Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarin ben jij krenterig?

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 06 Jul 2014 14:51

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik geef bijna nooit fooi omdat ik dat niet nodig vind of de bediening gewoon kut is haha.
Ik doe 2x met een theezakje.
Ik spaar zegeltjes van de hoogvliet voor gratis vaatwastabletten of wasmiddel.
Ik koop voor mezelf goedkope kleding en voor mijn dochter kijk ik niet naar de prijs en krijgt zij ook alleen echt Pampers aan
04-2014
10-2015
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 06 Jul 2014 16:49

Re: Waarin ben jij krenterig?

Fooi geef ik lang niet altijd. Ligt er maar net aan hoe het smaakte, hoe de bediening was en ook aan de frequentie hoe vaak ik ergens kom. In een bepaald lunchtentje hier komen we meerdere keren per maand in sommige maanden. Dan ga ik geen fooi geven, ik kom er al vaak genoeg vind ik dan.

Theezakjes gebruik ik vaak twee keer. Ik hou ook niet van sterke thee en ik vind het dan zonde om gelijk na één keer weg te gooien. Dit doe ik bij andere ook, ik vind dat gewoon niet nodig.

Verder kan ik zo even niet iets noemen waarom ik krenterig zou zijn. Ik koop niet zomaar dingen, maar dat is niet omdat ik krenterig ben of het niet kan missen, maar omdat ik het niet nodig vind dat ik zomaar alles maar koop.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Jul 2014 17:34

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik shop graag, maar geef nooit veel geld uit per kledingstuk. Ik verkies vaak kwantiteit boven kwaliteit, omdat ik er toch vaak best snel weer op uitgekeken ben. Voor een broek heb ik al jaren niet meer dan 30 euro uitgegeven volgens mij :shock: Ook aan beautyproducten geef ik weinig uit. Heb gewoon huismerk dag- en nachtcrème van Kruidvat bijvoorbeeld en mijn make-up is van de Hema. Mascara is de enige uitzondering, die heb ik van Max Factor, maar ik wacht wel altijd een aanbieding van 1+1 gratis af. Met een theezakje doe ik ook twee keer meestal. Op het werk trouwens niet :P
Verder ben ik totaal niet zuinig als het om schoenen (heb echt een schoenentic) en sociale activiteiten gaat (borrelen, kroeg, terras), terwijl ik dat eigenlijk wat meer zou moeten inperken. Maar ja, ik leef maar één keer, denk ik dan altijd :laughcry:
❤ 7 juni 2018
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 06 Jul 2014 17:34

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ig-Nore schreef:O, ik zou juist heel geschikt voor extreme couponing zijn :) Heb afgelopen week nog 12 producten op de band bij de AH gegooid met een waarde van ca 30 euro...en slechts 1,17 afgerekend. Had 7 bonnen voor gratis producten, en de meerwaarde van die bonnen werden nog eens van mijn overige productwaarde afgetrokken.


Dat doe je goed! Groot gelijk hoor! :) Waar heb je die bonnen vandaan?

Ik gebruik een theezakje ook vaker, in ieder geval als ik met iemand thee drink doe ik beide kopjes van het zelfde zakje. Mijn oma gebruikt ze dan weer te lang.. Ik denk wel een hele dag en dan staan ze stijf in de kast brrr :pale: Dat vind ik wel echt heel smerig! Als ik op visite ben drink ik ook met gemak thee met hetzelfde zakje, ook als mensen zeggen dat ik echt wel een nieuw zakje mag. Ik vind dat vaak zo onnodig en zonde.. Mensen mogen bij mij overigens ook altijd een nieuw zakje pakken als ze dat liever willen..

Verder als het mogelijk is zoveel mogelijk aanbiedingen. Zo ben ik vandaag naar de C1000 geweest ivm de euroweken. Ook de goedkoopste pakjes vlees(waren) zoek ik op en natuurlijk altijd de verpakkingen met de verste houdbaarheidsdatum ..
Op terrasjes/restaurants geef ik eigenlijk nooit fooi tenzij het om een paar cent wisselgeld gaat, dan mogen ze het van me wel houden .. :redface:

Oh en eigenlijk alle spaaracties doe ik wel aan mee.. :) Nu heeft c1000 wel een mooie actie met keramieken pannen.. je betaalt wel 10-12 euro bij, maar vind dat wel de moeite. Per €10 krijg je een zegeltjes.. Prima voor als ik met mijn vriend ga samen wonen :)

Meestal haal ik de 3-pack ondergoed van de hema, prima kwaliteit en zit lekker ... En ik geef liever niet meer dan €35-40 uit aan een broek.. Ook met schoenen en kleren ben ik heel zuinig op mijn geld, vind dat zo onnodig.. het is wel soms dat ik mezelf verwen met een wat duurder lingerie setje, maar ook niet meer dan €30 voor een bh.. Maar ga vaak met de sale shoppen als ik wat nodig heb..

Ook ongestempelde postzegels gebruik ik weer..En ik ga naar een kapper hier in de stad die voor €10-€12 knipt en het resultaat is prima!

Nou ja, dan ben ik ook werkeloze ex-studente dus als ik wat meer geld heb zal ik er misschien anders mee om gaan, maar voor nu vind ik het prima
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 17:42

Re: Waarin ben jij krenterig?

loura schreef:Ik ben krenterig als het gaat om vakanties, ik geef veel liever geld uit aan materialistische dingen dan aan een herinnering. Met als gevolg dat ik dan ook echt jaren niet op vakantie ben geweest.


Ik heb ook weinig geld over voor verre reizen, ik vind het voor de kinderen wel belangrijk om eruit te zijn, maar ik zit dan net zo lief in het vakantiehuisje van mijn ouders, daar is alles wat ze leuk vinden en wij vinden het ook wel prima. Ver reizen komt misschien wel weer een keer, of niet. Als we hier in Nederland een paar prutzomers achter elkaar zouden hebben dan zou ik me kunnen voorstellen dat het een ander verhaal zou worden. Als ze groter worden wordt het ook anders, dan vind ik het wel goed als ze iets van de wereld zien, al weet ik dan ook niet of we echt heel ver weg zouden gaan. Voor nu hoeft het sowieso even niet zo.
Laatst gewijzigd door Susan op 06 Jul 2014 17:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Jul 2014 17:45

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik heb dat ook met verre reizen. Resultaat is dus dat ik Europa nog nooit uit ben geweest. Ik heb het geld er gewoon niet voor (over) gehad tot nu toe. Nu heb ik om mij heen best wat bereisde types en ik schaam me er soms haast voor dat ik nog zo weinig van de wereld heb gezien. (binnen Europa ben ik trouwens wel op veel plekken geweest)
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem170

Bericht 06 Jul 2014 18:38

Re: Waarin ben jij krenterig?

Kleding geef ik weinig geld uit.ik probeer ook allesin de uitverkoop te kopen haha. Aan reizen geef ik wel echt veel geld uit.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 18:40

Re: Waarin ben jij krenterig?

Aan kleding geef ik voor mezelf ook niet echt veel geld uit, ik vind het al snel te duur. Ik heb wel redelijk veel tassen, maar die vind ik ook al snel te duur, mijn laatste aanwinst is er eentje van de kringloopwinkel, 4,50 voor een tas van Invito die nog zo goed als nieuw is. Nieuw had ik 'm waarschijnlijk niet gekocht. Ik heb een hele tijd zitten dubben over een Cowboy's Bag die bij de Bijenkorf in de aanbieding was en dat heb ik dus uiteindelijk niet gedaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem287

Bericht 06 Jul 2014 18:41

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik vraag me ook af hoe Ig-Nore aan die AH-bonnen komt, ik ben nog nooit ergens een kortingsbon van de AH tegengekomen? Ik ken alleen de bonusaanbiedingen zeg maar.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2014 18:43

Re: Waarin ben jij krenterig?

Siamsa schreef:Ik vraag me ook af hoe Ig-Nore aan die AH-bonnen komt, ik ben nog nooit ergens een kortingsbon van de AH tegengekomen? Ik ken alleen de bonusaanbiedingen zeg maar.


Dat zijn denk ik de lekker-in-het-leven bonnen
<<

Anoniem287

Bericht 06 Jul 2014 18:46

Re: Waarin ben jij krenterig?

En waar/hoe kun je die krijgen?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 18:48

Re: Waarin ben jij krenterig?

Mijn oom woont recht tegenover een Hoogvliet en doet zijn boodschappen in tig etappes zodat hij heel veel kassabonnen heeft en dus ook heel veel van die spaarpunten die op de achterkant staan (met twee bonnen van twee boodschappen heb je veel meer coupons dan met één bon van vier boodschappen). Hij krijgt op die manier heel veel spullen gratis. Ik vind dat overigens niet krenterig maar superslim.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2014 18:49

Re: Waarin ben jij krenterig?

Siamsa schreef:En waar/hoe kun je die krijgen?


Daar word je op geselecteerd als je kinderen hebt. Volgens mij via al die blije dozen. Geen idee hoe en waarop ze selecteren... de ene krijgt ze gewoon wel, de ander niet.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 18:51

Re: Waarin ben jij krenterig?

Je kunt je toch gewoon aanmelden bij Lekker in het leven?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem287

Bericht 06 Jul 2014 18:51

Re: Waarin ben jij krenterig?

Snel aan kinderen beginnen dus! :wink:
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 06 Jul 2014 18:56

Re: Waarin ben jij krenterig?

Siamsa, bij de AH kun je ook extra geselecteerde aanbiedingen krijgen. Weet niet of je dat weet? Dan moet je je aanmelden met je bonuskaart en dan selecteert hij bepaalde producten die je regelmatig koopt met een extra aanbieding.

Vandaag had ik ze weer gekregen per e-mail. Biologische yoghurt en rijst/quinoa etc van Lassie. Beiden producten koop ik weleens. Ik vind dat wel handig! Enige wat je dan hoeft te doen is die producten kopen en je bonuskaart laten zien. Dan krijg je automatisch korting.
<<

Anoniem287

Bericht 06 Jul 2014 18:57

Re: Waarin ben jij krenterig?

Hmm dat wist ik niet nee! Thanks! Heb wel zo'n bonuskaart maar me niet aangemeld :palm:
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Jul 2014 18:59

Re: Waarin ben jij krenterig?

Susan schreef:Je kunt je toch gewoon aanmelden bij Lekker in het leven?


Nope... Nou ja, daar kun je je wel aanmelden, maar dat geeft geen garantie op die bonnen.
<<

Anoniem88

Bericht 06 Jul 2014 19:09

Re: Waarin ben jij krenterig?

Susan schreef:Mijn oom woont recht tegenover een Hoogvliet en doet zijn boodschappen in tig etappes zodat hij heel veel kassabonnen heeft en dus ook heel veel van die spaarpunten die op de achterkant staan (met twee bonnen van twee boodschappen heb je veel meer coupons dan met één bon van vier boodschappen). Hij krijgt op die manier heel veel spullen gratis. Ik vind dat overigens niet krenterig maar superslim.

Mijn moeder haalt om die reden dagelijks boodschappen ipv één tot twee keer in de week. Maar dat werkt verder alleen als je je goed in kanthouwden met boodschappen doen trouwens. Zij koopt alleen het hoognodige terwijl ik, als ik dagelijks naar de winkel zou gaan, ook dagelijks met allerlei niet noodzakelijk lekkers thuis zou komen.

Ik kom te weinig bij de Hoogvliet voor een volle zegelkaart, wel balen want afgelopen keer zaten er vaatwastabletten op en deze keer wasmiddel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 19:11

Re: Waarin ben jij krenterig?

Daar is mijn oom wel heel erg goed in, hij zal nooit iets kopen wat hij niet nodig heeft. Overigens gaat hij meerdere keren per dag. Hij woont dan ook echt heel dichtbij en hij is overdag thuis (hij is al 70) dus dat kan makkelijk. Mijn oom en tante hebben een hele voorraadkast met spullen die hij met die kassabonnen verdient.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem74

Bericht 06 Jul 2014 20:00

Re: Waarin ben jij krenterig?

Lejow schreef:
Susan schreef:Je kunt je toch gewoon aanmelden bij Lekker in het leven?


Nope... Nou ja, daar kun je je wel aanmelden, maar dat geeft geen garantie op die bonnen.



Ik kreeg ze pas na de geboorte van de jongste. Nog nooit online aangemeld, wel een blijde doos aangevraagd. Normaal gooi ik het direct bij het oud papier, omdat 1+1 acties etc. goedkoper zijn dan met die kortingsbonnen. Maar nu zag ik gratis staan....toen ging ik eens verder kijken :)
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 06 Jul 2014 21:44

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik kan eigenlijk niets bedenken, ik ben niet zo gierig ;)
Ja ik geef zo min mogelijk uit aan een item, een paar All Stars ga ik nooit 65 euro voor betalen want dat vind ik te duur dus ik scoor ze op Marktplaats. Of 100 euro aan een zonnebril, wow, ik scoor wel een fake rayban op de markt. Ik koop ook geen te dure telefoon, laptop dat soort dingen. Maar ik ben ook totaal niet zuinig op dingen, alles maak ik kapot of ik raak het kwijt dus dat is echt zonde geld. En ik raak snel op dingen uitgekeken
Laatst gewijzigd door Toet op 06 Jul 2014 22:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Jul 2014 21:55

Re: Waarin ben jij krenterig?

O ja, zonnebrillen, daar geef ik ook nooit teveel aan uit, ik raak ze namelijk altijd kwijt. Ik heb er nu twee van elk onder de tien euro en eentje die ik gratis bij een badpak heb gekregen. Als ik er eentje definitief kwijt ben dan haal ik weer een goedkope.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 06 Jul 2014 23:05

Re: Waarin ben jij krenterig?

op boodschappen, ook heb ik LIHL bonnen en spaar en plak ik zegels voor gratis artikelen bij de hoogvliet. Ik let ook veel op 'geld terug' acties
<<

Anoniem85

Bericht 07 Jul 2014 08:52

Re: Waarin ben jij krenterig?

Ik houd met boodschappen doen wel rekening met welke producten waar in de aanbieding zijn. Vlees kopen we meestal ook hetgeen in de actie/bonus is en aan de hand daarvan bedenken we wat wij gaan eten.
Theezakjes gebruik ik ook 2x. Doe dat bij andere ook, ik proef geen verschil.
Anderen mogen best hier steeds een nieuwe pakken.

Fooi geef ik altijd, ook bij de kapper. Mijn man geeft alleen bij restaurants fooi.

Op verjaardagen hier thuis zetten wij ook filterkoffie. Niet omdat het goedkoper is, maar omdat we met ons koffiebonen apparaat Max. 2 koppen per keer kunnen zetten, duurt gewoon te lang.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers