Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

<<

Anoniem51

Bericht 28 Jun 2014 13:05

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Zure Mat schreef:Als iemand voor me op het fietspad rijdt en ik kan er niet goed langs, dan bel ik ook even, zodat die ander alert is dat ik er langs kom. Lijkt me een heel gangbare manier van communiceren op de fiets. Ik irriteer me trouwens zelf juist aan al die enorm brede bakfietsen die je nu zoveel ziet, daar is een fietspad niet voor ontworpen! Je moet gewoon kunnen inhalen op een fietspad.

Maar ik reed al bijna in de berm, hij kon zelfs bij wijze van spreken z'n schoonmoeder nog naast zich laten fietsen, en dan konden ze er nog samen langs.

Maargoed, ik heb altijd geleerd om alleen bellen als je denkt er niet of moeilijk langs te kunnen, verder mocht ik van mijn moeder nooit bellen als ik iemand inhaalde en dat makkelijk kon, omdat dat opdringerig over kon komen. Net zoiets als een automobilist die ongeduldig loopt te toeteren. Beetje verschil in normen en waarden denk ik.

Jip: ik moet bekennen dat ik dat ook weleens roep naar mensen op racefietsen. Nou zeggen die hier geen pardon en is mijn ervaring dat ze er een sport van maken om de medefietser zoveel mogelijk te irriteren door zo dicht mogelijk langs hen heen te fietsen. Ik vind het denk ik al anders als je gewoon pardon roept, maar dat doen ze hier nooit. Maar inderdaad, je fiets heeft een stuur dus daar kan prima een bel op. Die rijden hier trouwens ook hoor, racefietsers met bel :thumbup:
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 13:08

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Huh, maar je zei toch eerder dat je heel breed was? Daarom dacht ik aan een bakfiets of iets dergelijks? Maar hij kon er dus toch makkelijk langs? Nu snap ik het niet meer.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 13:10

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik vind toeteren in de auto trouwens van een andere orde. Dat doe ik echt bijna nooit. Alleen als er echt een gevaarlijke situatie dreigt te ontstaan, omdat iemand me niet ziet en naar me toe zwenkt, ofzoiets. Of als iemand echt een heel asociale actie uithaalt, doe ik het ook nog wel eens. Maar that's it.

Op de fiets bellen vind ik wat normaler. Klinkt ook vriendelijker.
<<

Anoniem51

Bericht 28 Jun 2014 13:11

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Ik reed aan de kant, maar heb een maatje meer en heb weleens meegemaakt dat mensen daarom, puur om te irriteren, gaan bellen en dan gaan lachen en een kwetsende opmerking toeroepen. Dat is wel al heel lang geleden, vroeger was breder dan ik nu ben, maar het is me wel als heel pijnlijk bijgebleven.

Overigens heb ik geen problemen met bakfietsen, zelfs op dat smalle fietspad waar ik het over had kan dat prima, dan kan ik zelfs nog inhalen.
<<

Anoniem125

Bericht 28 Jun 2014 13:18

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Dat is lullig inderdaad. Misschien ben je door dat voorval wat gevoeliger geworden voor dit soort dingen.
<<

Jip

Bericht 28 Jun 2014 15:17

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Siem schreef:
ellibre schreef:
Jip schreef:Ik heb op mijn racefiets en roep altijd heel netjes Pardon! Hoe vaak ik dan commentaar krijg dat ik een bel moet kopen...

Beetje off topic, maar daar ben ik het als fanatiek wielrenster juist helemaal mee eens. Er is echt geen enkele reden om géén bel op je racefiets te hebben..


Hier ben ik het ook wel mee eens, zelfs al roep je pardon het komt ergens toch altijd wat onbeschoft over omdat je hoe je het wendt of keert loopt te roepen. Ik vind het dan ook maar een kleine moeite om een bel te gebruiken.


Het klinkt raar, maar er kan geen bel op mijn fiets (ik heb een plat stuur). En mijn pardon klinkt heel beschaaft. Het is wat anders als ik HEEEE zou roepen. Ik bedank ook netjes als ik inhaal. Laatst met iemand gefietst die wel een bel had en na 68x bellen ging degene voor ons nog niet opzij. Toen we er vlak achter reden heb ik netjes pardon geroepen en bedankt en konden we er langs.,
<<

Kiek

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 562

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:21

Bericht 28 Jun 2014 15:35

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Dundas, ik denk dat die ervaringen uit het verleden nu je beeld misschien wat beinvloeden. Ookal fiets je half in de berm, ik maak zo vaak mee dat fietsers toch ineens uitwijken dus ik vind het wel normaal dat er even gebeld wordt om te waarschuwen dat je er langs komt.

Probeer het niet persoonlijk op te nemen of het je te laten irriteren, ik denk dat het meestal gewoon goed bedoeld is.
<<

Anoniem222

Bericht 28 Jun 2014 23:28

Re: auto rijdt tegen mijn hand, ik krijg de schuld!

Hee Jip ik heb op mijn racefiets een bel die met een soort heel stevig elastiek vast zit. Kan dus om elke vorm stuur heen! Mega handig want op die manier kan ik veel prettiger en eerder mensen laten weten dat ik er aan kom.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers