Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarin ben jij krenterig?

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9778

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 07 Jul 2014 10:10

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ben verrast hoe krenterig mensen zijn met fooi. Ik denk als je ooit in de horeca hebt gewerkt dat je er dan wel anders naar gaat kijken.

On-topic: ik ben ook meer van lichte thee en doe dan ook prima vaker met een theezakje.

Verder let ik ook op aanbiedingen en als ik ga shoppen ga ik absoluut niet voor kwantiteit of koopjes. Dan koop ik liever niets of iets wat echt prachtig is en/of ik ook echt nodig heb. Maar ik heb ook nog kleding aan van tien jaar terug (of langer zelfs haha).

Verder moet ik ook eens coupons gaan bekijken :dance:
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 07 Jul 2014 10:17

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik ben best krenterig in geld uitgeven voor bepaalde kledingstukken. Ik vind bh's en broeken kopen eigenlijk zo zonde van m'n geld. Zonnebrillen koop ik eigenlijk ook goedkoop, ik ga zo vaak op die dingen zitten dat ik het niet aan durf om een dure te kopen. Net als dure luchtjes, dat koop ik eigenlijk ook nooit.

Verder kan ik niet goed bedenken waar ik nog meer krenterig in ben eigenlijk, fooi geven doen we wel en als we een feestje geven halen we ook veel te veel in huis.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 07 Jul 2014 12:31

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ja ik verbaas me daar ook over Tabbie, ik denk inderdaad dat je daar wel anders over denkt als je zelf in de horeca hebt gewerkt. Ik geef altijd fooi, ook als ik een kopje koffie haal in de kantine (minimaal dan, die zijn 95 cent nou dan hoef ik die 5 cent niet terug hoor). Het zijn net kleine dingen, het bedrag naar boven afronden. Daar merk je zelf weinig van en de bediening die zich uren lang op kut werktijden zonder fatsoenlijke pauze staat uit te sloven is er super blij mee. Horeca verdiend trouwens echt wel minder dan in een winkel want je krijgt geen toeslagen op zon- en feestdagen. En ik vind het ook totaal geen vergelijkbaar werk.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 07 Jul 2014 12:46

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik geef dus ook niet altijd fooi, vooral niet bij maar 1 drankje of een snelle daghap ergens. Bij echt uitgebreid uit eten gaan dan weer wel. Ik heb toch altijd nog iets dat mensen er zelf voor kiezen om ergens te gaan werken en dat elk vak zijn voor- en nadelen heeft. Zelfde als bij reisleiders tijdens een georganiseerde reis. Ik geef altijd wel iets maar niet overdreven veel. Ze kiezen er uiteindelijk zelf voor om dit te gaan doen. Ook al is het basis salaris laag, je weet dat en je weet dat er mensen zijn die wel en die geen fooi geven. Ik werk momenteel ook ruim 50 uur in de week zonder dat mijn overuren betaald worden. Zou ook bij de functie horen + dat ik geen andere oplossing heb om het momenteel voor mezelf nog een beetje leuk/op orde te houden op mijn werk. Als ik mijn salaris vergelijk met horeca dan is dat zeker hoger maar vergeleken met veel andere salarissen die ik hier lees is het echt niet hoog. Dus dat zijn dingen die voor mij meespelen,
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Jul 2014 13:18

Re: Waarin ben jij krenterig?

Gadgets en telefoons. Ik heb mijn iPhone 4 al 3,5 jaar en wil hem blijven gebruiken totdat 'ie echt stuk is. Ik heb dus nu een vrij goedkoop sim only abonnementje. Verder geef ik gewoon niks om gadgets. Als ergens geluid uitkomt of ik kan ergens op internetten en typen dan vind ik het al gauw goed, het hoeft er niet heel fancy uit te zien of perfect te klinken. Dit tot ergernis van mijn vriend die er wel wat om geeft :)

Verder bezuinig ik geloof ik nergens op, al is een aanbieding mooi meegenomen. Wel onthoud ik altijd zo'n beetje wie er aan de beurt is met rondjes geven en van wie ik nog geld krijg of wie van mij nog geld krijgt. Ik wil het gewoon zo eerlijk mogelijk, dat gaat onbewust eigenlijk. Natuurlijk niet tot op de euro, maar wel globaal.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem173

Bericht 10 Jul 2014 16:12

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik ben gek op koopjesjager, ik zal nooit veel geld uitgeven aan shampoo wasmiddel enz. Altijd minimaal 40% korting, liefste 50%. Kleding ook heel veel uitverkoop.
<<

Anoniem75

Bericht 10 Jul 2014 16:14

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik ben ook krenterig in het kopen van kleding. Vooral voor de kinderen omdat die er toch snel uitgroeien. Al koop ik nu wel iets duurdere dingen omdat ik kleding van de oudste kan doorgeven aan de jongste. Maar online zoek ik altijd naar kortingscode's of wacht ik op de sale. En wbt kleding voor mezelf heb ik ook een max. bedrag. Ik koop bijv. nooit een broek boven de 50 euro en broeken draag ik ook altijd door totdat ze stuk zijn of vaal worden.

En wbt fooi dat geef ik zelden. Een postbode of vuilnisman (om even 2 willekeurige beroepen te noemen) werkt ook hard en krijgt ook nooit fooi. Waarom zou ik iemand die mijn eten brengt in een restaurant dan wel fooi geven?
<<

Anoniem287

Bericht 10 Jul 2014 16:19

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik ben heel krenterig met het betalen van de rekening in een restaurant :redface: Ik heb een hekel aan het delen van de rekening omdat ik geen zin heb om voor een ander z'n wijntjes of dure gerecht(en) te betalen (tenzij die ander mijn eigen partner is, maar dan betalen we altijd gewoon om en om de rekening. Ik de ene keer, zij de andere keer)

Fooi geef ik dan weer wel.
<<

Anoniem173

Bericht 10 Jul 2014 16:27

Re: Waarin ben jij krenterig?

Siamsa schreef:Ik ben heel krenterig met het betalen van de rekening in een restaurant :redface: Ik heb een hekel aan het delen van de rekening omdat ik geen zin heb om voor een ander z'n wijntjes of dure gerecht(en) te betalen (tenzij die ander mijn eigen partner is, maar dan betalen we altijd gewoon om en om de rekening. Ik de ene keer, zij de andere keer)

Fooi geef ik dan weer wel.

Dat kan echt rottige situaties geven heb ik ervaren. Als je gewend bent om gewoon je eigen eten betalen en je gaat ineens met een groep die hupakee deelt kan dat echt tegenvallen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 10 Jul 2014 20:53

Re: Waarin ben jij krenterig?

Siamsa schreef:Ik ben heel krenterig met het betalen van de rekening in een restaurant :redface: Ik heb een hekel aan het delen van de rekening omdat ik geen zin heb om voor een ander z'n wijntjes of dure gerecht(en) te betalen (tenzij die ander mijn eigen partner is, maar dan betalen we altijd gewoon om en om de rekening. Ik de ene keer, zij de andere keer)

Fooi geef ik dan weer wel.


Ohhh dat heb ik ook altijd!! Ik drink geen alcohol, en hoogstens 2 fris op zo'n avond ofzo, en kies meestal qua prijs richting het goedkopere genre. Heb er dan echt geen zin in om voor anders mans tig bier wijn en dikke steak te gaan betalen.

Euh.. eigenlijk dus exact wat jij zegt hahaha
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 10 Jul 2014 22:04

Re: Waarin ben jij krenterig?

Tsja als wij uit eten gaan dan gaat de totaalprijs wel altijd door het aantal personen. Soms inderdaad wel erg oneerlijk..vooral voor degene die geen toetje willen en de bob zijn etc.
2016
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 10 Jul 2014 22:46

Re: Waarin ben jij krenterig?

In bijna alles. Kleding en schoenen koop ik amper, ik heb een goedkope prepaidtelefoon. Met boodschappen let ik op aanbiedingen. Leer je wel als je amper geld hebt.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Jul 2014 07:16

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik ben krenterig als ik het gevoel heb afgezet te worden. Zoals op Pinkpop, koop je een duur kaartje, kun je 25euro voor je auto parkeren betalen, ook al sta je er maar 1 dag. Of 5 euro voor een patatje of 4 euro voor een flesje water in een toeristenstad. Hmpf Ik doe het vaak wel maar vind het wel heel erg stom.

Verder ben ik niet krenterig, bezuinig op niks en wacht ook niet op aanbiedingen. De sale ga ik juist altijd uit de weg, winkels zijn zo lelijk chaotisch en alle kleine maatjes zijn dan toch al weg.
Smile, it's free!
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 13 Jul 2014 14:49

Re: Waarin ben jij krenterig?

Carool schreef:Ik gebruik een theezakje heel vaak. Proef je niks van.

Mijn vriend plakt soms een elstar sticker op de kanzi appels. Zo gierig!


Haha ik vind dat persoonlijk echt niet kunnen. Lullig voor de supermarkt.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 13 Jul 2014 15:28

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik ben helemaal niet krenterig vind ik zelf. Als ik iets voorgeschoten of uitgeleend heb, wil ik het wel graag snel terug, maar dat lijkt me logisch. Gisteren met het stappen heb ik veel rondjes gegeven en dat vind ik alleen maar gezellig. Lijkt me heel vervelend om krenterig te zijn eigenlijk!
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron