Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 06 Jul 2014 14:58

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Het lijkt mij wel vervelend als je zelf heel netjes bent en je moet vervolgens de smeerboel van een ander opruimen. Dat vind ik persoonlijk nog best heftig als je pas een jaar of tien/elf bent, om andermans poep- en plasresten te moeten opruimen als soort van collectieve sanctie.

En ja, ik vind het wel normaal als kinderen meedraaien in het huishouden, maar het toilet schoonmaken zou niet een van de eerste taken zijn die ze zouden moeten doen. Zeker niet als het een - door toedoen van anderen - erg smerig toilet is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 06 Jul 2014 15:06

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Eens met Susan.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem147

Bericht 06 Jul 2014 15:21

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Ik vind het wel een goed idee dat je er een 'leuke' ruimte van maakt. Ik denk dat het dan ook fijner is om erheen te gaan en het niet vies laat worden, omdat het al vies is.

Schoonmakers moeten natuurlijk gewoon blijven. Maar als je een stukje wc papier laat vallen dan raap je dat op en gooi je het in de pot. Als een wc rolletje op is gooi je die in het bakje. Als je drol niet na 1x wegspoelt, spoel je nog een keer. Als je perrongelijk op de pc druppelt dan leer je dat je daar een doekje overheen moet halen.

En inderdaad de algemene hygiëne. Handjes wassen nadat je naar de wc bent geweest en het met zijn alle netjes achterlaten. Ik zou het dan trouwens ook geen wc-project van maken, maar eventueel ook de wasbak in de klas (als die er is) of gewoon de bouwhoek/speelhoek/leeshoek, weet ik het wat in het algemeen.

Ik vind het ook nog steeds smerig als ik mensen bij een openbaar toilet weg zie lopen zonder dat ze hun handen wassen. Bahbah.
<<

Anoniem287

Bericht 06 Jul 2014 15:46

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Marni schreef:Ik vind het wel een goed idee dat je er een 'leuke' ruimte van maakt. Ik denk dat het dan ook fijner is om erheen te gaan en het niet vies laat worden, omdat het al vies is.

Schoonmakers moeten natuurlijk gewoon blijven. Maar als je een stukje wc papier laat vallen dan raap je dat op en gooi je het in de pot. Als een wc rolletje op is gooi je die in het bakje. Als je drol niet na 1x wegspoelt, spoel je nog een keer. Als je perrongelijk op de pc druppelt dan leer je dat je daar een doekje overheen moet halen.

En inderdaad de algemene hygiëne. Handjes wassen nadat je naar de wc bent geweest en het met zijn alle netjes achterlaten. Ik zou het dan trouwens ook geen wc-project van maken, maar eventueel ook de wasbak in de klas (als die er is) of gewoon de bouwhoek/speelhoek/leeshoek, weet ik het wat in het algemeen.

Ik vind het ook nog steeds smerig als ik mensen bij een openbaar toilet weg zie lopen zonder dat ze hun handen wassen. Bahbah.


Ik vind dat ook zo ontiegelijk goor! Op mijn werk zie ik ook regelmatig collega's zonder hun handen te wassen de wc verlaten, dan denk ik echt: ieeeeeh ik moet zometeen ook al die deurknoppen en telefoons en computers aanraken die zij nu ook met hun gore piemelhanden aan gaan raken :omg:
<<

Anoniem147

Bericht 06 Jul 2014 15:54

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Hahahaha precies! En ik weet dat die knoppen sowieso goor zijn hoor, daar gaat het niet om. Maar als je met je handen bij je genitaliën hebt gezeten (ook al heb je ze niet direct aangeraakt) dan was je toch gewoon je handen? Sowieso de bacteriën die in het toilet hangen van iedereen zijn poep en plas. Wassen die handen!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 06 Jul 2014 16:21

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Ik was in openbare toiletten alleen mijn handen als er papieren handdoekjes zijn (die je zo de vuilnisbak inkiepert), anders loop ik weg en gebruik ik alcoholgel. Sinds we op school een testje hebben gedaan met handenblazers en van die handdoeken die terugrollen in hun kastje, ben ik echt zo vies van openbare toiletten met wasbakken.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 06 Jul 2014 16:27

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Ik durf de kranen daar niet aan te raken. Heb alcohol in mijn tas zitten en gebruik ook geen wc papier daar. Oh en ik ga ook vooral niet zitten maar hang.

Oke ik heb gewoon een fobie van openbare toiletten. Deuren raak ik ook niet aan zonder papiertje (zakdoekje uit mijn eigen tas).
<<

Fiene

Bericht 06 Jul 2014 18:59

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

wc's op school, en dan al helemaal kleuterwc's, zijn enorm enorm smerig. Daar valt bijna niet tegenop te poetsen, goed voor de weerstand denk ik tegenwoordig maar. Als je er over na gaat denken ontwikkel je spontaan smetvrees ben ik bang.
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 07 Jul 2014 09:16

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Zo hoorde ik afgelopen week dat ze bij ons op school nog maar een uur per dag voor de hele school hebben om de school schoon te maken! Belachelijk! Er zit een schoonmaakbedrijf in. Dus ik zou er niks op tegen hebben dat de leerlingen in de bovenbouw bijv. de regel opgelegd krijgen om zelf een steentje bij te dragen met de wc's schoonmaken en zo te houden. En hoe ze dat doen, zoals in het artikel, is niks mis mee. Als ze de kinderen zo prikkelen om mee te helpen hebben zij er ook plezier in. En tenslotte profiteert iedereen zo weer van een schone wc.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Jul 2014 09:20

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

FashionMommy schreef:Zo hoorde ik afgelopen week dat ze bij ons op school nog maar een uur per dag voor de hele school hebben om de school schoon te maken! Belachelijk! Er zit een schoonmaakbedrijf in. Dus ik zou er niks op tegen hebben dat de leerlingen in de bovenbouw bijv. de regel opgelegd krijgen om zelf een steentje bij te dragen met de wc's schoonmaken en zo te houden.



Klopt, als ik me niet vergis heeft de schoonmaker bij ons 7 minuten per lokaal.
Er wordt dan ook echt dramatisch schoongemaakt. De tafels schoonmaken doen ze met 3 vegen met een half wat doekje, en de laatste keer dat de hele klas gedweild is kan ik me niet herinneren. Als hij al dweilt, kan ik 's morgens precies het spoor zien dat hij gehad heeft (de klas in, rondje om het groepje tafels in het midden, de klas weer uit).
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 07 Jul 2014 09:28

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Lejow schreef:
FashionMommy schreef:Zo hoorde ik afgelopen week dat ze bij ons op school nog maar een uur per dag voor de hele school hebben om de school schoon te maken! Belachelijk! Er zit een schoonmaakbedrijf in. Dus ik zou er niks op tegen hebben dat de leerlingen in de bovenbouw bijv. de regel opgelegd krijgen om zelf een steentje bij te dragen met de wc's schoonmaken en zo te houden.



Klopt, als ik me niet vergis heeft de schoonmaker bij ons 7 minuten per lokaal.
Er wordt dan ook echt dramatisch schoongemaakt. De tafels schoonmaken doen ze met 3 vegen met een half wat doekje, en de laatste keer dat de hele klas gedweild is kan ik me niet herinneren. Als hij al dweilt, kan ik 's morgens precies het spoor zien dat hij gehad heeft (de klas in, rondje om het groepje tafels in het midden, de klas weer uit).


oooh gadver! :wtf:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Jul 2014 20:20

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Jep..
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 07 Jul 2014 20:43

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Onze schoonmaker gebruikt voor de tafels etc. ook het doekje waarmee eerst de wc's zijn afgenomen :S. Ik weiger dus ook 1 keer per week de stoelen niet op tafel te laten zetten, ik neem de tafels zelf wel een keer af...of tenminste, dat doe ik met de kinderen, samen houden we de klas schoon. Alleen dweilen ga ik echt niet aan beginnen, en de schoonmaker ook niet :S.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 07 Jul 2014 20:55

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Bij ons op school komen de de schoonmakers 1 keer in de week het lokaal heel goed schoonmaken, de wc's doen ze wel elke dag. De overige dagen ga ik zelf met een doekje over de tafels en stofzuig ik het lokaal even. In de oudere groepen krijgen de kinderen een klassetaak en zijn ze samen verantwoordelijk voor het schoonhouden van de klas.

Bij ons op school waren de wc's ook ontzettend vies. Wij zijn een tijdje echt heel kinderachtig met de kinderen tegelijk naar de wc gegaan. Kinderen moesten dan op gezette tijden naar de wc en mochten niet tussendoor. Ook na die periode zijn we regelmatig even meegelopen. Maar goed wij zijn dan ook meestal met ons tweeen in de klas en dan wil dat ook beter.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem103

Bericht 07 Jul 2014 21:59

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

appeltje schreef:Bij ons op school waren de wc's ook ontzettend vies. Wij zijn een tijdje echt heel kinderachtig met de kinderen tegelijk naar de wc gegaan. Kinderen moesten dan op gezette tijden naar de wc en mochten niet tussendoor. Ook na die periode zijn we regelmatig even meegelopen. Maar goed wij zijn dan ook meestal met ons tweeen in de klas en dan wil dat ook beter.


Zo daar zou ik echt ontzettend kwaad om worden als ze dat bij mijn zoontje op school zouden doen. Dat kun je echt niet maken bij kinderen die net zindelijk zijn vind ik.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 08 Jul 2014 05:29

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Bij ons zijn wij er over aan het nadenken om de kinderen van gr 6-7-8 mee te laten helpen met de schoonmaakster. Elke dag een andere leerling en misschien maar een kwartiertje per keer. De kinderen vinden het allemaal zo gewoon dat al hun rommel wordt opgeruimd door een ander. En ze kijken ook totaal niet meer op als ze die rommel maken. Niet alleen op het toilet maar echt overal. Het lijkt bij ons heel normaal als je iets laat vallen dat je het maar gewoon laat liggen. En hoe vaak wij het ook zeggen ze doen er totaal niks op uit.
10-08-2017 ♥
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 08 Jul 2014 08:52

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Tania schreef:
appeltje schreef:Bij ons op school waren de wc's ook ontzettend vies. Wij zijn een tijdje echt heel kinderachtig met de kinderen tegelijk naar de wc gegaan. Kinderen moesten dan op gezette tijden naar de wc en mochten niet tussendoor. Ook na die periode zijn we regelmatig even meegelopen. Maar goed wij zijn dan ook meestal met ons tweeen in de klas en dan wil dat ook beter.


Zo daar zou ik echt ontzettend kwaad om worden als ze dat bij mijn zoontje op school zouden doen. Dat kun je echt niet maken bij kinderen die net zindelijk zijn vind ik.



Dit was bij kinderen uit de bovenbouw. De kleuters mochten gewoon gaan wanneer ze moesten.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 08 Jul 2014 11:24

Re: Kinderen die zelf op school WC moeten schoonmaken

Olivia schreef:
Lejow schreef:
FashionMommy schreef:Zo hoorde ik afgelopen week dat ze bij ons op school nog maar een uur per dag voor de hele school hebben om de school schoon te maken! Belachelijk! Er zit een schoonmaakbedrijf in. Dus ik zou er niks op tegen hebben dat de leerlingen in de bovenbouw bijv. de regel opgelegd krijgen om zelf een steentje bij te dragen met de wc's schoonmaken en zo te houden.



Klopt, als ik me niet vergis heeft de schoonmaker bij ons 7 minuten per lokaal.
Er wordt dan ook echt dramatisch schoongemaakt. De tafels schoonmaken doen ze met 3 vegen met een half wat doekje, en de laatste keer dat de hele klas gedweild is kan ik me niet herinneren. Als hij al dweilt, kan ik 's morgens precies het spoor zien dat hij gehad heeft (de klas in, rondje om het groepje tafels in het midden, de klas weer uit).


oooh gadver! :wtf:


Ik zou het bij ons op school niet zeggen hoor dat dit zo het geval was.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers