uit


Hier hetzelfde.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem113

Bericht 07 Jul 2014 10:40

Re: Algemeen flesvoedingstopic

S. dronk ook heel snel zijn fles leeg vanaf de kraamweek maar die had gewoon honger. Nu hij meer krijgt en we een beetje op verzoek voeden gaat het stukken beter. Hij krijgt nu 150 cc en doet daar 10 minuten over, misschien nog snel? Maar hij spuugt niet daarna en na zijn boertje en valt vaak in slaap als hij nog bij ons ligt.

Wij hebben Avent met een nr1 speen.
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 07 Jul 2014 11:07

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Handig, zo'n topic!

Clapperdie, was al benieuwd hoe het nu ging met S en zijn voeding. Hoeveel voedingen krijgt hij nu gemiddeld op een dag?

Kan ik gelijk mijn vraag in de groep gooien!

Mijn dochter drinkt uit een Difrax S fles, andere flesjes zoog ze vacuüm... Ze weegt nu 6 kilo en is 60 cm, bijna 10 weken oud. Ze slaapt na de laatste fles om 22.00 uur door tot 7.00 uur, al wordt ze de laatste dagen steeds eerder wakker.

Hier ook een snelle drinker, meestal zo'n 10-15 minuten doet ze over een fles, tussendoor haal ik af en toe even de fles uit haar mond om even op adem te komen.

Ze krijgt nu 140+5 en dat 6 keer per dag, voor haar gewicht nog niet eens de max. maar volgens het CB wel al erg veel voor haar leeftijd. Na de fles is ze de laatste twee weken erg onrustig, begint gelijk met huilen en grijpt naar haar handjes. Als ik haar de speen geef is ze gelijk rustig en valt in slaap. Ik twijfel; gewoon 150+5 geven? Of zelfs meer? Of heeft ze gewoon zuigbehoefte? Het is zo lastig inschatten...
2014 2016 2019
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 07 Jul 2014 12:06

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Als ze met de speen tevreden is, zou ik gewoon haar speentje geven. Dat ze eerder wakker wordt kan aan zoveel liggen; zich wat minder voelen, gewoon minder slaap nodig hebben, een ontwikkelingssprong, ...
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem113

Bericht 07 Jul 2014 12:13

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Hier krijgt S met zijn 5200 gram 150 cc per fles en nu 6 a 7 per dag.
Hij drinkt ze niet altijd leeg maar dat hoeft ook niet.

Gaat een stuk beter. Hij laat er nu zeker wel 4 uur tussen en gisteravond kreeg hij om 23:00 uur de laatste fles en toen pas om 05:00 uur weer.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 07 Jul 2014 13:09

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Mikado;geef je nu 140 water met 5 schepjes? Of giet je daarna af tot 140? Want als ze nu 140 water krijgt met 5 schepjes en straks 150 water met ook 5 schepjes veranderd dat niets aan de voedingswaarde.
Ik geef hier ook regelmatig de speen na de fles, omdat ze gewoon even lekker door wilt zuigen. Prima dan. En als ze tevreden is en het zo ook goed vind, gewoon zo doen.



Verder heb ik ook nog een vraag;
Mijn kleine van 2,5 maand slaapt ook vaak al 8 uur door in de nacht en zelfs als ze dan voor de fles komt na die tijd drinkt ze he niet leeg. Nou was ik de laatste keer op het cb en die zeiden dat ze niet langer dan 6 uur mag doorslapen ivm de bloedsuikerspiegel. Hoe denken jullie hierover? Ze wordt altijd netjes zelf wakker, en haalt in de ochtend weer een fles in.
Hebben jullie je kinderen wakker gemaakt als ze te lang doorsliepen? Ze zal ong 5,4 kilo zijn en krijgt tussen de 5-6 flessen van 150
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Jul 2014 13:29

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Sugar schreef:Verder heb ik ook nog een vraag;
Mijn kleine van 2,5 maand slaapt ook vaak al 8 uur door in de nacht en zelfs als ze dan voor de fles komt na die tijd drinkt ze he niet leeg. Nou was ik de laatste keer op het cb en die zeiden dat ze niet langer dan 6 uur mag doorslapen ivm de bloedsuikerspiegel. Hoe denken jullie hierover? Ze wordt altijd netjes zelf wakker, en haalt in de ochtend weer een fles in.
Hebben jullie je kinderen wakker gemaakt als ze te lang doorsliepen? Ze zal ong 5,4 kilo zijn en krijgt tussen de 5-6 flessen van 150


Hier hetzelfde aan de hand. Hij is vandaag 6 weken en weeg 4600 gram. Gisteravond kreeg hij om 22.30 uur de fles (150+5). Vervolgens werd hij rond 5 uur wakker. Ik had hem heel even bij mij in bed genomen met de gedachte van even wakker worden, dan ga ik de fles maken. Maar vervolgens zijn we allebei met 2 minuten weer in slaap gevallen en werd ik om 7.15 uur wakker van de wekker, en hijzelf pas om 7.45 uur. Er zat dus ruim 9 uur tussen zijn laatste en de eerste fles. Hij lijkt er niet echt heel veel hinder van te hebben maar het is natuurlijk wel vrij lang en ik vroeg me ook af of dat kwaad kon. Normaal ben ik van het laten slapen maar dit vond ik ook wel lang!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 19:25

Bericht 07 Jul 2014 14:07

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Tegen mij werd gezegd in het ziekenhuis en op het CB dat het erg afhankelijk is van het gewicht van je kindje, als het nog erg licht is dan is het wel belangrijk om 's nachts nog een voeding te geven. Onze dochter had al een aardige 'buffer' en sliep ook al snel door en werd 's morgens weer vrolijk wakker. Het drinken haalt ze overdag wel in, als ze dan genoeg binnen krijgen is het toch voldoende?
2014 2016 2019
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Jul 2014 17:11

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Ik dacht ik laat nog even weten hoe het hier gaat met het snelle drinken, misschien helpt het anderen ooit nog een keer.

We gebruiken inmiddels een week of wat Dr. Brown's flessen met een fase 2 speen ivm de Nutriton (Johannesbroodpitmeel) die hij in de flesvoeding krijgt. Dit gaat echt super! Hij drinkt rustig, doet ruim 20 minuten over een fles van 150+5 en spuugt nauwelijks meer. Ondanks de Nutriton gaat zijn ontlasting ook gewoon goed. Kortom: dit was voor ons de oplossing!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem113

Bericht 15 Jul 2014 17:57

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Wat fijn. Knillis!

Waarom geven jullie die voeding?
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 15 Jul 2014 20:26

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Nutriton bedoel je? Dat is omdat hij heel veel spuugde, tot 3 uur na de voeding nog en hij heel benauwd was daardoor. Hij klonk heel vaak alsof hij astma had, en dat is nu hij nauwelijks meer spuugt helemaal over.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem113

Bericht 15 Jul 2014 21:25

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Oh vandaar. Fijn dat de voeding en fles jullie zo goed helpt!
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Jul 2014 14:07

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Onze dochter is 5,5 maand en afgelopen week was ze steeds 's morgens rond half 6 wakker ipv half 8.
Nu wil ik haar rijstebloem geven.
Geven jullie dit alleen bij de laatste fles?

Haar schema is nu als volgt:

7.30 u - 210 + 7
10.00 u - fruit
11.00 - 210+7
14.30 u - 210+7
17.00 u - groente
18.00 u - 210+7
22.00 u - 90+3

De voeding van 22.00 uur zijn we aan het afbouwen en ik hoop eigenlijk dat dit snel/makkelijk gaat zodra we bij de fles van 18.00 uur rijstebloem doen. Wat denken jullie?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem113

Bericht 28 Jul 2014 19:15

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Als ze nu steeds vroeger wakker is zou ik nog niet die laatste fles af gaan bouwen.

Wij begonnen om de laatste fles (zo rond 23:00 uur) dikker te maken met rijstebloem. Hij redde het dan netjes tot een uur of 7 de volgende ochtend. Op een gegeven moment moesten we hem steeds vaker wakker maken voor de laatste fles en viel hij ook tijdens de fles in slaap, vanaf dat moment zijn we de fles rond 19:00 uur gaan indikken met rijstebloem en daar haalde hij de hele nacht mee.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Jul 2014 19:53

Re: Algemeen flesvoedingstopic

Dat ze 's ochtends vroeg wakker is, is echt van de afgelopen paar dagen. Daarvoor sliep ze altijd al door. En ook met minder voeding 's avonds laat. Er is dus niks veranderd, behalve dan dat ze eerder wakker is.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers