Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragen over een tweeling

<<

Anoniem57

Bericht 29 Jun 2014 10:57

Re: Vragen over een tweeling

Waarom het kamertje ruim voor de 30 weken af hebben, exo? Bij een tweeling snap ik het, maar bij een kindje heb je dan vaak nog minimaal 8 weken waarin je dat soort dingen toch kan doen?

Anna, probeer de dingen die je écht wilt op te schrijven en zo nodig voor te bereiden/klaar te maken. Verder, probeer te genieten!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 29 Jun 2014 11:01

Re: Vragen over een tweeling

AnnaK schreef:Het oude tweelingtopic is heel ver weg gezakt. Ik heb onlangs weer een echo gehad en ben nu bijna 11 weken, dus het begint hier een beetje door te dringen. Niemand in mijn omgeving heeft een tweeling en ik weet zelf niet of je nu met andere of met meer dingen rekening moet houden.Vandaar een aantal vragen.

1. Ik ben sowieso heel erg benieuwd naar de kinderwagen die je hebt uitgekozen. Ik wandel zelf elke dag door het bos, dus daar moet hij wel geschikt voor zijn en het lijkt me ook fijn om door de meeste deuren te kunnen. Waar moet ik opletten bij deze aanschaf en welke hebben jullie?

Wij hebben de Koelstra Flexxo Twin, ik vond luchtbanden heel belangrijk en dat hij zo smal mogelijk was omdat ik alles lopend moest doen. Deze wagen was op dat moment de smalste die er was met normale reiswiegjes. Veel wagens hadden van die slappe nestjes om erin te doen ipv een stevige reiswieg. Een wagen waarbij ze achter elkaar liggen/zitten vind ik persoonlijk niks en vind zn lange wagen ook vreselijk rijden.
Ik ben heel tevreden over deze kinderwagen, gebruik hem zeker nog wekelijks een keer en ze zijn net 2 weken 4 jaar (gisteren bijv bij twee uur wandelen met de honden, dat houden de kinderen nog niet vol), rijdt nog net zo goed als bij aanschaf en het voelt ook niet zwaar ondanks hun gewichten. Lichter zelfs dan wanneer ik met mijn nichtje van twee wandel met de wagen van mijn broer.

Het is een erg geschikte wagen voor het bos.


2. Heb je gekozen voor een tweelingwieg of twee losse bedjes?

Wij hadden twee ledikantjes op onze kamer, eerste week sliepen ze nog weleens samen in bed maar dat vond ik toch te krap.

3. Met hoeveel weken had je de meeste spullen in huis (kamertje af, kinderwagen etc)?
De kinderwagen hadden we rond de 14 weken geloof ik, de rest pas tond de 32-34 weken volgens mij. Ik weet het niet precies meer.

4. Had je veel controles? De gyn zei dat ik nu elke 4 weken moet komen en vanaf 24 weken om de 2 weken.
Ik had elke 2 weken een echo en controle, vanaf week 26-28 ongeveer elke week controle en vanaf 32 geloof ik ook elke week een echo.

5. Met hoeveel weken ben je bevallen?
Met 38+3 dmv een geplande keizersnede, ondanks dat mij met 24 weken werd gezegd dat ik het waarschijnlijk niet veel langer dan 27 weken zou volhouden (laat je dus vooral niet al te bang maken, ik vond het vreselijk vanaf 27 weken elke dag de angst te gaan bevallen).

6. Met hoeveel weken ben je minder gaan werken?
Met 6 weken heb ik ontslag genomen, met mijn studie ben ik wel blijven doorleren maar alleen rond de 10 weken nog een keer naar college gegaan en wist niet hoe snel ik terug naar huis moest. Ik was de hele zangerschap ziek.

7. Heb je een natuurlijke bevalling of keizersnee gehad?
Keizersnede, beiden lagen dwars dus er was ook geen andere optie.

8. Ben je ingeleid? De gyn vertelde me dat als ik bij 38 weken nog niet zou zijn bevallen, ik dan zou worden ingeleid. Dus ik ben benieuwd.
Nee, maar ik zou eigenlijk omdat ik zo ziek was met week 37 de ks krijgen maar ik heb ervoor gekozen nog een week te wachten omdat de kinderen zonder weeen niet goed voorbereid zijn op de bevalling en in week 37 de kans nog groot was dat ze ivm opstartproblemem met de longen in de couveuse moesten. Het leek mij verschrikkelijk om ze niet bij mij te hebben op de kamer dus besloot dan liever zelf nog even pijn te lijden.

Ik weet niet of het ivm jouw gezondheid is dat ze met 38 weken zouden willen inleiden, maar er zijn er ook genoeg die na de 40 weken pas ingeleid zijn.

9. Heb je complicaties gehad tijdens zwangerschap/bevalling?
Niet echt ernstige complicaties nee, ik was gewoon ziek van misselijkheid, veel te lage bloeddruk, ademnood, duizelingen

10. Wat moet ik echt op tijd regelen?
Kraamzorg, verder geen idee. Wanneer je echt te vroeg bevalt gaan je baby's toch nog niet mee naar huis en als je hoofd er dan zelf niet naar staat is er altijd wel iemand anders die het wil doen/kopen.
Of nou ja, namen zijn misschien handig om op tijd te weten. Die wisten wij voor zoon pas toen ik richting de OK ging.


11. Wat is belangrijk in aanschaf?
Speentjes, wipstoeltjes en zelf was ik echt heel erg blij met de elektrische schommelstoel waardoor ik dan mij handen even vrij had voor de ander en alle aandacht op hem/haar kon richten.

12. Wisten jullie vooraf het geslacht? Ja, met 15 weken geloof ik.

13. Was het moeilijk om 2 namen te verzinnen en hoe snel had je ze?
Voor mijn dochter wisten we het met 6 weken al wel, mijn zoon pas toen ik naar de OK ging, maar nu zitten wij vast aan arabische namen waardoor de keuze beperkt is. Anders had ik er echt geen moeite mee gehad.

14. Heb je borstvoeding gegeven? Ja, 5 maanden en toen was ik kapot, ik had het ivm allergien van mijn man minimaal 6 maanden willen geven maar het vergde teveel van me icm zn 3 uur slaap per nacht en dan niet aan 1 stuk. Ik sloeg wartaal uit, dus moest echt stoppen omdat het gevaarlijk werd.

15. Heb je nog andere tips/ dingen die ik niet moet vergeten? Denk vooral goed aan jezelf en doe niet meer dan nodig is en voor na de bevalling, pak alle hulp met beide handen aan. Wij woonden helaas te ver rijden bij iedereen vandaan en mijn man werkt 6 dagen per week waarbij hij 12 uur van huis was, vaak om 01.00 thuis en zat ik om de week de avonden alleen tijdens de huiluurtjes.
Mijn ouders kwamen wel elke woensdag en vaak ook nog op zondag maar eigenlijk was dat te weinig.


Alvast heel erg bedankt! Ik ben trouwens nog niet van plan iets aan te schaffen. Dat wil ik eigenlijk pas na 20 weken doen. Of is dat aan de late kant bij een tweeling? Ik voel nu nog helemaal niet de behoefte om kleertjes ofzo te kopen. Voelt nog allemaal heel onwerkelijk. Wat ik wel heb gedaan is een zwangerschapsdagboek aangeschaft en ik ga kijken bij een agrarisch kinderdagverblijf (ivm lange wachtlijst).

Na de 20 weken lijkt mij prima, zeker nu je vrijwel alles ook online kunt bestellen, mocht je de pech hebben om dan niet meer zo mobiel te zij om zelf naar de winkel te gaan.

Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem315

Bericht 29 Jun 2014 11:54

Re: Vragen over een tweeling

Parel schreef:Waarom het kamertje ruim voor de 30 weken af hebben, exo? Bij een tweeling snap ik het, maar bij een kindje heb je dan vaak nog minimaal 8 weken waarin je dat soort dingen toch kan doen?

Anna, probeer de dingen die je écht wilt op te schrijven en zo nodig voor te bereiden/klaar te maken. Verder, probeer te genieten!


Komt door eigen ervaringen. Mijn zus is met 31 weken en met 33 weken bevallen van haar meiden.
Bij de eerste werd het kamertje gebracht op de dag dat ze het ziekenhuis in raakte.

Ikzelf moest het met 29 weken rustiger aan doen. Ik was toen erg blij dat het grote spul al in elkaar gezet en wel in het kamertje stond. Het is gewoon niet leuk als je zelf het kamertje niet in elkaar kunt zetten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 29 Jun 2014 13:11

Re: Vragen over een tweeling

Exogenesis schreef:
Parel schreef:Waarom het kamertje ruim voor de 30 weken af hebben, exo? Bij een tweeling snap ik het, maar bij een kindje heb je dan vaak nog minimaal 8 weken waarin je dat soort dingen toch kan doen?

Anna, probeer de dingen die je écht wilt op te schrijven en zo nodig voor te bereiden/klaar te maken. Verder, probeer te genieten!


Komt door eigen ervaringen. Mijn zus is met 31 weken en met 33 weken bevallen van haar meiden.
Bij de eerste werd het kamertje gebracht op de dag dat ze het ziekenhuis in raakte.

Ikzelf moest het met 29 weken rustiger aan doen. Ik was toen erg blij dat het grote spul al in elkaar gezet en wel in het kamertje stond. Het is gewoon niet leuk als je zelf het kamertje niet in elkaar kunt zetten.


Jep, dit dus.
Wij hadden in de kerstvakantie de kamer helemaal klaar gemaakt (op het hemeltje en de gordijnen na) ik was toen 25 weken. En achteraf maar goed ook, want kort erna was ze er natuurlijk al.
Ik had er niet aan moeten denken om in die vreselijke periode óók nog bezig te moeten zijn met het kamertje.
<<

Anoniem117

Bericht 30 Jun 2014 11:08

Re: Vragen over een tweeling

Bedankt voor jullie reacties.

Chaos, wat ben je ziek geweest. Ik las het ook in het 12 weken topic. Wat naar. Ik word af en toe ook echt gek van de misselijkheid.

Charles wat heb je veel complicaties gehad. Dat wist ik helemaal niet. Heel heftig om zo te lezen. Ik kan me voorstellen dat vooral het eerste jaar heel zwaar is. Ik laat het allemaal maar over me heen komen.

Ik heb nog een vraag: wanneer begon jullie buik te groeien? Ik heb het idee dat mijn broeken nu al strak zitten, maar ik weet natuurlijk niet of dat al kan.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Leuk om te lezen en veel dingen om over na te denken.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jun 2014 12:02

Re: Vragen over een tweeling

Dat kan best hoor, bijv ook door je darmen enzo!
Ik had al vrij snel positie kleding aan, maar dat kwam omdat ik zoooo misselijk was dat ik zowat niets op mijn buik kon hebben.

Is de misselijkheid al wat beter te handelen?
<<

Anoniem117

Bericht 30 Jun 2014 12:18

Re: Vragen over een tweeling

Lejow schreef:Dat kan best hoor, bijv ook door je darmen enzo!
Ik had al vrij snel positie kleding aan, maar dat kwam omdat ik zoooo misselijk was dat ik zowat niets op mijn buik kon hebben.

Is de misselijkheid al wat beter te handelen?


Ik heb er nu wat goede dagen tussen zitten en dat scheelt. Dan kan ik weer opladen. Goed eten lukt nog steeds niet. En ik slaap heel veel, dat helpt ook. Jij was ook zo misselijk toch?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jun 2014 13:03

Re: Vragen over een tweeling

Dat kan zeker, ja, dat je broeken dan al te strak zitten. Ik had de eerste keer met tien weken al positiebroeken aan en de tweede keer met acht. Snel misschien, maar mijn gewone broeken zaten niet lekker meer en ik ga niet in kleren lopen die niet lekker zitten. Ik had in het begin wel underbelly's aan, pas aan het eind van die positiebroeken met zo'n band, want die waren nog wel echt veel te groot.

Ik denk omdat jij heel slank bent en niet zo groot en dan ook nog eens een tweeling krijgt, het op zich ook wel logisch is dat het snel toont. En dat je het zeker snel aan je kleren voelt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Jun 2014 15:35

Re: Vragen over een tweeling

1. Ik ben sowieso heel erg benieuwd naar de kinderwagen die je hebt uitgekozen. Ik wandel zelf elke dag door het bos, dus daar moet hij wel geschikt voor zijn en het lijkt me ook fijn om door de meeste deuren te kunnen. Waar moet ik opletten bij deze aanschaf en welke hebben jullie?

Wij hebben de Bugaboo Donkey. Echt een geweldige wagen. Hij rijdt heel erg licht en is heel klein in te pakken.
Hij is wat duurder, maar echt iedere cent waard.


2. Heb je gekozen voor een tweelingwieg of twee losse bedjes?

We hebben 2 ledikanten, al vanaf het begin. Misschien zou ik als ik nu de keuze had zo'n tweelingwieg doen, tijdelijk.
De bedden stonden tot ze 1,5 waren altijd tegen elkaar aan.


3. Met hoeveel weken had je de meeste spullen in huis (kamertje af, kinderwagen etc)?

Ik had de kinderwagen al met 18 weken zwangerschap besteld en de rest van de spullen ook. Alleen kwam de wagen pas een week na de bevalling. Het kamertje hadden we grotendeels af met 30 weken, alleen de laatste dingetjes moesten nog.

4. Had je veel controles? De gyn zei dat ik nu elke 4 weken moet komen en vanaf 24 weken om de 2 weken.

Ik had geloof ik iedere 2 á 3 weken een controle met echo's.

5. Met hoeveel weken ben je bevallen?

Met 32,5 week braken mijn vliezen en ik ben met 33 weken bevallen.

6. Met hoeveel weken ben je minder gaan werken?

Rond de 24 weken minder gaan werken en met 30 weken gestopt met werken.

7. Heb je een natuurlijke bevalling of keizersnee gehad?

Allebei. Eerste kindje ( dochter ) kwam natuurlijk en zoon is gehaald met een spoedkeizersnede.

8. Ben je ingeleid? De gyn vertelde me dat als ik bij 38 weken nog niet zou zijn bevallen, ik dan zou worden ingeleid. Dus ik ben benieuwd.

Nee, mijn vliezen waren gebroken met 32,5 week en toen hebben ze het weten te rekken tot 33 weken ( incl. weeën ), toen bleek dat ik de GBS bacterie had en moest ik zo snel mogelijk bevallen.

9. Heb je complicaties gehad tijdens zwangerschap/bevalling?

Tijdens de zwangerschap heb ik heel erg last gehad van mijn bekken. Kon op het laatst bijna niet eens meer van de bank naar de keuken lopen. Helaas heb ik daar nog veel last van.
En tot 16 weken erg misselijk.

De bevalling is niet echt vlot verlopen. Mijn vliezen waren gebroken en ik kreeg weeënremmers. Helaas kreeg ik evengoed weeën en die gingen 2,5 door, terwijl ik niet mocht bevallen. Uiteindelijk bleek ik een bacterie te hebben en kreeg ik weeënopwekkers. Toen bleek ik al 6 cm te hebben. Mijn dochter is eerst geboren, op de natuurlijke weg en mijn zoon zat muurvast daarna. Met man en macht hebben ze hem eruit proberen te krijgen ( navelstreng over zijn hoofd weg te halen, een aantal keer met de vacuüm geprobeerd. Dit was echt een heel naar uurtje, vreselijk! Toen moest ik met spoed naar de OK, omdat hij het zwaar had. Binnen 10 minuten was hij eruit, onder volledige narcose.
Daarna is hij levenloos ter wereld gekomen en omdat hij het slecht had, overgebracht naar een ander ziekenhuis, 40 minuten verderop. Na een paar dagen kwam hij terug ( mijn man was meegegaan ). Daarna is het echt heel goed met hem gegaan. Ze hebben allebei 3 weken in het ziekenhuis gelegen. En het gaat echt supergoed met ze. Niets van een vroeggeboorte te merken.


10. Wat moet ik echt op tijd regelen?

Kraamzorg.

11. Wat is belangrijk in aanschaf?

Wat ik fijn vond is 2 boxen te hebben. En wippertjes. Verder heel veel hydrofieldoeken en spuugdoekjes ;).


12. Wisten jullie vooraf het geslacht?

Ja wij wilden het wel weten.

13. Was het moeilijk om 2 namen te verzinnen en hoe snel had je ze?

[color=#BF0080]De namen vond ik in eerste instantie heel lastig, maar ineens had ik ze. Volgens mij rond de 24 weken ofzo.[/color]

14. Heb je borstvoeding gegeven?

Ja ik heb een aantal maanden BV gegeven en had het nog wel langer willen doen.

15. Heb je nog andere tips/ dingen die ik niet moet vergeten?
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 30 Jun 2014 21:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jun 2014 15:40

Re: Vragen over een tweeling

Het is natuurlijk voor iedereen verschillend, maar ik heb het eerste jaar niet niet als zwaar ervaren. Dat komt denk ik mede ook doordat wij goede slapers hadden, ze sliepen dus heel veel, hadden bijna geen krampjes, hoefde niet veel te huilen, waren niet snel overprikkeld ofzo. Dus het ging allemaal gemakkelijk.

Nu vind ik het pittiger, ze testen me uit, zijn heel zelfstandig maar stiekem hebben ze nog heel veel hulp nodig, de waaromfase vind ik ook niet echt altijd even leuk, moet ze nu ook veel meer corrigeren en uitleggen waarom ik iets niet wil hebben of juist niet. Het getreuzel als ik weg wil...

Maar goed dat is voor iedereen gewoon verschillend.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem117

Bericht 30 Jun 2014 15:43

Re: Vragen over een tweeling

Ik krijg leuke reacties, maar ik krijg soms ook minder leuke opmerkingen. Iemand zei zelfs "een tweeling, dat kan je nooit aan als je man zoveel werkt. Oh jij gaat hier echt aan onderdoor".

Nou daar stond ik even mooi te kijken. Heel veel mensen reageren met of "zo dan ben je meteen klaar" of ze kijken me vol medelijden aan en zeggen dat het eerste jaar echt heul heul zwaar wordt.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jun 2014 15:48

Re: Vragen over een tweeling

AnnaK, heel herkenbaar " meid als je het eerste jaar maar overleeft dan komt de rest ook wel goed " net alsof je twee monsters in huis krijgt ofzo. Ik bedoel snap best dat het zwaar kan zijn maar dat hoeft niet, het kan.

Ik heb ook meerdere keren vragen gehad of mijn vriend al een andere baan had gevonden want ja nu met een tweeling op komst moest hij wel. Hoezo moet hij dat? En hoe zo bemoei jij je er mee?

Dat is ook wat ik in mijn eerste reactie zei, je moet echt niet alles serieus nemen en soms echt dingen je ene oor in andere oor uit want mensen kunnen vele domme dingen zeggen. Of denken dat ze alles weten.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem117

Bericht 30 Jun 2014 15:51

Re: Vragen over een tweeling

Studiebol schreef:AnnaK, heel herkenbaar " meid als je het eerste jaar maar overleeft dan komt de rest ook wel goed " net alsof je twee monsters in huis krijgt ofzo. Ik bedoel snap best dat het zwaar kan zijn maar dat hoeft niet, het kan.

Ik heb ook meerdere keren vragen gehad of mijn vriend al een andere baan had gevonden want ja nu met een tweeling op komst moest hij wel. Hoezo moet hij dat? En hoe zo bemoei jij je er mee?

Dat is ook wat ik in mijn eerste reactie zei, je moet echt niet alles serieus nemen en soms echt dingen je ene oor in andere oor uit want mensen kunnen vele domme dingen zeggen. Of denken dat ze alles weten.


Fijn herkenning en jouw reactie relativeert ook. Al kan ik me goed voorstellen dat waarom fases heel vermoeiend zijn. En die opmerkingen over hoe zwaar ik het ga krijgen, heb ik nog nooit van een moeder van een tweeling gekregen (maar die ken ik dan ook niet)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 30 Jun 2014 16:00

Re: Vragen over een tweeling

AnnaK schreef:
Studiebol schreef:AnnaK, heel herkenbaar " meid als je het eerste jaar maar overleeft dan komt de rest ook wel goed " net alsof je twee monsters in huis krijgt ofzo. Ik bedoel snap best dat het zwaar kan zijn maar dat hoeft niet, het kan.

Ik heb ook meerdere keren vragen gehad of mijn vriend al een andere baan had gevonden want ja nu met een tweeling op komst moest hij wel. Hoezo moet hij dat? En hoe zo bemoei jij je er mee?

Dat is ook wat ik in mijn eerste reactie zei, je moet echt niet alles serieus nemen en soms echt dingen je ene oor in andere oor uit want mensen kunnen vele domme dingen zeggen. Of denken dat ze alles weten.


Fijn herkenning en jouw reactie relativeert ook. Al kan ik me goed voorstellen dat waarom fases heel vermoeiend zijn. En die opmerkingen over hoe zwaar ik het ga krijgen, heb ik nog nooit van een moeder van een tweeling gekregen (maar die ken ik dan ook niet)[/quote

Haha ik kreeg ze ook nooit van moeders van tweelingen nu ik er over nadenk... vaak mensen van het werk/die ik tegen kwam op verjaardagen en dus niet zo goed ken.

De vraag die ik ook heel vaak heb gehad is, "is het een spontane tweeling?" alsof dat uitmaakt, vond ik ook best gek als wildvreemde dat aan mij vroegen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem64

Bericht 30 Jun 2014 16:20

Re: Vragen over een tweeling

Ik vond het eerste jaar ook niet zwaar hoor, ondanks dat het kindjes 3 en 4 waren. Ik vond het pittiger van 2-2,5 jaar, maar dat was ook meer de combinate van hun broer die toen nog niet naar school ging maar hier écht aan toe was., dus dat was constant strijd. Hij en de oudste zitten op school nu en de meiden vermaken zich ontzettend goed samen, zijn net 3 nu. Dat is echt het grote voordeel van een tweeling, altijd een speelkameraadje in de buurt.

Ik had als kind al de droom van ern tweeling, en ik vind het nogsteeds ontzettend leuk. Het is zo bijzonder!
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 30 Jun 2014 20:05

Re: Vragen over een tweeling

Mijn moeder vond er twee tegelijk juist heel makkelijk. Ze hoefde ons veel minder bezig te houden dan mijn oudere zus. Wij speelden de hele tijd met elkaar. En als m'n moeder met de een bezig was dan wachtte de ander altijd rustig. Alsof we door hadden dat we gewoon op onze beurt moesten wachten. Echt er zijn niet alleen horrorverhalen ;) als ik kon kiezen zou ik heeul graag zelf een tweeling willen!
Smile, it's free!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Jun 2014 21:13

Re: Vragen over een tweeling

Ik heb trouwens ook wel eens opmerkingen gehad, maar laat het meestal langs me heen glijden.
Ik stond een keer op het schoolplein om mijn nichtje en neefje op te halen en ik was zwanger. Toen zei iemand: Pff, jij liever dan ik, het eerste jaar ben je echt een zombie! Vreselijk!
Zo vreemd. Je zou er bijna geen zin meer in hebben ;). Alsof het zo'n horror is.
We hebben er bijna 4 jaar op moeten wachten en wat was ( ben ) ik gelukkig dat het er twee waren.
Niets kon me van mijn stuk brengen.
En ik wilde ook altijd heel graag een tweeling.

Verder is het eerste jaar mij ook echt 200% meegevallen, juist door dit soort opmerkingen.
Het is denk ik net hoe je er zelf instaat. Ik sta er heel relaxed in en denk ook vaak heel praktisch. En heb mijn leven er wel grotendeels op aangepast. Want eerlijk is eerlijk, 2 kinderen tegelijk is wel wat bewerkelijker dan 1 kind.

Maar het is zo ontzettend leuk en bijzonder! Sowieso al dat je gewoon 2 baby's in je buik hebt. Ik blijf het een groot wonder vinden.

Geniet van je zwangerschap en ik hoop dat je snel wat minder misselijk bent.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 30 Jun 2014 21:20

Re: Vragen over een tweeling

Sommige mensen willen gewoon altijd iets te zeiken hebben, denken dat ze slim overkomen als ze een negatieve noot plaatsen en niet gewoon zeggen: 'joh, leuk voor je!' of 'wat bijzonder!'.

Ik zou het echt nooit in mijn hoofd halen om zoiets tegen iemand te zeggen. Al zou iemand een tienling verwachten, dan nog niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 30 Jun 2014 21:32

Re: Vragen over een tweeling

Inderdaad Susan, je hoeft toch niet alles te zeggen wat je denkt?
Ook al zou je er zelf niet aan moeten denken, dan kun je het toch fijn vinden voor een ander?
Nou ja, gelukkig krijg ik over het algemeen wel hele leuke reacties.
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Jun 2014 21:41

Re: Vragen over een tweeling

AnnaK schreef:
Lejow schreef:Dat kan best hoor, bijv ook door je darmen enzo!
Ik had al vrij snel positie kleding aan, maar dat kwam omdat ik zoooo misselijk was dat ik zowat niets op mijn buik kon hebben.

Is de misselijkheid al wat beter te handelen?


Ik heb er nu wat goede dagen tussen zitten en dat scheelt. Dan kan ik weer opladen. Goed eten lukt nog steeds niet. En ik slaap heel veel, dat helpt ook. Jij was ook zo misselijk toch?


Ja, vreselijk, tot 25 weken. Bah bah bah!
Primperan (of zo iets) nam de scherpe randjes weg.
Dagen bestonden uit slapen, werken, soms een beetje eten, en spugen :palm:
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 30 Jun 2014 22:17

Re: Vragen over een tweeling

Laat je niet gek maken inderdaad door al die opmerkingen. Een tweeling is uiteraard drukker, het is veel dubbel werk wat je doet. Maar het is nou ook weer niet 1 grote uitputtingsslag. Ik loop er in ieder geval niet als een zombie bij hoor. Nu slapen onze meisjes s nachts ook door. Dat scheelt wel veel natuurlijk. Maar het is echt wel te doen. En heel speciaal dat je gewoon twee baby's hebt. Ik vind 1 nu haast 'saai' (grapje). Ik ben elke dag weer blij dat ik er gelijk twee heb mogen krijgen, ook gezien de medische voorgeschiedenis!
Afbeelding
<<

Anoniem117

Bericht 01 Jul 2014 11:50

Re: Vragen over een tweeling

Wat een lieve leuke reacties. Ik ben er nog steeds heel erg blij mee hoor. En ik zie wel hoe het straks loopt. Gelukkig heb ik een lieve moeder in de buurt wonen die vier kinderen heeft groot gebracht terwijl mijn vader altijd werkte, dus ik denk dat ze me in geval van nood kan bij staan.

Ik kijk er vooral naar uit en ben ontzettend dankbaar dat het er twee zijn na zo lang wachten. De vraag of het een spontane tweeling is krijg ik ook vaak. Aan vrienden wil ik er best iets over kwijt, maar aan mensen die verder van me afstaan niet. Ik vind het ook een onbeleefde vraag en praat er dan ook meestal overheen.

Lejow jij ook al zo ziek. Wat rot! Maakt een zwangerschap toch iets minder leuk. Ik heb vanaf half 6 vanochtend tot half 11 aan een stuk door overgeven. Nu gaat het iets beter, al ben ik heel moe, dus ga proberen iets te eten.

Susan jij ook al snel dat je broeken niet meer lekker zaten. Dat is het bij mij ook. Ik heb nog niet echt een dikke buik, maar de knoop duwt tegen mijn onderbuik en dat voelt niet fijn.
<<

Anoniem64

Bericht 01 Jul 2014 13:32

Re: Vragen over een tweeling

Ik had ook al heel snel een buikje, voor de 10 weken kon ii mijn baarmoeder al voelen, vandaar ook mijn vermoeden dat het er wel eens 2 konden zijn. :)

Hoop voor jou dat de misselijkheid snel over is. Ik heb alle 3 zwangerschappen letterlijk gespuugd tot aan de bevalling.
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 01 Jul 2014 13:58

Re: Vragen over een tweeling

Ik heb met 8 wk al een positiebroek gehaald. Ik kreeg pas met 16 wk echt wat een buikje maar kon ook geen knoop verdragen.
Verder was ik misselijk van week 6 tot 16...maar niet zo extreem als jou. Heel vervelend. .sterkte!
Afbeelding
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 01 Jul 2014 16:23

Re: Vragen over een tweeling

Ik had al heel snel een duidelijke zwangerschapsbuik, toen ik met 12 weken ging zwemmen tijdens een weekendje weg kreeg ik al vragen of het er twee waren. Met 6 weken kreeg ik mijn broeken niet meer dicht en heeft mijn moeder ze wat vermaakt omdat ik te ziek was om te shoppen.
Afbeelding

I & N juni 2010
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: High Heels