Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vage afspraken

<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 13:50

Vage afspraken

Het valt me op dat vooral mijn vrienden/generatiegenoten heel vaag zijn met afspraken maken. Als ik bijvoorbeeld wat mensen uitnodig, dan krijg ik van ongeveer de helft een vaag antwoord. Zoiets als 'ja, ik denk wel dat ik even kom, maar ... (en dan volgt er een heel verhaal)' Nu vind ik dit persoonlijk vrij irritant. Ik wil dan bijvoorbeeld eten maken voor die mensen, maar krijg een uur van tevoren pas definitief te horen of er 6 mensen komen eten, of maar 2.

En volgende week heb ik een paar dagen vakantie en wil ik er even tussenuit, loskomen van alles. Gelukkig kan het ook, want mijn man is dan gewoon thuis aan het werk. Nu heb ik een vriendin meegevraagd, waar ik al vaker mee heb gekampeerd. Maar die geeft dan weer zo'n vaag antwoord. Ik kan er dus niet van op aan dat ze met mij meegaat. Ondertussen zit ik dus in een lastige situatie, want ik kan niemand anders meevragen, want dat zou lullig zijn voor haar, maar als ik op haar definitieve antwoord wacht maak ik kans om straks helemaal niet meer te kunnen gaan en ik wil juist zo graag even met een vriendin er tussenuit.

Herkennen jullie dit? Ben ik nou echt zo autistisch? Of doen mensen tegenwoordig gewoon vaag?
<<

Anoniem66

Bericht 28 Jun 2014 13:54

Re: Vage afspraken

Ja, je bent echt zo autistisch
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 28 Jun 2014 13:57

Re: Vage afspraken

Als je houdt van duidelijkheid ben je inderdaad zwaar autistisch. Ik zou naar de dokter gaan daarvoor.

Nee, ik herken het totaal niet.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Jun 2014 14:00

Re: Vage afspraken

Nee ik herken het niet. Ik maak gewoon duidelijke afspraken en mijn vrienden doen dat ook.
<<

Anoniem83

Bericht 28 Jun 2014 14:57

Re: Vage afspraken

Jij kan toch ook duidelijk vragen of ze komen of niet. Ivm met boodschappen of andere plannen. Als een ander niet duidelijk is moet je zelf maar duidelijkheid scheppen of vragen. Tenminste zo doe ik dat altijd (en mensen in mijn omgeving ook) anders hoor je inderdaad nog weleens 'misschien' of 'ik weer het nog niet'
<<

Jip

Bericht 28 Jun 2014 15:14

Re: Vage afspraken

Misschien verwacht je wel teveel. Als je niks verwacht dan kan het je ook niet schelen hoeveel mensen er komen of dat je vriendin mee gaat. Jij wilt weg..ga dan ook lekker, met of zonder vriendin. En met feestjes...je haalt voor een x aantal personen iets, is het op, dan is het op.

Maar...als jij in reallife zo bent als hier, dan zou ik ook niet durven zeggen dat ik niet met je mee ga, bang om totaal afgebrand te worden.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Jun 2014 15:52

Re: Vage afspraken

En ook al weet ik dat je je woorden heel bewust heb gekozen en het uiteraard je doel is om mensen te kwetsen, wil ik toch zeggen dat ik het schandalig vind dat je autisme hierin betrekt. Je vraagt je wel eens af (in mijn ogen niet oprecht want jij weet verdomd goed wat je doet) waarom je zo weinig serieuze reacties krijgt maar je woordkeuze als in deze roept zulke reacties logischerwijs ook op.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 28 Jun 2014 16:09

Re: Vage afspraken

Mensen met autisme zijn over het algemeen oprecht en eerlijk en niet vals en schijnheilig, dus nee, ik denk niet dat je autistisch bent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 28 Jun 2014 16:13

Re: Vage afspraken

Dan moet jezelf aangeven voor wanneer je antwoord wil hebben en dat je anders iemand anders vraagt om mee te gaan.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 16:14

Re: Vage afspraken

Ik wil een paar dagen weg, uiteraard kan ik ook alleen gaan, maar ik heb juist zin om even met een vriendin te gaan, dan vind ik het zonde als door het vage antwoord van vriendin 1, de avond van vertrek, ik ook geen kans meer heb iemand anders te vragen. En als ik ga koken is het wel fijn om te weten hoeveel mensen er komen, ik begin vaak al een dag van tevoren aan de voorbereidingen.

Het noemen van autisme is trouwens heel normaal in mijn vriendengroep. We gebruiken het vaak.Als in 'doe niet zo autistisch' of: 'ik voel me echt autistisch vandaag'. Niet bij stilgestaan dat dit door sommigen weer zo zwaar zou worden opgevat.
<<

Anoniem301

Bericht 28 Jun 2014 16:17

Re: Vage afspraken

Ik herken dit totaal niet in mijn vriendenkring gelukkig. Als we een afspraak maken is die gewoon heel duidelijk en weet ik ook hoeveel mensen er bijvoorbeeld komen eten. Ik zij tegen je kampeervriendin gewoon zeggen dat je graag een duidelijk antwoord wil.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Jun 2014 16:19

Re: Vage afspraken

Zure Mat schreef:Ik wil een paar dagen weg, uiteraard kan ik ook alleen gaan, maar ik heb juist zin om even met een vriendin te gaan, dan vind ik het zonde als door het vage antwoord van vriendin 1, de avond van vertrek, ik ook geen kans meer heb iemand anders te vragen. En als ik ga koken is het wel fijn om te weten hoeveel mensen er komen, ik begin vaak al een dag van tevoren aan de voorbereidingen.

Het noemen van autisme is trouwens heel normaal in mijn vriendengroep. We gebruiken het vaak.Als in 'doe niet zo autistisch' of: 'ik voel me echt autistisch vandaag'. Niet bij stilgestaan dat dit door sommigen weer zo zwaar zou worden opgevat.


Dit vind ik net zo erg als steeds het woord kanker in de mond nemen. Aparte humor hebben jullie.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 16:08

Bericht 28 Jun 2014 16:20

Re: Vage afspraken

Ik herken dit half. Bij ons gaan ook vaak afspraken vaag, maar dat is meer 'We spreken vanavond af en we zien wel hoe laat en waar we naar toe gaan'. Vaak gebeurd het dus dat er ineens om 9 uur gezegd wordt 'We gaan stappen, over half uurtje vertrekken we'. Heel irritant, maar inmiddels ben ik het gewend. De rest vind het prima zo, dus ik ga niet zeuren dat ik persé wil weten wat we gaan doen.

Ik zou als ik jou was gewoon die vriendin bellen of ze wel of niet mee gaat en dat je anders nog een ander wilt vragen.
<<

Dropveter

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1919

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 28 Jun 2014 16:21

Re: Vage afspraken

Dan geef je aan dat als ze het niet weet dat je iemand anders al vraagt omdat je samen met iemand wil gaan.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:25

Bericht 28 Jun 2014 16:24

Re: Vage afspraken

Haha wat ben jij toch vermakelijk zure mat. Ik heb nog nooit zo'n schijnheilig persoon ontmoet maar goed dat is ook logisch want jij bent niet echt en zuigt alles uit je duim.
En maak je over mij geen zorgen ik heb nog geen enkele keer een opmerking van jou persoonlijk of zwaar opgevat, ik vind het wel vermakelijk om te zien hoeveel leugens iemand op een dag kan vertellen.
<<

Anoniem130

Bericht 28 Jun 2014 16:35

Re: Vage afspraken

Fascinerend. In een vriendengroep zo intelligent, ontwikkeld en sociaal sterk als de jouwe zou je toch sterkere communicatieskills verwachten.

Ik heb dit probleem nooit. Altijd vrij normaal om een paar dagen van tevoren te verifiëren of de desbetreffende afspraak nog doorgaat.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 17:52

Re: Vage afspraken

Grappig dat jullie overal iets achter zoeken, daar hebben ze ook een mooi woord voor: paranoia. Mijn vrienden hebben nogal - tja, hoe zal ik het zeggen - drukke levens. Vandaar dat het soms wat lastig plannen is. Ik zal inderdaad wat duidelijker gaan vragen wat nu de bedoeling is, maar voel mezelf dan al snel een zeur. Iedereen is nogal relaxed in mijn (internationale) vriendenkring en niet zo van de tijdstippen, vaste afspraken maken en dergelijke. Zelf ben ik dus wel oer-Hollands, wat dat betreft. Afspraak is afspraak en ik ben al vaak teleurgesteld, niet dat er dan niemand komt, ofzo, maar wel dat mensen echt pas op het allerlaatst besluiten wel of niet te komen en dat vind ik gewoon bloedje irritant. Vandaar dat het me wat onzeker maakt, denk ik.

Bedankt voor jullie visie, heb ik echt wat aan!
<<

Anoniem58

Bericht 28 Jun 2014 18:28

Re: Vage afspraken

Beetje raar dat je in deze simpele situatie niet weet wat je moet doen maar bij de meest complexe dingen je ineens wel weet hoe je dat moet aanpakken.
<<

Anoniem51

Bericht 28 Jun 2014 18:44

Re: Vage afspraken

Susan schreef:Mensen met autisme zijn over het algemeen oprecht en eerlijk en niet vals en schijnheilig, dus nee, ik denk niet dat je autistisch bent.

Ik mis de like-knop. En de respectknop van Hyves er ook direct bij.

Overigens herken ik het wel, maar ik weet in elk geval dat dat aan mij ligt. Ik wil wat dat betreft teveel duidelijkheid en exact weten waar ik aan toe ben maar dat kan (en hoeft) gewoon niet altijd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Jun 2014 18:55

Re: Vage afspraken

Susan schreef:Mensen met autisme zijn over het algemeen oprecht en eerlijk en niet vals en schijnheilig, dus nee, ik denk niet dat je autistisch bent.


:good: :good:
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 19:02

Re: Vage afspraken

@Bolletje: Ik merk dat ik situaties die andere mensen als heel complex ervaren, vaak gemakkelijk zelf oplos, terwijl ik andere situaties die anderen als heel normaal beschouwen, als complex ervaar.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 28 Jun 2014 19:26

Re: Vage afspraken

Ik zou gewoon vragen of het nu doorgaat of niet, zodat je iemand anders kan meevragen mocht ze niet meegaan. Ook als je vrienden op bezoek krijgt of stel dan voor dat ze het, ten laatste, een aantal dagen van tevoren zeker laten weten ivm boodschappen.

Ik heb een hele tijd terug wel voorgesteld aan een vriendin of ze meegaat naar een concert, ze liet niks weten, nu vorige week weer gevraagd, ze ging het weer bekijken maar nog niks laten weten. Ik ga daar echt niet op wachten en ga alleen, ik kan alleen ook prima genieten.
Laatst vroeg diezelfde vriendin of ik meega naar een ander concert met nog een vriendin, ik wist het eerst nog niet maar heb diezelfde dag nog iets laten weten. Ik vind het vervelend als mensen op mij moeten wachten.

Het zijn ook wel dingen waar ik me aan erger, het is ja of nee, en als je het nog niet weet oké maar wacht niet te lang met iets te laten weten.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 28 Jun 2014 19:39

Re: Vage afspraken

Mini schreef:Jij kan toch ook duidelijk vragen of ze komen of niet. Ivm met boodschappen of andere plannen. Als een ander niet duidelijk is moet je zelf maar duidelijkheid scheppen of vragen. Tenminste zo doe ik dat altijd (en mensen in mijn omgeving ook) anders hoor je inderdaad nog weleens 'misschien' of 'ik weer het nog niet'


Dit dus.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem108

Bericht 28 Jun 2014 20:20

Re: Vage afspraken

Ik heb ook een aantal mensen in mijn vriendenkring die vaak vele afspraken op een dag hebben staan en dan niet precies weten hoe het loopt, waardoor ze wat vaag blijven. Dat heb ik zelf soms ook. Wat ik dan doe -afhankelijk van wat we zouden gaan doen- een paar dagen/uren van tevoren verifiëren of het nog doorgaat, omdat ik anders andere plannen ga maken. Daar wordt altijd op gereageerd. :)
<<

Anoniem178

Bericht 28 Jun 2014 20:23

Re: Vage afspraken

Waarschijnlijk staat jouw plan/jij niet bovenaan op hun prioriteitenlijstje. Bouwen er een voorbehoud in zodat ze er altijd nog onderuit kunnen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers