Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Na school afspreken en kinderfeestjes

<<

Anoniem75

Bericht 01 Jul 2014 16:17

Na school afspreken en kinderfeestjes

S. gaat na de vakantie naar de basisschool en ik zal er dan toch aan moeten geloven. Ik ben er achter gekomen dat ik het denk ik toch moeilijk ga vinden om mijn kind straks bij een ander achter te laten als er een kinderfeestje is of ze gewoon bij iemand willen spelen na school. Hoe gaan jullie daar mee om?

Hoe snel zijn jullie kindjes bij een ander kindje wezen spelen?
Had je van te voren al kennis gemaakt met de ouders of oppas waar ze bij gingen spelen?
Mogen jullie kindjes bij alle kindjes uit de klas spelen? Of bij sommige (liever) niet?

En bij een uitnodiging van een kinderfeestje waarvan je de ouders nog nooit hebt ontmoet en je het kindje in kwestie niet echt het vriendje/vriendinnetje van je kind wil zien door bijv. een grote mond, schorriemorrie familie enz je kind dan wel gewoon gaan? (dit is gewoon even een voorbeeld)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jul 2014 16:19

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Yrsa ging al best snel bij andere kinderen spelen. Haar eerste speelafspraakjes waren wel hier in de buurt, dus dat was wel fijn, maar ik had er geen moeite mee om haar daar achter te laten. Er zijn ook voor zover ik me kan bedenken geen kinderen in de klas bij wie ze niet mag spelen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 01 Jul 2014 16:20

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Mijn zoon gaat ook na de zomervakantie naar school, maar hier had ik even niet bij stil gestaan :palm:
Ik geloof dat ik liever heb dat hij een vriendje/vriendinnetje mee neemt.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem106

Bericht 01 Jul 2014 16:23

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

De eerste keer koffie/thee blijven drinken. Deed mijn zus ook bij haar kinderen.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Jul 2014 16:25

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Ik heb wel een voorkeur voor de vriendjes en vriendinnetjes, maar dochter trekt zich hier niks van aan :P
Ik zal haar ook mijn mening over een gezin oid niet opleggen, als zij daar lekker speelt, dan is dat maar zo.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 01 Jul 2014 16:31

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Onze zoon zit sinds maart op de basisschool.

Hij is al paar keer wezen spelen bij vriendje ( ik kan haar van het kdv)
Ook heeft al een kinderfeestje gehad.. van het zelfde vriendje!

Ook is bij ons een "vriendje"geweest. Maar sorry, ik vind het naar jongetje. Hij speelt de baas en zegt telkens mij zoon " Vraag eens aan je mama of we naar boven mogen" of "vraag eens aan je mama als we snoepje mogen" Ik heb hem nu ook al een paar geweigerd. Maar als ik hem weiger rent hij gauw naar een andere moeder. En bij hun spelen mag nooit van zijn moeder..
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 01 Jul 2014 17:36

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Hier worden pas vanaf groep 3 kinderfeestjes gegeven dus dat scheelt.

Zoon vindt het erg eng om bij een ander kindje te spelen. Heeft het wel eens geprobeerd maar toen kon ik hem al snel weer komen ophalen. Als er dus gespeeld wordt is het bij ons. Ik vind het niet erg als hij ergens anders zou gaan spelen, wij wonen in een klein dorp en ik ken alle moeders.

Er zit 1 jongetje in zijn klas waar ik liever niet van heb dat hij daar gaat spelen. Dat jongetje wordt door zijn ouders heel vrij gelaten en ik zie hem regelmatig in zijn eentje hier door het dorp fietsen. Ik vind het nog niet nodig dat mijn zoon alleen op straat speelt dus daar mag hij van mij niet heen. Als hij daarom zou vragen zou ik het dus ook weigeren.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Jul 2014 18:04

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Ik vind het juist super leuk dat hij nu na school af kan spreken. De eerste keer is het een beetje eng maar het went heel snel vind ik.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 01 Jul 2014 18:06

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Die van mij speelt trouwens wel regelmatig met een vriendje in de speeltuin hier voor de deur of hij gaat in z'n eentje hier voor de deur fietsen.
We wonen in een hofje en ik heb goed uitzicht op de speeltuin dus ik vertrouw het wel.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 01 Jul 2014 18:46

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Wij hebben een speeltuintje achter het huis, maar daar heb ik geen zicht op, dan moet ik eerst door de tuin en door de grote schuur om te gaan kijken. Daar mag ze dus nog niet alleen spelen van mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 01 Jul 2014 19:01

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Ik dacht er voor mijn dochter naar school ging net zo over als jij. Maar toen ze eenmaal op school zat dacht ik er helemaal niet meer zo over.
Mijn dochter ging de 2e week al afspreken. De eerste weken ging ze bij iedereen spelen, daarna durfde ze dit opeens niet meer en hebben alle kinderen een half jaar lang hier gespeeld als ze af had gesproken.
Ze spreekt nu 3 of 4 keer in de week af en van mij mag ze bij iedereen spelen, al heeft ze nu wel een vast vriendinnenclubje waar ze vooral mee afspreekt. Volgend jaar zal dit weer helemaal anders zijn als ze naar groep 3 gaat.
Ik heb niet van tevoren kennis gemaakt met ouders bij wie ze ging spelen. In het begin gewoon mezelf voorgesteld en telefoonnummers uitgewisseld.
Mijn dochter mag bij iedereen uit haar klas spelen.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 01 Jul 2014 20:00

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Mijn dochter sprak na een maand of 2 voor het eerst af met vriendinnetjes, overal waar ze voor het eerst naar toe ging of gaat, wil ze dat ik haar breng, anders vind ze het nog wel eng.. Gaat ze voor een 2e en daarop volgende keren bij dezelfde spelen, dan gaat ze uit school gewoon meteen mee.
De ouders zie ik op het schoolplein wel elke keer, maar als ze ergens voor het eerst heen ging/gaat, stel ik me wel voor, en wisselen we telefoonnummers uit.
Er zijn 2 kinderen uit de klas van dochter, waarvan ik niet wil dat ze er mee speelt, verder maakt het me weinig uit,
ze heeft een redelijk vast groepje vriendinnen waar ze mee afspreekt.
<<

Anoniem75

Bericht 02 Jul 2014 14:14

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

S. mag van mij ook nog niet alleen buiten spelen. Alleen in de tuin maar niet voor het huis. Er is hier achter wel een speeltuintje maar dan ga ik wel altijd mee.

Ik denk dat ik dat straks ook ga doen. De eerste paar keer hem zelf brengen naar zijn vriendje of vriendinnetje. En voor mij geeft het toch wel een fijner gevoel als ik de ouders of iig de moeder een keer heb ontmoet.

Ik ben benieuwd straks!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Jul 2014 14:46

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Ik breng haar de eerste keer wel zelf, maar ik blijf dan geen thee drinken, ik moet weer op tijd thuis zijn omdat Ezra ook thuiskomt. Als ze nu bij haar vriendje gaat spelen dan gaat ze ook wel gewoon met zijn vader of moeder mee als ze met de auto zijn, dan hoef ik niet meer zo nodig zelf mee. Omgekeerd precies hetzelfde.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiene

Bericht 02 Jul 2014 19:32

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

R sprak al vrij snel af, in het begin moest ik mee maar nu gaat hij alleen. Ook hier komen kindjes spelen en dat is aan de ene kant best wat 'gek'' omdat R vriendjes in mijn klas heeft en die dus ook bij ons thuis spelen. naar kinderfeestjes durft hij dan weer niet te gaan.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 02 Jul 2014 19:43

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Fiene schreef:R sprak al vrij snel af, in het begin moest ik mee maar nu gaat hij alleen. Ook hier komen kindjes spelen en dat is aan de ene kant best wat 'gek'' omdat R vriendjes in mijn klas heeft en die dus ook bij ons thuis spelen. naar kinderfeestjes durft hij dan weer niet te gaan.


Oh dat lijkt me ook echt heel raar ja! Voor zowel jou als voor het kindje.

Verder kan ik aan dit topic niks zinnigs toevoegen behalve dat ik me het heel goed voor kan stellen dat je het moeilijk vindt dat ie straks met anderen mee naar huis gaat.
<<

Fiene

Bericht 02 Jul 2014 20:07

Re: Na school afspreken en kinderfeestjes

Kinderen vinden het niet raar maar geweldig haha. Maar kinderen zeggen dan dus daarna in de klas; ik heb bij R gespeeld bij de juf! En je krijgt veel van je ouders over de vloer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers