Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor alle meisjes

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Jul 2014 19:14

Re: Voor alle meisjes

Oh, leuk.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 19:16

Re: Voor alle meisjes

Ik hoef mijn kinderen niet per se genderneutraal op te voeden, Yrsa is gek op roze en prinsessenspul en dat krijgt ze ook gewoon, maar ik zou ook niet iets níet kopen omdat het voor een jongen of meisje is. Ezra heeft een hele tijd een roze schooltas van Mega Mindy gehad en heeft nu ook een dekbed van Mega Mindy. Hij heeft ook een aantal poppen, hij speelt momenteel meer met poppen, de poppenwagen en het poppenbedje dan Yrsa. Stel dat hij de poppenwagen mee naar buiten zou willen nemen dan zou ik dat ook best vinden. Ik ben allang blij dat hij lekker speelt.
Hij loopt binnen trouwens ook vaak in een Mega Mindy verkleedpak. Dat zou ik dan weer niet snel naar school aantrekken (behalve met carnaval) of als we weggaan, even naar de supermarkt zou ik nog tot daaraan toe vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 06 Jul 2014 21:01

Re: Voor alle meisjes

Van mij mogen ze best met ' jongens' of 'meisjes' speelgoed spelen etc, ik geef er niets om. Maar ik kick op dat meisje meisje spul, ik vind het heerlijk haha. Hoe tuttiger/meisjesachtiger hoe leuker. De grap is ook dat N zelf, serieus, altijd ook voor roze kiest. Ik laat haar regelmatig mee kiezen tussen twee kleuren en ze pakt altijd roze. Ook hebben we hier zeeën van jongensspeelgoed maar ze speelt al vanaf het moment dat ze zelf kan kiezen altijd voor tassen/ poppen of buggy;s. Ik denk dat het er vaak ook gewoon '' in' zit.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 06 Jul 2014 21:05

Re: Voor alle meisjes

Gaaf!
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 06 Jul 2014 21:18

Re: Voor alle meisjes

_Lana_ schreef:
Susan schreef:Natuurlijk zijn jongens ook leuk (ik denk dat je dit dekbed ook wel in jongensvariant hebt) en natuurlijk gelden niet alle eigenschappen die genoemd worden voor alle meisjes, en zijn er ook jongens die die kwaliteiten hebben, misschien zelfs wel meer, maar mijn gedachte: het is maar een dekbed.

Eens. Bepaalde reacties vind ik eerlijk gezegd echt een beetje overdreven, over neutraal opvoeden enz?! Het is maar een dekbed hè en ja meisjes houden nu eenmaal vaak van roze ;).

Als ik een meisje zou hebben zou ze best roze mogen als ze dat heel graag wil. Maar ik vind wel dat we tegenwoordig compleet doorgeslagen zijn en ik zou zulke dingen nooit zelf kopen. Natuurlijk is het maar een dekbed, maar voor mij gaat het wel om een iets groter plaatje. Neem bijvoorbeeld lego; in de roze lego zijn het meisjespoppetjes die op het strand zitten, een hondenwinkel hebben of een cupcake-bakkerij runnen. De blauwe lego zijn jongenspoppetjes die brandweer of politie zijn en snelle auto's hebben. Ik geloof echt dat de huidige maatschappij meisjes en jongens in een hokje duwt. Ik zou daar dus zelf niet aan mee willen doen en zo'n dekbed valt daar voor mij ook onder.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 06 Jul 2014 21:20

Re: Voor alle meisjes

En als ze dat nu zelf graag willen?

Louise zeurt al wekenlang achter een 'sjakos' en wilt ook altijd geschminkt worden en krijgt ook nagellak op haar tenen als ze erom vraagt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 06 Jul 2014 21:25

Re: Voor alle meisjes

Slakje schreef:En als ze dat nu zelf graag willen?

Louise zeurt al wekenlang achter een 'sjakos' en wilt ook altijd geschminkt worden en krijgt ook nagellak op haar tenen als ze erom vraagt.

Net als jij met een Vlaams woord komt is mijn vriend even weg, nu heb ik t moeten googlen ;)
Als ze daar zelf om vragen zou dat van mij prima mogen, maar wel met mate. Ik zou echt nooit alleen maar roze kleren kopen of de kamer helemaal roze verven. Het gaat me ook meer om de stereotype opmerkingen/eigenschappen ('wat ben je mooi' voor meisjes en 'wat ben je stoer' voor jongens) en speelgoed. Ik kan daar gewoon niet zo goed tegen :silent:
Overigens zijn er studies gedaan naar zulke dingen en meisjes die met Barbies spelen zijn bijvoorbeeld minder ambitieus en denken dat ze minder kunnen bereiken dan meisjes die met andere dingen spelen. Dat vind ik toch wel redelijk heftig.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 21:34

Re: Voor alle meisjes

Je hebt van Lego Friends (dat meisjes-Lego dus) ook de Jungle reddingsbasis, een slaapkamer waar een drumstel instaat, een cruiseschip, het hotel, wij hebben een klein setje van een meisje met een laptopje, een bureautje en een mobiele telefoon. Ik vind dat nou allemaal niet zó rolbevestigend. Dat vind ik van een cupcakebakkerij trouwens ook niet, ik had vroeger van 'gewoon' Lego ook een eethuisje.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 06 Jul 2014 21:43

Re: Voor alle meisjes

Susan schreef:Je hebt van Lego Friends (dat meisjes-Lego dus) ook de Jungle reddingsbasis, een slaapkamer waar een drumstel instaat, een cruiseschip, het hotel, wij hebben een klein setje van een meisje met een laptopje, een bureautje en een mobiele telefoon. Ik vind dat nou allemaal niet zó rolbevestigend. Dat vind ik van een cupcakebakkerij trouwens ook niet, ik had vroeger van 'gewoon' Lego ook een eethuisje.

Die jungle is nieuw dan, die ken ik niet. Wel leuk dat ze nu met andere dingen komen! Ik zou het zelf niet kopen, maar ieder zijn keuze natuurlijk! Ik was zelf ook niet zo'n meisje-meisje, heb poppen en barbies nooit interessant gevonden. Ik speelde vooral met auto's en playmobiel.
<<

Lou77

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 62

Geregistreerd: 31 Mei 2014 21:17

Bericht 06 Jul 2014 22:22

Re: Voor alle meisjes

Ik vind hem best leuk!
Dochter 24-01-2014
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers