Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

<<

Anoniem54

Bericht 04 Jul 2014 09:36

Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik weet niet waar dit topic het beste past dus ik plaats het maar even hier.

Ik heb 6 jaar geleden mijn rijbewijs gehaald. Daarna nooit meer gereden. Vorig jaar heb ik een paar keer in een auto gereden van familie. Binnenkort ga ik een eigen auto kopen in Nederland.

Zelf woon ik niet in Nederland, ik woon 6 uur rijden van Nederland af. Is het te doen om zelf terug te rijden?
Ik twijfel heel erg. Ik heb iemand die de auto wilt rijden alleen als ik terugkom zou deze persoon dan weer moeten komen. Wat zouden jullie doen?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 04 Jul 2014 09:40

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Voel je je zeker? Ik rij ook niet vaak, maar ben wel zelfverzekerd in de auto, dus ik zou wel 6 uur kunnen/willen rijden. Maar als je er tegenop ziet zou ik het niet doen.
Ken je de verkeersregels van de landen waar je door moet goed? Ik zou nou niet gelijk in Engeland gaan rijden ;) Als je het gaat doen, zorg dat dat je niet in de spits zit en neem echt iedere 1,5 uur even pauze!

Ga je je auto trouwens invoeren in het land waar je woont? Of mag je gewoon met een Nederlands kenteken rijden in het land waar je woont?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 04 Jul 2014 09:46

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik heb onlangs 7 uur met 1 tussenstop gereden hier in Nieuw Zeeland. Zag er best wel tegenop en wilde halverwege eigenlijk kamperen maar dat vond ik nog erger dus toen ik merkte dat ik na 4 uur nog topfit was ben ik doorgereden. Viel me achteraf enorm mee!

Ik denk dat het je uiteindelijk mee gaat vallen zolang je maar genoeg pauzes neemt. Als je het echt heel eng vindt zou ik het niet doen omdat je dan niet alleen een gevaar voor jezelf maar ook voor andere vormt op de weg.

Succes!
<<

Anoniem193

Bericht 04 Jul 2014 10:08

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik vind het onverantwoord om als je nooit rijdt, in één keer 6 uur lang in je eentje te gaan rijden.

6 uur lang in je eentje rijden is sowieso al een hele opgave als je niet gewend bent om lange stukken te rijden.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jul 2014 10:15

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Alibi schreef:Ik vind het onverantwoord om als je nooit rijdt, in één keer 6 uur lang in je eentje te gaan rijden.

6 uur lang in je eentje rijden is sowieso al een hele opgave als je niet gewend bent om lange stukken te rijden.


Eens! Ik maak me er nu al stiekem een beetje "druk" om als ik terug kom, heb straks bijna 6 maanden niet gereden, en hier rijden ze ook nog eens links, dus ben daar ook helemaal op ingesteld.
Laat staan als je 6 jaar niet gereden hebt, en al helemaal als je na het behalen van je rijbewijs nooit hebt gereden.. Vind dat nog weer iets anders dan dat je ooit wel rijervaring hebt opgedaan.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 04 Jul 2014 11:14

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ja, ik zou me daar ook zorgen om maken. 6 uur rijden, zonder iemand naast je, geen rij-ervaring en in een vreemd land zou ik niet heel snel doen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 04 Jul 2014 11:40

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik heb genoeg rijervaring, maar doordat ik zelf geen auto heb weinig uithoudingsvermogen zeg maar. 2 uur is dan ook echt mijn max, daarna val ik in slaap. Ik ben gaan roadtrippen met een vriendin toen ik net mijn rijbewijs had, we zijn op 1 dag van NL naar Oostenrijk gereden. Zij kon makkelijk 3 a 4 uur achter elkaar rijden, ik echt maar 2 ofzo. Was echt gesloopt toen we in het hotel waren...

Kortom: ik zou het niet doen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Jul 2014 11:42

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

ik zou het niet doen 6 uur rijden is zwaar en als je geen ervaring hebt helemaal. Dus niet doen
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 04 Jul 2014 12:01

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Als je zo weinig rij ervaring hebt zou ik het niet doen, lijkt me onverantwoord.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 04 Jul 2014 12:26

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Met weinig rijervaring zou ik het ook niet doen. Het is best lang om 6 uur te moeten rijden en je rijdt ook in andere landen. Je kan dan niet wisselen o.i.d. mocht het toch niet gaan na een paar uurtjes.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 04 Jul 2014 12:32

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Als je nu al 6 jaar je rijbewijs hebt en nu ineens 6 uur wilt gaan rijden vind ik dat onverantwoord. Waarschijnlijk zijn er veel dingen die je hebt geleerd nu alweer verwatert/vergeten omdat je er geen gebruik van maakt. Ik zou rustig aan en korte afstanden rijden om er even in te komen en eventueel een opfrisles volgen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 04 Jul 2014 12:54

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik zou dat zeker niet doen zonder rijervaring. Sowieso vind ik het een beetje onverantwoord om auto te rijden als je na je rijexamen (bijna) nooit alleen hebt gereden, laat staan een rit van 6 uur! Het feit dat je je rijexamen hebt gehaald betekent alleen dat je een auto kan besturen, maar je bent nog helemaal niet vertrouwd in het verkeer, daarvoor heb je eerst rijervaring nodig. Ze zeggen niet voor niets dat je pas leert autorijden als je je rijbewijs al hebt.

♥♥
<<

Anoniem222

Bericht 04 Jul 2014 13:10

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Kun je niet voordat je 6 uur moet rijden vast wat meer ervaring opdoen?
Ik vind 6 uur rijden prima te doen maar ik rij dan ook regelmatig. Het lijkt me na 6 jaar heel sporadisch rijden wat lastiger.
<<

Anoniem130

Bericht 04 Jul 2014 13:16

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Als je zero rijervaring hebt EN al zes jaar niet meer hebt gereden sinds het halen van je rijbewijs, lijkt het me sowieso wel handig om gewoon een paar losse lessen te nemen weer om alles op te halen. Überhaupt voor je met je eigen auto straks de weg op gaat. Dus dat zou ik dan zo snel mogelijk doen en voor dat ophalen.
<<

Anoniem130

Bericht 04 Jul 2014 13:20

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Oh, ik had over de regel heen gelezen dat je vorig jaar wel een paar keer in de auto van vrienden had gereden. Eigenlijk vind ik dat dan ook niet verantwoord, want dat was dan na 5 jaar niet rijden?

In elk geval vind ik die 6 uur rijden sowieso niet slim. Ken genoeg mensen die wel veel rijden en dat al niet prettig vinden of niet doen in hun eentje, dus dat met jouw rijervaring doen is helemaal niet handig. Je kan niet stoppen als het niet gaat.
Laatst gewijzigd door Anoniem130 op 04 Jul 2014 16:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 04 Jul 2014 13:24

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Het is heel verschillend per persoon zo te lezen. Ik heb veel rij-ervaring maar ik zou het zelfs niet doen als het even anders kan. Als je het dan al gaat doen zou ik zeker ieder uur een tussenstop nemen, uit de auto stappen en ff wat eten/drinken. Niet denken joh ik rij nog een uurtje verder maar echt die stops plannen en nemen.
<<

Anoniem178

Bericht 04 Jul 2014 15:10

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik heb het een aantal jaar geleden gedaan. Rijbewijs gehaald in studententijd en nooit een auto nodig gehad. Toen kreeg ik 4 jaar later mijn huidige autootje en gingen we op vakantie, 600 kilometer verderop, ik had in die twee weken ervoor alleen maar korte ritjes van max. een halfuurtje gemaakt.

Mijn god... wat was ik blij dat mijn ex meer rij-ervaring had en het over kon nemen. Eerste uur regende het heel hard, dus dat vond ik al best eng en was redelijk snel moe, dus nam ex het over. Bij de volgende stop toch weer geprobeerd, tot ik -uit vermoeidheid- een Duitser van de weg duwde door zonder te kijken naar links te gaan. Alles ging goed, hij remde op tijd en zag dat ik ook geschrokken was. Verschrikkelijk onverantwoord. Ben dan ook direct de eerstvolgende parkeerhaven opgereden en heeft mijn ex het laatste stuk gedaan.

Die auto heb ik nu 6 jaar en rijd zelden lange stukken. Zulke fouten als die eerste rit zal ik niet snel meer maken, maar na anderhalf uur is het bij mij vaak wel op. Bij langere ritten pak ik de trein, of ik rijd heen en vriend terug.
<<

Anoniem125

Bericht 04 Jul 2014 15:19

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Niet doen! Je hebt jaren niet gereden en 6 uur is echt vermoeiend in je eentje, zelfs voor een ervaren bestuurder. Ik heb nu twee jaar mijn rijbewijs, rij bijna elke dag, maar ik heb aan 6 uur rijden in mijn eentje al een hele kluif, heb dan toch graag dat er iemand naast me zit die het kan overnemen. Na 2 uur word ik altijd wat wazig, begint mijn concentratie minder te worden. Ik zou het je echt afraden.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Jul 2014 16:01

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik zou het niet in een keer doen, maar in 2 stukken met een (flinke) pauze ertussen. Of in 3 stukken.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jul 2014 17:34

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik zou er eerlijk gezegd niet eens over na hoeven te denken. Ik zou dat in jouw geval niet doen.
Zelf hou ik van autorijden, heb al enige jaren mijn rijbewijs en rij ook redelijk veel. Maar zes uur in mijn eentje rijden zou ik behoorlijk heftig vinden. Ook al ben ik absoluut zeker in de auto. Het is fysiek best wel zwaar om zo lang gefocust te moeten rijden, plus dat je eigenlijk amper ervaring hebt.
<<

Anoniem99

Bericht 04 Jul 2014 17:40

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Dat lijkt me echt onverantwoord. Je hebt geen rij-ervaring en nu is het Nederlandse verkeer nog wel redelijk te doen, maar als je zonder rijervaring in bijv. Duitsland rijdt... Ik tel mijn zegeningen. Dat vond ik zelf mét rijervaring kut de 1e keer ;)

Wat me trouwens verbaasd dat sommigen hier zeggen; Ik rij rustig 3-4 achterelkaar. Over onverantwoord gesproken..
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 04 Jul 2014 17:53

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Sienna schreef:
Wat me trouwens verbaasd dat sommigen hier zeggen; Ik rij rustig 3-4 achterelkaar. Over onverantwoord gesproken..


Ben ik niet met je eens. Ik heb het inderdaad wel eens gedaan, 3-4 uur achter elkaar gereden. Wel overdag, in gunstige rijomstandigheden. 's Nachts/ met slecht weer is dat inderdaad niet te doen.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jul 2014 17:55

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Ik weet niet of dat per se onverantwoord is. 3/4 uur is toch wel mijn max, maar ik rij het weleens hoor. Maar ik stop direct als ik het gevoel heb dat ik moe ben, niet meer goed gefocust ben etc. Of ik nou een half uur rij, of vier uur achter elkaar daar heb ik maling aan. Ik rij totdat ik zelf het idee heb dat het genoeg is en tijd is om te wisselen. Of omdat ik naar de wc moet, moet tanken, iets wil eten of at dan ook.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Jul 2014 18:05

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Met bijna 12 jaar ervaring vind ik 2,5-3 uur achtereenvolgens in Nederland en in gunstige omstandigheden al echt heel pittig.
L2014 & H2017
<<

Anoniem54

Bericht 04 Jul 2014 18:08

Re: Alleen 6 uur autorijden zonder rijervaring

Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik zie er toch vanaf. Jullie hebben gelijk, het is echt onverantwoord.
Vorig jaar heb ik een week lang gereden en dat ging best goed. Alleen voel ik mijzelf niet zeker in de auto dus dan is dit echt te lang.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers