Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buggy mee voor kind van bijna zes?

<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 22:48

Buggy mee voor kind van bijna zes?

Mijn dochter wordt in september 6 en zit, logisch, nooit meer in de buggy. Op vakantie wandelen wij graag en behoorlijke afstanden en wij hadden bedacht dat we de afstanden kunnen blijven lopen als we voor haar een buggy meenemen, als ze dan op een bepaald moment moe is dan kan ze lekker gaan zitten met een boekje ofzo. Aan de andere kant vind ik haar al veel te groot en te oud en denk ik bij mezelf "dan lopen we maar wat minder". Ik heb het haar gevraagd wat zij er van vindt en zij vindt het geen probleem als we een buggy meenemen.

Ik kom er niet uit.

Wat zouden jullie doen?
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 03 Jul 2014 22:50

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik zeg nu nee. Maar ik weet eigenlijk niet hoe meisjes van 6 zijn haha! Kunnen jullie niet pauzeren voor een half uur en dan lekker picknicken en liggen ofzo zodat ze kan bijkomen?
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem111

Bericht 03 Jul 2014 22:51

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Mijn ouders hadden vroeger een bolderkar voor als we ver gingen wandelen. Ik vind het ideaal. Anders kun je voorlopig een behoorlijke tijd geen echt grote afstanden meer wandelen. Ik zou dus zeker de buggy of een ander soort wagen meenemen en gewoon lekker gaan wandelen.
<<

Anoniem331

Bericht 03 Jul 2014 22:52

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik vind het met een kind van 4 al geen doen meer, je sjouwt je een ongeluk. Denk niet dat je lekker loopt, als je een kind van 6 in een buggy mee moet duwen.
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 03 Jul 2014 22:54

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Steep: Haha, meisjes van zes (althans die van mij) zijn ongeveer 120 cm, hartstikke bijdehand en zitten in groep 3. Echt al wijs dus. Ik vind dus eigenlijk ook wel "kan niet" maar aan de andere kant is het wel lekker makkelijk voor op vakantie, daar waar niemand ons kent, haha. Picknicken gaat hem niet worden, althans niet om bij te komen. We moeten dan ook nog terug en dan is ze moehoehoehoe:).

Pitufo, jij zou dus niet raar opkijken?

Tangerine, mijn dochter is een lichtgewicht van 19 kilo. Dat is op zich nog wel te doen. Maar jij zou het niet doen?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 03 Jul 2014 22:59

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Als je de ruimte hebt zou ik hem in de auto gooien. Heb dan zelf wel geen kinderen maar zit je dochter er niet in tijdens het wandelen kun je het nog gebruiken als extra stoel. En met water halen is het ook ideaal. Ipv kind hup jerrycan met water in de buggy. En zo zijn er denk ik nog wel 100 andere dingen te bedenken .
2015 💙
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 03 Jul 2014 23:19

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik zou gewoon een buggy meenemen. Zij vindt het geen probleem en jullie kunnen langere afstanden lopen. Mijn zoon zit met dagjes uit helemaal niet meer in de buggy, maar als ik een paar maanden geleden de buggy nog meenam dan ging mijn dochter er vaker eventjes in zitten dan hij. Was nog prima te duwen (zij is 5,5 en weegt 18 kilo).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Jul 2014 23:25

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Met zes is een gewone buggy wel krap, hoor. Ezra zit nog vaak in een buggy (dat geldt voor meer kinderen met autisme die ik ken, ik denk dat het op een bepaalde manier rustgevend is of zo, houvast geeft) en op zich past hij nog wel in een gewone McLaren, maar dan zit hij wel heel krap, en dan is hij nog erg klein en fijn voor zijn leeftijd. We hebben voor hem dus een grote McLaren gekocht speciaal voor kinderen met een beperking.

Verder vind ik het niet gek of zo, ik heb niet zo'n uitgesproken mening over tot hoe oud kinderen in de buggy 'horen'. Je moet doen wat je zelf prettig vindt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem234

Bericht 03 Jul 2014 23:29

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik vind het ook niet gek. Als jij het handig vind en je dochter het prima vind om erin te zitten dan zou ik me niet druk maken om wat een ander ervan vind.
Ik zou ook niet opkijken.
<<

Anoniem97

Bericht 04 Jul 2014 07:13

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Als jullie het zien zitten om met de buggy te sjouwen dan zou ik hem gewoon meenemen.
<<

Anoniem58

Bericht 04 Jul 2014 07:39

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik zou het miet doen, zou oom wel gek staan opkijken eerlijk, gezegd. Kinderen van 6 kunnen toch gewoon roteer afstanden lopen? Ik zou dan de wandeling aanpassen. Nu moet ik wel erbij zeggen dat mijn zoon een tomeloze energie heeft, die loopt elke wandeling wel twee keer, met zij. Geren en beklim. Ook toen hij al pas 3 was.
<<

Anoniem112

Bericht 04 Jul 2014 07:54

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Eens met gaia!

Mijn zoontje is nu net vier maar die zit ook nog wel eens in de buggy als hij moe word en zijn zusje er toevallig niet in zit.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 04 Jul 2014 08:04

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Als je plek hebt in de auto zou ik zeggen lekker meenemen.
Elke kind is verschillend hier zouden ze het beide wel vol houden maar met zeuren dat ze moe zijn.
Daar zou ik dan geen trek in hebben dus een buggy meenemen. Ik twijfel er nu ook aan 1 mee te nemen. Mijn oudste is 7 ( maar ruim 1,5 maand nog geleden geopereerd aan haar knie) en de jongste is 4.
We hebben plek over dus kan altijd meenemen en dan zien we wel.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 04 Jul 2014 19:39

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik zou hem gewoon mee nemen.
Als T even niet in de buggy zit en we hebben hem wel mee, gaat M (5jr) er vaak even in zitten. Past nog prima en ze vind het wel lekker dat ze even kan uitrusten.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 04 Jul 2014 19:45

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Wat zijn behoorlijke afstanden? Als ik Louise zie; die wandelt gerust 6 km aan een stuk voor ze gedragen wilt worden, dan zeg ik neen. Maar als ik het zo hoor, is zij daar echt een uitzondering in.

Wij nemen op vakantie geen buggy mee, maar wel de dragers. Ik verwacht niet dat Louise er veel zal inzitten.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 04 Jul 2014 19:56

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Wauw slakje zo ver? Hier haalt hij het eind van de straat niet (800 meter). Dan moet ik hem tussendoor al dragen.
En helaas hij wil niet in een buggy zitten.
:^^: vanavond moesten we echt even een rondje door de wijk om bij een ander huis wat te bekijken, dus heb ik hem omgekocht met een koekje en een tutje, toen ging hij braaf in de buggy zitten.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 04 Jul 2014 20:09

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ja, we wandelen ook wel echt veel, dus ik denk dat ze gewoon 'getraind' is.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem85

Bericht 04 Jul 2014 20:29

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Zelf zou ik dan eerder voor een bolderkar, skelter of fiets kiezen voor een 6 jarige. Lijkt mij niet comfortabel wandelen met buggy incl 6 jarige. Maar als jullie het wel handig lijkt en je dochter vindt het geen probleem waarom niet.

Nooit gedacht dat het überhaupt kon joh, mijn zoontje van 20 maanden komt al bijna met de voetjes op de grond.
<<

Anoniem331

Bericht 04 Jul 2014 20:31

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Hij kan zijn voetjes toch op dat bandje zetten dat daarvoor bedoeld id?
<<

Anoniem123

Bericht 04 Jul 2014 20:49

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik zou het persoonlijk niet doen. Een kind van bijna 6 kan best al hele afstanden lopen, daar kun je je als volwassene nog best in vergissen.

Misschien anders een step of fietsje meenemen? Al neemt dat wel meer plek in als een buggy maar dan kun je zelf lichamelijk ook goed wandelen. (onze buggy loopt echt verrot dus kan mij niet voorstellen dat ik daar tien km ofzo mee zal lopen)
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2520

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 04 Jul 2014 20:49

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik zou ook eerder voor een fiets gaan. Kan je eigenlijk van een fiets makkelijk de trappers eraf halen? Anders kan ze hem als loopfiets gebruiken. Ik zou het wel apart vinden als ik een kind van 6 in een buggy zou zien.
<<

Anoniem85

Bericht 04 Jul 2014 20:57

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Tangerine schreef:Hij kan zijn voetjes toch op dat bandje zetten dat daarvoor bedoeld id?


doet hij alleen niet ;)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Jul 2014 11:08

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Dat mensen het apart of raar vinden zou voor mij geen argument zijn om het niet te doen. Om eerlijk te zijn zal me dat echt aan m'n reet roesten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 05 Jul 2014 12:27

Re: Buggy mee voor kind van bijna zes?

Ik zou het niet doen, maar R is gewend om te lopen bij het cachen. We passen gewoon de afstand wat op hem aan, maar een buggy neem ik voor hem echt niet meer mee.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers