Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

<<

Anoniem70

Bericht 04 Jul 2014 23:26

Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Weg
Laatst gewijzigd door Anoniem70 op 25 Jul 2014 18:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Jul 2014 23:36

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Als je er nu al niet achter staat dat wordt dat als je kind geboren is alleen maar erger denk ik. Wij hebben een kinderopvang met flexcontract, helemaal niet massaal en ondanks de verticale groepen wordt er goed opgelet dat de kleintjes niet worden ondergesneeuwd.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem70

Bericht 04 Jul 2014 23:38

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Flex contract heb ik uitgezocht en is mogelijk bij dit kinderdagverblijf. Hoe vaak breng jij je kindje ongeveer? Ook weleens een week niet of juist wat meer?

Loopt dat allemaal soepel?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Jul 2014 23:39

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Als je er zo'n sterk gevoel bij hebt zou ik voor het kdv gaan en incidenteel je (schoon) ouders laten oppassen.

Hier ook een flexcontract en dat gaat allemaal prima. Ene week gaan ze 4 dagdelen of meer, andere week maar 2. No.problem.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem70

Bericht 04 Jul 2014 23:43

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Loopt dit soepel met de belasting teruggave met het flex contract ?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 04 Jul 2014 23:43

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Ik zou ook kiezen voor een kinderdagverblijf in jouw geval. Ik denk dat het anders alleen maar voor heel veel spanningen zal zorgen tussen jou/jouw vriend en jullie ouders.
2012 & 2016
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Jul 2014 23:49

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Rituals_ schreef:Loopt dit soepel met de belasting teruggave met het flex contract ?


Ik heb een gemiddeld aantal uren (75) opgegeven en daarmee kom ik wel uit. De ene maand wat meer als de andere maar ik speel gelijk.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 05 Jul 2014 05:55

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Rituals_ schreef:Flex contract heb ik uitgezocht en is mogelijk bij dit kinderdagverblijf. Hoe vaak breng jij je kindje ongeveer? Ook weleens een week niet of juist wat meer?

Loopt dat allemaal soepel?


Ja soms een week niet en soms een week 4 dagdelen. Niet ieder kind zal er tegen kunnen maar hier gaat het prima. Ik geef achteraf altijd mijn uren door aan de belastingdienst.
R. 2013
D. 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Jul 2014 06:42

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Ik zou ook voor het kdv gaan. Als de kleine er is wil je graag dat ouders rekening houden met jouw wensen. En jij hebt nu al irritaties. Dus dan ga je dat best wel tegen komen iedere keer,
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem85

Bericht 05 Jul 2014 06:46

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Onder normale omstandigheden past mijn schoonmoeder een dag op, mijn ouders een dag en sinds hij 15 mnd is een middag kdv op flex basis (ik heb late dienst, man haalt hem op)
Voorheen was mijn man die middag vrij. Ik vind het prima zo, iedereen is flexibel wat fijn is omdat ik geen vaste dagen werk. Wanneer zoon 2 is zal hij meer naar kdv gaan of eventueel crèche, omdat hij het heel erg leuk vind daar.
Hier zijn de groepen horizontaal. Niet massaal, vooral niet op vrijdag, dan is het zo rustig daar.

Belastingdienst geen idee, ik ben daar wat slordig in. Wij nemen 22 uur af en ik probeer daar op te letten, maar het klopt niet altijd.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 05 Jul 2014 08:10

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

In jou geval zou ik ook kiezen voor het kdv.

Zelf worden mijn kinderen 1,5 dag in de week door mijn schoonouders opgevangen, maar ik heb een goede band met ze. En zelfs dan zijn er af en toe wel dingen waarvan ik denk moet dat nou zo? Maar dat heeft nog nooit voor problemen of wrijving gezorgd, het is ook een kwestie van pick your battles. Mijn kinderen zijn stapelgek op hun opa en oma en andersom ook, ze zijn hartstikke blij als ze daar naartoe mogen en dat is mij veel meer waard dan piepen over iets onbenulligs.

Maar als je niet zo'n goede verstandhouding hebt zou ik er nooit voor kiezen om het zo op te lossen, dat vraagt geheid om problemen.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem234

Bericht 05 Jul 2014 08:35

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Ik zou ook voor een Kdv gaan. Eens met de vorige reacties verder.
<<

Anoniem186

Bericht 05 Jul 2014 08:38

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Ik zou dan voor het kdv kiezen. En tegen de ouders zeggen dat je daar niet afhankelijk van wilt zijn. En dat je graag van hun gebruik maakt voor de weekenden enzo.

Hier hebben we wel altijd de oma's op laten passen. Dat is gelukkig altijd heel goed gegaan.
<<

Anoniem57

Bericht 05 Jul 2014 08:42

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Ik zou absoluut voor het kdv gaan. Mijn ervaring is dat het heel goed is voor de sociale ontwikkeling van het kind en dat het heerlijk is dat je gewoon altijd opvang hebt. Ik had ontzettend veel moeite om mijn dochter achter te laten, maar dat deed ik liever op het kdv dan bij mijn schoonouders.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 05 Jul 2014 08:49

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Eens met bovenstaande reacties, wat Parel zegt wilde ik ook nog zeggen, sociaal gezien is een kdv super. Heeben jullie al is goed uit gezocht wat het kost? Wij verdienen boven modaal samen op jaarbasis en we zijn nog "maar" €120 kwijt aan de opvang voor 3 middagen en 1 hele dag, we krijgen veel terug van de belasting.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 05 Jul 2014 09:14

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Ik zou in jou situatie ook voor het kinderdagverblijf gaan.

Luuk gaat 1 dag in de twee weken, sinds een paar weken nu tijdelijk elke week (i.v.m. mijn ziektewet/zwangerschap) naar mijn schoonouders en twee dagen in de week naar het kinderdagverblijf.
Als ik over een paar maanden weer aan het werk ga blijft het zo dus 1 dag in de twee weken schoonouders en twee dagen kinderdagverblijf.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 05 Jul 2014 09:15

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Lastig zo zaten wij ook wat. Je kunt ook altijd eerst kijken voor bepaalde periode hoe het bij de opa's en oma's gaat. .. Ik zag het eerst niet zo zitten bij schoonouders maar dat valt nu enorm mee!
Afbeelding
<<

Anoniem331

Bericht 05 Jul 2014 09:19

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Tsjah, er is beide wat voor te zeggen, wat sociaal het beste is.
Mijn schoonmoeder past nu ruim 5 jaar op, en ik zou het niet anders willen. De kinderen kunnen lekker thuis blijven, speel afspraakjes maken, of in hun bed blijven liggen als ze ziek zijn.
Maar, ik heb een ontzettend lieve schoonmoeder die ik de kinderen ook toevertrouw. Dat klinkt me in jou geval niet zo, en dus zou ik in jou geval voor een dagverblijf kiezen.
Al was het alleen maar omdat je met je man niet op 1 lijn zit wat betreft ouders/schoonouders.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 05 Jul 2014 09:35

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

In jouw geval zou ik ook voor kdv kiezen. Dan ben je van niemand afhankelijk en heb je nooit gedoe.
Als ik kijk naar D is het echt goed geweest voor zn ontwikkeling, en hij gaat er ook echt met plezier naartoe.

Wij zijn netto zelf 120 euro per maand kwijt. Reken het anders eens uit via Toeslagen.nl
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Anoniem113

Bericht 05 Jul 2014 10:44

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

En wij zijn voor 2 dagen netto 400 euro kwijt voor 1 kind. Dat is dus echt niet te vegelijken. Voor iedereen is dat weer anders.

Je moet doen waar jullie je goed bij voelen. Hier gaat onze zoon 2x naar het kdv en op woensdag past mijn moeder op. Vanaf september gaan beide kindjes naar het kdv en mijn moeder en schoonmoeder gaan dan om en om oppassen. Misschien dat jullie het ook 50/50 kunnen doen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2014 10:47

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Vreemde kindjes zijn na een paar keer niet vreemd meer. Leuk als ze vriendjes kunnen maken, misschien gaan ze wel tegelijk naar de basisschool, ook heel fijn!
Ik zou ook dagverblijf kiezen ipv opa's oma's in jouw geval. Geen gedoe verder, en is er een opa oma ziek dan heb je toch opvang op het dagverblijf ;)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jul 2014 11:00

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Kinderdagverblijf, dan kan je het zakelijk houden en het aangeven als je het ergens niet mee eens bent, zonder het gevoel te hebben dat je dat niet kan maken. Plus dat ze gewoon altijd kunnen. En er zijn andere kinderen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem88

Bericht 05 Jul 2014 11:10

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Wat Ibbel zegt is waar, kinderen bouwen ontzettend snel onderling een band op op een kdv. Meestal zijn de grote kinderen verzot op de kleintjes, en leren ze op de groep ook dat ze voorzichtig moeten zijn voor de kleintjes. Het lijkt massaal maar mijn ervaring is echt dat kinderen er heel goed gedijen.
Zeker in de situaties die jij beschrijft zou ik aangeven dat opa en oma gewoon lekker opa en oma mogen zijn, geen mede-opvoeder.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Jul 2014 11:16

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

Is een gastouder een optie? Zal niet aanzienlijk schelen, maar dan betaal je wel alleen voor de uren die je ook daadwerkelijk afneemt.

Dochter gaat 1 dagdeel naar gastouder, 1 dag naar ex, en de rest naar ouders. DAT is ongeveer gemiddeld, want ik werk ook onregelmatig. Ik zou de gastouder kunnen laten vallen, en meer beroep doen op ouders/ex/zijn moeder, maar ik vind t sociale aspect idd ook belangrijk.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem123

Bericht 05 Jul 2014 11:58

Re: Kinderdagverblijf of oma's / opa's laten oppassen?

In jouw geval zou ik ook voor het kdv kiezen.

Ik ben ook meer voor de gastouder/kdv. Opa en oma horen opa en oma te zijn en niet mee opvoeders. Hele dagen en meerdere dagen brengen naar opa en oma zou ik dus nooit doen.

Hier gaat Siem naar beide. En naar de gastouder en dan haalt oma hem om 16:00 uur op en ik haal hem daar om 18:30 op. Die paar uurtjes vind ik mooi zat, zo is oma niet haar hele dag kwijt en kan ze toch wat oppassen. De andere middag gaat hij alleen naar de gastouder. Daar zijn meer kindjes en dat vind ik alleen maar goed voor hem. Oma is veel te lief en hij mag daar veel te veel.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers