Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De 'NomNomNom' Tag.

<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 02 Jul 2014 10:55

De 'NomNomNom' Tag.

En vragenlijstje over food! :D

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Deel een handige kooktip:
Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Ben je ergens allergisch voor?
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Wat is je favoriete toetje?
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 02 Jul 2014 12:40

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Leuk topic!


Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
- uhh ff denken, rauwe champignons, lekker dun snijden en dan zo opeten!
En zelf houd ik niet van rijst-kokos-kerrie-koriander. Je zal mij niet zo snel naar Azië zien gaan ;-) Japanse keuken vind ik dan weer wel heel lekker.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
- ik hou echt van pasta's maken, liefst zo simpel mogelijk, knoflook, rode peper, gamb's. En BBQen/grillen. Liefst iedere dag nu in de zomer. Een lekkere steak van de BBQ, heerlijk!

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
- Oh als ik het geld zou hebben, zou ik elke dag wel in een sterrenrestaurant willen eten. Favoriet is toch echt wel FG in Rotterdam. Iets meer in de buurt Boreas in Heeze. En Sopranos in Eindhoven is ook zeer favoriet!

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
- een goed rustique witbrood, met gegrilde ribeye, guacamole en tomaten salsa. Hoe het zou heten,
uhhh mexican BBQ sandwich :-)

Deel een handige kooktip:
- wat ik zelf altijd fijn vind, alles wat je nodig hebt al snijden/klaarzetten/afwegen. En als je van een recept kookt, eerst even heel het recept goed doorlezen, en dan evt in je eigen woorden even opschrijven

Zelf koken: ik ben zelf kok, dus heb heel veel zelf al gemaakt. Zou ook zo snel niets weten
Eten bestellen: dan toch een keer sushi denk ik, ga altijd buiten de deur eten, maar nog nooit besteld.
Buiten de deur eten: alle goede restaurants in Nederland. Maar voor dit moment, door de positieve verhalen van vrienden, Ron's gastrobar (restaurant van Ron Blaauw, Amsterdam, allemaal kleinere gerechten van €15,-) en FG foodlabs
(Nieuwste zaak van François Geurds, Rotterdam)

Ben je ergens allergisch voor?
Nee

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Griekse yoghurt met aardbeien.

Wat is je favoriete toetje?
Als het op de kaart staat, pak ik een kaasgerechtje.
En anders iets lichts, met limoen ofzo, ben niet zo van de echte desserts.
Laatst gewijzigd door Kreeft op 02 Jul 2014 18:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem321

Bericht 02 Jul 2014 14:21

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Joan schreef:En vragenlijstje over food! :D

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Even nadenken, bruine bonen met spekjes en stroop
Ik hou niet van champignons/witlof.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Het liefst maak ik gebakken aardappeltjes, dat vind ik lekker. Ik kook zelf nooit, mijn vriend maakt het zelden.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Een Grieks restaurant.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Er hoeft geen broodje naar mij vernoemd te worden, maar wat ik erg lekker vind en regelmatig bij de hema haal is een broodje surinaamse kip. Heerlijk!Deel een handige kooktip:
Ik vind het makkelijker om rijst in de magnetron te koken dan op het gasstel.
Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Zelf een pizza maken. Zo simpel, maar nog nooit aan toe gekomen.
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Buiten de deur eten. Ik ga bijna nooit uit eten, en als we eens gaan, vind ik dat hartstikke leuk.
Ben je ergens allergisch voor?
Nee.
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Heb ik niet
Wat is je favoriete toetje?
Stracciatella kwark
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 02 Jul 2014 17:32

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)? Ehm, ik hou van spiegelei, vinden veel mensen vies. Ik hou zelf absoluut niet van tomaat. Bah.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)? Ik vind risotto heel erg lekker maar is ook wel erg calorierijk.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten? Tapasrestaurant, heerlijk.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? Hmm een broodje met mozzarella en chorizo en dan een beetje rucola erop. Naam geen idee!

Deel een handige kooktip: kruiden vers knippen en dan in zakjes invriezen. Ideaal bij het koken.

Wat staat er nog op je food baking bucket list? Een regenboogtaart maken en zelf een kip braden.

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Buiten de deur eten, lekker!

Ben je ergens allergisch voor? Nee

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd? Blikjes ice tea.

Wat is je favoriete toetje? Coco ijs, maar toetjes zijn niet echt mijn ding
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 02 Jul 2014 17:40

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
geen idee maar ik eet heel veel groente rauw?

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Ik ben dol op soep, en eet ik dus ook vaak

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
indiaas

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
avocado, cherrytomaatjes, peper en zou

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
geen idee, als ik wat wil maken dan maak ik het direct

Ben je ergens allergisch voor?
koemelk en gist het allermeest

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
pindakaas en tahin

Wat is je favoriete toetje?
alles met chocolade
Afbeelding
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Jul 2014 19:04

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)? Hmm, ik kan eigenlijk niets bedenken. Maar olijven lust niet iedereen en daar ben ik echt gek op. Twee dingen die ik heel vies vind maar die de meeste mensen wel lusten zijn pannenkoeken en gehakt.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)? Er is niets wat ik te vaak kook, ik wissel graag af. Maar wat ik graag kook is groene curry met rijst. Simpel om te maken, lekker en gezond.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten? Ik hoef nergens elke dag te eten, ik houd van afwisseling. Maar qua uit eten gaan ben ik gek op tapas, of een 'simpel' eetcafé is ook altijd goed.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? Naam zou ik niet weten, maar als ik ergens ga lunchen kies ik het vaakst voor tonijnsalade. Dus dat, maar dan wel lekkere verse huisgemaakte, op lekker versgebakken brood.
Deel een handige kooktip: Ik kan nu even niets bedenken!
Wat staat er nog op je food baking bucket list? Die heb ik niet. Ik heb wel een paar recepten die ik al heb opgezocht die ik binnenkort een keer wil gaan klaarmaken, oa mihoen met garnalen.
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten Buiten de deur eten, ik ben gek op uit eten gaan!
Ben je ergens allergisch voor? Voor rauwe appel
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd? Broodje vegaburger, in allerlei varianten. Jammie!
Wat is je favoriete toetje? Ik ben niet zo heel erg van de toetjes. Maar dingen met chocolade zijn eigenlijk altijd wel goed, bijvoorbeeld brownie met ijs of chocolademousse.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Jul 2014 21:24

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Ik vind paprika echt heel vies. En ik vind eigenlijk niks 'raars' lekker.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Pasta met rode saus. We eten dat 1x per week. Teriyaki met biestuk vind ik ook erg lekker maar dat maak ik niet zo vaak omdat ik de biefstuk duur vind en ik eigenlijk de enige ben die er gek op is.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Een tapas restaurant
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Broodje heerlijkheid! Een knapperig meergranenbroodje met Carpaccio, sla, pijnboompitjes, truffelmayo en balsamico dressing.
Deel een handige kooktip:
Om gebakken krieltjes 'bruiner' te laten lijken gooi ik er op het eind een paar drupjes ketjap doorheen. Dan lijken ze lekker bruin gebakken ;)
Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Verschillende dingen maken zonder pakjes en zakjes.
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Ik ga misschien 5 keer per jaar uit eten en dat vind ik echt hartstikke gezellig en lekker. Bestellen doen we zelden en ik vind het (als ik echt de tijd heb) zelf koken echt leuk en ontspannend.
Ben je ergens allergisch voor?
Nee.
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Snack a jack bbq met smeerkaas
Wat is je favoriete toetje?
Ijs!
<<

Anoniem119

Bericht 02 Jul 2014 21:43

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Van die ranzig lekkere dingen zoals kaas te lang laten smelten in de magnetron zodat t een plakkaat wordt.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Ik kook bijna nooit twee keer hetzelfde. Elke keer is m'n pastasaus weer anders, elke keer is m'n Aziatische dressing net weer anders. Wel grijp ik gauw naar de meest gangbare thaise smaken enzo. En het is al snel salade bij ons.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Iets met allerlei antipasti en Aziatische hapjes zoals dim sum en sushi. Ik zou echt zweren bij een restaurant met alleen maar hapjes, of t nou tapas, antipasti of sushi is. Liefst allemaal.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Big Italian momma: Grof gesneden ciabatta met romaine sla, Coeur de boeuf tomaten, grof zeezout, varkensvlees op houtskool gegrild met rozemarijn en tijm, met pancetta, grote krullen parmezaan en gorgonzola.
Deel een handige kooktip:
Zorg voor genoeg ruimte op je aanrecht voor allerlei bakjes om éérst je mise en place te maken en daarna pas het vuur aan te zetten.
Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Bedoel je echt bakken of mag koken ook? Zelf Sriracha saus maken (heb de chili pepers al zelf gegroeid). Warm en koud roken van vis en varken. Een varken aan t spit roosteren. Vis in zoutkorst.
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Zelf koken is zo heerlijk ontspannend en zo leuk om samen te doen met m'n mede food lover. Maar uiteten is ook heerlijk. Ik ga denk ik gemiddeld twee a drie keer per maand uit eten en dan blijf ik t lastig vinden gezonde keuzes te maken want er is zoveel lekkers op de wereld.
Ben je ergens allergisch voor?
Nee.
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Alles met mango. En vlees altijd vlees.
Wat is je favoriete toetje?
Iets met frambozen of limoncello
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 02 Jul 2014 22:29

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Ik vind Nutella niet lekker, dat blijkt nogal raar te zijn. Andersom kan ik me niets bedenken.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Italiaans, pasta/risotto/pizza/salades e.d.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Het Zusje in Uden, lekkerste tapasrestaurant ooit!
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Oehh een desembroodje met lekker veel pitten met yorkham, avocado en een gekookt eitje met gele aromat erop haha. Lekker.
Deel een handige kooktip:
Koop een tajine! Echt, het is zo easypeasy en heerlijk. Je pleurt alles er rauw in, gooit de kruiden erbij en hoeft er niet meer naar te kijken. Alle smaken en kruiden gaan heerlijk in elkaar op en er ontstaat automatisch een sausje door het vocht wat uit de ingrediënten komt.
Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Heeel erg veel! Momenteel heb ik zin om lekkere verse steak tartaar te maken, dat ga ik binnenkort doen. En ik wil mij meer verdiepen in de Arabische keuken.
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Sowieso zelf koken. Ik bedacht me laatst dat ik toen ik nog bij m'n ouders woonde mega vaak uit eten ging en dat ik daar sinds ik zelf echt lekker kan koken eigenlijk helemaal niet meer zo veel behoefte aan heb. Ik vind het af en toe nog steeds heerlijk en gezellig natuurlijk maar ik maak net zo lief iets zelf!
Ben je ergens allergisch voor?
Nee.
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Vers fruit, vooral aardbeien en meloen.
Wat is je favoriete toetje?
Ananas gebakken in Malibu
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:24

Bericht 02 Jul 2014 22:43

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)? Meloen vind ik echt niet lekker. Mijn vriend begrijpt daar niets van.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)? Ik maak graag pasta met tomatensaus en rijst. Oh, en homemade lasagne!
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten? Hier in de buurt zit een fijn restaurant waar we altijd heerlijk eten. Maar ik heb nog zoveel niet geprobeerd dan het bijna niet eerlijk is om dat te zeggen.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? Club Joan. Een club sandwich met gerookte kip, sla, tomaatjes, bacon, komkommer en chipjes. Hmmm!
Deel een handige kooktip:
Ga nooit boodschappen doen met een lege maag. Is niet echt een kooktip maar wel eentje om te onthouden. Wat ik soms allemaal mee naar huis neem. :palm:
Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Ik wil heel graag nieuwe dingen koken, zonder pakjes en zakjes. Het lijkt me heerlijk om een goeie curry te kunnen maken, met vijzel enzo.
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Alles heeft z'n charme. Zelf koken vind ik super leuk om te doen, maar uit eten gaan vind ik ook heerlijk. Bestellen vind ik misschien het minst leuk, het eten verliest toch wel een beetje van z'n kwaliteit als het bezorgd moet worden.
Ben je ergens allergisch voor?
Nee, niet dat ik weet. Maar ik heb ook nog niet bijzonder veel geprobeerd.
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Yoghurt met cruesli en verse aardbeien.
Wat is je favoriete toetje?
Tiramisu
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 13:43

Bericht 02 Jul 2014 22:50

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Tosti met banaan en kaas! Mijn vriend vindt dat heel gek, maar ik vind dat echt lekker. En dan ook nog in de ketchup dopen!
Wat ik niet lust maar anderen wel is mayonaise. Alleen van de geur moet ik al kokhalzen.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Pasta, dat vind ik echt lekker. En dan maakt het niet uit met wat voor groente of saus. Met rode saus, pesto, alleen een beetje olijfolie of witte saus, ik vind het allemaal lekker.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Tapas, ik houd ook van allemaal hapjes en veel verschillende keuze.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Een donker broodje met veel pitten en zaden met carpaccio, parmezaan en een lekkere honing-mosterd saus. Hoe ie zou heten weet ik niet, moet iets met mijn naam zijn dan.
Deel een handige kooktip:
Steek je vinger niet in de staafmixer als ie draait, dat doet pijn :laughcry: En wat al gezegd is; zet je spullen klaar voordat je begint met koken.
Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Perfect brood, het is me nog steeds niet gelukt.
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Uit eten gaan! Helaas komt het er de laatste tijd niet van door geldgebrek. Maar ik weet dat het volgend jaar goed komt!
Ben je ergens allergisch voor?
Nee
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Kaas en chocola, maar dat is altijd! De afgelopen tijd niet echt iets bijzonders.
Wat is je favoriete toetje?
Alles! Ik vind echt alles wat zoet en ongezond is lekker. Dus ijs, taart, je maakt mij overal blij mee!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Jul 2014 08:13

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat een leuk topic :)

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Lasagne met appelmoes vind ik dus echt een topcombinatie, maar die mening delen niet veel mensen met mij. Sowieso dingen combineren met appelmoes vind ik heel lekker, haha. Andersom weet ik het even niet, ik lust heel veel. Oh! Ik lust geen hutspot, maar dat is volgens mij ook niet iets wat iedereen wel lust?

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Ik vind ovenschotels het leukst om te maken, dan kan ik gewoon alles klaarmaken op het moment dat het mij uitkomt en dan hoef ik het daarna alleen nog maar even in de oven te zetten. Maar ik maak het niet zo vaak, omdat ik doordeweeks na mijn werk geen zin heb om nog te wachten tot de oven klaar is. Wat ik heel vaak maak is pasta met tomatensaus, heel saai maar wel lekker en makkelijk.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
Ik zou graag wat vaker bij de japanner eten. In een dorp hier vlakbij zit een hele goede, dat is echt zooo lekker. Maar veel en veel te duur om regelmatig te doen.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Dat zou een broodje zijn met tonijn, wasabimayonaise en gesmolten kaas denk ik, dat vind ik echt zo lekker! Hoe het zou heten.. Elliots tuna melt? Haha geen idee!

Deel een handige kooktip:
Als je met recepten uit een kookboek werkt, kopieer dan eerst het recept of schrijf het even over, zodat je niet op je boek knoeit. Dat is zo zonde!

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Ik wil graag een keer zelf slagroomsoesjes maken, dat lijkt me zo leuk!

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Dan gaat mijn voorkeur toch echt uit naar buiten de deur eten. Lekker bediend worden en geen afwas, hoera!

Ben je ergens allergisch voor?
Ik kan niet zo goed tegen maïs, daar krijg ik enorme pijn in mijn buik van. Maar echt allergisch ben ik nergens voor.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
Mijn guilty pleasures van dit moment zijn pannenkoeken met ijs en bugles met smeerkaas... :palm: Oh en mijn pas ontdekte ontbijt vind ik ook heerlijk: een smoothie van hangop, aardbeien, melk, kokos en brinta.

Wat is je favoriete toetje?
Ik heb niet echt één lievelingstoetje. Ik ben echt een toetjesfreak, ik vind zoveel dingen lekker! Mijn voorkeur gaat uit naar iets warms, koek of cake ofzo, met een bolletje ijs. Dus bijvoorbeeld:
Pannekoeken met ijs
Brownie met ijs
Apple crumble met ijs
Sticky toffee pudding met ijs
Oh of cheesecake of lemon meringue pie.
Ik kan niet kiezen!

♥♥
<<

Anoniem123

Bericht 03 Jul 2014 08:19

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
witte macaroni met stukjes fricandel en ketchup (liefst hot ketchup)

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
Pasta

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
eigenlijk geen 1... ik vind alles wel een keer lekker zoals pizza, tapas, grieks etc. Maar dan gewoon af en toe eens

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
Broodje Marti ofzo haha, heb niet zoveel inspiratie hiervoor. Een verse hamburger met ijsbergsla, ui, gebakken ei en saus erop.

Deel een handige kooktip:
Begin op tijd, kijk van te voren wat langer op het vuur moet staan en bereid alles voor.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
Surinaamse gerechten, dat wil ik mij nog wel eens meer in verdiepen.

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
Zelf koken en heel soms buiten de deur eten.

Ben je ergens allergisch voor?
Nee, wel ben ik een grote zeikerd want lust niet alles

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
spaghetti met een pikante saus uit pot. Heel slecht maar ohh zo lekker nu haha.

Wat is je favoriete toetje?
warme chocoladetaartjes of bitterkoekjespudding
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 03 Jul 2014 08:52

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)? Ik vind rauwe champignons ook heel erg lekker, mijn man kijkt mij dan aan alsof ik niet helemaal lekker ben haha. Ik hou zelf niet van bloemkool en broccoli.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)? Niet te vaak maar een keer in de twee weken ofzo, pasta pesto met kip, rucola pijnboompitjes en grana padano.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten? Geen, dat zou maar vervelen. Wel ben ik erg gek op tapas. La Cubanita vind ik erg leuk.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? Er zou zeker weten Carpaccio opzitten, even geen inspiratie hoe deze dan zou moeten heten.

Deel een handige kooktip:-

Wat staat er nog op je food baking bucket list? Gehaktbrood :nerd: wil ik al lang is een keer maken maar het komt er nooit van.

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten, het meest koken we zelf, heel soms uit eten (als we oppas hebben) en ook heeeel soms bestellen we iets.

Ben je ergens allergisch voor? Nee

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd? De pasta pesto uit dit lijstje

Wat is je favoriete toetje? Tiramisu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Jul 2014 09:16

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
- Marmite vind ik lekker, zeker in combinatie met pindakaas of Tahin
- Ik houd niet van huzarenslaatjes

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)?
- De laatste tijd ben ik nogal van de soepen. Vroeger hield ik niet zo van soep maar sinds we een staafmixer hebben en ik meer recepten ken vind ik het heerlijk en heel makkelijk.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?
- Nergens! Ik houd van afwisseling en om af en toe zelf te koken.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten?
- Een meergranentriangel met kruidenkaas, plakjes tomaat, avocado en peper en zout.

Deel een handige kooktip:
- Ik gebruik de laatste tijd vaak een stoommandje voor het bereiden van groenten, veel lekkerder dan koken.

Wat staat er nog op je food baking bucket list?
- Ik wil binnenkort een keer zelf gezonde muesli bars gaan maken

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten
- Afwisseling daarin

Ben je ergens allergisch voor?
- Nee

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd?
- Ik ben gek op zelf belegde hamburgers van goed rundvlees met veel groente, of op bio hamburgers van een zaakje in de stad.

Wat is je favoriete toetje?
- IJs! 3 chocolades ijs van Hertogh of de fairly nuts van B&J's
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Sundae

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 109

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:46

Bericht 03 Jul 2014 18:31

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)?
Bloemkool vind ik niet lekker. Heb het al op verschillende manieren proberen klaar te maken, maar blijf het niet lekker vinden.
Balkenbrij vind ik wel erg lekker.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)? Iets simpels, pasta of rijst.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten? Een restaurant met veel verschillende gerechten.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? Broodje lekker, met carpaccio, rucola, walnoten, lekkere dressing.
Deel een handige kooktip: Ik ben niet zo'n goede kok, laat het graag aan andere over ;)
Wat staat er nog op je food baking bucket list? Kaneelbroodjes
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten. Afwisselend, hoewel ik zelf koken het minst leuk vind.
Ben je ergens allergisch voor? Nee
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd? Niet van de laatste tijd, maar ik ben dol op koekjes. Lust ze bijna allemaal helaas eigenlijk
Wat is je favoriete toetje? Ik ben gek op toetjes, dus maakt niet zoveel uit. In een restaurant vind ik het altijd jammer als je alleen kan kiezen uit ijs. Ik heb liever iets anders.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jul 2014 18:53

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)? Gekookte prei vind ik heerlijk! En ketchup op een broodje kaas of kip-kerrie. Ik vind champignons, hoe dan ook bereid, echt walgelijk.
Wat kook je het liefst (en veel te vaak)? Gebakken aardappelen met veel ui en spek.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten? Een tapasrestaurant.
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? Ijsbergsla, honingmosterdsaus, kipreepjes, nootjes en tomaat. De Exochickengenesis!
Deel een handige kooktip: Ik ben niet zo handig met eten.
Wat staat er nog op je food baking bucket list? Een mega chocolade-caramel crumble taart!
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten. Meestal zelf, maar uit eten gaan vind ik heerlijk!
Ben je ergens allergisch voor? Niet dat ik weet.
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd? Qua junk melkchocola en qua normaal gekruide filetlapjes.
Wat is je favoriete toetje? Cheesecake en Panna Cotta :love:
<<

Anoniem313

Bericht 03 Jul 2014 20:15

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)? Hmmm, ik houd niet van varkensvlees (met uitzondering van sommige worst en bacon), dus met bijvoorbeeld varkenshaas, wat vaak toch als een traktatie wordt gezien, maak je mij niet blij. Er zit aan varkensvlees zo'n typisch smaakje wat ik echt helemaal niet lekker vind. Wat ik dan wel weer heel lekker vind, en veel mensen die ik ken niet, is een goeie peaty whisky, zoals Laphroaig.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)? Ik maak niet iets te vaak, geloof ik, want ik hou wel van afwisseling en heb geen vaste voorkeursgerechten. Nachos-zonder-nachos, een soort Mexicaanse kipsalade maak ik wel geregeld.

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten? Elke dag? Dat wordt lastig. Dan kies ik denk ik voor Chinees, en dan niet zo'n Hollandse Chinindrest, maar een authentieke Chinees met eten liefst uit verschillende regio's. De keukens van China zijn zo divers, daar zou ik het minst snel op uitgegeten raken denk ik. Ik vind bijvoorbeeld tapas ook heus lekker, maar zou na drie dagen geen chorizo of albondigas meer kunnen zien.

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? Ik eet maar weinig brood, dus dat zou een sneu broodje worden denk ik. Maar ik eet bijvoorbeeld graag en vaak salade van gegrilde groenten, pijnboompitten en parmezaan, dus als dat op een broodje wordt gegooid vind ik het prima. Het broodje-tegen-wil-en-dank wordt het dan.

Deel een handige kooktip: Eigenlijk het tegenovergestelde van wat iemand hier boven zegt: schrijf juist je aantekeningen in je kookboek! Kookboeken zijn gebruiksvoorwerpen vind ik, die hoeven niet mooi of leeg te blijven. Dus ik schrijf erbij hoe ik het recept getweakt heb en eventueel wat voor wijn er lekker bij was.

Wat staat er nog op je food baking bucket list? Keertje zelf worst maken wil ik nog graag, en een vis-lesje bij Schmidt Zeevis.

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten Vind ik alle drie leuk. Zelf koken gebeurt hier het meest. Bestellen deden we vroeger best vaak maar sinds ik het allemaal wat gezonder aanpak doen we dat bijna niet meer. Uit eten deden we vroeger ook vaker, nu gaan we minder vaak maar als we gaan, doen we het goed, naar echt lekkere restaurants met een fijn wijnarrangementje en zo.

Ben je ergens allergisch voor? Gelukkig niet.

Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd? Ik eet erg veel wortels met humus sinds ik dat laatst een keer bij m'n zus heb gehad.

Wat is je favoriete toetje? Ik ben niet zo'n zoetliefhebber. Dingen als Death by Chocolate en zo zeggen me weinig. Maar er zijn een paar dingen die ik erg lekker vind en als een dessert een van die dingen bevat, wil ik het nog wel eens nemen: limoncello, gele room, gezouten caramel en cheesecake.

Leuke lijst!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 03 Jul 2014 21:48

Re: De 'NomNomNom' Tag.

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt (en andersom)? Gekookte witlof vind ik erg lekker. Ik hou niet van slagroomtaart.

Wat kook je het liefst (en veel te vaak)? Ik kook bijna nooit, ik bak wel graag pannenkoeken.
In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?Haha McDonald's!
Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan op zitten en hoe zou het heten? Mozzarella, pesto en zongedroogde tomaat. We noemen hem de "Zo 2003".
Deel een handige kooktip: Niet kook, wel keuken: Brood knippen gaat zoveel sneller dan snijden!
Wat staat er nog op je food baking bucket list?Niks
Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten Buiten de deur eten
Ben je ergens allergisch voor?Verschillende fruitsoorten
Wat is je food obsessie van de afgelopen tijd? Pannenkoeken met hagelslag als ontbijt
Wat is je favoriete toetje? Mijn vriend's huisgemaakte AppleCrumble
R. 2013
D. 2016

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers