Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Jun 2014 13:57

toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Ik was vanmorgen met de meiden in een speeltuintje hier gewoon in de woonwijk. Het is een klein speeltuintje.
Er liepen wat meiden van een jaar of 9/10 en twee jongetjes van ik denk 5/6 jaar en van 7/8 jaar.
Die twee jongens, waren echt irritant aan het doen, pesten wil ik het niet noemen, maar wel echt irritant doen, steeds baby tegen mijn meiden zeggen, verkeerd de glijbaan op gaan, schuin gaan schommelen zodat de ander die schommelt daar last van heeft.

Ik was er als enige als volwassen, op zich hebben de andere kinderen ook wel de leeftijd om er alleen heen te gaan, maar ja het speelplezier voor de rest werd wel bederft door hun gedrag. Er is geen een ouder tussen door wezen kijken denk dat wij er zo'n kleine 3kwartier zijn geweest.

Hoe doen jullie dat als jullie kinderen alleen spelen? Ga je er vanuit dat je kind zich gedraagt? Of ga je kijken?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem162

Bericht 28 Jun 2014 14:00

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Mijn kind speelt nog niet alleen in de speeltuin, die is net zo oud als jouw meiden. Maar ik verwacht wel van hem dat hij zich gedraagt en zou wel gaan kijken (deed mijn moeder vroeger ook).
Knap dat je er nog zo lang geweest bent, ik vertrek meteen als zoiets gebeurt. :palm:
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 28 Jun 2014 14:33

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Ik spreek die kinderen dan toe, als het het speelplezier van andere kindjes en Louise bederft. Speeltuin is niet van hen, moeten ze maar op een nette manier delen.

Mijn mama kwam ook regelmatig even kijken vroeger of ons gedroegen. Moest ze ons eerst wel vinden natuurlijk (we woonden aan een fabriek die plastic buizen fabriceerde, erg leuk om te gaan spelen, er was ook een grote boerderij en een grote hal voor evenementen waar we opkropen).
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 28 Jun 2014 14:35

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Ik kijk eigenlijk niet als dochter buiten speelt, maar wij hebben de afspraak met de buurtkindjes dat ze het komen zeggen als er iets vervelends gebeurd. En dat doen de kinderen ook allemaal wel.
Verder zou ik die kinderen erop aanspreken als ik erbij zou zijn.
<<

Anoniem123

Bericht 28 Jun 2014 14:49

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Hier is niet echt een speeltuintje in de buurt. Dus voor hij echt alleen weg gaat zal hij toch een jaar of 9/10 zijn. Ja dan zal hij niet de hele tijd lief spelen zoals hij nu ook niet doet. Toch hoop ik wel dat hij zich wel netjes gedraagt als hij zonder ons is.

Maar ik had er wel wat van gezegd, als mijn kind er geen hinder van heeft dan zeg ik niets. Maar als hij er wel last van heeft dan trek ik gerust mijn mond open.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Jun 2014 16:08

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Alibi, ik ken de kinderen niet, er is hier ook maar een speeltuintje volgens mij en ik denk dat ze daar allemaal beetje heen gaan :-) zo'n afspraak zou hier dus niet werken, wel fijn dat het bij jullie zo kan.

Toen ik daar zat, zat ik dus te denken hoe dat dan gaat, geen een kind is voorbeeldig en die van mij vreten ook genoeg uit, maar ja zou het toch niet leuk vinden als zij het speelplezier van een ander bederven. Vroeg me ook wel beetje af tot welke leeftijd je blijft kijken/controleren.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem97

Bericht 28 Jun 2014 17:22

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Ik vind het op die leeftijd wel logisch dat die moeder de kinderen gewoon zelf laat spelen.
Als ik daar met mijn kinderen ben en de kinderen doen vervelend tegen mijn kinderen dan zeg ik daar gewoon wat van.

Mijn kinderen mogen nog niet alleen naar een speeltuin toen maar spelen wel alleen voor buiten met de andere buurtkindjes, ik ga regelmatig kijken dan, maar ze zijn dan ook nog maar 2 en 4.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 28 Jun 2014 18:52

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Hij is nog te klein om alleen in de speeltuin te spelen dus ga nu met hem mee. Dit soort gedrag van andere kinderen gebeurd hier ook regelmatig, ik zeg er dan wat van en blijven ze aan de gang dan ga ik naar een andere speeltuin die hier ook om de hoek zit.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 28 Jun 2014 18:59

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Mijn kind speelt nooit alleen in de speeltuin (hij is 2,5), ik ga mee en zit daar dan op een bankje om toezicht te houden. Tot nu toe is het altijd goed gegaan, ook met oudere kinderen erbij.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Jun 2014 21:04

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Ik lees dat vele er wat van zouden zeggen, dat snap ik hoor.

Maar ja als het nou jouw kind is dat daar zo irritant loopt te doen, en er komt nooit iemand kijken dan weet je dat als ouders ook gewoon niet. Daar zat ik over na te denken. Hoe dat dan zou gaan als mijn kinderen ooit alleen mogen spelen.
:heart: :heart: 2011
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 28 Jun 2014 21:06

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Die van jou kunnen elkaar verklikken bij jou Studie :)

Ik heb geen idee. Hier zijn echt asociale kinderen in sommige speeltuinen, daar ga ik niet mee in discussie.
R. 2013
D. 2016
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 28 Jun 2014 21:12

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Carool... haha das waar. En ik weet nu al wie ik moet geloven :-) Momenteel is eentje heel eerlijk, eigenlijk altijd wel geweest, de andere is ondeugend en sneaky:-)
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem75

Bericht 28 Jun 2014 21:17

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

S. is 4 en de komende jaren mag hij ook nog niet zonder toezicht van mij of mijn man alleen buitenspelen. We wonen aan een doorgaande weg dus dat riskeer ik niet. En wbt andere kinderen in een speeltuin. Zodra ze vervelend gaan doen tegen mijn eigen kinderen zeg ik er wat van. Voor de rest laat ik ze hun gang gaan.
<<

Anoniem123

Bericht 29 Jun 2014 07:55

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

nou ja dat weet je dan dus gewoon niet. Je moet dan je kind maar vertrouwen dat hij/zij eerlijk zal zijn. Of als er vriendjes mee gaan dan afspreken dat ze lief gaan spelen. Ik denk dat dit allemaal nog wel mee gaat vallen.
Ik erger me meer aan al die hangjongeren hier in het dorp. Ze maken troep, herrie, vernielen spullen. Dan denk ik wel eens: ouders... waarom mogen ze om 4 uur 's nachts nog buiten rondhangen.
<<

Anoniem58

Bericht 29 Jun 2014 08:55

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Mijn zoon gaat ook alleen spelen hier in de wijk, en als ze al een hele tijd met dezelfde kinderen optrekken weet je wel hoe de verhoudingen liggen vaak. Maar als ik kinderen zie die zich misdragen naar mijn kind toe zeg ik daar wel wat van, ook als er buiten iets gebeurd is en Christian komt naar mij toe.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 01 Jul 2014 14:35

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Mijn kind speelt ook alleen in de speeltuin. 4 jaar
We brengen hem er heen, en kijken af en toe.

Hier is ook speeltoezicht aanwezig, wel op bepaalde uren.

De volgende keer gewoon wat van zeggen.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 01 Jul 2014 17:07

Re: toezicht in speeltuin, hoe doen jullie dat?

Ik zou er zelf wat van gezegd hebben, laatst was er in de speeltuin ook een jochie van een jaar of 9 die het nodig vond om mijn zoon achterna te zitten en rare dingen te doen. Ik heb daar toen ook wat van gezegd.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers