Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarom trouwen?

<<

Anoniem304

Bericht 16 Jul 2014 22:40

Re: Waarom trouwen?

Dit is dan in Canada, dat wel. Misschien is het in Noorwegen wel weer anders, aangezien je daar ook gewoon een heel andere achternaam kan geven, haha!
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 16 Jul 2014 22:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem131

Bericht 16 Jul 2014 22:42

Re: Waarom trouwen?

Ik ben al eens getrouwd (jeugdzonde die ik liever verzwijg) en ik zie geen toegevoegde waarde. GP kan ook en een eventueel kind krijgt mijn achternaam.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Jul 2014 22:49

Re: Waarom trouwen?

Omdat ik de trailer van de bruiloftsfilm van Lejow heb gezien en omdat ik ooit, óóit zo'n bruiloft wil. Onze dag, ons feest, ons samen zijn vieren. Het huwelijk an sich voegt voor mij weinig meer toe, het onbekende en nieuwe zit er voor mij niet meer natuurlijk, dat vind ik wel jammer hoor, want voor m'n vriend heeft het huwelijk nog een hele 'nieuwe' betekenis natuurlijk. Maar ik heb zoiets, als we in de toekomst op papier 'bij elkaar willen horen' dan kan dat natuurlijk met een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap, maar ook met een huwelijk. En deze keer wil ik wél alle toeters en bellen erbij en een groot feest.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 17 Jul 2014 10:26

Re: Waarom trouwen?

Dundas schreef:Omdat ik de trailer van de bruiloftsfilm van Lejow heb gezien en omdat ik ooit, óóit zo'n bruiloft wil. Onze dag, ons feest, ons samen zijn vieren. Het huwelijk an sich voegt voor mij weinig meer toe, het onbekende en nieuwe zit er voor mij niet meer natuurlijk, dat vind ik wel jammer hoor, want voor m'n vriend heeft het huwelijk nog een hele 'nieuwe' betekenis natuurlijk. Maar ik heb zoiets, als we in de toekomst op papier 'bij elkaar willen horen' dan kan dat natuurlijk met een samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap, maar ook met een huwelijk. En deze keer wil ik wél alle toeters en bellen erbij en een groot feest.


:love: :hug:
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 17 Jul 2014 10:45

Re: Waarom trouwen?

Susan schreef:Dus uiteindelijk kom je in Noorwegen gewoon voor hetzelfde dilemma te staan: welke naam geven we door? Alleen gaat de naam van de andere ouder nog net een rondje langer mee.

Ja, op een gegeven moment kies je welke naam je doorgeeft. Maar je kunt naar mijn idee dan wel beter beslissen of je de naam van opa of oma doorgeeft, omdat je ouder bent en beter weet wat de band met je ouders is.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jul 2014 11:16

Re: Waarom trouwen?

Wij willen niet trouwen, wil wel ooit het feest en vieren dat we voor elkaar kiezen en samen zijn,maar het officiële papiertje willen we niet. Voor veel mensen klinkt dit heel vreemd maar de reden dat mijn vriend bijvoorbeeld perse niet wil trouwen is voor mij ook genoeg om te zeggen dat ik dat goed vind. Mijn enige voorwaarde was wel dat we dan wel een keer zo'n groot feest gaan geven.
2015 💙
<<

Anoniem91

Bericht 17 Jul 2014 12:35

Re: Waarom trouwen?

In Denemarken hadden ook bijna al mijn klasgenootjes een dubbele achternaam, nu zie ik op FB als ze getrouwd zijn nog steeds een dubbele naam staan, maar waarvan 1 nu anders is.

Onze kinderen hebben trouwens mijn achternaam, waarom? Omdat Lise mijn achternaam al had en we zijn toen Lise een paar weken was al van achternaam veranderd, (ik heb die van mijn moeder aangenomen en Lise dus ook) en toen ik zwanger was van Mas hebben we besloten om gewoon mijn achternaam aan te houden omdat het anders zo'n bij elkaar geraapt zooitje zou worden. Plus dat we aan mijn moeders kant ook niemand hebben om de familie door te zetten en Mas zou dat dus wel kunnen doen.

Voor mij zou trouwen vooral voor de "leuk" zijn, officieel mogen we toch niet eens meer voor de wet trouwen omdat we geregistreerd partners zijn,dus eigenlijk zouden we de boel neppen dan :P Maar ik wil eigenlijk gewoon wijn drinken in mijn trouwjurk, All Stars eronder, leuk feestje vieren met mensen die ik om me heen wil hebben.
Vorige

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers