Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Plan van aanpak

<<

Anoniem58

Bericht 28 Jun 2014 13:33

Plan van aanpak

Naar aanleiding van een gesprek dat ik gehad heb met iemand die met mij zou willen samenwerken en het topic van Marin, waarin ze tips gaf om van je passie je baan te maken wil ik een plan van aanpak opstellen.
Ik heb alleen echt geen idee hoe ik dat moet doen. Hoe is de opzet van zoiets? Ik weet wel wat ik er in wil zetten maar het moet natuurlijk wel overzichtelijk zijn.

Is er iemand hier die ook zoiets heeft opgesteld en mij wat tips wil geven?
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 28 Jun 2014 14:09

Re: Plan van aanpak

Bedoel je echt een ondernemersplan of meer voor jezelf een tijdlijn met activiteiten? Voorbeelden van een ondernemersplan vind je wel op internet, site van kvk proberen misschien? Als je het meer voor jezelf duidelijk wilt hebben, dan zou ik dat op een manier doen die jij fijn vindt. Ik houd bijvoorbeeld heel erg van excel en zou dan een tijdlijn maken daarin, maar misschien vind jij word wel fijner werken.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 28 Jun 2014 14:29

Re: Plan van aanpak

Knip je (eventuele) grote doel(en) op in kleine tussendoelen die je SMART formuleert, specifiek/meetbaar/acceptabel/realistisch/tijdgebonden. Dat maakt het overzichtelijk en haalbaar en het werkt makkelijker naar een bepaald doel toe omdat je steeds kleine successen behaald. Neem jezelf voor ogen hoe het eruit ziet, hoe het voelt als het allemaal gelukt is en baseer daar je plan en doelstellingen op.
<<

Anoniem58

Bericht 28 Jun 2014 15:00

Re: Plan van aanpak

Ik kan misschien wel wat specifieker zijn. De ruimte is er, ik ben een docent met een heel groot netwerk en de muziekwinkel zorgt dan voor het instrumentarium en de ruimte.
Ik moet alleen een plan maken dat ik aan de eigenaar presenteer, het hoeft niet ontzettend professioneel te zijn maar ik wil zelf dat het duidelijk naar voren komt hoe ik het voor ogen heb. Hij heeft mij namelijk zelf benaderd maar ik moet een plan maken. Ik zal eens op de site van de kvk kijken, alvast bedankt voor die tip.
Misschien haal ik de specifieke informatie straks weer weg, dus niet quoten aub.
Laatst gewijzigd door Anoniem58 op 02 Jul 2014 14:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jente

Kletskop

Berichten: 984

Geregistreerd: 02 Mei 2014 14:43

Bericht 28 Jun 2014 15:08

Re: Plan van aanpak

Dan zou ik inderdaad even zoeken naar een opzet voor een ondernemersplan. Niet alles zal relevant zijn voor je, maar je kunt er de dingen uithalen die interessant zijn voor jou. Ik denk dat je zo wel een structuur zult krijgen die logisch is.
Heel leuk trouwens, het klinkt alsof het een succes zou kunnen worden!
<<

Anoniem58

Bericht 29 Jun 2014 09:56

Re: Plan van aanpak

Dankjewel Whoop! Ik ben ook enthousiast!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 29 Jun 2014 11:08

Re: Plan van aanpak

Leuk zeg Bolletje!
Ik zou zelf beginnen met opsommingen maken met dingen die jij wilt en voor ogen ziet. Gewoon lekker brainstormen met jezelf ;) Deze ideeën kun je daarna in categorieën gaan indelen, dus wat is er echt noodzakelijk dat er van te voren geregeld wordt? Welke zaken zijn nog onduidelijk of hebben (extra) financiële input nodig? Hoeveel tijd kosten de verschillende dingen? Wat zijn jouw beloftes aan de muziekwinkel? Wat verwacht jij van de muziekwinkel? Hoe werkt het financieel? Hoe wil je de marketing doen/hoe kom je aan klanten? Hoe werkt de winstverdeling? Welke kosten ga je zelf maken?

Als je zo een heel rijtje ideeën hebt zou ik pas kijken naar een voorbeeld ondernemersplan en dan kijken hoe jouw ideeën daar in passen. Ook zie je dan goed welke onderdelen je over geslagen hebt.
<<

Anoniem58

Bericht 29 Jun 2014 12:00

Re: Plan van aanpak

Ok, bedankt Green_pepper!! Ik ga er deze week eens goed voor zitten~!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 29 Jun 2014 12:53

Re: Plan van aanpak

Bolletje schreef:Ok, bedankt Green_pepper!! Ik ga er deze week eens goed voor zitten~!


Ik heb er verder niet echt verstand van hoor, maar zo zou ik het zelf doen ;) veel succes!!
<<

Anoniem58

Bericht 02 Jul 2014 14:20

Re: Plan van aanpak

Maakt niet uit hoor, ikzelf ook helemaal niet. Maar heb nu wel een goed idee hoe ik moet beginnen en wat er echt in moet komen. Ik ga er morgen aan beginnen, heb wel al notities gemaakt maar morgen wil ik het uitwerken. Ik haal de specifieke informatie even uit mijn eerdere post.

Ik heb wel een vraagje over concurreren met bestaande bedrijven, hoe doen jullie dat? Voor de mensen die ook een eigen bedrijfje hebben, denk dat ik dat best lastig ga vinden. En moet ik mij ook inschrijven bij de KVK?
<<

Zwilling

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 596

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:49

Bericht 02 Jul 2014 20:20

Re: Plan van aanpak

Kamer van Koophandel heeft ook bijeenkomsten, waar je aan kan deelnemen.
Verder zou ik wanneer je het plan bedenkt/brainstormt/schrijft het in de bibliotheek doen, er bestaan namelijk heel veel boeken die je op weg kunnen helpen. Maar je ook voorbereiden voor de mogelijke haken en ogen die er komen, en die jij dan tijdig aan kan zien komen.
Afbeelding

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers