Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendschap kapot?

<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Jul 2014 00:09

Vriendschap kapot?

Al sinds mijn 6e ofzo heb ik een beste vriendin, we groeiden samen op en verloren elkaar in onze tienerjaren nog weleens uit het oog, maar sinds het einde van onze tienerjaren zijn we weer onafscheidelijk. Al weet ik niet zozeer zeker dat we nog vriendinnen geworden waren als we elkaar niet al zolang kenden. We lijken gewoon niet zo op elkaar en om heel eerlijk te zijn, er is ook een beetje een niveauverschil. Geen probleem verder, maar hierdoor heb ik soms het idee dat zij denkt dat ze heel erg tegen mij op moet boksen, ofzo. Zo moet ik altijd horen hoeveel ze wel niet verdiend en hoeveel haar spullen wel niet gekost hebben. Maar goed, ze is ook wel heel erg gul en ze staat altijd voor me klaar.

Het enige echte twistpunt wat we al jaren hebben is gewoon haar hond. Het is van een bepaald ras wat gewoon echt niet luistert en echt moeilijk af te richten is. Nu heb ik zelf ook een hond dus ik begrijp wel dat een hond als je kind kan zijn, dus ik heb haar nooit ontzegd om die hond mee te nemen naar mij toe (we wonen 1,5 uur bij elkaar vandaan dus we logeren bij elkaar) ondanks dat dat beest echt mijn hele huis afgebroken heeft. Hij heeft meerdere malen op mijn ontzettend dure stoffen bank geplast, op mijn bed geplast, tegen mijn muren geplast, geblafd tot de buren kwamen klagen...ik heb echt veel gepikt wat dat betreft, omdat ze het zelf ook zo erg vond als dat gebeurde.

Nu was ik het weekend bij haar en we hebben echt ontzettende ruzie gehad. Mijn hond had ik thuisgelaten, want zij had nog een hond te logeren en ze ving er nog een op en anders werd het zo druk on huis. Daar kon ik wel inkomen. Nu was ze steeds heel stellig: de honden mochten niet in bed en niet op de bank. Dat roept ze iedere keer als ik kom met mijn hond. Van het moment dat ik daar aankom, lagen de honden op de bank en in bed. Ik heb niks gezegd, maar vermoedde al dat ze gewoon MIJN hond niet op de bank en in bed wilde hebben, omdat die vanwege ouderdom nog weleens een ongelukje heeft. Op zich logisch, ware het niet natuurlijk dat haar hond mijn hele huis al geterroriseerd heeft dus dat vond ik toch niet helemaal eerlijk. Nu kan ze ook nog weleens heel bot of kattig uit de hoek komen, dat weet ik en dat begrijp ik en 9 van de 10 keer kan ik dat laten gaan, maar nu werd ik lijp. En ik ben echt buitensporig boos geworden, dus in dat opzicht begrijp ik helemaal dat ze nu heel kwaad op mij is.
Dit gebeurde 's avonds en de volgende dag hebben we het geprobeerd het uit te praten, maar zij is van mening dat omdat je mijn hond wel kan vertellen niet op de bank te komen en die zal daar dus naar luisteren, en haar hond niet vanwege het ras, dat zij dus niet kan voorkomen dat hij dus op mijn spullen plast, maar dat ze dat dus bij mijn hond wil voorkomen. Ik vind dit gewoon echt enorm lullig. Ik moet dus maar alles van haar hond pikken omdat het aan het ras ligt? En omdat mijn hond wel luistert maar gewoon oud is en daarom incontinent is soms, mag hij bij haar dus helemaal niks. (Ik heb overigens wel luiers voor mijn hond maar dat mocht in haar ogen ook niet baten). We zijn nogal lullig uitelkaar gegaan, ik heb bijv gezegd dat ik pas weer kom als mijn hond dood is want zonder mijn hond kom ik niet meer.

Het is eigenlijk zo kinderachtig allemaal, maar de irritatie was bij mij zo hoog opgelopen....

Pfff. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet doen eigenlijk. Ik heb al wel 100 keer sorry gezegd voor het feit dat ik zo tegen haar geschreeuwd heb, maar ze snapt volgens mij nog steeds mijn punt niet....
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem286

Bericht 03 Jul 2014 00:23

Re: Vriendschap kapot?

Meer iets voor het tina forum of niet?

Edit: daarmee bedoel ik dat ik jullie beiden echt heel kinderachtig vind en het ook zie als drama maken. In jouw huis jouw regels, maar dan moet je dat zelf waarmaken en ervoor opkomen. Haar huis haar regels. Je hond voelt zich vast niet gediscrimineerd.
<<

Anoniem108

Bericht 03 Jul 2014 00:30

Re: Vriendschap kapot?

Anders reageer je even lullig, Highway. Een ruzie die ontstaat gaat in veel gevallen om iets kleins maar wat gewoon is gaan stapelen door meerdere irritaties. Ik vind ook niet dat je 100x sorry hoeft te zeggen tegen een goede vriendin, Poppy. Het voegt niets toe om meerdere keren je excuses aan te bieden en ik vind het ook raar dat je denkt dat dit nodig is naar iemand die je al zo lang kent en jou ook niet echt tegemoet lijkt te willen komen.

Wat vaak helpt is het contact even laten voor wat het is, zodat het incident wat op de achtergrond schuift. Dan is er doorgaans pas weer een redelijk gesprek mogelijk, mits jullie daar beiden nog behoefte aan hebben natuurlijk. Ik zou het trouwens niet willen dat een vriendin haar hond meeneemt die mijn hele inrichting molesteert. Dat is niets persoonlijks naar die vriendin toe, maar niemand zit daar toch op te wachten? Ik vind het eerder ongepast dat zij haar hond meeneemt in de wetenschap dat jouw inrichting vervolgens zo'n beetje aan vervanging toe is of iig heel grondig moet worden gereinigd.

Je hoeft niet voor haar te gaan kruipen hoor qua excuses aanbieden. Ze meet m.i. met 2 maten en daarmee is geen enkele ruzie op te lossen.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Jul 2014 00:31

Re: Vriendschap kapot?

Ik doe in mijn huis niet anders dan haar erop wijzen dat haar hond weer iets doet wat ik niet wil hebben, maar daar wordt het niet gezelliger van.

Maar goed, thanks voor je input, Highway.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 03 Jul 2014 00:40

Re: Vriendschap kapot?

Ik blijf sorry zeggen uit denk ik, toch conflictmijdend gedrag verder. Ik wil haar namelijk eigenlijk helemaal niet kwijt en ik zie haar dan zo gekwetst zijn, dat ik dan sorry wil blijven zeggen voor mijn boosheid. Maar mijn punt begrijpt ze idd nog steeds niet...

Ik ben gewoon geneigd het dan heel erg bij mezelf te zoeken en ook daarom blijf ik dan sorry zeggen...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem108

Bericht 03 Jul 2014 00:58

Re: Vriendschap kapot?

Je kan dan bijvoorbeeld ook zeggen: "Ik heb het gevoel dat ik je heb gekwetst en omdat dit nooit mijn bedoeling is geweest, wil ik je daar mijn excuses voor aanbieden. Meer kan ik niet doen, maar ik meen het wel oprecht. Het zou zonde zijn als door onze honden een jarenlange vriendschap wordt verbroken, want ik hecht veel waarde aan onze band. Hoe denk jij hierover?" Dan ontneem je haar de boosheid en ga je een dialoog aan i.p.v. dat je uit bent op een conflict of haar juist voedt tot het beginnen van een conflict. :)
<<

Anoniem51

Bericht 03 Jul 2014 06:47

Re: Vriendschap kapot?

Je verschuilen achter het ras van je hond is natuurlijk exact hetzelfde als je kind geen normen en waarden aanleren omdat hij toch al ADHD heeft en misschien wel eens niet kon gaan luisteren. Ik zou niet direct van einde vriendschap spreken, maar ik zou wel vanaf nu aangeven dat jij haar hond niet meer in huis wilt hebben, omdat hij zoveel schade maakt. Je staat in je volste recht dat te zeggen, begrijpt zij dat niet, dan ben ik bang dat het inderdaad einde vriendschap is.

Highway, complimenten voor je intellectuele input. Als enige kanttekening wil ik er nog wel bij zeggen dat iets wat voor jou misschien kinderachtig klinkt, voor een ander een best lastig probleem kan zijn. Daarbij vind ik niks kinderachtigs aan het verhaal wat Poppy schrijft...
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 03 Jul 2014 07:11

Re: Vriendschap kapot?

Eens met de eerste zin van Dundas, hondenras is geen excuus dat hij niet luistert, alle honden kunnen leren luisteren. Ook vind ik het eerder probleemgedrag dat hij overal in jou huis plast, dat is niet normaal. Dat jou hondje incontinent is heeft een oorzaak en daar zou ik als vriendin meer begrip voor hebben dan een "ja hij is een jack russel en die luisteren niet" (jack russel als voorbeeld he). Hoe je het op moet lossen weet ik niet, als ze je punt niet snapt krijg je het nooit duidelijk gemaakt vrees ik.
Succes er mee anyway!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers