Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Trouwen of geregistreerd partnerschap?

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 06 Jul 2014 18:53

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Volgens mij is het maar net wat je met de Babs afspreekt. Je mag JA tegen elkaar zeggen en ringen uitwisselen, maar als je dat niet wil hoeft het niet.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Zoethout

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 702

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 06 Jul 2014 20:59

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

minoessepoes schreef:Volgens mij is het maar net wat je met de Babs afspreekt. Je mag JA tegen elkaar zeggen en ringen uitwisselen, maar als je dat niet wil hoeft het niet.


Wij hebben daar niets over afgesproken.
Leven en laten leven
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 06 Jul 2014 21:09

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Pinkel schreef:
FashionMommy schreef:Wij zijn tijdens de 1e zwangerschap getrouwd. Wij wouden eerst GP doen, maar inderdaad zitten er wel haken en ogen aan mbt kinderen etc. Dus daarom hebben wij besloten om te trouwen. Bovendien als er met mij of de baby iets zou gebeuren (wat op de moment mee speelde) hoefde mijn man niet alle rompslomp te regelen wat er nadien komt kijken als je niet getrouwd bent. Dus er zit wel degelijk verschil in al heb ik mij daarzelf eigenlijk nooit in verdiept.


Mijn man (GP) hoefde alleen maar het trouwboekje meenemen, maar kon dus wel onze dochter aangeven bij de Burgerlijke Stand. Ook zou hij de volledige voogdij hebben gekregen over haar als ik wel was overleden na de bevalling. Dit is toen voor hem uitgezocht omdat het ook heel belangrijk was op dat moment.

s.v.p. niet quoten wil het later weer weg kunnen halen.


Geloof dat in 2010 ook anders was als nu..
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 21 Jul 2014 14:28

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Wij gaan binnenkort een geregistreerd partnerschap aan, omdat we willen dat de ander zich geen zorgen hoeft te maken over het huis of de financiën mocht een van ons komen te overlijden. We houden het basic, hebben onze ouders als getuigen gevraagd en daar gaan we na afloop iets leuks mee doen, maar we hebben geen feest o.i.d. Sommige vrienden weten het al, maar de rest krijgt het achteraf wel te horen.
Ik krijg een verlofdag voor de aangifte en vier verlofdagen voor het registreren zelf.
<<

Anoniem222

Bericht 21 Jul 2014 14:40

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Vier verlofdagen voor het registreren?! Is dat normaal?
<<

Anoniem205

Bericht 21 Jul 2014 17:08

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Nee... dat is CAO-afhankelijk. Bij "mijn" organisatie krijg je 2 dagen voor huwelijk of GP.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 21 Jul 2014 18:38

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Wouw dat is wel luxe derby. Ik kreeg 14 uur. Lekker!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem119

Bericht 21 Jul 2014 20:16

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Wow wat veel derpy. Ik krijg twee dagen voor trouwen. Gefeliciteerd trouwens, wat leuk.
<<

Bacio

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:38

Bericht 21 Jul 2014 20:21

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Wat bijzonder dat je vrij krijgt voor ondertrouw. Dat stelt toch helemaal niks voor?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 21 Jul 2014 20:50

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Siem schreef:Ik heb onlangs nog een college gehad waarin de professor ook zijn verbazing/verontwaardiging uitsprak over het gegeven dat de wetgever het GP nog steeds in standhoudt nu het immers geen toegevoegde waarde juridisch gezien meer heeft.

Haar argument dat mensen er nog steeds voor kiezen is dat vooral gaat om een gevoelskwestie, mensen hebben toch het idee dat het een minder zware verbintenis is die ze aangaan. Historisch was het toen nodig om mensen van gelijk geslacht de kans te geven om te trouwen en het zou discriminerend zijn geweest als het niet gold voor mensen van gelijk geslacht maar dat was eigenlijk nooit de intentie van de wetgever omdat het bedoeld was als alternatief voor het huwelijk voor mensen van gelijk geslacht.

Met dit laatste ben ik het helemaal mee eens. Het is wat mij betreft inderdaad een gevoelskwestie. Het voelt als een minder zware verbintenis.
Mijn vriendinnen zijn trouwens allemaal overtuigd ooit te willen trouwen, ook al hebben ze al geregistreerd partnerschap. En bij alle meiden heeft de vriend (man? in het geval van geregistreerd partnerschap?) er eigenlijk geen behoefte aan.
Ik zou het persoonlijk echt niet weten. Ik vind zo'n witte jurk en een feest wel leuk, maar ik weet eigenlijk niet of ik helemaal overtuigd ben. Misschien komt dat ooit nog wel.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 22 Jul 2014 18:47

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Bedankt, Marin! Ik vind vijf dagen ook veel, maar wij hebben geen cao en dit heeft het bedrijf zelf bepaald. Mijn vriend krijgt er geloof ik twee.

Mijn vriend associeert trouwen met een feestelijke dag die je met je naasten viert en aangezien dat in zijn geval niet meer kan, zou het voor hem dan eerder een pijnlijke dan een vrolijke dag zijn. Daarnaast heb ik totaal geen behoefte aan een bruiloft met een witte jurk en al die aandacht en hij denkt daar net zo over, dus dan is een geregistreerd partnerschap ideaal. Het voelt inderdaad ook wat informeler, terwijl trouwen eigenlijk hetzelfde inhoudt en dat net zo basic kan.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 23 Jul 2014 13:15

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Hey Derpy wat leuk! Een Tinder 'huwelijk'! Gefeliciteerd!
<<

Anoniem125

Bericht 23 Jul 2014 13:23

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Ik vind het totaal geen vergelijking. Een GP is enkel een zakelijke overeenkomst. Wanneer je met elkaar trouwt dan beloof je elkaar trouw voor de rest van je leven. Het is een van de grootste verbintenissen die je in het leven kunt aangaan. Er zit - in ieder geval voor ons - een grote gevoelswaarde achter. Bij ons is het nooit een punt van discussie geweest. Wij wilden graag met elkaar trouwen, omdat we van elkaar houden en de rest van ons leven met elkaar willen doorbrengen.
<<

Anoniem85

Bericht 24 Jul 2014 07:03

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Wij zijn tijdens de zwangerschap gp aangegaan. Enige verschil toen was dat mijn man zoon moest erkennen, dit stelde ook niets voor.
Waarom gp? Wij wilden het zo geregeld hebben met financiën, baby etc. als in een huwelijk, maar geen huwelijk omdat mijn gevoel zegt dat dat gevierd moet worden, met alles erop en eraan, hier willen we op dit moment geen geld aan uitgeven.

Wij werden van te voren gebeld door de gemeente of we ringen hadden en nog wat andere informatie. We hebben het ja woord gegeven en ringen uitgewisseld. Mijn ouders en zus waren aanwezig en mijn schoonmoeder.

Ook wij houden van elkaar en willen de rest van ons leven met elkaar delen ;-)
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Jul 2014 11:40

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Carra schreef:Hey Derpy wat leuk! Een Tinder 'huwelijk'! Gefeliciteerd!


Haha ja, eigenlijk wel :P Bedankt!

Kinderen erkennen hoeft tegenwoordig niet meer bij een GP, dat is nu ook automatisch geregeld.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 24 Jul 2014 14:52

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Super leuk, Derpy! Fijn om te horen dat je zo gelukkig bent met je vriend.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 24 Jul 2014 16:54

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Thanks :) Is allemaal best snel gegaan. We wonen nu zo'n 1,5 maand samen en dat voelt alsof het nooit anders is geweest. Ik ben ook echt blij dat hij een leuke moeder heeft haha.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 28 Jul 2014 19:37

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Wij hebben een Gp gehad omdat we e.e.a. goed geregeld wilde hebben qua huis, eigendommen en toen baby op komst, maar we niet de financiële middelen hadden om te trouwen zoals we graag wilden.
We hebben dit heel klein gehouden, geen ringen, geen andere achternaam oid. Wel zijn we met beide ouders en zussen uit eten geweest.
2,5 jaar geleden zijn we getrouwd met alles erop en eraan!
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 29 Jul 2014 17:13

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

FashionMommy schreef:
Pinkel schreef:
FashionMommy schreef:Wij zijn tijdens de 1e zwangerschap getrouwd. Wij wouden eerst GP doen, maar inderdaad zitten er wel haken en ogen aan mbt kinderen etc. Dus daarom hebben wij besloten om te trouwen. Bovendien als er met mij of de baby iets zou gebeuren (wat op de moment mee speelde) hoefde mijn man niet alle rompslomp te regelen wat er nadien komt kijken als je niet getrouwd bent. Dus er zit wel degelijk verschil in al heb ik mij daarzelf eigenlijk nooit in verdiept.




s.v.p. niet quoten wil het later weer weg kunnen halen.


Geloof dat in 2010 ook anders was als nu..


Heb even mijn stukje weggehaald, vroeg ook of het niet gequote kon worden. :wink:
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem147

Bericht 29 Jul 2014 17:35

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Als je trouwt tijdens je opgenomen vakantie, krijg je dan ook gewoon 2 dagen voor een huwelijk of moet je dan gewoon je vakantiedagen gebruiken?
<<

Anoniem273

Bericht 29 Jul 2014 19:09

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Marni, ik heb gewoon mijn vrije dagen gekregen. Ligt een beetje aan je baas denk ik.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 29 Jul 2014 19:17

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Huh, mijn vriend(uhh man?) moest onze jongste zoon nog wel erkennen tijdens de zwangerschap (paar maanden geleden), terwijl wij al ruim 3 jaar een GP hebben.
Wij willen ook ooit nog wel eens echt trouwen, maar ik zou het leuk vinden als onze kinderen dan groot genoeg zijn om ze er bij te betrekken.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:10

Bericht 29 Jul 2014 19:18

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Je krijgt gewoon de dagen die in je cao staan. Dus als daar 2 dagen in staan, krijg je 2 dagen. Ook al is het in je vakantie. Bijzonder verlof gaat buiten vakantiedagen.
<<

Anoniem125

Bericht 29 Jul 2014 19:19

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Ja, bij een vriendin van mij was dit ook zo. Zij hebben ook GP, maar haar man moest hun dochter wel erkennen.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 29 Jul 2014 20:08

Re: Trouwen of geregistreerd partnerschap?

Ik kreeg de dagen niet, omdat ik in de vakantie trouwde.
19 juni 2015
2 februari 2017
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers