Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fruit

<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 03 Jul 2014 13:08

Fruit

Eet jij dagelijks fruit?
Wat is je favoriete fruit?

Hier ligt best veel: appels (pink lady, golden delicious, jonagold en granny's), druiven, golden kiwi's, bananen, nectarines en pruimen. Ook aardbeien, meloenen en kersen worden de laatste weken regelmatig gekocht.

Ik probeer dagelijks fruit te eten maar het lukt niet altijd.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 03 Jul 2014 13:11

Re: Fruit

Wij eten dagelijks fruit. Ook regelmatig verwerkt in een gerecht.
Ik had gisteren 2 kg kersen gekocht. Alles was in de avond alweer op. Vreetzakken hier.

Op dit moment heb ik niet veel met het warme weer; appels, mango, bananen en fruitpap. Morgen ga ik weer naar de markt.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Jul 2014 13:12

Re: Fruit

Ik eet niet dagelijks fruit. Wel bijna dagelijks. Door de weeks eet ik altijd sowieso fruit bij mijn ontbijt (door een smoothie) en vaak ook als tussendoortje op mijn werk. Op de dagen dat ik geen fruit eet (meestal in het weekend) compenseer ik dat wel door extra groente te eten bij mijn avondeten.

Mijn favoriete fruit zijn aardbeien en meloen. Ik eet ook veel frambozen, bananen en appels. Aardbeien en bananen gebruik ik meestal door smoothies, meloen eet ik vaak los. Dan snij ik 's morgens een halve meloen in stukjes en dat neem ik als tussendoortje mee naar m'n werk. Oh en ik heb gister lekker nectarines meegenomen bij het fruitkraampje, heerlijk!

♥♥
<<

Anoniem103

Bericht 03 Jul 2014 13:12

Re: Fruit

Ik eet elke dag wel fruit. Wat we nu in huis hebben: Druiven, aardbeien, appels, bananen, wilde perziken, bessen en frambozen.
Ik vind aardbeien en kersen het lekkerste fruit maar ik lust eigenlijk al het fruit wel.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 03 Jul 2014 13:24

Re: Fruit

Bijna elke dag! Soms een dagje niet, maar soms een dagje veel fruit. Wij hebben eigenlijk altijd appels en bananen in huis. Verder eten we meloen, peer, druiven, aardbeien, kersen, kiwi, grapefruit, perziken, frambozen en sinaasappels. Wel alles in het seizoen, ik zal nooit in de winter aardbeien kopen. Favoriet zijn frambozen en aardbeien, maar ik eet het niet vaak. Als de kwaliteit goed is zijn ze vaak duur en als ze goedkoop zijn is de kwaliteit slecht :(
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Jul 2014 13:25

Re: Fruit

Ik eet ook wel dagelijks fruit. Appels, bananen en kiwi hebben we bijna altijd wel in huis, en verder seizoensfruit. De laatste weken eet ik ook veel perzikken, nectarines, aardbeien, kersen en druiven.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 03 Jul 2014 14:05

Re: Fruit

Door de week eet ik dagelijks veel fruit, maar in het weekend sla ik wel eens over.

Ik eet graag; aardbeien, kersen, appels, pruimen, kiwi, meloen, banaan en mandarijnen. Alleen verschilt de kwaliteit van mandarijnen altijd zo erg. M`n vriend eet ze wel graag, dus we hebben ze wel vaak in huis en dan pik ik er wel eens een mee.
<<

Anoniem193

Bericht 03 Jul 2014 14:23

Re: Fruit

Wij eten alle 4 dagelijks fruit en dat kan van alles zijn.
Druiven, appels, peren, bananen, sinaasappels, kiwi, kersen, aardbeien, perzikken, pruimen, meloen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 03 Jul 2014 14:24

Re: Fruit

Ik probeer dagelijks fruit te eten, maar het schiet er ook wel eens een dagje bij in.
Mijn favoriet is verse ananas en aardbeien. Maar ik lust bijna al het fruit wel. Standaard hebben we appels en bananen in huis, en verder verschilt het per seizoen of wat er in de aanbieding is :) Op het moment heb ik appels, nectarines, galia meloen, bananen, mandarijnen, aardbeien en blauwe bessen liggen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem135

Bericht 03 Jul 2014 14:44

Re: Fruit

Ik eet sowieso elke dag als ontbijt een schaaltje verse ananas. Verder liggen hier altijd appels,sinaasappels en bananen op de fruitschaal. Elke zaterdag haal ik fruit op de markt en dan neem ik ook 2 bakken aardbeien mee.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 03 Jul 2014 15:29

Re: Fruit

Ik eet iedere dag twee stuks fruit, soms wel drie. 's Ochtends meestal blauwe bessen of appel door de Griekse yoghurt of in een overnight oat. Naar mijn werk neem ik meestal een appel/banaan of zoiets mee. Thuis eet ik vaak kersen, druiven, een peer, etc.
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 03 Jul 2014 16:42

Re: Fruit

Hier wordt elke dag fruit gegeten ( heb meestal een fruitmomentje met mijn kinderen om 10.00 uur ) Wat we standaard in huis hebben zijn bananen, appels en kiwi's. De laatste weken eten we regelmatig aardbeien en nectarines.

Ik eet zelf het liefst aardbeien. Kan zo een bak leegeten. Mijn dochters eten het liefst banaan
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2868

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 03 Jul 2014 17:01

Re: Fruit

Ja ik eet wel dagelijks fruit. Op het werk ligt altijd het niet meer verkoopbare, maar nog prima te eten fruit (vers=vers garantie) dus ligt er een beetje aan wat daar ligt wat ik eet.
Thuis hebben we standaard peren/bananen. Nu ook meloen, nectarines en sinaasappels.
Mijn favoriete fruit is denk ik watermeloen, maar dan wel pitloos.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jul 2014 17:45

Re: Fruit

Ik heb altijd fruit in huis maar laat altijd de helft wegrotten omdat ik te lui ben om het te schillen... zonde. Of het is niet meer lekker en dan gooi ik alles weg.
04-2014
10-2015
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 03 Jul 2014 19:04

Re: Fruit

Ik eet veel fruit, ik vind momenteel ook echt alleen fruit lekker. Mijn favorieten zijn aardbeien, mango en verse ananas

Ik denk dat fruit onze grootste kostenpot is elke week. Er gaat dagelijks een bak aardbeien doorheen, soms ook twee bakken, 1 a 2 galiameloenen, en dan nog een bak druiven of nectarines. En vaak nog wel een appel of banaan.
Ik schrok trouwens wel enorm van de prijsverschillen van het fruit tussen de ah en de lidl, ik ben dinsdag voor het eerst naar lidl gegaan (koop verder eigenlijk alles bij AH) , scheelde gewoon 1,90 per kg nectarines en 1,40 op een galiameloen!
Dat scheelde mij al 7,80 bij twee meloenen en twee bakken nectarines. Heb bij de rest van het fruit niet op de prijzen gelet maar heb totaal denk ik wel 12-15 euro bespaard op fruit voor een week. Echt bizar!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 03 Jul 2014 19:17

Re: Fruit

Ik ben niet zo'n fruiteter, ik doe wel mijn best. Favoriet: cocos, (wilde) perziken, ananas, mango, passievrucht.
Laatst gewijzigd door Siep op 03 Jul 2014 21:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 03 Jul 2014 19:23

Re: Fruit

Ik ben net naar de groentewinkel geweest en heb daar abrikozen, wilde perziken, bramen, frambozen, kersen en een Cantaloupe meloen gehaald. Heerlijk. En blijft in de groentelade van mijn koelkast ook lekker lang goed dus kan er volgende week ook nog van genieten. Ik neem elke dag fruit mee naar mijn werk en geef nu de voorkeur aan abrikozen en wilde perziken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Sundae

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:46

Bericht 03 Jul 2014 19:24

Re: Fruit

Ik eet veel te weinig fruit.

Mijn favoriete soorten zijn: aardbeien, frambozen, mango.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Jul 2014 20:28

Re: Fruit

Ik eet denk ik zo'n 5 keer per week fruit. Op dagen dat ik de hele dag moet werken, ik eet dan meestal zo'n 4 stuks fruit per dag (dat is meestal 3 keer per week). Op de dag dat ik een halve dag werk lukt het meestal ook nog wel om 1 of 2 stuks te eten. Op vrije dagen schiet het er vaak bij in, en heb ik er niet altijd zin in. Maar over een week genomen eet ik dus wel gemiddeld twee stuks per dag.
Wat ik eigenlijk altijd wel in huis heb zijn peren, kiwi's en bananen. In deze tijd van het jaar ook altijd perziken. Ik eet ook graag appels, maar vanwege mijn allergie kan ik alleen Santana's eten, en die zijn maar een korte periode per jaar verkrijgbaar. In de winter hebben we ook vaak mandarijnen. Dit is dan ook het fruit wat ik meeneem naar het werk. Daarnaast eet ik in de zomer thuis ook regelmatig meloen of aardbeien, en soms mango of druiven. Oh en perssinaasappels, voor lekker vers sinaasappelsap!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:20

Bericht 03 Jul 2014 20:42

Re: Fruit

Ik eet dagelijks fruit. Standaard hebben we bananen en appels in huis, en vaak ook peren en sinaasappels. Verder haal ik de laatste tijd vaak aardbeien, meloen, blauwe bessen, perziken, nectarines, pruimen en frambozen.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 03 Jul 2014 22:45

Re: Fruit

Ik eet doordeweeks dagelijks fruit. Naar mijn werk neem ik standaard drie stuks rauwkost of fruit mee. Hangt er een beetje vanaf wat ik in huis heb en welk seizoen het is. Vaak zit er wel komkommer, tomaatjes, appel, banaan oid bij. Maar ik ben vooral gek op zomerfruit: aardbeien, kersen, nectarines.

In het weekend kom ik niet altijd aan mijn fruit, maar op zondag maak ik wel regelmatig een smoothie.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 04 Jul 2014 00:39

Re: Fruit

Ik eet sinds kort dagelijks fruit, dankzij m'n smoothie sochtends. 1/2 banaan, mango, framboos, blauwe bessen. Wat m'n man doet weet ik niet. M'n peuter eet zeker twee stuks fruit op een dag, en als hij z'n zin kreeg at hij er 6. Maar dat mag niet van mij :)
#teammaple🍁
<<

Anoniem222

Bericht 04 Jul 2014 09:11

Re: Fruit

Ik eet elke dag fruit bij het ontbijt, meestal ook in het weekend. En verder soms nog tussendoor. Nu eet ik veel meloen, aardbeien, nectarines, frambozen etc. En in de winter zijn dat vaak druiven, appels, mandarijntjes, blauwe bessen en peren.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jul 2014 17:45

Re: Fruit

Ik eet elke dag fruit ja. We eten vrij veel gevarieerd fruit.
Mijn favoriet zijn mango/ananas en meloen. Maar ik vind bijna al het fruit lekker.
<<

Anoniem123

Bericht 04 Jul 2014 18:57

Re: Fruit

Ik eet iedere dag fruit, omdat ik eigenlijk weinig groente eet moet dat wel van mezelf.
Zoon krijgt iedere dag fruit voor zijn neus maar of hij het opeet is een andere vraag.
Man eet nooit fruit, hij eet weer veel groente.

Ik heb niet veel fruit op voorraad, vooral in de zomer niet dat vind ik zonde. Het bederft sneller.

Wij eten graag: appels, peren, mandarijnen, sinaasappelen, meloen, ananas, perzik, nectarine's, aardbeien, watermeloen.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers