Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen naar Curacao

<<

Anoniem54

Bericht 30 Jun 2014 08:33

Alleen naar Curacao

Ik wil deze zomer alleen naar Curacao gaan. Het is al heel lang een droom en nu heb ik er geld voor. Probleem is alleen dat niemand mee kan. Toch denk ik erover om te gaan.
Ik zit te denken om naar Chogogo resort te gaan. Is er hier iemand die hier al eens geweest is? Is er savonds wat te doen? Ik heb namelijk geen rijbewijs dus kan geen auto huren. Zou ik bijvoorbeeld ook savonds vanuit hier naar het centrum kunnen? En is het veilig als vrouw alleen?
Nog een laatste vraag is het eten erg duur?
<<

Anoniem187

Bericht 30 Jun 2014 08:59

Re: Alleen naar Curacao

Hier ben ik ook erg benieuwd naar!
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 30 Jun 2014 09:50

Re: Alleen naar Curacao

Ik ben met een vriendin ruim een jaar geleden naar Chogogo geweest. Op loopafstand heb je aan de Jan Thielbaai een paar restaurantjes en barretjes, ook soms met livemuziek en happy hours enzo. Vond het eten qua prijs vergelijkbaar met hier in NL. Er gaat wel een bus vlakbij de ingang van Chogogo (kan je bij Chogogo gratis buskaartje voor halen als ik het me goed herinner) naar Mambo beach en dan door naar Punda (Willemstad) dacht ik, maar die gaat niet heel vaak en de bushalte bij Mambo beach voor de terugweg vond ik niet echt een prettige plek om te wachten eerlijk gezegd, zou dan taxi terugnemen, maar is wel duurder natuurlijk. Weet ook niet of het zo fijn is om 's avonds alleen in Willemstad rond te lopen, maar daar kan ik niks over zeggen want ben er 's avonds niet geweest.

Oh ja, voor de meeste uitstapjes heb je toch eigenlijk wel een auto nodig (denk aan bezoeken mooiste stranden, Westpunt, de parken Shete Boka en Christoffelpark (je kan Christoffelberg beklimmen), dus weet niet of dit dan wel een leuke bestemming is.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 30 Jun 2014 10:12

Re: Alleen naar Curacao

Ik lees mee, ik wil er ook graag heen en zal dat ook alleen doen. Alleen denk ik niet dat ik voor een resort of hotel zou kiezen, maar eerder een hostel of zo.
Vind het ook altijd zo irritant dat een hotel meestal 2 keer zo duur is als je alleen gaat.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 30 Jun 2014 10:20

Re: Alleen naar Curacao

Ik dacht dat er maar 1 hostel was op Curacao en nog best prijzig (geloof iets van 25 - 30 euro voor een bed in een dorm), maar wel in Willemstad, dat is dan weer leuk!
<<

Anoniem117

Bericht 30 Jun 2014 10:31

Re: Alleen naar Curacao

Als je geen auto kunt huren zou ik niet naar Curacao gaan. 's Avonds is het er gevaarlijk en zou ik absoluut niet alleen reizen. Veel mooie baaien zijn niet te bereiken met openbaar vervoer. Je mist een hoop van Curacao als je geen auto hebt. Ik zou een andere bestemming kiezen.
<<

Anoniem199

Bericht 30 Jun 2014 11:47

Re: Alleen naar Curacao

Eens met AnnaK. En als je toch echt graag wil zou ik een hotel boeken in Willemstad zelf. Maar ik zou ook een andere bestemming kiezen, aangezien een auto echt wel handig is op Curaçao.
<<

Jules

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 914

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:33

Bericht 30 Jun 2014 13:06

Re: Alleen naar Curacao

Ook eens met AnnaK. Het openbaar vervoer is slecht geregeld en zonder auto kom je niet op de mooiste plekjes. Op loopafstand van Chogogo heb je alleen de Jan Thielbaai en dat is gewoon een aangelegd strand op een blok beton. Alleen 's avonds in Punda/Ottrabanda lopen zou ik nooit doen.
<<

Anoniem54

Bericht 30 Jun 2014 18:12

Re: Alleen naar Curacao

Bedankt voor alle reacties. Jullie brengen mij wel aan het twijfelen. Opzich ga ik alleen voor het strand en de rust. Ik was wel van plan om een excursie te doen en dan zie ik het eiland ook.
Alleen wel jammer dat ik savonds dan niet naar willemstad kan. Dat zou ik evt dan overdag een keer kunnen doen. Ik denk er nog even over na!
<<

Anoniem147

Bericht 02 Jul 2014 16:12

Re: Alleen naar Curacao

Ik zou ook niet naar Curaçao gaan zonder rijbewijs. Wat al eerder is gezegd, de mooie baaitjes etc. zijn alleen te bereiken per auto.

Ik heb mezelf trouwens geen moment onveilig gevoel (Okee ik lieg. 1x toen we op een eng weggetje reden, gewoon in het midden van de dag, naar een noordelijke baai waar dode honden lagen.. brr.) Ik heb 's avonds gewoon in Punda en Otrobanda gelopen. Wel samen met mijn vriend, maar die is alsnog een kop kleiner dan een brede Antilliaan :P

Als we volgend jaar naar Curacao gaan staat ons appartement zelfs in Otrobanda. Dus dan zullen we daar 's avonds ook wel eens moeten lopen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 04 Jul 2014 20:27

Re: Alleen naar Curacao

Chogogo is een mooi resort en en ligt pal naast Jan Thiel baai/Zanzibar. Ik vind dat een ontzettend leuk strand met een paar leuke restaurantjes. Maar ik ben het wel met de rest eens dat een auto huren eigenlijk wel een must is. Plus dat ik Curaçao met name 's avonds niet zo snel zou aanraden aan een vrouw alleen. Otrabanda hebben wij 's avonds altijd gemeden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem166

Bericht 04 Jul 2014 20:58

Re: Alleen naar Curacao

In een ander topic schrijf je toch dat je wel een rijbewijs hebt? Of bedoel je dat je het niet aandurft om een auto te huren?
<<

Anoniem54

Bericht 04 Jul 2014 21:06

Re: Alleen naar Curacao

Sanne schreef:In een ander topic schrijf je toch dat je wel een rijbewijs hebt? Of bedoel je dat je het niet aandurft om een auto te huren?


Haha ja klopt! Zeker omdat ik bijna geen rijervaring heb.

Als ik zeg dat ik wel een rijbewijs heb maar niet durf te rijden zeggen mensen vaak oooh maar in curacao is het heel makkelijk. Maar alleen zie ik het toch niet zitten.

Uiteindelijk heb ik een nieuwe baan dus kan ik helemaal niet meer op vakantie! :laughcry:

Toch heb ik alle tips opgeslagen en wil ik volgend jaar misschien gaan. Ga dan toch proberen om iemand mee te krijgen zodat we samen een auto kunnen huren.

Toch iedereen bedankt voor de adviezen!
<<

Anoniem166

Bericht 04 Jul 2014 21:08

Re: Alleen naar Curacao

Haha, ik dacht even dat ik gek was geworden, maar zo zit het dus.
Hopelijk kom je iemand tegen die volgend jaar met je mee kan, dat is wel gezellig natuurlijk. Ga je nu nog een andere bestemming zoeken?
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 05 Jul 2014 13:57

Re: Alleen naar Curacao

Het verkeer op Curacao is heel anders dan hier in NL, als je erg onzeker bent achter het stuur zou ik het je afraden als je alleen bent en dus niemand hebt om op terug te vallen!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15900

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 05 Jul 2014 16:38

Re: Alleen naar Curacao

Guus schreef:Het verkeer op Curacao is heel anders dan hier in NL, als je erg onzeker bent achter het stuur zou ik het je afraden als je alleen bent en dus niemand hebt om op terug te vallen!


Vind ik ook. Plus dat de ring Willemstad best lastig kan zijn. En al die kleine, verlaten weggetjes naar strandjes. Ik zou me daar niet prettig bij voelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem170

Bericht 20 Feb 2015 12:54

Re: Alleen naar Curacao

Ik up dit topic even :)

Nog geweest trouwens Anoniem54?

Ik ga over 6 weken naar Curacao, nu wil ik melatonine pillen meenemen ivm jetlag. Weet iemand of ik die zonder problemen mee kan nemen? Ik kan er op internet niks over vinden :(
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 20 Feb 2015 15:48

Re: Alleen naar Curacao

Ik ben te lui om te switchen van account, maar ik verwacht geen problemen. Wij nemen dat gewoon mee inclusief slaappillen op internationale vluchten.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers